Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3733
Vi er 4 stk, eller to par (alder: 23+) som skal være i berlin fra og med imorgen til og med neste tirsdag. Vi bor på et hotell midt i byen (Potsdamer Platz).

- Hvor er de feteste techno utestedene? Har hørt om tresor og berghain? andre bra steder som må sjekkes ut? Hvordan er dørvaktene der? Har typ 70% av kroppen dekt med tattoveringer (noen utesteder du må være skikkelig classy på) skal jeg altså ikke inn på.

- Er intressert å i ta med dama mi en av dagene på en skikkelig fin restaurant, gjerne med fin utsikt?

- Hvor mye lommepenger skal man ta med? Er 1000kr dagen for mye? Skal kjøpe litt klær, kanskje par nye sko, og vil gjerne feste hardt de dagene det blir.

- Regner med at narkotika kan fikses på de fleste techno-utestedene der nede? Igjen så hører jeg om kompiser som har blitt scamma så til de grader (fått poser fulle med papir).

- Finnes det en side som tar for seg utelivet dag for dag i berlin?

- Finnes det noe skikkelig "Syke/weird" butikker i berlin som du ikke finner noe annet sted? Kan se for meg at det eksisterer i berlin, men ja...

- Noen bra øl forslag? Liker godt ingefærøl, carlsberg, heineken, corono og den slags.

- Hvor shopper man? Jeg er ikke opptatt av merke i det hele tatt.
Hvor er det billig? Hvor er det dyrt? Hvor handler man ikke?

Forslag til hva man kan gjøre?
Ta dere en tur til Kaufhaus des Westens (KaDeWe). Lurer på om ikke dette skal være det nest største varehuset i europa, bare slått av Harrods i London.

Består stort sett av dyre luksus kjeder, men er absolutt morsomt uansett.

Det var også et viktig symbol under den kalde krigen, mtp at det ligger i vest Berlin.

God tur! Berlin er en flott by! :-)

--------------------------------------

Tauentzienstraße 21-24, 10789 Berlin, Tyskland
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Vi er 4 stk, eller to par (alder: 23+) som skal være i berlin fra og med imorgen til og med neste tirsdag. Vi bor på et hotell midt i byen (Potsdamer Platz).

- Hvor er de feteste techno utestedene? Har hørt om tresor og berghain? andre bra steder som må sjekkes ut? Hvordan er dørvaktene der? Har typ 70% av kroppen dekt med tattoveringer (noen utesteder du må være skikkelig classy på) skal jeg altså ikke inn på.

Vi var jo med klassen så var jo begrensa med hvor langt vi kunne dra - men vi spurte taxi sjåfører og lignende og The Matrix som liggerpå Warschauer Strasse er noe av det hotteste ble vi fortalt - vi dro bort, men køen var for lang for at vi orka å stå. Bortsett fra det så er jo det flere utesteder så å si overalt i sentrumene.

- Er intressert å i ta med dama mi en av dagene på en skikkelig fin restaurant, gjerne med fin utsikt?
Vis hele sitatet...
- Vi var jo med klassen så var jo begrensa med hvor langt vi kunne dra - men vi spurte taxi sjåfører og lignende og The Matrix som liggerpå Warschauer Strasse er noe av det hotteste ble vi fortalt - vi dro bort, men køen var for lang for at vi orka å stå. Bortsett fra det så er jo det flere utesteder så å si overalt i sentrumene.

- På TV toweret på Alexander Platz, er det jo resturant på toppen som snurrer, er ihvertfall ganske fint der.
Sitat av Tidspress Vis innlegg
- Er intressert å i ta med dama mi en av dagene på en skikkelig fin restaurant, gjerne med fin utsikt?
Vis hele sitatet...
Du kan ta henne med på Restauranten i tv-tårnet på Alexanderplatz. Her ser du utover hele byen og restauranten snurrer rundt. Du kan velge om du vil kjøpe vanlig billett og stå i kø eller kjøpe fast-track billet hvor du kommer rett opp til toppen av tårnet og restauranten.

Jeg har vært der selv og synes det er en fin restaurant med god mat.
Sist endret av øyvind95; 21. juli 2014 kl. 21:30.
Fete klubber:

Salon Zur Wilden Renate: et gigantisk leilighetskompleks som er gjort om en til en stor klubb på 3 etasjer med 3-4 dansegulv en rekke lounge/chillout områder. SPAca interiør, og frt musikk.
Ligger i friedrichshain

Farbenfehrsehen: en kul intim klubb i kreuzberg under jernbanebroa(tbane/metro).

Bohnen gold

Pronce charles

Chalet

Club der visiomaire
En av verdens beste techno klubber: Berghain.
Mine tips: Ikke pynt deg. Dra tidlig lørdag eller søndag morgen.
Drar du på kveldene kan du forvente 2-3 timer kø og sannsynligvis nei i døra.

lykke til!
Hva som skjer på hvilke klubber på hvilken dag kan du finne informasjon om her: http://www.residentadvisor.net/events.aspx Tror det knapt nok har skjedd at jeg har spurt folk i Berlin om klubbtips uten at de har anbefalt den sida.

Siden dere er to par vil jeg anbefalt dere å dele dere opp og ikke stå sammen alle sammen i køen. Det er enklest å komme inn når man er aleine, og grupper på tre eller flere vil praktisk talt alltid bli nekta. Klubbene vil stort sett ha inn folk som er der for å danse, ikke for å sosialisere med vennene sine. Dette vises i påkledning også, og jeg har f.eks. sjelden sett jenter med høyhelte sko. Tatoveringer ville jeg vist frem for alt det er verdt. Ellers finnes det mange "hvordan komme inn på klubber i Berlin" artikler på nettet.

Berghain er generelt sett vanskelig å komme inn på, men er definitivt verdt det. Sånn i 8-9 tida på søndags kveld er det enklest, men da må dere forvente noen timer med halvfullt lokale før det blir skikkelig bra.

Dealere finner du på toalettene, iallefall sånne som har tabletter. Se etter folk som prøver å få øyekontakt. Eneste klubben jeg veit at det er vanskelig å finne noen på er Chalet, på Berghain er det ikke noe problem. Men her er jeg uerfaren selv, jeg røyker bare, og kjøper på forhånd. Om dere ikke er alt for nøye på kvaliteten finner man lett weed rundt togstasjone Görlitzer og Warschauer, og i Görlitzer park.

Jeg mistenker at dere ikke er interessert i å shoppe på KaDeWe, det er det mest snobbete kjøpesenteret jeg noen sinne har vert på. Jeg vil heller anbefale å tusle litt rundt i området rundt togstasjonene Ostkreutz/Warschauer og i bydelen Prenzlauer Berg og se hva dere kommer over.

Om dere har tenkt dere opp i tvtårnet så kjøp billettene så tidlig på dagen som mulig. De tillater bare et visst antall oppe i tårnet om gangen, så det kan ta noen timer fra billettkjøp til man får komme inn. Klokkeslett står på billetten, så man trenger ikke å vente i kø.

Kos dere i Berlin! Herligste byen jeg veit om!

Åh, forresten, om dere er i Berlin helga 1-3 august så kunne det kanskje være interessant å besøke tattoo conventionen som er da. http://www.tattoo-convention.de/
Sist endret av Sonnenschein; 22. juli 2014 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bestill bord på Heising hvis dere vil spise godt og ha en fantastisk atmosfære en dag. Det er 46 euro for en 3 retters middag, så det koster penger, men for en opplevelse!

Restauranten er drevet av et ektepar på 80+ og deres datter, stilen er 1920-30 talls og gramofon-jazz i bakgrunnen. Den MÅ bare oppleves.

Edit: Jeg var der forrige uke, og Heising var bare en impuls. De andre gjestene var stort sett penere kledd enn oss, men vi ble svært godt tatt i mot.
Sist endret av random42099; 22. juli 2014 kl. 20:00.