Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2264
"Øko-Terrorist"
Hei, hvis jeg teoretisk sett hadde hatt en haug med HBW frø av høy kvalitet, så har jeg lest meg frem til at en ok førstegansdose er mellom 3 og 5 frø.

Jeg har fått med meg at skallet bør taes av før inntak, og at det kan oppstå stor kvalme.

Teoretisk sett har vi også funnet ut at det beste stedet å innta dette for oss er på ei enslig hytte langt ute på en øy som vi kan låne.

Er det noe som ikke er tenkt på her? er det noen som har noen tips til noen som aldri har trippet før?

Noen som har noen erfaringer å dele?

På forhånd takk
Sist endret av tr80r; 28. september 2010 kl. 12:44.
Har aldri prøvd det, men vær forberedt på munch
Sitat av tr80r Vis innlegg
Teoretisk sett har vi også funnet ut at det beste stedet å innta dette for oss er på ei enslig hytte langt ute på en øy som vi kan låne.
Vis hele sitatet...
Høres ut som et fantastisk sted, men jeg ville virkelig ikke vært milevis unna folk, om jeg skulle trippet for første gang. Hva om det skjer noe, som f. eks. at en av dere faller og slår dere alvrolig, brenner seg stygt på bål eller varmeovn, faller i vannet etc., hva gjør dere da?

Hvis dere skal innta frøene på et slikt sted, ville jeg i det minste råde dere til å ha minst en sitter, som ikke inntar noe som helst, fulladet mobiltelefon og førstehjelpsutstyr tilgjengelig. Det at dere inntar frøene vil muligens øke sjangsene for at farlige situsjoner kan oppstå, og det vil garanert gjøre dere mindre skikket til å håndtere dem, om de skulle oppstå.
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Har aldri prøvd det, men vær forberedt på munch
Vis hele sitatet...
Hva? Økt matlyst er slett ikke en vanlig bivirkning av HBWR-frø...
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Har aldri prøvd det, men vær forberedt på munch
Vis hele sitatet...
Alt man kan ruse seg på, er ikke som hasj lille venn
Og det er en god linje, til alle "Psykadelia idiotene" som bare har hørt man kan twiste helt på noe, og kjøper det, røyker på, og håper på å bli steinere enn de blei på forige bønna si.

Personelig har jeg ikke tested HBW ennå, da det står andre ting på listen først.

Tror Felix har rett angående stedet. Er en bra spot, men litt for langt unna folk kanskje. Så greit å ha med en sitter. Husk dette med å legge bort det dere finner av farlige gjenstander også da. Selvom det er ganske sikkert at dere ikke kommer til å holde dere innendørs hele tiden.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Hytten er ikke SÅ øde, den ligger bare godt skjult fra andre, det er ikke noe mer stress mtp. ulykker der en her hjemme, og sitter er ikke noe problem.
Sist endret av tr80r; 28. september 2010 kl. 14:56.
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Har aldri prøvd det, men vær forberedt på munch
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at man har NULL matlyst på HBWR. En gang spiste jeg en grandis fordi jeg hadde fastet hele dagen og magen romla skikkelig etter å ha tømt seg, og den vakke god. Den smakte rett og slett grått, som i fargen grått altså.

Kanskje litt merkelig beskrivelse, men der og da var pizzaen gråfarget, og smakte deretter.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Noen tips til å få av det he...tes skallet? la noen i bløt ei stund nå, fikk skrapt av en tynn "film" utenpå, er det bare det som skal av, eller er det hele det brune skallet?
Mellom 3 og 5 frø vil jeg si er litt lite. Mellom 5-10 er passelig.
Kommer helt ann på OP sin erfaring og kvaliteten på frøene. Om de er fra Hawaii og det er din første tur holder antagelig 5 frø i massevis. 5-10 er en vel mandig dose om OP har liten eller ingen erfaring med psykadelia fra før av.

tr80r: Kan lønne seg å knuse frøene i en morter (om du får det til), da blir de enda enklere å innta, og du slipper å risikere å ta krona på ei tann
Mal frøene opp til pulver i en kaffekvern og hell pulveret i gelatinkapsler. Den mest effektive inntaksmetoden IMO.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Molykun Vis innlegg
Kommer helt ann på OP sin erfaring og kvaliteten på frøene. Om de er fra Hawaii og det er din første tur holder antagelig 5 frø i massevis. 5-10 er en vel mandig dose om OP har liten eller ingen erfaring med psykadelia fra før av.

tr80r: Kan lønne seg å knuse frøene i en morter (om du får det til), da blir de enda enklere å innta, og du slipper å risikere å ta krona på ei tann
Vis hele sitatet...
Hei, eneste erfaringer jeg har fra før er Niktoin, Alkohol, Cannabis, litt benzo og bittelitt opiater.

Frøene er fra Hawaii ja.

Jeg har morter, og vurderer å prøve en ekstrahering med lime juice og kaldt vann, ja? nei?
Sist endret av tr80r; 28. september 2010 kl. 20:41. Grunn: fra mortar ---> morter
Det blir ingen ekstrahering av lime og kladt vann. Vet ikke helt hva man skal kalle det når du bruker lime/sitron-prosessen, men ekstrahering blir litt feil å si.
Ekstrahering er en myyye lengre og mer arbeidsbetongt prosess. Om du ikke skal presse opp store mengder med LSA er det bare bortkastet tid.
Mitt tips:
Kjør frøene så godt du absolutt kan i morter, la støvet som blir igjen ligge å juice seg i lime-juice to timer cirka. Bland inn litt vann så det ikke blir så surt. Gulp ned alt av væske og frø.
Siden du ikke har noe erfaring fra før vil jeg si 3-6 er en fin dose, kommer litt an på fysikk og slik. Mer enn det kan bli litt mye for en førstegangstripper.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Det blir ingen ekstrahering av lime og kladt vann. Vet ikke helt hva man skal kalle det når du bruker lime/sitron-prosessen, men ekstrahering blir litt feil å si.
Ekstrahering er en myyye lengre og mer arbeidsbetongt prosess. Om du ikke skal presse opp store mengder med LSA er det bare bortkastet tid.
Mitt tips:
Kjør frøene så godt du absolutt kan i morter, la støvet som blir igjen ligge å juice seg i lime-juice to timer cirka. Bland inn litt vann så det ikke blir så surt. Gulp ned alt av væske og frø.
Siden du ikke har noe erfaring fra før vil jeg si 3-6 er en fin dose, kommer litt an på fysikk og slik. Mer enn det kan bli litt mye for en førstegangstripper.
Vis hele sitatet...
Er det egentlig vits å fjerne laget utenpå? leser flere og flere plasser nå der de sier at det ikke har noe å si, bare vask dem?
Fjern ytterste laget du. Om da får du fjernet mulige urenheter på en effektiv måte.
Det som er nedtur med vasking er at du ikke vet hva de har fått på seg, og finne noe som løser opp et stoff du ikke vet hva er funker dårlig.
Men, er du 100% sikre på at de ikke er behandlet på noen som helst måte så kan du sikkert knaske i deg skallet også. Uten at jeg ikke kan love at det muligens finnes noen stoffer i skallet som kan irritere.
Du kan eventuelt prøve å konvertere LSA om til LSH, hvorvidt denne konverteringen faktisk skjer er (slik jeg har forstått det) er dog ikke 100% bekreftet. LSH er mer visuell og er mer nærliggende LSD, hva gjelder effekter.

Dette kan du lese mer om her.

Den viktigste forberedelsen du gjør er å vite nøyaktig HVA du vil ha ut av turen, og være helt åpen. Siden dette er ditt første møte med psykedelia, er det viktig at du stoler helt og holdent på "sitter", og at denne personen har mulighet til å roe deg ned og sette deg på andre tanker om ting skulle skjere seg.

Frøene bør inntas på tom mage, og en rituell faste og renselse før du hiver i deg innsiktens frø kan absolutt gjøre turen enda mer opplysende. Om du har mulighet til å stikke ut (kan være skummelt å gjøre om natten siden dette er din første tur, gjør det før mørket faller på) så burde du gjøre det. Bare vær sikker på at du ikke bædder helt og hopper i sjøen
Er dette med skallene så viktig altså?
Om man plukker sopp i skogen, vet man ei heller hva disse har fått på seg. Man spiser disse fort uten å tenke over det, selvom man kanskje koker det opp med te'en sin og svir av bakterier og slikt. Så burde vel dette fungere med HBW? Hva er forskjellen?
Forskjellen er at det er svært få sopp i skogen som blir sprøytet med brekningsfremkallende middel, insektsspray og kunstig næring. Enten 1 av disse eller alle i en herlig coctail.
Sitat av moret Vis innlegg
Det blir ingen ekstrahering av lime og kladt vann. Vet ikke helt hva man skal kalle det når du bruker lime/sitron-prosessen, men ekstrahering blir litt feil å si.
Ekstrahering er en myyye lengre og mer arbeidsbetongt prosess. Om du ikke skal presse opp store mengder med LSA er det bare bortkastet tid.
Vis hele sitatet...
Hvis LSA er løselig i (surt) vann, vil jo en ekstraksjon forekomme. Jeg ser heller ikke hvorfor dette skal være bortkastet tid med mindre man skal ekstrahere store mengder?
Sitat av Molykun Vis innlegg
Frøene bør inntas på tom mage
Vis hele sitatet...
Det er veldig mange som anbefaler tripping på tom mage, men jeg er av den oppfatning at man bør spise et stort og godt måltid et par timer før man inntar et stoff. Dette gjør at magesekken er relativt tom, men at kroppen slipper å gå på "tom tank" under trippen.
Vil bare legge til at når jeg prøvde HBW brukte vi Flatulence sin metode.
Mal frøene opp til pulver i en kaffekvern og hell pulveret i gelatinkapsler.
Vis hele sitatet...
Dette fungerte relativt godt. Jeg følte aldri noen kvalme og hadde en utrolig opplevelse med venner på ei øde strand. Jeg inntok 12 frø. Følte aldri noen spesiell "munch" som man ofte kan få på cannabisrus, så tror ikke mat er det største problemet. Husker vi hadde med oss noen horn /m ost og skinke, men det var ikke noe spesielt med dem. Spiste aldri opp hornet heller.

Det morsomste var da vi var ute å fløy med drage. Dette er noe jeg kan anbefale!
Man har jo en viss ekstraksjon. Men, en LSA ekstraksjon der du sitter igjen med LSA i fast form er mer omfattende: eks
http://www.drugsandbooze.com/showthread.php?t=18566
har også sett det i pulverform, men husker ikke hvor.
Så sorry felix, jo det er riktig at det blir en form for ekstraksjon, men langt i fra samme type.
Sitat av moret Vis innlegg
Så sorry felix, jo det er riktig at det blir en form for ekstraksjon, men langt i fra samme type.
Vis hele sitatet...
Det var mitt poeng; det er en ekstraksjon, selv om det ikke er samme typen ekstraksjon som en annen
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Testet dette for en ukes tid siden, jeg og en kompis malte opp 5 frø hver i en morter, blandet med litt lime juice, og lot det stå i 2 timers tid tildekket i kjøleskap, blandet så ut med appelsinjuice og kylte nedpå(plantematerie inkludert), etter ca en times tid kjente vi at noe ikke var helt normalt, men ikke noe mer en det, vi kjørte nedpå 3 frø hver til etter 45 minutter til(1t45min etter første inntak), men det ble ikke noe merkant mer merkbart. Dette er frø fra en kjent pålitelig kilde på nettet, og er Hawaiian strain(så skal være mer potent en de andre som er tilgjengelige).

Har noen noen forslag før vi prøver igjen om en stund? (vi tenker å vente 3-4 uker etter første forsøk for å ha best mulig sjangs).
Sist endret av tr80r; 9. oktober 2010 kl. 17:01.
Mal det opp og sleng i en gelatinkapsel istedet? Evt. kan du legge de i bløt og tygge dem istedet, bare pass på tennene!

Selv har jeg bare prøvd å knaske på dem, og utifra ditt resultat kan jeg gjette at væsken ikke trakk ut nok virkestoffer? Kvalmen er forøvrig ikke så ille når det først tar av, for da glemmer man å tenke på den.