Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2012
Jeg er litt newbie på dette, men er det noen som anbefaler en plass jeg kan registrere domene og få plass på rundt 50-100mb, med cgi/ssi/asp/php støtte, og ftp der jeg slipper å måtte surre rundt med linux og slikt.

Omtrent som alle andre hoster men at jeg får 50-100mb, billig, og domene, helst norskt, men går fint med utenlandsk selskap også så lenge det er seriøst.

Hvor mye kommer dette til å koste?

------------------
Westside till I die
jeg har aldri kjøpt noen domener før, men jeg tror at active isp er ganske bra.
jeg skal kjøpe noen snart og da tror jeg at jeg bruker de....
Har regga der selv, og de er jævla seriøse! Men det er jo ganske dyrt da... (hakke sjekka prisene i det siste da men..

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
Trådstarter
Active ISP var jo svindyrt da.

Hvis jeg skulle kjøpe et domene + 50 mb plass og 8 e-mail adresser.

950 + (199 x 12) = 3300 Det koster det det første året.

De andre åra koster (199 x 12) + 350 = 2600

------------------
Westside till I die
Trådstarter
Når man registrer et domain for $30 på www.register.com , kan man da redirecte den til hvor man vil?

------------------
Westside till I die
det er bedre å betale noen hundrelapper ekstra enn å kjøpe noe billig dirt...
du må bruke dns, ikke redirecting...
det kan du sikkert hvis dnsen på start virker...
ActiveISP er nok den mest seriøse her i norge, men samtidig den dyreste. Hadde jeg vert deg hadde jeg ikke brukt de, de er for dyre!.

Men det finnes jo mange andre, www.osei.no har jeg nevt før. + speednames.com, domain.no, og her ligger de fleste i norge vel; http://www.kvasir.no/c/biz/branch/comp/internet/dom/ , fastname.no virker seriøst og billig..

Men jeg har ikke prøvd så mange av de http://www.iblis.nu/ubb/frown.gif

Tror dere det vil være marked for meg hvis jeg begynner å selge domener BILLIG? Og virker seriøs? Eller er jeg kommer for sent?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser

[This message has been edited by wwwking (edited 12-02-2001).]
Trådstarter
Jeg sjekka DNS serveren på start, den var 195.159.0.100 og 195.159.0.200, når kontoen min på start er home.no.net/sharken skal jeg da skrive 195.159.0.100/sharken ?

------------------
Westside till I die
Trådstarter
Kan jeg DNS'e den til konto'en min på start?
Kan du ikke bare ringe og høre med start? Men jeg tror ikke det er slik ivertfall, jeg testet 195.159.0.100/smsvits og kom ikke frem. Skal det ikke bare være tall da? og ikke noen bokstaver?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Better than thou.
www.webhotel.no
www.ncni.nu
to helt greie hoster.. skal bruke ncni tror jeg.. skal ha domene og host om noen uker..

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Trådstarter
La oss si jeg har kjøpt domene, men jeg gidder ikke å betale masse spenn for webhotell siden jeg synes start er bra nok.

Hvordan skal jeg da få det domenet til å peke dit? Uten at man ser home.no.net/sharken/blabla.html i adresse linja?

------------------
Westside till I die
Active ISP er utrolig bra hvis du skal kjøre .asp scripter.

Men du må være forberett på at ikke alle .cgi scriper fungerer.
De bruker NT4 SQL7 server, så du får ikke til å CHMOD'e filene.

Det går å bruke cgi, men disse må være Active CGI scripter som må rename's til .pl
(tror jeg)

------------------
Webmaster Kjartis - For den norske webmaster!
hvis du har et stort prosjekt på gang og regner med å få et par titalls tusen besøkende om dagen er det lurt å bruke activeisp. du setter noen bannere på siden og når serveren er oppe hele tiden og sidene laster fort surfer folk lenger på siden og du får flere klikk og de hundrelappene du betaler ekstra blir fort tjent inn igjen... http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et domene registrert på digiweb. de er billig og bra.
her er en side med liste over et lass av steder du kan ha side, noen steder med unlimited space og uten ads.
du kan se i lista om man kan uploade med ftp.
men addr. blir ikke så bra, men du kan fx bruke www.cjb.net, en redirector hvor du kan skjule den egentlige addr.
da får du addr: www.dinsidesnavn.cjb.net
en grei addr. det finnes et lass andre redirecorer med ok addr. bare å lete!
www.webvisjon.com

------------------
-:Tupac 4 ever:-
sharken: drit i dns osv hvis du bare skal redirecte...


sjekk ut http://redirection.net
Originally posted by comicz:
[b]her er en side med liste over et lass av steder du kan ha side, noen steder med unlimited space og uten ads.
du kan se i lista om man kan uploade med ftp.
Vis hele sitatet...
Hadde vært fint om du kunne få lagt opp en link til den siden du snakker om??