Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1577
En bekjent av meg lastet ned et program som heter AddWeb her om dagen. Etter at han hadde installert det så fant han en keymaker og la inn navn og kode i programmet. Da skjedde det, han var fortsatt online og det kom opp en melding om at han brukte en ulovelig version av programmet og at ip adressen hans var logget. Pleier firmaene og gjøre noe med dette? Jeg mener at de ikke bryr seg noe særlig om oss små folk som ikke gjør noe veldig alvorlig men jeg lovte og høre med noen andre. Like etter dette så sente han en mail til de som hadde lagd programmet hvor han dro en liten hvit løgn om hva som hadde skjedd. Var det dumt??

Noen som har noe erfaring med dette?
Hva kan i verste fall skje??

Takker for svar.

Maniac.
Patient zero
iblis's Avatar
hmm.. husker jeg drev og cracka Bullet Proof FTP før.. og da kom det ofte opp meldinger om at de hadde ip adressen min og at hvis jeg ikke ga de penger med en gang ble det politi annmeldt osv.. men det skjedde aldri..

kanskje ikke det lureste å sende de en mail nei!

sign. iblis

[This message has been edited by iblis (edited 07-03-2001).]
Trådstarter
Han sendte meg mail nå om at han hadde motatt svar fra firmaet.

Han sendte med et utdrag av mailen han fikk, her er det:

We realize that not all people who see the pirate message are software
thieves. Many are well meaning people who just want to try the product. If
this is your case, we offer our sincere apologies for any grief the message
may have caused. Many download sites on the web offer either supposedly
"Cracked" versions of our software, or otherwise tampered downloads. Still
others receive copies from friends that have also been tampered with. In
any case, the pirate message means that AddWeb is now disabled on your
machine, unless you purchase a valid registration code from us. If you
still wish to try it, install the original download from our site listed
below, onto another machine and do not attempt to register the software
unless you have a valid registration code.


FOR SOFTWARE PIRATES AND WAREZ ORGANIZATIONS ONLY: YOUR IP ADDRESS HAS BEEN
LOGGED. SOFTWARE PIRACY IS UNLAWFUL AND PROSECUTABLE IN A COURT OF LAW.
CYBERSPACE HEADQUARTERS SUPPORTS ALL EFFORTS TO PROSECUTE SOFTWARE PIRATES
AND WAREZ GROUPS.

Maniac.
Originally posted by Maniac:
YOUR IP ADDRESS HAS BEEN LOGGED
Vis hele sitatet...
Jeg HATER den setningen!



------------------
One vision, one purpose
Jaja, so what?
Hva kan de gjøre med det egentlig?
Om de vet IPen din, og om de finner ut navnet ditt, adressen din, internett "provideren" din osv osv. Hva kan de gjøre?

De gidder trolig ikke å ofre det de kan for at du skal bli straffet! Skal de ta kontakt med det norske politiet da, og få dem til å rykke inn i leiligheten/huset ditt?
Det skal faen meg mye til før det kan skje her i Norge.

I England og USA derimot er dette svært mulig. En PSX "trader" jeg kjenner i USA ble tatt med 967 pirat kopierte PSX spill. Politiet konfiskerte alt utstyret hans, alle spillene (Selvfølgelig) og gav han en bot på x-antall dollar.

Men i lille Norge skjer ikke dette enda folkens. Vi er heldige dere!

------------------
"Politics was, at first, the art of preventing people from interfering in matters that concerned them. To this, in later times, was added the art of compelling people to decide matters which they did not understand"
IP'en din blir jo logget stort sett hele tiden...
I disse tilfellene, blir den vel logget på et eget sted der alle som har cracket progget ol føres opp.. Hvor mange andre tror dere det ikke er på den listen da? Det er ikke bare du som har cracket det, kanskje 100 tusen andre... Og et poeng til, her i norge har vi som oftest dynamisk IP, altså den forandrer seg fra gang til gang. Får å få vite hvem du er må du da få tilgang på f.eks. telenor sinn server skjekke dato/klokkeslett osv.. Dette har ikke vanlige bedrifter lov til å gjøre, det er bare politiet som får tilgang til disse loggene og de må ha en bedre grunn enn "han har cracket et program"...(må være mord, grove forbrytelser ol).
Så det er ikke noe å bry seg om... http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Det verste er jo når du spammer irc,icq, email o.l. å du får mail til din private email ( som du aldri har lagt ut noen plass) Der det står at du vil bli anmeld og at ipen din er sendt til abuse eller spam@online.no
men hva fan er det egentlig online.no kan gjøre? noen som vet=?