Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1632
Heihei

Skal til danmark til nyttår og nå er jeg gamml nok til å kjøpe drikke der. Det jeg da lurte på er om jeg da har lov til og kjøpe i taxfreen der man henter bagasje, fordi jeg vet at det ikke er lov inne på selve flyplassen fordi jeg har jo ikke lov å ta med til norge, men har jeg da lov å handle på taxfreen hvor man henter baggasje? Jeg mener nemlig å huske at det sto 16 på alkohol og 18 på tobakk på sånn banner sist jeg var der.

Hvis jeg handler på taxfreen der man henter bagasje så er det jo helt sikkert at jeg skal ha det med inn i danmark? det er jo ingen vei tilbake til der flyene går...

Noen som vet noe? Takk for svar
hva med å google det ?
Er vel bare å prøve. Om det står 16, så er det nok 16. Du får uansett kjøpt i Danmark da.
nja, mor sjekka på google, men fant bare ut at du ikke kunne handle på taxfreen inne på flyplassen der gatene er og sånn Hadde vært greit og finne ut før jeg drar nemlig, fordi da må jeg evt vente fordi flyet mitt går mad sent
bare å gjøre som Alfonzor sier. prøv :-)
jaja, men hadde vært kjekt å vite, eller så må mor vente med å få gaven sin fordi jeg flyr så sent så da må jeg evt. handle dagen etter
bare å gjøre som Alfonzor sier. prøv :-) men når er på dagen går flyet?
Sist endret av blackberry; 25. november 2009 kl. 23:29. Grunn: feil i tekst
Bare husk:

"For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år." - Tatt fra tollvesenets sider.

Og ja, du får kjøpt. Google!
Sist endret av httpwhat; 25. november 2009 kl. 23:32.
21.45 går flyet

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Bare husk:

"For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år." - Tatt fra tollvesenets sider.

Og ja, du får kjøpt. Google!
Vis hele sitatet...

Du er sikker på at jeg får kjøpt på flyplassen?
ganske sikker på det daskelask. de reglene er ikke det for å ta inn i norge?
Sist endret av blackberry; 25. november 2009 kl. 23:43. Grunn: ...
Ja, er du over aldersgrensa i landet der du skal kjøpe får du kjøpt.
assa jeg kan ikke ta med noe inn i norge nei, hvis det var det du mente blacberry

ey, da satser vi på det
ergo du får kjøpt på vei inn. kanskje på veit ut å. men du har lov til å da det med deg inn i DK. men det er uaktuelt å ta det med inn i NO.

Sitat av daskelask Vis innlegg
assa jeg kan ikke ta med noe inn i norge nei, hvis det var det du mente blacberry

ey, da satser vi på det
Vis hele sitatet...
høres ut som du får en bra tur kos deg
det at det er uaktuelt å ta med inn i norge veit jeg men da lurer jeg på en ting til; Hvis jeg er så "dum" å tar med en flaske vodka el. i kofferten hjem, så lenge det e er under kvota, tollerne vet ikke at det er min koffert? de tenker ikke på at den kofferten kan tilhøre meg som da bare er 16?

takk blackberry Blir nok en super tur, gleder meg masse
Hvem har ikke gjort det liksom... Gjorde det selv 2 ganger på ferie sommeren jeg var 16. Den ene gangen knuste 1 stk Absolut Vodka Lemon og gjorde det svært vanskelig å skjule det for foreldre ihvertfall. Så pakk det ihvertfall godt inn i klær osv.

Hva som skjer hvis du blir tatt husker jeg ikke, men du kan jo google! Godt mulig at du kan få med "voksen kvote" inn hvis du har følge av en voksen, uten at jeg er sikker.
altså hvis du blir stoppet etter at du har hentet bagasjen? med en koffert med ditt navn på(EKS merkelapp) så kan du slite litt... men ja. det skjer jo ikke ofte og hvis du ikke er en 16 år gammel gutt som er 2,10 høy og masse skjegg. så er det ikke sikkert du blir stoppet. men vil bare minne deg på at det da blir å smugle. ergo ulovlig.
Sitat av daskelask Vis innlegg
det at det er uaktuelt å ta med inn i norge veit jeg men da lurer jeg på en ting til; Hvis jeg er så "dum" å tar med en flaske vodka el. i kofferten hjem, så lenge det e er under kvota, tollerne vet ikke at det er min koffert? de tenker ikke på at den kofferten kan tilhøre meg som da bare er 16?

takk blackberry Blir nok en super tur, gleder meg masse
Vis hele sitatet...




Tollerne står etter at du har hentet bagasjen din, og om dem bestemmer srg for å sjekke om du har med deg noe over, eller i ditt tilfelle noe som helst alkohol så blir dette fratatt. dog er sjansen liten for å bli stoppet, men en vet jo aldri.
jeg har aldri blitt stoppet i tollen før og flyr relativt ofte, det er vel sjelden de stopper folk på 16 som ser ut som bare barnet? Falt litt ut på den siste der blacberry;P
men som tidligere nevnt reiser du med en som er over 18 så kan jo den personen ta bagasjen din. var en kompis jeg var på ferie med for et par år siden. faren hans stappa 3 liter med sprit i kofferten hans. vi ble jo ikke stoppet men. lurer på hva som hadde skjedd hvis vi hadde blitt det :P
Sist endret av blackberry; 25. november 2009 kl. 23:59.
åja, de skanner ikke kofferter elns? fordi jeg tenkte; hvis de skanner kofferten og ser en flaske med sprit der så tenker ingen på at det er jeg som eier den? Jeg mente før tollen i norge da jeg tenkte at de skanna det før det kom på båndet jeg

hmm... jeg tror jeg kjenner han der karen som fikk 3 liter raki hjemmebrent på hotelet i kreta stappa i kofferten av faren sin mens han var på dass... lurer litt på om det var meg? pølse med lugg
Sitat av daskelask Vis innlegg
det at det er uaktuelt å ta med inn i norge veit jeg men da lurer jeg på en ting til; Hvis jeg er så "dum" å tar med en flaske vodka el. i kofferten hjem, så lenge det e er under kvota, tollerne vet ikke at det er min koffert? de tenker ikke på at den kofferten kan tilhøre meg som da bare er 16?

takk blackberry Blir nok en super tur, gleder meg masse
Vis hele sitatet...
Har enda ikke helt forstått om du mener du skal kjøpe på taxfree'en i Norge eller i Danmark.

I Danmark vil du få kjøpt alkohol over 20% på taxfree'en.
I Norge vil du ikke få kjøpt noe anna enn godteri, parfyme og anna duppeditter. Nada alkohol og tobakk.

I tillegg til dette stemmer det som folk har sagt at tollerene står på et annet rom som du må gjennom ETTER du har hentet bagasjen din.
vi var i Spania da. og det var ikke raki. men noe vodka shitt...