Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5122
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hola, her sitter jeg og surfer internett som vanlig, da min selvbygde venn fryser og reagerer ikke på noenting. Jeg ofret etter et par minutter muh uptime, og skrudde av maskina med svenskeknappen. Jeg skrur den på igjen, og piner meg gjennom en eviglang windows-logo, før jeg tilslutt får opp login-skjermen, I 800x600 res!!! Kun en av to skjermer viste bilde. (Her får jeg heller ikke internett-tilkobling via kabel, fucka drivere?)

Jeg sjekker selvfølgelig screen resolution og device manager der jeg finner ut at det kun sitter ett 560TI(Jeg har to). Prøver en ny restart, og får nå riktig oppløsning på hovedskjermen. Jeg går i device manager igjen, og den viser fortsatt kun ett kort. Hvis du fortsatt gidder å lese dette, så kommer spørsmålet mitt nå; Jeg kjøpte skjermkortene fra Komplett i henholdsvis 2011 og 2012. Har jeg noen form for garanti fra komplett her? Jeg mener å ha hørt om at man fire års garanti hvis det er forventet at varen skal holde så lenge, eller noe i den duren. Jeg har googlet meg opp og ned, men blir ikke klok. Er det noen som kan hjelpe meg litt?
På forhånd takk
Du har 5 års reklamasjons garanti i Norge.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du har 5 års reklamasjons garanti i Norge.
Vis hele sitatet...
Som vil si at om jeg kontakter komplett så får jeg enten et nytt kort (gått ut av sortimentet), penger tilsvarende kortets verdi i dag, eller et kort tilsvarende kortets pris den gang?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Som vil si at om jeg kontakter komplett så får jeg enten et nytt kort (gått ut av sortimentet), penger tilsvarende kortets verdi i dag, eller et kort tilsvarende kortets pris den gang?
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at du får pengene tilbake, det er bare hvis den har vært på reperasjon 3 ganger med _samme_ feil. Så lenge det ikke er vannskader, eller andre skader som tilsier at du har behandlet det feil så burde du kunne sende det inn og få ny/reparert.
Har de ikke lenger den varen vil du få en vare som er ca lik, eller bedre.
Sist endret av Xernox; 29. august 2013 kl. 16:01.
jeg sende inn ett steelseries 7g tastatur til komplett for litt over en uke siden, siden backspacen døde helt ut av det blå. Varen er ikke lengre i sortimentet. Så jeg fikk igjen det jeg betalte for tastaturet+frakt på kontoen istad!
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
jeg sende inn ett steelseries 7g tastatur til komplett for litt over en uke siden, siden backspacen døde helt ut av det blå. Varen er ikke lengre i sortimentet. Så jeg fikk igjen det jeg betalte for tastaturet+frakt på kontoen istad!
Vis hele sitatet...
Hmm, det var rart, det hadde ikke jeg mulighet til. Jeg måtte velge en ny vare.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hmm, det var rart, det hadde ikke jeg mulighet til. Jeg måtte velge en ny vare.
Vis hele sitatet...
Samme her. Hadde da ett GTX 580 skjermkort som dau og kontaktet Komplett om dette og fikk da bare velge en ny vare som var lik den gamle(hvis de hadde på lager) eller noe bedre. Fikk da ett GTX 680. Pengene fikk jeg iallefall ikke...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar så langt, nå sitter jeg atm med det skjermkortet jeg trodde var dødt, og det funker helt fint. Skal prøve å kjøre SLI nå, med kortene i andre slots enn forrige gang.
Har også 560ti og hadde kjempeproblemer med frysing på nyeste driverne 320.x (tror jeg det var), måtte nedgradere til 304.x før det virket fint igjen
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du har 5 års reklamasjons garanti i Norge.
Vis hele sitatet...
Her surrer du med begrepene.

Garanti er IKKE det samme som reklamasjon. Det er 2 forskjellige ting.
For å rydde skikkelig i begrepene.

Garanti er noe du får av produktets produsent. Denne er ofte på ett år og den dekker ofte alle problemer som ikke er påført ved dumhet av deg som bruker. (eks: vannskade er ikke dekket)

Alle som handler som en privatperson av en profesjonell selger (butikk) er dekket av forbrukerkjøpsloven, der står det at man har reklamasjonsrett i to år med mindre produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år (eks: vaskemaskin), da har man fem (5!) års reklamasjonsrett.
En reklamasjonsreparasjon skal betales av produsent dersom problemet skyldes en iboende feil (produksjonsfeil), hvis ikke skal kostnad med transport, undersøkelse og eventuell reparasjon betales av kunden (deg).