Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1374795
Det finnes ikke mange mennesker som er villig til å ofre livet sitt (utøya er nok et selvmordsoppdrag) for et ran.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Det er jo faktisk en mulighet.. hmm. Vil kanskje påstå de går vel hardt fram men. Nokas 2?
Vis hele sitatet...
Er det igjen nok kompetanse i ransmiljøene etter at nokas gjengen ble fengslet da?
Bare ikke dette er et angrep fra Russland som vil ha oljen våres da
Vær på utkikk etter bombefly..
Sist endret av KevinNice; 22. juli 2011 kl. 18:43.
DER kom første Alqaida "spekulasjonen" på NRK1
Sitat av daimeno Vis innlegg
http://no.wikipedia.org/wiki/Anfo

Mulig dette er brukt?
Vis hele sitatet...
ja lett å lage og veldig effektivt (etterlater seg også endel hvit røyk)
Dette er det første som slo meg

Libya: Muammar Gaddafi threatens Europe

Libyan leader Muammar Gaddafi has threatened to attack Europe in revenge for Nato's operations in Libya.

Col Gaddafi said Libya would target European "homes, offices, families" unless Nato stopped its campaign.
Vis hele sitatet...
MP er og satt inn
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Det er jo nesten som en film.

Godt planlagt. Den teorien om at en ransbande er på ferde er jo interessant.
Vis hele sitatet...
Å utføre et ran på denne måten vil ikke være veldig smart. Nokas gutta drepte 1 politi mann og det ble brukt ufatterlig mye penger på å ta dem, det å sprenge en bombe i hjertet av Oslo å drepe ungdommer på et AP møte vil definitivt føre til en heftig etterforskning. Lite lurt om du skal rane noe.
Drøyt
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...oslo/17415425/
4 drept på utøya av mann i politiuniform.
Sist endret av olaPola; 22. juli 2011 kl. 18:45.
Hva om det er omvendt, hva om bomben var en distraksjon for å skyte Gro Harlem Bruntland og Kofi Annan?
Vel mer sansynlig er det nok at de planla å ta Stoltenberg og.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Bare ikke dette er et angrep fra Russland som vil ha oljen våres da
Vær på utkikk etter bombefly..
Vis hele sitatet...
Tviler. Men hvorfor var olje og energidepartementet et mål?
det må jo være bombemannen som er å skyter folk på utøya nå, noen som er klare nokk i toppen til å lage en tidslinje? :P
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Emancipation Vis innlegg
Det finnes ikke mange mennesker som er villig til å ofre livet sitt (utøya er nok et selvmordsoppdrag) for et ran.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg heller så utelukker det.

Statsministeren kan jo gjemme seg i regjeringens hemmelige bunker så lenge... Ikke så langt fra Utøya det. Men oooops.. den har jo nFF røpet hvor er for lenge siden.
Snuten har tatt over sikkerhetskontrollen på Gardermoen, melder tv2
Sitat av Tÿr Vis innlegg
Hva om det er omvendt, hva om bomben var en distraksjon for å skyte Gro Harlem Bruntland og Kofi Annan?
Vel mer sansynlig er det nok at de planla å ta Stoltenberg og.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle mannen skyte masse random sivile da?
Sitat av zitare Vis innlegg
Bare jeg som tenker Ransbande når jeg leser det her? Først en bombe i sentrum så skyting i buskerud. De får samlet alt av politiet på to steder og vil da få fritt fram for det de egentlig planla?
Vis hele sitatet...

Du må være idiot hvis du faktisk tror det.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Hvorfor skulle mannen skyte masse random sivile da?
Vis hele sitatet...
Det kalles terror.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Dette er det første som slo meg

[i]Libya: Muammar Gaddafi threatens Europe
Vis hele sitatet...
Veldig logisk av Ghadaffi å angripe Norge når vi skal til å trekke oss ut. Holder heller enn knapp på at våre allierte er involvert her. Skal litt til å hjernevaske noen nok til å gjennomføre det som skjer på utøya nå.

"Helpers?" Global Jihad? Muhammed tegningene? det blir for dumt!
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Det kalles terror.
Vis hele sitatet...
spot on m8.
usertitle import
bleh's Avatar
"Helpers of the Global Jihad" sier noe om dette på et terrorfora, sies det på NRK!
Fy faen...! Ikke morsomt å være i Oslo akkurat nå. Er nervøs for hvert skritt jeg tar, mulig jeg er paranoid.
Håper det ikke sprenges noe mer.
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Det siste jeg skrev var en spontanreaksjon på noe som ble rapportert på NRK mens jeg skrev.
Jeg tenker at dette kan være et attentatforsøk mot Stoltenberg. Utøya-dramaet kan understøtte.
Når han går tom for skudd....
Hva vil skje da? har han en bombe rundt/på seg kanskje?
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Det kalles terror.
Vis hele sitatet...
Jeg mente hvis målet var Gro da... Da hadde han gått direkte til henne og skutt henne før han skapte kaos.
Første jeg tenkte er at skytern/skyterne på utøya er de samme som planta bombene i Oslo.
Da blir han/dem sansynligvi skutt og får gjørt maksimalt med skade istedenfor å råttne celle når de hadde blitt tatt.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
Hvis du ringer så blir'a mest sannsynlig skutt. Folk gjemmer seg i busker.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/Ny...rmasjon-Utoeya
Spesialstyrker er på vei i helikopter.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
Ikke lurt å ringe henne mens hun gjemmer seg! Politiet er på vei med helikopter.
VG.no: ** Politiets beredskapstropp på vei til øya i helikopter
Sist endret av sens; 22. juli 2011 kl. 18:52.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Spesialstyrker er på vei i helikopter.
Vis hele sitatet...
Legg gjerne ved en kilde, så man får lest litt mer utfyllende.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
Ikke ring, det er mulig mannen i politiuniform finner folk akkurat på denne måten, lytter etter mobiler etc..
Ja men da er for dem som ikke har jobb se å dra ræven sin til glassmesteren. Der er det sikkert jævlig mye ledig.
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
Legg gjerne ved en kilde, så man får lest litt mer utfyllende.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...


IKKE RING HENNE!

De gjemmer seg i buskene, en ringelyd og hun kan bli skutt. Håp på det beste.
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
Legg gjerne ved en kilde, så man får lest litt mer utfyllende.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
Er nok lurest og ikke ringe henne, var en fyr som hadde snakka med noen der og han sa at folk satt og gjemte seg i buskene.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
IKKE ring de som er på øya. Hvis hun gjemmer seg, og du ringer og personen som skyter hører lyden.. BOOM! She gone.. Vent heller til hun tar kontakt.
ok, skal ikke ringe. har ikke tv her, hvor kan jeg finne et nummer å ringe til når politiet har tatt jævelen? vente og se? :S
Faen det her er forgjævelig begyner å forstå Amerikanerene bedere nå...
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ok, skal ikke ringe. har ikke tv her, hvor kan jeg finne et nummer å ringe til når politiet har tatt jævelen? vente og se? :S
Vis hele sitatet...
ta en titt på nettavisene. det er opplyst flere steder om nummer pårørende kan ringe.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Denne fyren som skyter på Utøya er garantert utlending/muslim eller noe annet pakk.
Vis hele sitatet...
Du sier at alle muslimer er pakk pga av en promille av verdens totale muslimske befolkning er terrorister. Vel, du utgjør en promille av norges befolkning. Selv om du er en rasistisk idiot så klarer jeg å se at dette ikke gjelder alle Nordmenn. Slutt å spre krigshisseriet og propagandaen din. Du river ned mer enn du bygger opp. Trenger ikke oppføre seg som idioter selv om vi har blitt angrepet....
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min er på utøya og jeg får ikke kontakt, hvor kan jeg ringe??? er politi kommet frem??!
Vis hele sitatet...
Finn pårørendetelefon på VG.no
Sitat av QuePasa Vis innlegg
IKKE ring de som er på øya. Hvis hun gjemmer seg, og du ringer og personen som skyter hører lyden.. BOOM! She gone.. Vent heller til hun tar kontakt.
Vis hele sitatet...
takk for støtten
CNN melder om automatvåpen på Utøya. Mine største kondolanser til pårørende.
Sist endret av Emancipation; 22. juli 2011 kl. 18:56.
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5678059.ece
Sist endret av NoZin; 22. juli 2011 kl. 18:56.
Jævla idioter den norske befolkningen er. Lær dere å skille mellom vanlige innvandrere og ekstremister! SKJERP DERE!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Håper virkelig regjeringa tar ett hint nå og får "visse" folk ut av landet !
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at regjeringen skal få terrorister ut av landet. Fordi det var det du mente, ikke sant?
Sist endret av nso; 22. juli 2011 kl. 18:56.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.