Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372340
Sitat av Sjuganov Vis innlegg
Men likevel skriver du det...
Vis hele sitatet...
Nei, jeg skriver at jeg er på nippet til å mene det.

Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Nei vet du hva, at et halveis kopiert manifest skal si noe om hva som foregår inni hodet på denne mannen er ufattelig naivt å tro.
Vis hele sitatet...
Kjære vene. Har du fått med deg at han har skrevet halvparten selv, og at det er svært detaljerte beskrivelser der?
samfunnsdebatten...?

du siterer stoltenberg på at han sier vi ikke må kneble debatten, også anklager du han for å kneble debatten. men sluttet å ta deg seriøst etter kommentaren om medskyld. du mener altså at massemord av barn og ungdommer er på en eller annen måte en konsekvens av å ikke få fokus på forvridde meninger. som sagt lengre opp er/var de ikke kneblet men uinteressante.
ganske så sykt at jeg så på source code noen timer før det skjedde, på bursdagen min og at jeg kjenner gjerningsmannen.... skummelt og helt helt sykt
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ganske så sykt at jeg så på source code noen timer før det skjedde, på bursdagen min og at jeg kjenner gjerningsmannen.... skummelt og helt helt sykt
Vis hele sitatet...
Hvor lenge er det siden forrige gang du pratet med han? Han nevner jo at diverse venner og familie ringte han å spurte om å få besøke han på gården etc.

Hvis du kjente han de siste årene, kan du skrive noe om hvordan han var (hvis du ikke allerede har gjort det tidligere)? Har jo skjønt utifra intervjuer med tidligere "venner" av ABB at han forandret seg en del de siste årene, men at det forsatt var som lyn fra klar himmel at han kunne gjøre noe lignende det han gjorde.

Takker for meg midlertidig i tråden. Må ut å få en liten pause, etter å ha lest nyheter i to døgn...
Vil ha åpne fengslingsmøte (som er vanlig i Norge) - noen fare for at Politiet stenger disse ?
For noen årsiden så jeg et innslag på TV, antagelig TV2, hvor Gard Støre besøkte Uttøya og snakket om økt terrorfare i forbindelse med en hendelse. Har ikke funnet noen lenke for dette ennå.
Det gikk kaldt nedover ryggen på meg da man samtidig viste kart på hvor Uttøya lå! Likte ikke den koblingen.
Tenkte selvsagt da på utenlandske terrorister med liten innsikt i Norge og hvor sårbart Utøya så ut.
Sitat av downing Vis innlegg
samfunnsdebatten...?

du siterer stoltenberg på at han sier vi ikke må kneble debatten, også anklager du han for å kneble debatten.
Vis hele sitatet...
Stoltenberg påstår at han mener man ikke må kneble debatten.

Men ABB ønsket jo ikke å kneble debatten. Angrepet kom som en reaksjon på at debatten allerede er kneblet.

Stoltenberg lyver altså tilsynelatende.

Så forklar, hva slags debatt er det noen ønsker å kneble? Hvem ønsker å kneble den? Hva er poenget til Stoltenberg egentlig?

Kutt ut idiotiske og patetiske personangrep, og svar skikkelig for deg.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Hvor lenge er det siden forrige gang du pratet med han? Han nevner jo at diverse venner og familie ringte han å spurte om å få besøke han på gården etc.

Hvis du kjente han de siste årene, kan du skrive noe om hvordan han var (hvis du ikke allerede har gjort det tidligere)? Har jo skjønt utifra intervjuer med tidligere "venner" av ABB at han forandret seg en del de siste årene, men at det forsatt var som lyn fra klar himmel at han kunne gjøre noe lignende det han gjorde.

Takker for meg midlertidig i tråden. Må ut å få en liten pause, etter å ha lest nyheter i to døgn...
Vis hele sitatet...
har skrevet ganske mye om det, står litt info og marius og fabian (brødrene mine) i manifestet... må legge til at broren min var på politiavhør i går
edit: marius var med han sist for 3 dager siden

ts;dr han var dritstill med oss, SJOKK til 1000!!
Sist endret av pyth0n; 24. juli 2011 kl. 15:48.
Sitat av Sqq Vis innlegg
Vil ha åpne fengslingsmøte (som er vanlig i Norge) - noen fare for at Politiet stenger disse ?
Vis hele sitatet...
Kan hende, ettersom han ønsker dette selv (åpent møte)
Sist endret av SSH; 24. juli 2011 kl. 15:50.
Sitat av Sqq Vis innlegg
Vil ha åpne fengslingsmøte (som er vanlig i Norge) - noen fare for at Politiet stenger disse ?
Vis hele sitatet...
Det er nok _desverre_ liten "fare" for at vi får nektet nutjoben å uttale seg til verdenspublikummet sitt.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Sqq Vis innlegg
Vil ha åpne fengslingsmøte (som er vanlig i Norge) - noen fare for at Politiet stenger disse ?
Vis hele sitatet...
Håper det blir filmet, og at de KUN legger ut deler av forklaringen hans. Er ikke for sensur, men vil ikke gi han en fri scene til å spre propagandaen sin.
Day 26: Prepare trucks for transportation.
Day 27: Prepare trucks for transportation.
Day 28: Prepare trucks for transportation.
Day 29: Completed

Han skriver i flertall noen spesiell grunn?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Stoltenberg påstår at han mener man ikke må kneble debatten.

Men ABB ønsket jo ikke å kneble debatten. Angrepet kom som en reaksjon på at debatten allerede er kneblet.

Stoltenberg lyver altså tilsynelatende.

Så forklar, hva slags debatt er det noen ønsker å kneble? Hvem ønsker å kneble den? Hva er poenget til Stoltenberg egentlig?

Kutt ut idiotiske og patetiske personangrep, og svar skikkelig for deg.
Vis hele sitatet...
Oppsiktsvekkende at mellom 2 personers utsagn velger du å tro på virkelighetsoppfatningen til ABB (kneblet debatt). Han er _gal_. Jeg opphøyer ikke teoriene og utsagnene til ABB til noe det er verdt å forklare eller svare på.
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 15:51.
Sitat av downing Vis innlegg
Oppsiktsvekkende at mellom 2 personers utsagn velger du å tro på virkelighetsoppfatningen til ABB (kneblet debatt).
Vis hele sitatet...
Men forklar, hva slags debatt er det noen ønsker å kneble? Hvem ønsker å kneble den? Hva er poenget til Stoltenberg egentlig?

Du påstår jo at det ikke skjer noen knebling, så hva er det Stoltenberg snakker om?
Sitat av wargen Vis innlegg
Day 26: Prepare trucks for transportation.
Day 27: Prepare trucks for transportation.
Day 28: Prepare trucks for transportation.
Day 29: Completed

Han skriver i flertall noen spesiell grunn?
Vis hele sitatet...
Han trengte en bil med bomben i, og en bil for å komme seg bort derfra etterpå.
Fant denne videoen på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=yf13rXkDdio

Er dette fra fredag? Eller er det fra en tidligere hendelse?
Har ikke sett noen bilder eller annen info om denne bilen andre steder.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Fant denne videoen på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=yf13rXkDdio

Er dette fra fredag? Eller er det fra en tidligere hendelse?
Har ikke sett noen bilder eller annen info om denne bilen andre steder.
Vis hele sitatet...
Politiet forklarte veldig greit når reporteren spørte om hvilken bil osv det var. Han forklarte denne bomben ville utslette bilen, det er ikke noe igjen av bilen han brukte.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Cecion Vis innlegg
Bare jeg som synes at analyseringen fra de fleste brukerne her nærmer seg plotten i 'Law Abiding Citizien'?
Vis hele sitatet...
Tenkte akkurat det samme! Er ikke så alt for lenge siden jeg har sett filmen heller, og samtidig så sitter jeg og ser på prison break for tiden, og jeg sitter og lurer på om han har samme sykdom som Scofield :P

Sitat av menon Vis innlegg
Har vi fått en avklaring på tidspunktene enda? Har Politiet gjort det de kunne? Ville det ikke vært mulig for noen av mennene fra NBPD å dra over å skyte fyren?
Vis hele sitatet...
Politiet har protokoller de må følge, så bare dra over og skyte fyren hadde nokk ikke skjedd. Det setter både politiet og andre i fare. Politiet har nokk handlet dette akkurat som de burde og må.

Sitat av pillthrill Vis innlegg
det er en ting som irriterer meg. spesielt på facebook og div andre nettsteder. :P
folk sier og skriver "ååh det jævla partiet der! skulle drept/skutt/sprengt alle politikerne som sitter der!"
og når en mann faktisk gjør det! da er det "DØ din syyke faen!"
så det jeg konkluderer med da er:
-Har de flere personligheter? (en vond og en god)
-Skriver de det fordi han fail'a i og ta med jens i bomba?
- Eller er det rett og slett fordi de skjønner at det er galt og gjøre noe sånt men at de kan si hva faen de vil? synes det er jævla unødvendig 100stk skal si at "faen skal sprenge stortinget" og hvis en (nr 101) faktisk gjør det.. da er det fy faen for en syk jævel! finnes ikke straff nokk for han osv...

Vil med dette si at jeg kondolerer masse med familier og berørte og at jeg på ingen måte støtter det som skjedde!
blir bare irritert over at folk sier sånt når et parti legger fram forslag.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Folk trekker alt for fort konklusjoner, og de sier ord de burde tenke litt over.


Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Bomben i Oslo, var den ment som en avledningsmanøver, eller prøvde han faktisk å ta knekken på Regjeringskontoret?
Vis hele sitatet...
Det er nokk begge deler. Plasseringen av bomben er nokk ikke tilfeldig med tanke på at det var AP som ble hardest rammet. Og samtidig ble det brukt som en avledning, for og trekke politi og andre hjelpe mannskaper til Oslo.


Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ja, dette er sånn en tenker kunne skjedd i Usa eller sånn!
Vis hele sitatet...
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
HVIS det er en film fra handlingen, så håper jeg at den ALDRI blir funnet. Jeg har ikke lyst til at verden skal se over 80 ungdommer bli skutt.
Vis hele sitatet...
Det er slikt man kun kan tenke seg skjer på film! Helt ufatterlig at dette har skjedd i virkerligheten.

Sitat av pyth0n Vis innlegg
ganske så sykt at jeg så på source code noen timer før det skjedde, på bursdagen min og at jeg kjenner gjerningsmannen.... skummelt og helt helt sykt
Vis hele sitatet...
Har nesten det samme, vi var på biltur akkurat da dette skjedde. Og da satt vi og diskuterte invandring, terror, våpen, osv. Og hvor dårlig sikkerhet og hvor mye frihet vi har i norge. Diskuterte så og si alt rundt det som har skjedd, og de som ble diskutert her på nFF. Sykt random :P
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Stoltenberg påstår at han mener man ikke må kneble debatten.

Men ABB ønsket jo ikke å kneble debatten. Angrepet kom som en reaksjon på at debatten allerede er kneblet.

Stoltenberg lyver altså tilsynelatende.

Så forklar, hva slags debatt er det noen ønsker å kneble? Hvem ønsker å kneble den? Hva er poenget til Stoltenberg egentlig?

Kutt ut idiotiske og patetiske personangrep, og svar skikkelig for deg.
Vis hele sitatet...
Debatten har ikke blitt kneblet, det virker som ABB gjorde det han gjorde fordi det var vanskelig å mobilisere "motstand" i Norge, debatten om innvandring og "snikislamisering" har takket være FrP og likesinnede vært fremme i media mye.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Men forklar, hva slags debatt er det noen ønsker å kneble? Hvem ønsker å kneble den? Hva er poenget til Stoltenberg egentlig?

Du påstår jo at det ikke skjer noen knebling, så hva er det Stoltenberg snakker om?
Vis hele sitatet...
Utsagnet kommer fra reportasjen om det ekstraordinære møtet stortingspresidenten har innkalt til.

Utsagnet handler ikke om at en debatt i det norske samfunnet historisk eller generelt er kneblet intensjonelt av enkeltpersoner eller grupperinger. Den daglige politiske debatt er per i dag kneblet grunnet handlingene til ABB, den nasjonale sørgingen og katastrofen som har inntruffet.

På møtet reportasjen omhandler har de tatt opp tematikken rundt hvordan, og når vi skal ta opp det ordinære politiske arbeidet etter denne tragedien, spesielt rettet mot den nært forestående valgkampen. I denne sammenheng uttaler Stoltenberg at debatten ikke må knebles. Vi må fortsette som vanlig.

Vi må ikke (la tragedien) kneble debatten .
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 16:00.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Politiet forklarte veldig greit når reporteren spørte om hvilken bil osv det var. Han forklarte denne bomben ville utslette bilen, det er ikke noe igjen av bilen han brukte.
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke at det var denne bilen bomben var i, men at det kan være noe som skjedde et annet sted i byen. Evt. om det er en gammel film.
Sitat av Seriously Vis innlegg
Han trengte en bil med bomben i, og en bil for å komme seg bort derfra etterpå.
Vis hele sitatet...
Friday July 22 - Day 82: Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. Test dirt for gram of gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. Start capitalization of project as soon as I have results. Time is running out, liquidity squeese inc. Call/email all my investor contacts with updated online prospectus/pdf.

This is going to be an all-or-nothing scenario. If I fail to generate acceptable precious metals yields, in combination with swift initiation of the capitalization for securing the areas I will be heavily indebted. I must complete capitalization of the mineral extraction project within August at latest! When I have the required seed capital I will have enough funds to employ the services of professional blasting engineers.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Jeg mente ikke at det var denne bilen bomben var i, men at det kan være noe som skjedde et annet sted i byen. Evt. om det er en gammel film.
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg
Spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på. Beklager.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Fant denne videoen på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=yf13rXkDdio

Er dette fra fredag? Eller er det fra en tidligere hendelse?
Har ikke sett noen bilder eller annen info om denne bilen andre steder.
Vis hele sitatet...
Dette er jo rett utenfor moskeen på Grønland i Oslo sentrum... De sier på videoen at "det lukter dritt jo"... Gjødsel???
Sist endret av circutfire; 24. juli 2011 kl. 16:03.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Debatten har ikke blitt kneblet, det virker som ABB gjorde det han gjorde fordi det var vanskelig å mobilisere "motstand" i Norge, debatten om innvandring og "snikislamisering" har takket være FrP og likesinnede vært fremme i media mye.
Vis hele sitatet...
Så hvilken debatt er det Stoltenberg mener noen ønsker å kneble?

Er det forsøk på knebling eller ikke?

Sitat av downing Vis innlegg
Den daglige politiske debatt er per i dag kneblet grunnet handlingene til ABB
Vis hele sitatet...
Er det ikke sommerferie akkurat nå? Hvor mange politiske debatter ville man hatt på Stortinget?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så hvilken debatt er det Stoltenberg mener noen ønsker å kneble?

Er det forsøk på knebling eller ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg skrev jo at utsagnet ikke peker på at det er noen (individer, grupperinger, eksistensielle vesener med bevissthet) som ØNSKER å kneble debatten, men at tragedien i seg selv har kneblet den norske debatten (norge er lamslåtte og sørger) og at vi må sørge for at vi kan gjenoppta den ordinære nasjonale politiske debatten igjen etter denne katastrofen!

Det er ikke snakk om en spesiell saksdebatt. Se på Debatten som et egetnavn som omfatter politisk arbeid.
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 16:06.
Sitat av circutfire Vis innlegg
Dette er jo rett utenfor moskeen på Grønland i Oslo sentrum... De sier på videoen at "det lukter dritt jo"... Gjødsel???
Vis hele sitatet...
Så dette er en annen bil? Hvorfor er ingenting rapportert i media om dette?
Sitat av downing Vis innlegg
Jeg skrev jo at utsagnet ikke peker på at det er noen (individer, grupperinger, eksistensielle vesener med bevissthet) som ØNSKER å kneble debatten, men at tragedien i seg selv har kneblet den norske debatten (norge er lamslåtte og sørger) og at vi må sørge for at vi kan gjenoppta den ordinære nasjonale politiske debatten igjen etter denne katastrofen!
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at debatten er kneblet. Hvor har du dette fra?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg kan ikke se at debatten er kneblet. Hvor har du dette fra?
Vis hele sitatet...
Jeg går videre med antakelsen om at du ikke troller.

Du kan ikke se at all politisk virksomhet i norge per i dag er lammet av katastrofene som har skjedd, og at politiksk arbeid i norge ikke kan bli påvirket negativt i fremtiden av det som har skjedd?
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 16:09.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så dette er en annen bil? Hvorfor er ingenting rapportert i media om dette?
Vis hele sitatet...
Ja. Dette er en annen bil... Utrolig hvis ikke dette har kommet ut i media enda...
Sitat av downing Vis innlegg
Du kan ikke se at all politisk virksomhet i norge per i dag er lammet av katastrofene som har skjedd, og at politiksk arbeid i norge ikke kan bli påvirket negativt i fremtiden av det som har skjedd?
Vis hele sitatet...
Det er sommerferie. Hvor mye politisk aktivitet er det på Stortinget i sommerferien?

Hvordan vil debatten påvirkes negativt i fremtiden?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Stoltenberg påstår at han mener man ikke må kneble debatten.

Men ABB ønsket jo ikke å kneble debatten. Angrepet kom som en reaksjon på at debatten allerede er kneblet.

Stoltenberg lyver altså tilsynelatende.

Så forklar, hva slags debatt er det noen ønsker å kneble? Hvem ønsker å kneble den? Hva er poenget til Stoltenberg egentlig?

Kutt ut idiotiske og patetiske personangrep, og svar skikkelig for deg.
Vis hele sitatet...
Du sier at Anders Behring Breivik ikke ønsker å kneble debatten. Er det ikke nettopp det man gjør når man dreper 92 av ens meningsmotstandere? Eller mener du at denne hendelsen på en eller annen måte skulle åpne opp debatten rundt hvorvidt man ønsker innvandring til Norge?
Sitat av Seriously Vis innlegg
Han trengte en bil med bomben i, og en bil for å komme seg bort derfra etterpå.
Vis hele sitatet...
Han har også skrev "peoples" i flere sammenhenger i manifestet. Såvidt jeg vet skrives det ordet "people" uansett.

Noen som kan rette meg hvis jeg tar feil?
Sitat av circutfire Vis innlegg
Ja. Dette er en annen bil... Utrolig hvis ikke dette har kommet ut i media enda...
Vis hele sitatet...
Dette kan jo forklare "hullet" i ABB's tidsplan for torsdagen, og hvor det har blitt av resten av gjødslen...
hemeligegreier: I manifestet til ABB så er et av hovedpoengene å omvende humanister, marxister osv. Disse angrepene skal virke som et virkemiddel for å få disse personene til å endre sine meninger. Dette sammens med den brevmalen som ligger der hvor formålet er å presse folk til å si i fra seg sitt nåværende politiske standpunkt og adoptere hans meninger er jo virkelig å kneble ytringer.

Han ønsker å bruke trusler og makt til å indoktrinere folk inn i hans politiske ståsted. Det er ikke kommunikasjon, det er ikke demokrati, det er terrorisme, totalitarisme og knebling av folks frie ytringer.
Sitat av ballestank Vis innlegg
Han har også skrev "peoples" i flere sammenhenger i manifestet. Såvidt jeg vet skrives det ordet "people" uansett.

Noen som kan rette meg hvis jeg tar feil?
Vis hele sitatet...
People = I know some people.
Peoples = It's the peoples choice.
People's = The people is stupid.

Tror jeg?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Dette kan jo forklare "hullet" i ABB's tidsplan for torsdagen, og hvor det har blitt av resten av gjødslen...
Vis hele sitatet...
Kan jo ikke være tilfelle det der. Det vil jo være utrolig at det ikke har kommet opp enda.
Sitat av ballestank Vis innlegg
Han har også skrev "peoples" i flere sammenhenger i manifestet. Såvidt jeg vet skrives det ordet "people" uansett.

Noen som kan rette meg hvis jeg tar feil?
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke sammenhengen han brukte ordet i, men man kan bruke peoples når man omtaler folkeslag osv.

(pl. peoples) [treated as sing. or pl.] a particular nation, community, or ethnic group: the native peoples of Canada.
Sitat av wargen Vis innlegg
Day 26: Prepare trucks for transportation.
Day 27: Prepare trucks for transportation.
Day 28: Prepare trucks for transportation.
Day 29: Completed

Han skriver i flertall noen spesiell grunn?
Vis hele sitatet...
Dette er bare en optimal tidsplan han skisserer for en énmanns-operasjon. Én mann har optimalt sett tre bomber, og derav tre biler. Denne tidsplanen er ikke relevant for ABB's gjennomføring på fredag.
I boken skrev han at han reiste til Kautokeino 20 eller 21 juli. Sto også at han brukte 11 timer på å kjøre dit, tar det ikke lengre tid å kjøre fra oslo til kautokeino da?
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Kan jo ikke være tilfelle det der. Det vil jo være utrolig at det ikke har kommet opp enda.
Vis hele sitatet...
For å unngå hevnaksjoner fra eksterne muslimske celler?
Sitat av Styles84 Vis innlegg
Du sier at Anders Behring Breivik ikke ønsker å kneble debatten. Er det ikke nettopp det man gjør når man dreper 92 av ens meningsmotstandere? Eller mener du at denne hendelsen på en eller annen måte skulle åpne opp debatten rundt hvorvidt man ønsker innvandring til Norge?
Vis hele sitatet...
Årsaken til terrorangrepet var ikke å kneble noen debatt, men var en reaksjon på det han mener er islamisering av Europa, og han anser AP og ungdomspartiet for å være skyldige i forræderi for å legge til rette for fortsatt islamisering, blant annet ved å trakassere islamkritikere.

Det ABB har gjort nå er jo å være med på å sette dagsorden, og det er allerede en debatt rundt bakgrunnen for angrepet. Allerede har selv en forsker i NUPI påpekt at knebling av islammotstandere i den offentlige debatt er en utløsende årsak for ABBs terrorangrep.
Sitat av QuePasa Vis innlegg
People's = The people is stupid.
Vis hele sitatet...
The people's property.

Appostrofen brukes for å betegne en eiendom, mening etc. til subjektet.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
I boken skrev han at han reiste til Kautokeino 20 eller 21 juli. Sto også at han brukte 11 timer på å kjøre dit, tar det ikke lengre tid å kjøre fra oslo til kautokeino da?
Vis hele sitatet...
Dette er høyst sannsynlig bare et cover, i relasjon til hans "firma" som bedriver gull/gruvedrift i Finnmark (for å få kjøpt diverse kjemikalier).
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
hemeligegreier: I manifestet til ABB så er et av hovedpoengene å omvende humanister, marxister osv. Disse angrepene skal virke som et virkemiddel for å få disse personene til å endre sine meninger. Dette sammens med den brevmalen som ligger der hvor formålet er å presse folk til å si i fra seg sitt nåværende politiske standpunkt og adoptere hans meninger er jo virkelig å kneble ytringer.

Han ønsker å bruke trusler og makt til å indoktrinere folk inn i hans politiske ståsted. Det er ikke kommunikasjon, det er ikke demokrati, det er terrorisme, totalitarisme og knebling av folks frie ytringer.
Vis hele sitatet...
Ja, men dette er et mer langsiktig mål. På kort sikt ønsker han å åpne opp for meningsplatformen sin, og eksponere den til flere mennesker (for på den måten å rekruttere flere som kan bli med på det han jobber mot).
Sitat av Jotun Vis innlegg
For å unngå hevnaksjoner fra eksterne muslimske celler?
Vis hele sitatet...
Det ville kommet ut _UANSETT_ så å prøve å skjule det ville vært nytteløst.
Sitat av circutfire Vis innlegg
Dette er jo rett utenfor moskeen på Grønland i Oslo sentrum... De sier på videoen at "det lukter dritt jo"... Gjødsel???
Vis hele sitatet...
Veldig viktig å få verifisert denne videoen nå ja!
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
I boken skrev han at han reiste til Kautokeino 20 eller 21 juli. Sto også at han brukte 11 timer på å kjøre dit, tar det ikke lengre tid å kjøre fra oslo til kautokeino da?
Vis hele sitatet...
Ifølge google maps skal det ta 1 dag å 1 time.
1900 km. Om jeg ikke regner feil da måtte han hatt gjennomsnitts fart på 170 km/t for å klare det på 11 timer
Sitat av QuePasa Vis innlegg
People = I know some people.
Peoples = It's the peoples choice.
People's = The people is stupid.

Tror jeg?
Vis hele sitatet...
Nei. Peoples = "indigenous peoples" (flere slike folkeslag)

People's = "it's the people's choice"
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.