Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 12427
Har nylig forelsket meg i denne øl-typen og lurer på om noen vet hvor man kan få bestilt den på nett om det i det hele tatt går an
Godt øl, kan du ikke bare kjøpe det i butikken da?
Har ikke funnet det i butikker i nærheten. Nærmeste jeg kommer er Vanelig kronenbourg 1664. Noen tips som butikk-kjeder som selger det?

Får kjøpt det på den lokale pubben, men blir litt i dyreste laget om man skal kjøpe i større mengder.
meny pleier og ha stort utvalg i forsjellige øltyper, de kan ofte være behjelpelig med og skaffe inn andre typer også, samme med polet
ArbeidsledigProletar
polet er pliktig til å ta inn det du ber dem om å ta inn. Blir kanskje litt dyrere.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
polet er pliktig til å ta inn det du ber dem om å ta inn. Blir kanskje litt dyrere.
Vis hele sitatet...
Har polet regler på dette, eller går det etter en lov? Eller er det bare noe du selv har opplevd?

Bare kjekt å vite før jeg drar ned og pusher dem selv
▼ ... over et år senere ... ▼
Har du funnet noe sted de selger 1664 Blanc? Jeg fant denne nettbutikken:
http://ol.uvinum.no/kronembourg-1664-blanc

...men de er tom for den nå.
Jeg har kjøpt R1664 fra Rema 1000 Vollen flere ganger i sommer, det er bare der og taxfree jeg har lagt merke til de, men skal sies at jeg ikke har vært rundt og leita etter denne ølen.
Butikkene selger ikke 1664 blanc fordi ølet har 5% alkohol (altså over 4.5% som er grensen for butikkpils). Vinmonopolet har ikke 1664 blanc i sitt sortiment. Du må dermed importere godsakene. Enten på egen hånd, eller ved å kontakte ditt lokale vinmonopol og be de hjelpe deg.
Sitat av moridin Vis innlegg
Butikkene selger ikke 1664 blanc fordi ølet har 5% alkohol (altså over 4.5% som er grensen for butikkpils). Vinmonopolet har ikke 1664 blanc i sitt sortiment. Du må dermed importere godsakene. Enten på egen hånd, eller ved å kontakte ditt lokale vinmonopol og be de hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Grensa er 4.5% btw. Men fortsatt er Kronebourg 1664 over grensa ja.
Sitat av Osteper Vis innlegg
Grensa er 4.5% btw. Men fortsatt er Kronebourg 1664 over grensa ja.
Vis hele sitatet...
4,7% for å være nøyaktig
Sitat av 3RD Vis innlegg
4,7% for å være nøyaktig
Vis hele sitatet...
Mente 4.7% såklart, hahah.
Om du bor i nærheten av svenskegrensa, så er den mulig å få kjøpt på Systembolaget.
Knall god øl forresten. Er selv svak for den og pleier å kjøpe med noen når jeg er i Sverige.

Må ikke forveksles med den vanlige Kronenbourg 1664 som er å få kjøpt i matbutikkene her til lands. Blanc-utgaven er mye friskere og godere. Fin sommerøl!
Er det Ringes som importerer den? Jeg finner den ikke på Vectura eller på Vinhuset sine nettbutikker (dog må man ha bevilgning for å kjøpe der).
Vinmonopolet importerer den helt sikkert for deg, kanskje litt dyrt men. Noen nevnte Systembolaget i Sverige som en mulighet, det høres ut som en god ide. Har bare smakt vanlig 1664 og den er jo nydelig, men aldri blanc, takk for tipset!
▼ ... over et år senere ... ▼
Litt sent svar, men fikk kjøpt 1664 Blanc på Matkroken i Gryllefjord (langt utti hutteheita, flere mil til nærmeste butikk) for noen uker siden. Om de har den der regner jeg med at de også har den på andre matbutikker. :P
ArbeidsledigProletar
Litt spam, men artig tilfeldighet. Så dette øllet på vinmonopolet på Stjørdal i dag.
Forskjellige Coop prix butikker i bergensområdet har blanc i butikkhyllene. Så er nok ikke bare polet du får tak i dette.
Selv om dett er en gammel tråd og ølet har eksistert en stund, anbefaler jeg alle som liker lyst øl å smake. Fantastisk godt
Sist endret av Xzip; 13. august 2016 kl. 18:50.
Den ligger i sortimentet til Coop Prix, men er usikker på om det er en frivillig vare, eller om alle tar den inn. Alle skal iallefall ha mulighet til det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Xzip Vis innlegg
Forskjellige Coop prix butikker i bergensområdet har blanc i butikkhyllene. Så er nok ikke bare polet du får tak i dette.
Selv om dett er en gammel tråd og ølet har eksistert en stund, anbefaler jeg alle som liker lyst øl å smake. Fantastisk godt
Vis hele sitatet...
Har forskjellige butikker i bergensområdet et øl på 5% i butikkhyllene? Du er sikker på at du ikkje forveksler det med eit anna øl frå samme bryggeri?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har forskjellige butikker i bergensområdet et øl på 5% i butikkhyllene? Du er sikker på at du ikkje forveksler det med eit anna øl frå samme bryggeri?
Vis hele sitatet...
Selges både på Rema 1000 og Coop Extra nå (ble tatt inn meget nylig, mai/juni om jeg ikke husker helt feil) i tillegg til Vinmonopolet.

Vet ikke om de har redusert alkohol% en smule, men det selges i alle fall i flere matvarekjeder.