Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2537
Hei,
Jeg er veldig interessert i og starte YouTube Proffesjonelt, det blir nok spilling med commentary/facecam. Det jeg lurer på er:

1. Hvordan vokse på en god måte?
2. Virker det mer Proffesjonelt med intro?
3. Bør jeg holde meg til en sjanger? (har tenkt grøsser spill)
4. Hvilken mikrofon bør jeg gå får?
5. Hvilken webcam bør jeg gå får?
6. Er Mac pro et godt valg av data (får et supert tilbud av min onkel)
7. Hvilke software er bra?

Kommer ikke på mer i farten, vis du har erfaring og har noe du ikke vil dele med hele verden gjerne send meg en PM
1. Hvordan vokse på en god måte?
Vis hele sitatet...
Lag noe folk liker, så vi de se på videoene dine selv og anbefale dem til venner. Ha god kontakt med dine følgere.
2. Virker det mer Proffesjonelt med intro?
Vis hele sitatet...
Så lenge den er god og ikke for lang.
3. Bør jeg holde meg til en sjanger? (har tenkt grøsser spill)
Vis hele sitatet...
Lag alt hvor du føler at du har mye kunnskap om emnet, det gjør det lettere å fange interessen hos andre.
4. Hvilken mikrofon bør jeg gå får?
Vis hele sitatet...
En hvor du høres godt
5. Hvilken webcam bør jeg gå får?
Vis hele sitatet...
Et hvor du synes bra
6. Er Mac pro et godt valg av data (får et supert tilbud av min onkel)
Vis hele sitatet...
Om du skal lage gamingvideoer trenger du vel en maskin som kan kjøre spillene, aka. Windows, så om du må installere Windows på den uansett kan du like godt kjøpe noe annet. Verken bedre eller dårligere enn noe annet, se på specs.
7. Hvilke software er bra?
Vis hele sitatet...
Eh, til hva?
Den beste software er den som fungerer for deg, da er det lettere å lage kule ting.
1. Vær morsom. Snakk engelsk med relativt bra uttale. Vær raskt ute med commentary av nye spill slik at folk som vil se gameplay finner videoen din lettere. Ha et kort, gjenkjennelig brukernavn.

2. Ikke alltid. De store som TobyGames eller Pewdiepie har introer på en mer original måte ved at de bruker et par sekunder uten noe ekstra redigert footage. "Hello once again, audience." så begynner han med commentary. Introer der tekst flyr inn og det krasher og sprenger kan ofte bli kjedelige i lengden. Kort og greit er stikkordet

3. Du trenger ikke nødvendigvis holde deg til en sjanger, men du burde holde deg til en målgruppe. For eksempel vil ikke folk som liker å se på Call of Duty commentaries også se My Little Pony commentaries. Litt å ta i, men du tar vel poenget.

4. Jeg har Logitech G930. Ganske fin mikrofon, men det finnes selvfølgelig bedre!

5. *Har ikke peiling.*

6. Kjøper du Macbook Pro burde du lære deg å installere Games For Windows på den for å få et større valg, men personlig ville jeg ikke trodd en profesjonell YouTube spill-kommentator brukte laptop... eller Mac.

7. Fraps, definitivt. :-)
Jeg husker ikke
96 8
1.altså du vokser ikke av at du bare sitter der og lager drit bra videoer, dem må finne deg.post det på foskjelige plasser at du er på youtube også bør alt gå etter seg sjel.
2.ja
3.nei du trenger ikke men vis du gjør det lag spillelister.
4.aner ikke
5.aner ikke
6.kommer an på hva du skal bruke den til spilling er vel ikke best på den.

7. opptak og redigering(software)
-Fraps

- Camtasia

- Audacity

- Sony Vegas

- After Effects

- Photoshop

EDIT: oi komm ganske seint der
Sist endret av rexol; 19. august 2012 kl. 21:43.
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Hei,
Jeg er veldig interessert i og starte YouTube Proffesjonelt, det blir nok spilling med commentary/facecam. Det jeg lurer på er:

1. Hvordan vokse på en god måte?
2. Virker det mer Proffesjonelt med intro?
3. Bør jeg holde meg til en sjanger? (har tenkt grøsser spill)
4. Hvilken mikrofon bør jeg gå får?
5. Hvilken webcam bør jeg gå får?
6. Er Mac pro et godt valg av data (får et supert tilbud av min onkel)
7. Hvilke software er bra?

Kommer ikke på mer i farten, vis du har erfaring og har noe du ikke vil dele med hele verden gjerne send meg en PM
Vis hele sitatet...
1. Lag videoer du syns er morsomme å lage og som folka som ser på vil ha!
2. Folk vil hvertfall huske deg mer om du har en maks 5 sekunder lang intro på alle videoer.
3. Det burde du spørre de som ser på om
4. Jeg bruker Røde nt1-a. Veldig god mikrofon. Bebopvox (Minecraft) bruker den. http://www.youtube.com/watch?v=kJK-lil90R0&feature=plcp
5. Et kamera som kjører 1080p. Om det er facecam du tenker på. Om du skal ha ting hvor du filmer andre ting kan det være greit å skaffe et ordentlig kamera i tillegg.
6. Om du skal spille burde du nok egentlig ha en ordentlig maskin og flere harddisker. Å spille, bruke filme-program som Fraps OG ta opp filmen på en og samme disk, tror jeg det kan bli litt vanskelig :/
7. Fraps, Vegas Pro eventuelt xSplit for Livestream.
Kommer bare til å råde deg først og fremst: når du begynner med en så oppbrukt idé først nå, er sjansene for at dette blir noe stort minimale.

1) For å vokse må du gi seerne noe som underholder dem. Legg ut litt videoer, reklamer litt for de, delta i Sub4Subs. Alternativt får du kjøpt subscribers.

2) Så lenge du ikke overdriver med introen er det fett. Hvis du starter med en Cinema 4D intro med gamertaggen din i neonskrift, kommer du aldri til å slå gjennom utenfor CoD-miljøet.

3) Jo flere sjangere du dekker, jo større potensielt publikum har du. Husk at AmnesiaFacecamMedBarnsligSvenske-konseptet er ganske oppbrukt allerede, så tror jeg ville holdt meg unna grøssere.

4&5) Ingen formenning om.

6) Mac til gaming er penger ut av vinduet uansett hvor billig du får det.

7) Til redigering er Sony Vegas et av de bedre alternativene.

Edit: ninja'd av en del folk ja.
Sist endret av Ketenna; 19. august 2012 kl. 21:48.
6. Nei. Skal jeg se på noen spille skal de helst spille på Høy-Ultra med stabil FPS, den er sikkert fin å redigere med men ikke noe til spilling.

En med et GTX 670 og en Black HDD til opptak hadde vært ideelt, gå også for et stille tastatur da det ikke fins noe værre enn "KLIKK KLIKK KLIKK".
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Et lite tips hvis du skal lage playthrough-videoer er at du først spiller igjennom før du legger kommentar på opptaket, så slipper publikumet å høre tastaturlyder og lignende.
Trådstarter
Ja nå glemte jeg og skrive ned at det blir mest konsoll gaming men litt lett gaming på pc som amnesia og slikt.

Har ikke alle specsa til Mac proen men vet at det er en 8kjernes xeon prossesor, det nyeste AMD skjerm korte til Mac pro, 2 raptor harddisker oppe i raid 0 eller 1 husker ikke, ssd til system. det er vel det viktigste?

Også takker for alle svar hitti

Sitat av afen Vis innlegg
Et lite tips hvis du skal lage playthrough-videoer er at du først spiller igjennom før du legger kommentar på opptaket, så slipper publikumet å høre tastaturlyder og lignende.
Vis hele sitatet...
Vis jeg spiller skrek spill må det være live for alle reaksjoner
Sist endret av ISWIFT; 19. august 2012 kl. 21:55.
Det er vanskeligere å lykkes som konsoll gamer enn PC gamer, just sayin..
Sist endret av Fekillix; 19. august 2012 kl. 22:05.
Til konsoll må du ha en HDPVR.
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Det er vanskeligere å lykkes som konsoll gamer enn PC gamer, just sayin..
Vis hele sitatet...
Er der en Grunn?

Sitat av Claryn Vis innlegg
Til konsoll må du ha en HDPVR.
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på og ta kontakt/kjøpe elgato game capture eller blackmagic intensity pro
Prøv å hold det orginalt. Vet det hørest tempting ut å starte Youtube kanal med grøssere, kanskje pga. PewDiePie?? Kanskje ikke?? Anyways, prøv å hold det orginalt. Kan være vanskelig, men hvis du finner din egen stil skal det nok gå bra!

Sitat av ISWIFT Vis innlegg
6. Er Mac pro et godt valg av data (får et supert tilbud av min onkel)
Vis hele sitatet...
Hadde ikke satsa på OSx på noe som helst måte. Mac´s er bra datamaskiner (har en MacBook Pro selv) men ble skuffa etter hver som jeg skjønte at de fleste spill ikke kjøres på Mac.. Kjøpte en stasjonær Gamer PC (Windows Home Premium) for 8k og den kjører absolutt alt jeg ønsker!

Si ifra evt. hvis du skal begynne så kan jeg subscribe deg og prøve og hjelpe deg med å komme i gang!

EDIT: Hadde ikke begynt med konsoll, da må du ha HDPVR i tilegg, pluss at konsoll gaming er kjedelig som faen..
Sist endret av Vitenskap; 19. august 2012 kl. 22:16.
Han snakker her om Mac pro. Altså stasjonær macen. Har aldri vært snakk om laptop. Og jeg ser ingen grunn til å ikke anbefale denne, da den er helt sinnsykt sterk på HW. Og hvorfor begrense seg til bare windows, når man på en mac kan ha BÅDE osX og windows? Hvis du får et bra tilbud på den, ville jeg bare takket og bukket pent og sagt ja til det.

Har ikke noen kommentarer utover de andre punktene, da jeg ser de andre har gitt deg gode svar.
Kjøp en Blue Yeti mikrofon.
Trådstarter
Hvis det er et veldigt stort problem kan jeg vel ha Windows i tilleg? Onkelen min har også spilt på den diablo 3 allt på maks veldigt bra FPS vet diablo ikke krever all verdens, men har også spillet Call of duty det gikk og bra, tilbudet er veldigt fristende 10K med Apple cinema 30" forrige generasjon skjerm. Er ikke Mac overlegen i video produkskjon?

Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Kjøp en Blue Yeti mikrofon.
Vis hele sitatet...
Tenkte litt på blue snowball?

Skal lage en liten liste over hva jeg har funnet ut til nå imorgen, må legge meg første skole dag imorgen -.-

Takker for alle svar
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Hvis det er et veldigt stort problem kan jeg vel ha Windows i tilleg? Onkelen min har også spilt på den diablo 3 allt på maks veldigt bra FPS vet diablo ikke krever all verdens, men har også spillet Call of duty det gikk og bra, tilbudet er veldigt fristende 10K med Apple cinema 30" forrige generasjon skjerm. Er ikke Mac overlegen i video produkskjon?



Tenkte litt på blue snowball?

Skal lage en liten liste over hva jeg har funnet ut til nå imorgen, må legge meg første skole dag imorgen -.-

Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Ja du kan ha windows også. Kjør på med mac du
Trådstarter
Her er det jeg har kommet opp med:

Til produksjon:
- Mac pro
- apple cinema display 30" (forrige generasjon)
- Mikrofon: denne eller denne
- noe Adobe software for redigering

Vis jeg skal ha konsoll også:
- ps3 eller Xbox
- Elagato game capture
- kanskje en skjerm til


Spørsmål
1: kan jeg kjøpe en adapter slik jeg kan ha HDMI på Apple cinema display?
2: er 15ms respons tid for lite for gaming?


Har enda ikke funnet ut hva jeg skal spille, men i mellom tiden må jeg nok øve på commentary og redigering
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
1) For å vokse må du gi seerne noe som underholder dem. Legg ut litt videoer, reklamer litt for de, delta i Sub4Subs. Alternativt får du kjøpt subscribers.
Vis hele sitatet...
Hvorfor delta i Subs4Subs og evt. kjøpe subs? Hvem er det som vil ha en hau med innaktive subs på sin kanal?
Neitakk - vil heller ha 100 subs som kommenterer og følger med på det eg legger ut, en 10 000 subs som ikkje lager et pip.
hva enn du gjør, øv på engelsk uttalen din, ingen vil høre norske commentaries, dette har flere prøvd før å mislyktes med! og ikke kjør noe schizofreni opplegg, vær deg selv, om folk ikke liker det så liker de det ikke.
Trådstarter
Sitat av kingzern Vis innlegg
hva enn du gjør, øv på engelsk uttalen din, ingen vil høre norske commentaries, dette har flere prøvd før å mislyktes med! og ikke kjør noe schizofreni opplegg, vær deg selv, om folk ikke liker det så liker de det ikke.
Vis hele sitatet...

Det er det jeg har tenkt, bedre og streke seg ut til hele verden en bare Norge
Og engelsken jobber jeg me men må snakke flytende før jeg begynner ellers blir det mye: mmm,ehh og sånt når jeg ikke kommer på hva oret jeg leter etter er :P
Sist endret av ISWIFT; 20. august 2012 kl. 18:16.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hvorfor delta i Subs4Subs og evt. kjøpe subs? Hvem er det som vil ha en hau med innaktive subs på sin kanal?
Neitakk - vil heller ha 100 subs som kommenterer og følger med på det eg legger ut, en 10 000 subs som ikkje lager et pip.
Vis hele sitatet...
Siden han sier han vil starte YouTube "profesjonelt", tenker jeg jo at han vil ha så mange subs og views som mulig, så han kan vokse seg stor og få sponsinger/partnership. Synes både Sub4Sub og å kjøpe subscribers er jævlig teit, men det er den raskeste måten å komme i gang i starten . Håper vi forstår hverandre litt bedre nå.
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Det er det jeg har tenkt, bedre og streke seg ut til hele verden en bare Norge
Og engelsken jobber jeg me men må snakke flytende før jeg begynner ellers blir det mye: mmm,ehh og sånt når jeg ikke kommer på hva oret jeg leter etter er :P
Vis hele sitatet...
nettopp en annen ting er å smøre seg med tålmodighet, det kommer nok til å gå noen måneder før du får en del subs, men heng i å gjør det du trives med, så trives forhåpentligvis andre også med det
For å starte. Bli kjent på YouTube via gaming er nå UTROLIG vanskelig. Det er et helt hav av 12åringer og div andre som snakker i en shitty mic om hvor epic kills de har på CoD. Utrolig mye minecraft, og begynner å bli endel scary games. Så jeg vil si dette er utrolig vanskelig nå. De som er store har gjerne sin sære personlighet og særtrekk som gjør at folk syntes det er gøy. Feks SeaNanners. Utrolig stor fordi han framstår som en ærlig, utrolig grei og likenes person, som var et friskt pust i miljøet når han kom.

Du må ha noe originalt som community'et mangler og som folk vil like. samtidig må du være underholdene og ha en spennende personlighet. Hold deg langt unna CoD og andre mainstream spill, hold deg litt unna Minecraft, skrekkspill har enda litt igjen, men folk går snart lei. Her må du finne noe som drar til deg folket, noe ikke så mange gjør!

Og forresten, om du gjør dette kun for å være populær kommer du nok ikke så langt..
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Det som er genialt, er å spille mange forskjellige spill og opplaste mange videoer hver dag.
Se på f.eks. TheRadBrad(brand?) han spiller mange forskjellige spill, Så det alltid kommer noe nytt og spennende fra han.
han har ikke den beste Mic'en, han har ikke den beste kvaliteten, men han har fortsatt masse visninger hver dag.
Så hvis endel subs ikke liker den nye serien, så unsubber de ikke, fordi han spiller andre/kommer til å spille andre spill de liker
Sist endret av sam500; 20. august 2012 kl. 18:49.