Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1350
PCen klikker til tider, noen ganger etter 5 min noen ganger etter 5 timer. Det skjer som regel når jeg enten surfer (internet explorer 5.0) eller når jeg sitter på irc (mIRC). Det som skjer er at alt henger seg, utentatt musa og lyden - mp3'en (winamp) spiller bare videre, men ingenting annet funker. Kan dette tyde på at det er skjemkortet som sliter?

zeth
Omtrent det samme skjer med min PC også innimellom. Jeg har WinME. Noen ganger så får man avslutta det som henger med Ctrl+Alt+Del, men da er det diverse programmer som ikke funker lenger. Jeg har kommet frem til den konklusjonen at det rett og slett er M$ sine OS som suger...

------------------
Jeg er ikke så spesiell
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd med Windows 2000 Pro. også, og det samme skjer. Det kan nesten ikke skyldes Windows siden det ikke skjer med de fleste pc'er, og det som forundrer meg er at mp3en fortsetter å spille. Jeg får også trykka ctrl+alt+del noen ganger, men da gjelder det noen andre programmer.
Dette skjer som regel når pcen blir for varm, prøv å sett i noen vifter, gjerne på skjermkortet.
Eventuelt kan det være et minneproblem. Sjekk om du har rett type ram.

og noen ganger får man minneproblemer på WinME og 2000, den bere bruker opp all rammen og deleter ikke det den ikke har bruk for lenger...

mm

btw: hva slags skjermkort? mitt gamle savage 4 gjorde det der konstant.....

zeth's Avatar
Trådstarter
creative geforce 2 gts skjermkort. det kan godt hende at pcen blir for varm, men merkelig at den noen ganger klikker etter flere timer og andre ganger etter noen minutter. dessuten klikker den aldri når jeg spiller (mest counter-strike) men alltid når jeg sitter å kjeder meg på irc eller surfer.

zeth
Hvis du har ett så nytt skjermkort kan det være det, at skjermkortet er for bra i forhold til resten av PC'n
Hva er i boxen din ellers da?



------------------
sugx
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg kjøpte alt på samme dag fra psdata. Jeg har en tbird 900 mhz på et ASUS A7V Socket A hovedkort og 3x128 pc133 ram så dette skulle ikke være for gammelt. Har en helt ny 19" IBM skjerm men problemet var det samme med den gamle 17"eren.

zeth
Psdata har jeg bare gode erfaringer med. De som jobber der er velding greie å snakke med.

Siden du handler på ps, bor du i arendal eller no slkt da? eller har du bare bestilt over internett?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg bor i Krsand, men vi var en haug av folk som skulle kjøpe nye pc'er, så et par av oss kjørte til arendal osv... http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

zeth
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Har også hatt dette problemmet...når jeg scrollet i explorer...
Funker nå, når jeg bruker win2k =)
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd Windows 2000 jeg også og var den gang sikker på at Windows 98 holdt feilen, men da pcen hang seg på "vanlig måte"(for meg) 2 ganger de første 30 minuttene med windows 2000, fatta jeg jo at ikke det var windows 98 sin skyld.

zeth
prøvd å degradere windowse da?
lite trolig at du vil det da

------------------
-:Tupac 4 ever:-
zeth's Avatar
Trådstarter
degradere windows? tenkte jeg skulle prøve å bytte skjermkort, har fått tak i et 8mb agp og et 32mb pci skjermkort jeg skal teste og se om feilen ligger i skjermkortet. har også fått tak i noen andre typer ram som jeg skal hjelpe så får vi se om noe av dette viser seg å være feil. hvis ikke prøver jeg meg på en ny vifte tror jeg, men forklar "degradere windows" ?

zeth
Degradere windows.. installere en gamlere version tenker jeg.

-Sharken

------------------
Westside till I die
Hvis du har installert win2k med oppgradering fra win98:

1) Format C: /s (Fjern gjerne også partisjonen og legg den inn tilbake igjen)
2) Sleng inn win2k fra dos.
3) Sjekk om du fortsatt får problemer med 'henging', gjør du det er det nok noen maskinvareproblemer.

Ting som pleier å være vrange er ting som overklokkete skjermkort og CPU'er. Har du noe som er overklokket, kjør det ned på vanlig nivå.
Jeg slet med at maskina ofte hang seg, men etter at jeg begynte å bruke mem turbo har det helt forsvunnet. Så jeg tipper det er ram'en din.

-Sharken

------------------
Westside till I die