Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1373036
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Fordi hele greia er en PR-operasjon for å sette tankene hans på kartet, og dermed inspirere andre til å bli med på kampen hans mot kulturmarxistene og muslimene.

Alt er nøye planlagt. Videoen, boken, osv. Alt for å bygge opp haugevis av omtale, også av ideologien hans. Flere får høre om det, og da blir det flere mulige rekrutter.

Han ønsker å sette dagsorden.
Vis hele sitatet...
Dette virker logisk og meget sannsynlig! Kredz til deg for å opplyse om dette! Syns jeg vi alle skal ta inn til oss før vi blir helt betatt av manifestet hans!!
hva har det med hans død å gjøre ? at han skal få seg et ligg før bombinga å skytinga ? jeg fatter ikke hva du mener...
Sitat av the_dj Vis innlegg
hva har det med hans død å gjøre ? at han skal få seg et ligg før bombinga å skytinga ? jeg fatter ikke hva du mener...
Vis hele sitatet...
Hvem snakker du til? Hva har hva med hans død å gjøre?
Sitat av ballestank Vis innlegg
Det hadde kommet fram før eller senere uansett.
Vis hele sitatet...
"De andre gjør det, så da er det greit."
Sitat av Viktahr Vis innlegg
"De andre gjør det, så da er det greit."
Vis hele sitatet...
Tror en tråd som denne kan være viktig for pårørende om en stund... noen vil alltid ha mest mulig info om hvordan og hvorfor dette kunne skje. Ingen er tjent med at noe skjules av informasjon.
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 01:30.
The evidence I will present will prove not only that I am innocent of the crimes I have been accused of. It will prove that we, as the highest military authority in this country have the right to temporary suspend the constitution and to seize political and military control of our country until all category A and B traitors have been hunted down and executed. There are approximately xxxx category A and B traitors operating freely within the borders of our nation. I will get back to this point later.
Vis hele sitatet...
Hmm. Side 1110.
Forresten, dere som vil se når forsvareren til Anders roter med ordene slik det ble snakket om tidligere i tråden, http://www.youtube.com/watch?v=aMZyfYStVIw
Sitat av Viktahr Vis innlegg
"De andre gjør det, så da er det greit."
Vis hele sitatet...
Det her handler ikke om snøballkasting på en barneskole.

Som skrevet under her, mange som vil vite mest mulig. Finnes ikke værre enn å være uinformert. Og jo flere som analyserer denne, jo større sjans er det for at man finner noe også.
Skremmende å se individer med en viss hjernekapasitet sette seg ned å rable sammen en bok som dette.

Fant fra side 848 elns en halveis grundig gjennomgang av:
  • Gear (Skuddsikre vester, hjelm og hvordan anskaffe dette)
  • Våpen (Hva slags, hvordan anskaffe og hvilken type ammo)
  • Trening (Styrke for å ha på seg gear, hvilken type kampsport)
  • Kosthold (lett innledning i proteinpulver og etc)
  • Anabole steroider (Hvilken type, og hvor man får tak i det)

Osv til en gjennomgang av hvilke typer kriminelle miljøer man burde kontakte, med wikipedia som kildehenvisning.

Med andre ord, en skrullete type som har prøvd å kartlegge sitt eget skrudde verdenssyn slik at andre kan følge etter i idiotien.

Ser boka er på nyhetene og nu.
Sist endret av Ex-con; 24. juli 2011 kl. 01:40.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Forresten, dere som vil se når forsvareren til Anders roter med ordene slik det ble snakket om tidligere i tråden, http://www.youtube.com/watch?v=aMZyfYStVIw
Vis hele sitatet...
Å herregud, jeg trodde ikke han rota såpass med ordene som han faktisk gjorde. Litt merkverdig ordvalg av han, ja.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Forresten, dere som vil se når forsvareren til Anders roter med ordene slik det ble snakket om tidligere i tråden, http://www.youtube.com/watch?v=aMZyfYStVIw
Vis hele sitatet...
Så det der, haha. Ikke meningen å le men han ordla seg forhåpentligvis bare feil. Mente vel fantastisk jævlig det her var eller noe.

Men hvem vet.
Fant et avsnitt som gjør det helt klart at planen opprinnelig var å dø.
I have been thinking about my post-operational situation, in case I survive a successful mission and live to stand a multiculturalist trial. When I wake up at the hospital, after surviving the gunshot wounds inflicted on me, I realize at least for me personally, I will be waking up to a world of shit, a living nightmare. Not only will all my friends and family detest me and call me a monster; the united global multiculturalist media will have their hands full figuring out multiple ways to character assassinate, vilify and demonize.
Vis hele sitatet...
Jo mer å mer jeg leser i dette manifestet så slår det meg at dette er noe jeg kunne lest på nyhetsspeilet.
Å sprenge en bombe i Oslo sentrum midt i fellesferien kan vel ikke karakteriseres som så smart hvis målet er å ta ut representanter for staten.
Sitat av egrimerlot Vis innlegg
Jo mer å mer jeg leser i dette manifestet så slår det meg at dette er noe jeg kunne lest på nyhetsspeilet.
Vis hele sitatet...
Ja det er vel der det henger sånne folk.

Da jeg forlot utøya-leiren ifjor med noen kompiser stod det en dude på veien og prakket på oss flyers og ba oss sette oss inn i det, det var brosjyrer med sånn type konspirasjons-piss om landsforrædere (gro, clemet, jens var nevnt) og illuminati og alt det alufolie-hatt vrøvlet der. Fikk meg til å tenke i dag.

Jeg har tipset politiet om dette, jeg vil ikke la noe være usagt selv om det helt sikkert ikke har en dritt med saken å gjøre.
Ridder av 1. klasse
Sitat av ballestank Vis innlegg
Så det der, haha. Ikke meningen å le men han ordla seg forhåpentligvis bare feil. Mente vel fantastisk jævlig det her var eller noe.

Men hvem vet.
Vis hele sitatet...
han snakker jo på veine av klienten sin... er jo mulig at Anders Breivik syns det var fantastisk, flott?...
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Fant et avsnitt som gjør det helt klart at planen opprinnelig var å dø.
Vis hele sitatet...
Virker som han overvurderte de han undervurderer.
Sist endret av ballestank; 24. juli 2011 kl. 01:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det første som slår meg etter å ha bladd i manuskriptet er at det er dårleg engelsk. Det er sære formuleringer, sære ordval, ustrukturert og uoversiktleg. Det er rabling om masse svada - og einaste kjeldene han oppgir er seg sjølv eller meiningsfeller. Det verkar heilt ærleg ikkje spesielt gjennomslagskraftig. Mein Kampf hadde større litterære kvaliteter enn det her!
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Å sprenge en bombe i Oslo sentrum midt i fellesferien kan vel ikke karakteriseres som så smart hvis målet er å ta ut representanter for staten.
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje lese en del mer om dette temaet før du skriver noe sånt. Planen var aldri å ta ut representanter for staten som du så fint skriver.
Sitat av Mchjort Vis innlegg
han snakker jo på veine av klienten sin... er jo mulig at Anders Breivik syns det var fantastisk, flott?...
Vis hele sitatet...
Godt mulig det. Men etter det jeg har sett har Anders sagt at han syns det var grusomt å drepe de, men at det var nødvendig.
Ingen som husker denne artikkelen i Dagbladet, nøyaktig en uke før angrepet?

Den bokaktuelle historikeren Nils Rune Langeland (47) spår at Nord-Europa blir fremtidens slagmark.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det første som slår meg etter å ha bladd i manuskriptet er at det er dårleg engelsk. Det er sære formuleringer, sære ordval, ustrukturert og uoversiktleg. Det er rabling om masse svada - og einaste kjeldene han oppgir er seg sjølv eller meiningsfeller. Det verkar heilt ærleg ikkje spesielt gjennomslagskraftig. Mein Kampf hadde større litterære kvaliteter enn det her!
Vis hele sitatet...
Merker meg og at tiden han har brukt på WoW er veldig avgjørende for den flotte engelsken her. Ikke minst så opptatt han er av gear og medaljer... Jeez...
Sitat av coppspirit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt sammenhengen her. Hva med å utdye litt om hvorfor du mener link til denne saken er relevant i denne tråden?
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Å sprenge en bombe i Oslo sentrum midt i fellesferien kan vel ikke karakteriseres som så smart hvis målet er å ta ut representanter for staten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det bare er en bonus. Primærmålet er Utøya.

Noen spurte hva dette betød her tidligere i tråden:
This is going to be an all-or-nothing scenario. If I fail to generate acceptable precious metals yields,
in combination with swift initiation of the capitalization for securing the areas I will be heavily
indebted.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han her med hurtig iverksetting av capitalization ("innhøsting"?) snakker om å få utløst en bombe, slik at BT ankommer og sikrer area, slik at han selv skal få tid og ro på Utøya. Og at han har en eller to udetonerte bomber fortsatt på ukjent sted. Den tidligerere refererte mini-MC han nevner er jeg nysgjerrig på f.eks...

Total weight of ANALFO, 18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person +
gear) + 80kg (mini MC) = 1160kg. The max carrying capacity of Volkswagen Crafter is 1340kg but
it's safer to leave a certain safety margin, just in case.
Vis hele sitatet...
Ennå uvisst om van på R4 var en Crafter dog...
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 01:53.
Kanskje han planlegger å skylde på WoW
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Å sprenge en bombe i Oslo sentrum midt i fellesferien kan vel ikke karakteriseres som så smart hvis målet er å ta ut representanter for staten.
Vis hele sitatet...
Å sprenge en bombe i Oslo for å få mest mulig tid til å ta ut AUFs sommercamp derimot, er litt gjennomtenkt.
Nå har jeg ikke lest manifestet, så jeg vet ikke helt om han hadde noe annet mål enn å ta ut flest personer med tilhørighet i AP. I tillegg var jo det tiltenkt at Jens og Gro skulle være der den dagen.
Sist endret av torla; 24. juli 2011 kl. 01:52. Grunn: La til sitat.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Vet ikke om det har sammenheng, men kompis av meg via facebook chat nå:

DUDE
jeg fikk en fyr arrestert i dag
sa jeg det?
han hadde gunner

? lol

og ladet den med patroner
i aint shitting u

wat
Hvor?

jeg hadde akkurat komme til byn

Wtf
Fortell alt

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner
så prøvde jeg å ringe politiet
kom ikke gjennom
spurtet bort på politistasjonen
og ja

wtf
Ble han tatt da?

¨ja
jeg så han ble pågrepet
står ingenting i avisene
tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info
Vis hele sitatet...
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ser ikke helt sammenhengen her. Hva med å utdye litt om hvorfor du mener link til denne saken er relevant i denne tråden?
Vis hele sitatet...
saken er kommet i avisen no
Sist endret av coppspirit; 24. juli 2011 kl. 01:53.
@ torla

Jeg så på nyhetene i stad at det fantes sterke indisier på at AUF var primærmålet. Noe med AP og subsidier i ungdomsorganisasjonen elns. Leste på freak samtidig så må stole på korttidshukommelsen min, men erfaringsmessig er ikke den pålitelig ...
Sist endret av noy; 24. juli 2011 kl. 01:54.
Autumn – 2009 – Birthday party
My best friend, Peters, 30th birthday. We are going to Budapest to party hard for 5 days.
This is my second trip to Hungary. I really love that country and the people. Clubs in Buda
are top notch. Excellent elektronika scene, among the best in the world. Hungarian girls are
hot as hell, too bad I have to avoid relationships for the good of my mission. Doesn’t hurt
having fun though I don’t think I’ve consumed this much alcohol for many years, totally
awesome. My best friends, Martin, Axel, Marius and Peter went down and hooked up with
another band of Norwegians we have known for some years. One of Martins best friends
are Jon-Niclas, really cool guy. He’s a rather well known Norwegian comedian, together
with his partner and friend Anders, and a few others. We had a lot of fun down there, the
ten of us. Most of us know each other from Nissen High School in Oslo.

--

Ikke veldig mange samarbeidende komikere ved navn Jon-Niklas og Anders... :O
Sitat av coppspirit Vis innlegg
saken er kommet i avisen no
Vis hele sitatet...
Ser fortsatt ikke sammenhengen. Han du siterer snakker om en kar med en revolver, mens saken i avisa handler om en som er blitt knivstukket.
Sitat av coppspirit Vis innlegg
saken er kommet i avisen no
Vis hele sitatet...
link er du snill?

@Lol knivstikking er ikke den i hvert fall...
Sist endret av SiegWarheit; 24. juli 2011 kl. 01:57.
Total weight of ANALFO, 18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person +
gear) + 80kg (mini MC) = 1160kg. The max carrying capacity of Volkswagen Crafter is 1340kg but
it's safer to leave a certain safety margin, just in case.
Vis hele sitatet...
Mini-MC'en kan ha blitt brukt til transport i Oslo ved utplassering av biler, men disse er ulovlig til bruk på vei, så det virker som en unødig stor risiko for å bli stoppet av politi for et såpass petimeter som ABB.
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 01:57.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080667

-Kan bli aktuelt å avlyse Norway Cup.
Tror dere det skjer?


Jeg er skeptisk. Med tanke på at AP/AuF har vært målet.

Såklart er det en risiko nå, så det er bra hvis de avlyser det. Men er skeptisk til at det vil være et alternativ ifølge ideologien hans og boka.
Oja, nei. Dette skjedde i bergen. Festplassen.
Sitat av Blue-water Vis innlegg
Autumn – 2009 – Birthday party
My best friend, Peters, 30th birthday. We are going to Budapest to party hard for 5 days.
This is my second trip to Hungary. I really love that country and the people. Clubs in Buda
are top notch. Excellent elektronika scene, among the best in the world. Hungarian girls are
hot as hell, too bad I have to avoid relationships for the good of my mission. Doesn’t hurt
having fun though I don’t think I’ve consumed this much alcohol for many years, totally
awesome. My best friends, Martin, Axel, Marius and Peter went down and hooked up with
another band of Norwegians we have known for some years. One of Martins best friends
are Jon-Niclas, really cool guy. He’s a rather well known Norwegian comedian, together
with his partner and friend Anders, and a few others. We had a lot of fun down there, the
ten of us. Most of us know each other from Nissen High School in Oslo.

--

Ikke veldig mange samarbeidende komikere ved navn Jon-Niklas og Anders... :O
Vis hele sitatet...
Er dette sant?
Sitat av Blue-water Vis innlegg
Autumn – 2009 – Birthday party
My best friend, Peters, 30th birthday. We are going to Budapest to party hard for 5 days.
This is my second trip to Hungary. I really love that country and the people. Clubs in Buda
are top notch. Excellent elektronika scene, among the best in the world. Hungarian girls are
hot as hell, too bad I have to avoid relationships for the good of my mission. Doesn’t hurt
having fun though I don’t think I’ve consumed this much alcohol for many years, totally
awesome. My best friends, Martin, Axel, Marius and Peter went down and hooked up with
another band of Norwegians we have known for some years. One of Martins best friends
are Jon-Niclas, really cool guy. He’s a rather well known Norwegian comedian, together
with his partner and friend Anders, and a few others. We had a lot of fun down there, the
ten of us. Most of us know each other from Nissen High School in Oslo.

--

Ikke veldig mange samarbeidende komikere ved navn Jon-Niklas og Anders... :O
Vis hele sitatet...
Bye og Rønning?
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kvart på 6? neppe den. Gammelt innlegg
Låg merke til det etter eg postet, beklager.
Sitat av ballestank Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080667

-Kan bli aktuelt å avlyse Norway Cup.
Tror dere det skjer?


Jeg er skeptisk. Med tanke på at AP/AuF har vært målet.

Såklart er det en risiko nå, så det er bra hvis de avlyser det. Men er skeptisk til at det vil være et alternativ ifølge ideologien hans og boka.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke at Norway Cup vurderes avlyst for å vise respekt for ofrene og de pårørende, heller enn at det ansees som en potensiell fare for deltakerne? Norway Cup innebærer jo mye feiring og glede, som kanskje ikke virker helt rett i disse tider.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Mini-MC'en kan ha blitt brukt til transport i Oslo ved utplassering av biler, men disse er ulovlig til bruk på vei, så det virker som en unødig stor risiko for å bli stoppet av politi for et såpass petimeter som ABB.
Vis hele sitatet...
Grundige analyser av side 1438-1471 må kunne avdekke omfanget og gi et sannsynlig antall bomber... antar at siktede ikke vil avsløre eventuelle flere bomber i avhør da dette kan være en viktig del av hans plan
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Bye og Rønning?
Vis hele sitatet...

http://www.byeogronning.no/

Maybe
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Blue-water Vis innlegg
Autumn – 2009 – Birthday party
My best friend, Peters, 30th birthday. We are going to Budapest to party hard for 5 days.
This is my second trip to Hungary. I really love that country and the people. Clubs in Buda
are top notch. Excellent elektronika scene, among the best in the world. Hungarian girls are
hot as hell, too bad I have to avoid relationships for the good of my mission. Doesn’t hurt
having fun though I don’t think I’ve consumed this much alcohol for many years, totally
awesome. My best friends, Martin, Axel, Marius and Peter went down and hooked up with
another band of Norwegians we have known for some years. One of Martins best friends
are Jon-Niclas, really cool guy. He’s a rather well known Norwegian comedian, together
with his partner and friend Anders, and a few others. We had a lot of fun down there, the
ten of us. Most of us know each other from Nissen High School in Oslo.

--

Ikke veldig mange samarbeidende komikere ved navn Jon-Niklas og Anders... :O
Vis hele sitatet...
Stemmer ihvertfall at de gikk på Nissen VGS;
http://tpn.vg.no/intervju/tittel/991

Vi traff hverandre på Hartvig Nissens vgs i Oslo 1998. Rønning gikk i 3. og Bye i 1. klasse. Bye & Rønning-samarbeidet begynte som en sommerjobb i Topp radio i 99. Der jobbet vi døgnet rundt i fire uker med å lage undergrunns humor-radio. Sendingene der besto av stuntreportasjer med gamle fylliker og vitser fortalt av narkomane. Vi hadde 2 lyttere og fant fort ut at det var parodiene som kanskje var det morsomste... Etter det debuterte vi på standupklubbben Lille i Bygdø Alle i 2000. I 2002 kunne vi leve 100% av humor.

Hilsen Anders og Jon Niklas
Vis hele sitatet...
Sist endret av daimeno; 24. juli 2011 kl. 02:07.
Bare jeg som synes at analyseringen fra de fleste brukerne her nærmer seg plotten i 'Law Abiding Citizien'?
Hva er dette i Bergen? Mulig han hadde som mål å plaffe ned noen av de sørgende på torgalmenningen!
Sitat av Cecion Vis innlegg
Bare jeg som synes at analyseringen fra de fleste brukerne her nærmer seg plotten i 'Law Abiding Citizien'?
Vis hele sitatet...
Hadde akkurat samme tanker idag tidlig!!!!!

Tanken skremte meg så mye at jeg la det fra meg!
Muligens, ja. Kompis av meg sprintet til purken og sa ifra. Han kan være en helt uten at noen vet det.
Sitat av King Ink Vis innlegg
Tror du ikke at Norway Cup vurderes avlyst for å vise respekt for ofrene og de pårørende, heller enn at det ansees som en potensiell fare for deltakerne? Norway Cup innebærer jo mye feiring og glede, som kanskje ikke virker helt rett i disse tider.
Vis hele sitatet...
Jo såklart. Var helt besatt av bombepraten..
Samtidig er det jo verdens største fotball-cup så vidt jeg vet.
In very small amounts, freebase nicotine can be injected
into a person's bloodstream and has an effect almost identical to cocaine.
Safety precautions when working with pure nicotine


Kan en sammenligne rusen til kokain og nikotin?
Sist endret av Adrenalinex; 24. juli 2011 kl. 02:10.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Hadde akkurat samme tanker idag tidlig!!!!!

Tanken skremte meg så mye at jeg la det fra meg!
Vis hele sitatet...
Faktisk.. Det hadde jo vært rimelig drøyt!
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.