Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3729
Er det bare meg? Når jeg kjøper grønt så får jeg med både stilker og frø,er dette vanlig nå??. Og det er jævli dyrt. Må vel si at jeg bor i N.trøndelag ca 3 mil nord for Steinkjer.. Håper jeg kan få svar fra andre om de får det samme som meg..
McIvar
får vanligvis noen frø og stilker i posene jeg handler og, bor i oslo
Det er fordi dealerne er griske. Har selv hjemmemekka grønt, men har vært nøye med å få ut frø og stilker. Sleipt gjort.
Er litt frem og tilbake :P men dealerene pleier å være hyggelige og si ifra vist det er mye frø osv.
Ja dette er vell normalt i nord trøndelag for tiden! massevis av frø, selv om dette ikke skulle vært vanlig
Frø og stilker er no dritt, da det tar opp en del vekt, men jeg vet selv at hadde jeg hatt 2kg weed jeg skulle selge ut hadde jeg ikke gidda å fjerne alt av stilk og evt. frø. Da taper jeg jo avkastning!

Siden Cannabis er på det svarte markedet i Norge har selger alltid rett. Hvis du ikke ønsker weed med stilk og frø så kan du heller gå å kjøpe av noen andre.
Jeg skjønner at det ofte blir litt stilker med i pot, men frø? Har jo ikke peiling på hva dem driver med de som har dyrket det da.

Men selv har jeg aldri vært borti frø når jeg har kjøpt grønt.
Har skjedd med meg en gang! Kjøpte en 3'r med grønt!
Så fikk jeg med en haug av frø! kanskje 5-6 stykk!

Foresten, poten var dårlig!
Sist endret av Rallo Tubbs; 22. september 2010 kl. 16:59.
Frø oppstår når hun-planten formerer seg med han-planten. Derfor er det viktig under dyrking at ingen han-planter er tilstede. Dette er hva som har skjedd når det er frø i planten.

Jeg har selv kommet over weed som har hatt frø i seg og noen ganger har det vært dårlig kvalitet, mens andre ganger har jeg ikke merka forskjell på kvaliteten til weed som ikke har hatt forekomster av frø. Så frø betyr ikke nødvendigvis at weeden er dårlig, men det er selvfølgelig et dårlig tegn. Kvaliteten på weeden kommer nok mer fra hvordan den er dyrket, mtp. vekst tid, tilført næring, rett temp. osv.
Bruk frøene til noe gøy da

Plant dem i offentlige bedd, potter osv
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Bruk frøene til noe gøy da

Plant dem i offentlige bedd, potter osv
Vis hele sitatet...
slik som Clr som planta frø utanfor politikammeret her i byen
Sitat av oamo91 Vis innlegg
slik som Clr som planta frø utanfor politikammeret her i byen
Vis hele sitatet...
Hyssj på deg! Det kom uheldigvis ikke noe planter opp Men neste gang skal jeg gro en stikling å heller plante den. Da vil den uansett vokse litt og få frem de generelle trekkene til en Cannabis plante!
Står en fin plante på en kirkegård i byen også. Sier ikke hvor. Men, veldig gøy Når jeg tar kvelden skal jeg sette av penger i testamentet sånn at jeg alltid kan ha en cannabis plante voksende på graven min:P Hahahaha.

Back to topic: Det har hendt jeg har fått frø i poten min også, jeg tar det sjelden tungt så lenge det er bra røyk. Har dyrket fram bra pot på frø fra weed faktisk.
Stilker er jo kjipt da. Spesielt hvis det er store tunge saker. Men, liker at når jeg får store buds der stilken holder alt sammen.
Som noen skrev her tidligere så blir det frø hvis det har vært en hannplante i nærheten.Eller hvis plantene har blitt stresset så kan det ha vært en hermafrodit.Problemet med frø i poten er at da har planta brukt mye "krefter" på å produsere frø i stedet for thc og andre virkestoffer.Derfor er pot med frø gjerne dårligere enn pot uten.

Hvordan du skal få tak i pot uten stilk i er for meg en gåte.Når du kjøper pot med hele bud i så vil det ALLTID være en stilk i midten der.Blomstene(budsene) vokser ikke i løse lufta,de må ha en stilk også
Det er selfølgelig mulig å fjerne all blomsten fra stilken,men da vil du bare sitte igjen med småbøss.Jeg betaler heller noen få kroner for stilken for å få hele buds.

Må også sies at hvis poten er tørr så veier stilken nesten ingenting,det gjør heller ikke frøene.
Jeg har kjøpt pot der jeg har fått beskjed om at det er litt frø i den og med tilbud fra selgeren om at hvis jeg plukket ut frøene så skulle jeg få tilbake samme pris pr.gram for dem som jeg hadde betalt for poten.
Oppdaget da at frø ikke veier så mye
Sitat av diabolus Vis innlegg
Hvordan du skal få tak i pot uten stilk i er for meg en gåte.Når du kjøper pot med hele bud i så vil det ALLTID være en stilk i midten der.Blomstene(budsene) vokser ikke i løse lufta,de må ha en stilk også
Det er selfølgelig mulig å fjerne all blomsten fra stilken,men da vil du bare sitte igjen med småbøss.Jeg betaler heller noen få kroner for stilken for å få hele buds.
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje hvis det er stilken som buden henger på, ikke stilken inni buden, det er litt kjipt. Men det virker jo litt rart om man ikke tar det bor før man selger det.
Fikk en 20-30 frø en gang, men det var av en hyggelig kar herfra, fikk vell 5-6 g og betalte next to nothing. Har aldri blitt så skrota i hoet noen gang!
Hva er negativt med frø å stilker, har aldri fått det med meg Og hva er budd, har sett det å hatt det men fårstår ikke hva det består av, noen som har svar ?
Sitat av gez Vis innlegg
Hva er negativt med frø å stilker, har aldri fått det med meg Og hva er budd, har sett det å hatt det men fårstår ikke hva det består av, noen som har svar ?
Vis hele sitatet...
Stilker har ikke så mye THC i seg som det andre, og det veier mye mer, slik jeg har forstått det!
Sitat av gez Vis innlegg
Og hva er budd, har sett det å hatt det men fårstår ikke hva det består av, noen som har svar ?
Vis hele sitatet...
Buden er blomsten, det som inneholder mest thc på planta:

http://blog.mjbud.com/wp-content/uploads/2010/02/caliBigBud.jpg
Offline
McIvar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Clr Vis innlegg
Frø og stilker er no dritt, da det tar opp en del vekt, men jeg vet selv at hadde jeg hatt 2kg weed jeg skulle selge ut hadde jeg ikke gidda å fjerne alt av stilk og evt. frø. Da taper jeg jo avkastning!

Siden Cannabis er på det svarte markedet i Norge har selger alltid rett. Hvis du ikke ønsker weed med stilk og frø så kan du heller gå å kjøpe av noen andre.
Vis hele sitatet...
Det flommer ikke over med pushere oppi bygda her da..
Mens jeg bodde der i området betalte vi 100kr grammern for grønt å fikk bare dritt, ta heller turen til trondheim vis du har mulighet å kontakter der.

Men for å svare så er det ganske vanlig så fremst du ikke har gode kontakter, vertfall på bydga :P
Sitat av McIvar Vis innlegg
Det flommer ikke over med pushere oppi bygda her da..
Vis hele sitatet...
Da syntes jeg utrolig synd på deg.
Du får unne deg ei uke i Amsterdam så skal du nok slippe stilker og frø
Offline
McIvar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Clr Vis innlegg
Da syntes jeg utrolig synd på deg.
Du får unne deg ei uke i Amsterdam så skal du nok slippe stilker og frø
Vis hele sitatet...
Det hadde vært saker det tenker,men hadde vel aldri kommet meg hjem..
Det er frø i weeden fordi, den er stressplanta, den har blitt for varm under oppvekst derfor er det frø i den. og weeden blir dårligere av det, stilker han ingen THC i seg i det hele tatt, funker kun ved laging av te
Nei, det er frø i plantematerialet fordi det er en befruktet hunnplante eller hemafrodit. Hvor du har det med varmen fra og hvordan det hadde artet seg rent praktisk, om det var sånn, hadde vært interessant å se..
Sitat av nikoey Vis innlegg
Det er frø i weeden fordi, den er stressplanta, den har blitt for varm under oppvekst derfor er det frø i den. og weeden blir dårligere av det, stilker han ingen THC i seg i det hele tatt, funker kun ved laging av te
Vis hele sitatet...
Dude, hvorfor funker det uten THC? Leste du innlegget før du posta =D?
Sitat av Hautainn Vis innlegg
Dude, hvorfor funker det uten THC? Leste du innlegget før du posta =D?
Vis hele sitatet...
regner med at det kun kan brukes til å lage te av. Ikke at det er en måte å få rus på, selvom formuleringen tilsier det.
Sitat av Clr Vis innlegg
Hyssj på deg! Det kom uheldigvis ikke noe planter opp Men neste gang skal jeg gro en stikling å heller plante den. Da vil den uansett vokse litt og få frem de generelle trekkene til en Cannabis plante!
Vis hele sitatet...
Ta bilder og post dem her etterpå er du snill?
Sist endret av Bombasa; 23. september 2010 kl. 18:51.