Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  340 95829
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av randomize Vis innlegg
Det fungerte for meg med elektronisk utmelding med signatur. Sendte via siden.
Vis hele sitatet...
Åh? De aksepterte det?
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Finally! Har ikke klart å bevege meg ut av senga for å melde meg ut.
Sitat av randomize Vis innlegg
Det fungerte for meg med elektronisk utmelding med signatur. Sendte via siden.
Vis hele sitatet...
Kan vi please få laget en liste med folk som har fått epost fra kirka som bekrefter at utmeldingen via utmelding.no var gyldig?

Tenker media vil like det.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kan vi please få laget en liste med folk som har fått epost fra kirka som bekrefter at utmeldingen via utmelding.no var gyldig?

Tenker media vil like det.
Vis hele sitatet...
Om du har lest de forskjellige artiklene som har omhandlet temaet så var der en artikkel hvor Oslo kirkeråd sa at de aksepterte utmeldinger på mail og dette var før Utmelding.no innførte sin egen "underskrift".

Så uten å vite sikkert hvor personen her har sin kirkelige tilhørighet er det mulig utmeldingen er pga. Oslo følger andre retningslinjer enn resten av Norge.
Eg har ikkje høyrt noko frå kyrkja enda, og det er omlag ei veke sidan eg sendte utmeldinga via mail.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Eg har ikkje høyrt noko frå kyrkja enda, og det er omlag ei veke sidan eg sendte utmeldinga via mail.
Vis hele sitatet...
Samme her. Noen som har noen formening om hvorfor det er slik? Jeg er medlem et relativt lite kirkesamfunn med relativt få medlemmer. Tror dere saken er under behandling eller tror dere de bare ignorerer henvendelsen min basert på mediehysteriet?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Samme her. Noen som har noen formening om hvorfor det er slik? Jeg er medlem et relativt lite kirkesamfunn med relativt få medlemmer. Tror dere saken er under behandling eller tror dere de bare ignorerer henvendelsen min basert på mediehysteriet?
Vis hele sitatet...
Sannsynlig at de ignorerer den, da jeg meldte meg ut (ved scannet document sent over e-mail) fikk jeg svar innen minutter om at utmeldingen var registrert og utmeldingsattest i posten 2dager senere.
De ligger trolig i en lang kø hos kirkerådet om du sendte via skjemaet på siden eller brukte eposten vi opplyser der. Om du manuelt sendte til din lokale menighet så burde du fått svar. (da må du ha søkt opp adressen på kirken sine nettsider)
Kan også være at den gamle utmeldingen har gått til spam-innboksen hos kirkerådet. (De påstår jo at de ikke har mottatt alle som har blitt sendt så...)
Men at den nye ikke gjør det (ennå), pga nytt element i e-posten.

Så, enten har ikke kirkerådet mottatt e-posten, eller så behandler de kun søknader ved visse mellomrom, eller så ignorerer de den bare.
Jeg fylte ut skjemaet på nettsiden din med elektronisk signering, lastet ned PDF og sendte dette til den lokale kirkevergen, med denne responsen:
http://puu.sh/c4bez/76038f8784.png

Jeg fikk i dag en attest som bekreftelse på at jeg er utmeldt av den norske kirke.
Prosessen tok 5 dager.
Kirkeraadet takker for din henvendelse. Grunnet mange henvendelser vil det ta noe tid aa besvare den.

Det er ikke mulig aa svare paa denne eposten.

Mvh
Kirkeraadet
"Øko-Terrorist"
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Kirkeraadet takker for din henvendelse. Grunnet mange henvendelser vil det ta noe tid aa besvare den.

Det er ikke mulig aa svare paa denne eposten.

Mvh
Kirkeraadet
Vis hele sitatet...
Fikk just akkurat samme mailen.
Fikk identisk mail jeg og. Ser ut som de har svart alle med den mailen. Blir spennende å se utfallet.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Kirkeraadet takker for din henvendelse. Grunnet mange henvendelser vil det ta noe tid aa besvare den.

Det er ikke mulig aa svare paa denne eposten.

Mvh
Kirkeraadet
Vis hele sitatet...
Fikk samme svar jeg også, men fikk to svar, som kan tyde på at de godtok begge de to jeg sendte inn, både den med og uten signatur. Uansett et bra tegn
Har fått samme svar som de over meg idag
Hvor useriøst er det ikke å svare på en e-post uten bruk av bokstaven Å ?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvor useriøst er det ikke å svare på en e-post uten bruk av bokstaven Å ?
Vis hele sitatet...
Du må huske på at Kirka lever i en tid der det ikkje var vanlig å ha støtte for extended ascii characterer i eposter.
Noen update på det her? Godtar de utmeldingene eller hva ble det til?
Eg sendte til slutt eit brev om utmelding. Fekk svar tre dagar etterpå at eg no var utmeldt. Skal sjekke igjen om eit år om eg står oppført som medlem igjen på mystisk vis.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Eg sendte til slutt eit brev om utmelding. Fekk svar tre dagar etterpå at eg no var utmeldt. Skal sjekke igjen om eit år om eg står oppført som medlem igjen på mystisk vis.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det samme selv, har til og med laget en "event" på facebook.

27 September 2015, dvs. ett år etter at Stormen starta denne tråden, skal jeg sjekke om jeg er oppført: https://www.facebook.com/events/371712559659827/

Dette kan bli interessant.

Har ikke lest igjennom hele tråden her, men kanskje noen kan svare meg på spørsmålet likevel.

Hva skjer med de pengene som kirken "går glipp av" dersom jeg melder meg ut av Statskirken?
Sitat av wellpur Vis innlegg
Har ikke lest igjennom hele tråden her, men kanskje noen kan svare meg på spørsmålet likevel.

Hva skjer med de pengene som kirken "går glipp av" dersom jeg melder meg ut av Statskirken?
Vis hele sitatet...
Kirken går ikke glipp av noen ting. De får like mye penger uansett hvor mange medlemmer de har. I alle fall inntil utmeldingene blir så mange at de som sitter med makten forstår at det er et fullstendig urealistisk medlemstall som ligger til grunn for beløpet som gies ut. På kort sikt fører utmeldingen din bare til at andre trossamfunn får pittelitt mer, faktisk.
Den norske kirken får støtte over statsbudsjettet. Kirken rapporterer inn antall medlemmer, og de andre trossamfunnene får like mye økonomisk støtte som kirken per medlem. Dersom en person melder seg ut av kirken så er det ikke slik at kirken automatisk får litt mindre støtte fra staten. Hvorvidt man melder seg inn noe annet sted har ingen innvirkning på støtten som kirken får, men dette øker kun støtten til det andre stedet man melder seg inn i..
Sitat av Stormen Vis innlegg
Åh? De aksepterte det?
Vis hele sitatet...
Kan iværtfall meddele om at jeg fikk brev i posten idag om at jeg er blitt meldt ut av statskirken. Parallelt med at jeg brukte utmelding.no sendte jeg diverse mailer til min lokale menigheten der jeg forlangte å bli meldt ut. Har kun brukt digital signatur, så de godkjenner tydeligvis dette.
Deilig å se hvor ofte dette team er fremme i rampelyset om dagen, hørte på p3 nyhetene på vei til jobb i morges at den katolske kirke blir etterforsket for medlemstall juks. Fant en artikkel om det hos dagbladet:
Dagbladet, katolske kirke medlems juks

Er dette et stunt om å få fokus vekk fra Den norske Kirke? Etter min oppfatning så driver DNK med akkurat det samme som den Katolske kirke - der folk blir innmeldt i trossamfunnet uten med tykke.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Deilig å se hvor ofte dette team er fremme i rampelyset om dagen, hørte på p3 nyhetene på vei til jobb i morges at den katolske kirke blir etterforsket for medlemstall juks. Fant en artikkel om det hos dagbladet:
Dagbladet, katolske kirke medlems juks

Er dette et stunt om å få fokus vekk fra Den norske Kirke? Etter min oppfatning så driver DNK med akkurat det samme som den Katolske kirke - der folk blir innmeldt i trossamfunnet uten med tykke.
Vis hele sitatet...
Yup.

140.000 barn tilhører kirka uten å være døpt
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Vis hele sitatet...
På hvilket måte skille dette seg egentlig fra saken om SOS rasisme? De måtte betale tilbake alt de hadde urettsmessig ervervet seg, samt fikk ryktet sitt rasert.
Finnes det juridisk presedens for beskyttelse av religiøse instutisjoner, eller slipper de unna med det siden medlemsantallet ikke er linket direkte til statsstøtte?

Dommen til SOS-rasisme: http://www.dagbladet.no/2011/11/10/n...srot/18970782/
«Som retten har påpekt flere ganger tidligere, måtte de sentrale personene i SOS Rasisme ha vært fullstendig klar over at de oppgitte medlemstall og antall lokallag var for høyt og at støtten som ble utbetalt som følge av dette, også var for høy.», står det.
Vis hele sitatet...
Dette passer jo også som hånd i hanske i kirkesaken.
Sist endret av Alfeamnn; 21. oktober 2014 kl. 21:44.
Meldte meg ut idag via utmelding.no med digital underskrift.
Døpt som barn, men meldte meg ut etter konfen (17-18 år).
Gjorde det for penga!
Eneste jeg har til felles med DNK..

Det står fødselsnr, men det er ikke 11 siffer. Eller har ting endret seg? Flisespikkeri tho.
Og takk for tiltaket, Stormen! Evig kreds i all tid fremover.
Du vil bli husket som en reddende engel, sorry bad pun :>
Oppdaterer her når svaret er klart!

Og kirken, hvis dere leser dette her.. Glemmer aldri at dere knakk nesa til kompisen min på konf-leiren.
Forbaska muslinger!

Meget interessant problemstilling, Alfeamnn.
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Det står fødselsnr, men det er ikke 11 siffer. Eller har ting endret seg? Flisespikkeri tho.
Vis hele sitatet...
Fødselsnummer er på 11 sifre. Du tenker kanskje på personnummer som er på fem sifre.
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
På hvilket måte skille dette seg egentlig fra saken om SOS rasisme?
Vis hele sitatet...
Gjennom at SOS Rasisme fikk pengetildelinger direkte basert på medlemstall, noe Den norske kirke ikke får.
Sitat av Provo Vis innlegg
Gjennom at SOS Rasisme fikk pengetildelinger direkte basert på medlemstall, noe Den norske kirke ikke får.
Vis hele sitatet...
Jo, men svindelen er jo identisk, selv om støtten til DNK er indirekte mot SOS-rasismes direkte svindel. Hadde det vært (la oss si) 100 000 færre medlemmer i DNK siden 1998, hadde det vært rasjonelt å regne med at de hadde fått lavere statsstøtte.

Når man leser dommen til SOS-rasisme kommer det jo helt klart fram at hvis man bevisst ikke rydder opp i medlemsfeil er det medlemsjuks. Denne saken fra 2008 referer at flere 10 000-r har vært ufrivillig medlem i 10 år, til tross for at DNK var klar over problemstillingen.

Sånn jeg ser det er medlemskapstallene til en viss grad linket til støtten de mottar, og da blir medlemsskapsjuks svindel.
Uten hell ved den første utmelding.no(uten signering) Tok jeg utmeldingen med brev og er nå en hedning uten billett til himmelen. Synd at parallelt med et blikk på reelle medlemstall, skjer dette http://www.vg.no/nyheter/innenriks/l...ag/a/23320379/
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Jo, men svindelen er jo identisk, selv om støtten til DNK er indirekte mot SOS-rasismes direkte svindel. Hadde det vært (la oss si) 100 000 færre medlemmer i DNK siden 1998, hadde det vært rasjonelt å regne med at de hadde fått lavere statsstøtte.
Vis hele sitatet...
Lite trolig. Medlemstallene må nok synke mer enn som så før de totale utgiftene blir så høye at kirken må få mindre penger. 100 000 er bare rundt 2% av kirkens medlemmer, og på tross av iherdig illegitim innmelding av horder av mennesker har tallet falt med 40 000 mellom 2000 og 2012, uten at det medførte noen nedgang i støtte. Jeg er enig i at kirken tjener på oppblåste medlemstall på sikt, men du etterspurte forskjellen på sakene, og den er at kirkens tildelinger er uavhengig av det nøyaktige medlemstallet. Når SOS Rasisme eller andre som får tildelinger basert på medlemstall er uredelige, er det en direkte form for svindel av statskassen med umiddelbare økonomiske konsekvenser. Når Dnk er uredelige med sitt medlemstall, medfører det "bare" at de senker sannsynligheten for nødvendigheten av (og i det minste utsetter) en politisk endring av modellen for kirkelige tildelinger som på sikt kan gi mindre penger til kirken.

Det ene er å direkte bryte en lov, mens det andre er å handle på en måte som bidrar til å opprettholde en urettferdig og urimelig tildelingsmodell.
Må rette på deg litt, Provo.

Slik jeg har forstått det, så er støtten fra staten fast. Men kommunen må også gi tilskudd til DNK.
Og støtten kommunen gir, er basert på antall medlemmer i DNK i den aktuelle kommunen.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Må rette på deg litt, Provo.

Slik jeg har forstått det, så er støtten fra staten fast. Men kommunen må også gi tilskudd til DNK.
Og støtten kommunen gir, er basert på antall medlemmer i DNK i den aktuelle kommunen.
Vis hele sitatet...
Det er jeg nesten helt sikker på at ikke stemmer, uten at jeg har anledning til å sjekke det opp akkurat her og nå. Men medlemstallet kan selvsagt være en påvirkende faktor. Har kirken 100 medlemmer i en kommune, er det begrenset hvor mye det er hensiktsmessig å gi i tildelinger. Men det er ingen medlemsbasert sats som brukes som utgangspunkt i tildelinger til kirken på kommunenivå heller. Det er opp til hver enkelt kommune hvor mye de skal gi til kirken, og alle andre tros- og livssynssamfunn skal få like mye per medlem som kirken fikk.
Unlicensed Surgeon
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Må rette på deg litt, Provo.

Slik jeg har forstått det, så er støtten fra staten fast. Men kommunen må også gi tilskudd til DNK.
Og støtten kommunen gir, er basert på antall medlemmer i DNK i den aktuelle kommunen.
Vis hele sitatet...

Her er hva jeg fant om dette:

Forskrift om registrerte og uregistrerte trossamfunn
§ 8.Trossamfunn som har fått statstilskudd, vil av de kommuner hvor det er bosatt medlemmer, få utbetalt kommunalt tilskudd. Kultur- og kirkedepartementet skal sende hver kommune oversikt over antall tilskuddsberettigete medlemmer i de ulike trossamfunnene i den respektive kommunen.

§ 9.Det kommunale tilskudd beregnes av hver kommune på grunnlag av de årlige budsjetterte kommunale utgifter til Den norske kirke, fordelt på hvert statskirkemedlem bosatt i kommunen. Ved beregningen av de årlige utgifter må inntektsbeløp som refererer seg til de budsjetterte utgiftsbeløp trekkes fra, f.eks. husleie fra prester, refusjon for skyssutgifter og renter av kirkefond. I utgiftsberegningen tas ikke med utgifter som er felles for alle innbyggere i kommunen og som ikke er utgifter til egentlige kirkelige formål (herunder bl.a. merutgifter til vedlikehold av fredede eller vernede kirkebygg, øvrige utgifter til alminnelige kulturformål, til kirkegårder, krematorier og gravkapeller, og til sosialt hjelpearbeid).
Klage over fastsettelsen av kommunalt tilskudd skjer i tilfelle til fylkesmannen.
Vis hele sitatet...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hei alle,

jeg fikk i dag et brev fra Kirkerådet hvor de ber om at Utmelding.no skal legges ned. Dette kommer selvfølgelig ikke til å skje, men jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med dere som eventuelt mottar brev fra Kirken (per post) om at deres utmelding ikke vil respekteres.

Det aktuelle brevet fra Kirkerådet finner dere her:
http://i.imgur.com/vQ0vNP6.png

Rent personlig syntes jeg kirkens arroganse er rett og slett forstummende; jeg kan nesten ikke tro at de som kulturbærende institusjon ikke forstår hvor mye skade dette gjør for organisasjonen deres.
Jeg har sendt de en mail om hva jeg synes om deres fremgangsmåte mot utmelding.no. Håper flere viser Stormen sin støtte.
Den norske kirke betrakter ikke henvendelser via nettstedet utmelding.no som utmeldinger.
Nettstedet gir derfor villedende informasjon om utmelding fra den norske kirke og skaper forvirring om regelverk og rutiner.
Netstedet gir også mye annen uriktig informasjon om den norske kirke og kirkens registre.
Vis hele sitatet...
Så lenge alt av informasjon er fylt inn etter lovverkets krav så skal ikke hvem som har sendt dem mailen være årsak nok til å nekte utmeldingen for hva den er.

Siden kirken nekter å motta utmeldingen grunnet at utmelding.no er avsender av informasjonen så blir det betraktet som "villedende informasjon som skaper forvirring om regelverk og rutiner"?

Det at Utmelding.no også gir mye annen uriktig informasjon om den norske kirke og kirkens registre høres ut som en tom påstand.

Ut ifra det de skriver i det brevet så er det meste sirkel argumenter som blir påbegynt av et tomt argument, det hadde vært utrolig fint å få ett fyldig informasjons brev fra dem om hva som er feil med siden. Punkt for punkt.

Religion i et nøtteskall
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hei alle,

jeg fikk i dag et brev fra Kirkerådet hvor de ber om at Utmelding.no skal legges ned. Dette kommer selvfølgelig ikke til å skje, men jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med dere som eventuelt mottar brev fra Kirken (per post) om at deres utmelding ikke vil respekteres.

Det aktuelle brevet fra Kirkerådet finner dere her:
http://i.imgur.com/vQ0vNP6.png

Rent personlig syntes jeg kirkens arroganse er rett og slett forstummende; jeg kan nesten ikke tro at de som kulturbærende institusjon ikke forstår hvor mye skade dette gjør for organisasjonen deres.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer til å sende en utmeldelse på den måten de sier de skal akseptere, men jeg kommer til å signere TOTALT uleselig. Så er det bare å vente på at de skal godkjenne signaturen.
Det står ikke noe om at man må være norgesmester i blokkbokstaver for å signere, så da blir de nødt til å akseptere den.
Barnslig? Ja. Barnsligere enn kirken? Nei.
Tenker å melde meg ut via brevpost da jeg ikke har fått noe svar på mail.

Spørsmålet mitt er hvilken menighet skal jeg sende brevet til? Fra jeg ble født og 9 år frem i tid bodde jeg i oslo og ble døpt i oslo, men etter dette bodde jeg 14 år i en kommune utenfor oslo som jeg ble konfirmert i, og nå bor jeg i oslo igjen og har registrert bostedsadresse i oslo.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hei alle,

jeg fikk i dag et brev fra Kirkerådet hvor de ber om at Utmelding.no skal legges ned. Dette kommer selvfølgelig ikke til å skje, men jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med dere som eventuelt mottar brev fra Kirken (per post) om at deres utmelding ikke vil respekteres.

Det aktuelle brevet fra Kirkerådet finner dere her:
http://i.imgur.com/vQ0vNP6.png

Rent personlig syntes jeg kirkens arroganse er rett og slett forstummende; jeg kan nesten ikke tro at de som kulturbærende institusjon ikke forstår hvor mye skade dette gjør for organisasjonen deres.
Vis hele sitatet...
Si at de må sende brev i posten, da du ikke kan vite om den signaturen er ekte.
Sitat av 3RD Vis innlegg
Tenker å melde meg ut via brevpost da jeg ikke har fått noe svar på mail.

Spørsmålet mitt er hvilken menighet skal jeg sende brevet til? Fra jeg ble født og 9 år frem i tid bodde jeg i oslo og ble døpt i oslo, men etter dette bodde jeg 14 år i en kommune utenfor oslo som jeg ble konfirmert i, og nå bor jeg i oslo igjen og har registrert bostedsadresse i oslo.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vet hvilken menighet du er tilknyttet, skal du sende skjemaet til "Kirkerådet, Postboks 799, 0106 Oslo"

Sitat av Stormen
Jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med dere som eventuelt mottar brev fra Kirken (per post) om at deres utmelding ikke vil respekteres.
Vis hele sitatet...
Da ventes det brev fra kirken etter jeg sendte inn skjema gjennom siden din, håper for guds skyld at signaturen på brevet de sender meg er genuin og ikke en falsk elektronisk masse kopiert signatur.
Hvordan skal jeg da vite at det faktisk er kirken som har sendt meg det
Rotet meg inn på kirken.no for å se om utmelding.no og omtalen av siden var lett å finne.

Sitat av kirken.no
- Gode nettsider utgjør den laveste terskelen inn til kirkens fellesskap og tjenester. En felles nettidentitet gjør kirken gjenkjennelig og nær, der folk er. Moderne løsninger vil øke servicenivået for folk i hele landet, sier kommunikasjonsdirektør i Kirkerådet, Trude Evenshaug.

Folk er vant til å finne det de trenger på nett, og de skal kunne ta kontakt utenom kontortid.
Vis hele sitatet...
Lav terskel inn. Moderne tider. Men tilbake til et satans blekkhus og sende fysisk papir, helst med hest til næraste domsprost for å kunnne få lov å kalle seg hedning. Disse menneskene trenger ingen for å gjøre seg til latter. Dette blir for dumt
Sist endret av pidget; 29. oktober 2014 kl. 22:02.
"Vi kan ikke sikkert vite om det er de vi skriver til som faktisk har lagt inn personopplysningene i nettsidens skjema."

Nei, men det kan de når noen sender et brev i posten?! Eller når de sender en epost med innscannet vedlegg, som de eksplisitt påstår at de godtar? Jeg... Jeg prøver virkelig å forstå hvordan det er mulig for et tilsynelatende velfungerende samfunnsmedlem å holde så mange motsigelser i hodet samtidig, men jeg klarer det bare ikke. Det går ikke! Det skal ikke være mulig å både tro på A og Ikke A samtidig! Jeg hadde akseptert slike utsagn hvis de kom fra en person med alvorlige psykoser. Men ikke dette her.
Enkelte har litt for mye utdannelse for sitt eget beste... Da går det i surr i tankegangen. Opplever det daglig i jobbsammheng med allfandens konsulenter som faen knapt nok vet hvordan de knyter skoene sine...

Så er ikke på noen måte overasket over argumentasjonen med kirken.

Hadde vært fantastisk morsomt å fått til en debatt på Nrk med dette som tema. Der man faktisk kunne diskutert litt med disse kirkepersonene... Og sett hvor stor vanndam det ble under de når de skulle prøve å argumentere på måten de gjør...


Stormen: Ta kontakt med NRK Debatt og prøv å få til noe med de?
Sist endret av nso; 30. oktober 2014 kl. 23:24.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
"Vi kan ikke sikkert vite om det er de vi skriver til som faktisk har lagt inn personopplysningene i nettsidens skjema."

Nei, men det kan de når noen sender et brev i posten?! Eller når de sender en epost med innscannet vedlegg, som de eksplisitt påstår at de godtar? Jeg... Jeg prøver virkelig å forstå hvordan det er mulig for et tilsynelatende velfungerende samfunnsmedlem å holde så mange motsigelser i hodet samtidig, men jeg klarer det bare ikke. Det går ikke! Det skal ikke være mulig å både tro på A og Ikke A samtidig! Jeg hadde akseptert slike utsagn hvis de kom fra en person med alvorlige psykoser. Men ikke dette her.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig.

Nå leste jeg at de ikke godtok slike elektroniske signeringer som sendt via nettsiden, men min elektroniske signering ble jo godkjent (generert på nettsiden, sendt til den lokale kirken på e-post), og jeg fikk bekreftelse om utmelding én uke etter jeg sendte e-mailen.


Hadde blitt utrolig interessant å fått litt mediefokus på alle disse selvmotsigelsende. Og hvordan det å sendte inn et brev (eller innscannet dokument) er så mye mer sikkert enn en elektronisk håndskrift?
Det er en ufattelig enkel prosess å hente en underskrift fra en person, scanne den inn og klippe og lime der det passer seg.
Genereres det jevnlig utmeldinger gjennom nettsiden fortsatt?

Var jo et ganske drastisk hopp fra 5000 i versjon én til den nye nettsiden kom, da var det kun noen få hundre.
cosigner de andre her som nevner at saken burde få litt mediadekning( i lys av at de nekter utmelding med elektronisk signatur)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Meldte meg ut av den norske knirke i 2009. Mener det var via et godt gammeldags papirskjema. Fikk et diplom i posten. Utmeldt, står det.

Men siden jeg allerede som barn forstod at kristne lyver, har jeg alltid tvilt på om dette er sant. Etter å ha hørt at de rutinemessig melder folk inn igjen, sjekket jeg endelig statusen nå ved å ringe registeret i Brønnøysund (75007500). De sendte meg utskriften. Og som jeg regnet med, står jeg oppført som medlem.

Ble først ganske sint, men så tenkte jeg at disse menneskene jo ikke har noe med noen guders angivelige vilje å gjøre. Det er bare et kontor med utdaterte juksemakere, som ikke har flere ess igjen i ermet enn å skaffe medlemmer ved å melde inn folk som ikke er klar over det. Og som ikke vil det. Det er ikke mer ekte enn at mange av oss sikkert har avdøde forfedre som etter deres død er meldt inn i et stort kirkesamfunn i Utah.

Jeg synes ikke det er noen grunn til å i det hele tatt anerkjenne Statskirken som et reellt trossamfunn, så hvorfor bry seg egentlig. Men OK, så er jeg litt småsint fortsatt da.