Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6214
Trenger nå all info for og roote en HTC desire. Hvorfor gjøre dette og ikke. Hvilken root jeg skal bruke, hvordan jeg gjør dette. Hvis telefonen skulle blitt ødelagt pga dette ++. Vet at det sikkert flere tråder om dette. Men trenger svar som passer for meg!

Takk for svar
CyanogenMod er en helt kurant ROM.

Du finner guide og info her: http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=HTC_Desire
Sitat av McVik Vis innlegg
www.justfuckinggoogleit.com

Så finner du nok svara som passer akkurat deg!
Vis hele sitatet...
kp til deg, skjønner faen meg ikke at folk er så ekstremt late og forventer alt med spisesje !
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
kp til deg, skjønner faen meg ikke at folk er så ekstremt late og forventer alt med spisesje !
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner faen meg ikke at folk legger seg opp i slike ting i det hele tatt! Hva skal man med et forum hvis man ikke kan diskutere og dele erfaringer?
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg skjønner faen meg ikke at folk legger seg opp i slike ting i det hele tatt! Hva skal man med et forum hvis man ikke kan diskutere og dele erfaringer?
Vis hele sitatet...
fordi det har blitt besvart en million ganger før og noen orker rett og slett ikke finne tinga ut selv, tilslutt så har vi en gjeng idioter som spør om akkurat det samme bare fordi de ikke orker å søke og finne ut selv. Angående rootinga av desire så finnes det drøssevis av tråder og poster, how tos osv

vel, jeg kan trådstarteren i gang http://www.xda-developers.com
Ja jeg vet jeg kan google det, det har jeg gjort. Men jeg vil ha anbefalinger av andre. Som har gjort dette før.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Ja jeg vet jeg kan google det, det har jeg gjort. Men jeg vil ha anbefalinger av andre. Som har gjort dette før.
Vis hele sitatet...
jaok

HBOOT 0.92 eller 0.83(volum ned mens man skrur den på for å sjekke)

Sjekk dette, det er veldig viktig ! fordi nye desires følger med SLCD istedenfor amoled skjerm ! og det har blitt rapportert ( kompisen min blant annet ) fikk bare død skjerm når han kjørte update

Så hvilken hboot versjon har du ?
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
jaok

HBOOT 0.92 eller 0.83(volum ned mens man skrur den på for å sjekke)

Sjekk dette, det er veldig viktig ! fordi nye desires følger med SLCD istedenfor amoled skjerm ! og det har blitt rapportert ( kompisen min blant annet ) fikk bare død skjerm når han kjørte update

Så hvilken hboot versjon har du ?
Vis hele sitatet...
Dumt spørsmål, skal jeg holde den inne.. Fikk ikke noe fram .. Den er veldig nye..
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Dumt spørsmål, skal jeg holde den inne.. Fikk ikke noe fram .. Den er veldig nye..
Vis hele sitatet...
Er den ny har du sikkert 0.92 sånn som meg. Kan man ikke roote da eller?
Sitat av Source Vis innlegg
Er den ny har du sikkert 0.92 sånn som meg. Kan man ikke roote da eller?
Vis hele sitatet...
Om den leveres med HBOOT 0.83 eller 0.92 har dere mest sansynlig en mobil med SLCD skjerm. og en downgrade til 0.80 vil føre til at skjermen ikke fungerer


men jeg er ganske sikker på elller jeg er sikker på at dette fungerer siden den rommen her følger med root !

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741775

og den oppdaterer ikke hboot versjonen så skjermen kommer til å funke helt fint, bare å innstalere dette rommet og du er godt i gang !
Så det det er en rom. Takker.

Sååååå.. hvordan rooter Jeg den?
Sist endret av discfarmer; 24. august 2010 kl. 22:17.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sorry for å kapre tråden. Men, har noen funnet en metode for å roote HTC Desire med standard OTA 2.2 (AMOLED versjonen).

Hadde root på den uoffiselle betaen for 2.2, men så kjørte jeg OTA til 2.2 (ja, er av den utålmodige typen!)
Takker for alle svar skal roote den med froyi i morgen. Kommer sikkert flere spørsmål
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Så det det er en rom. Takker.

Sååååå.. hvordan rooter Jeg den?
Vis hele sitatet...
rommet er allerede rootet hvis du ikke leste det :P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette blir ikke relatert til topic, men jeg føler likevel en kommentar passer inn her. Føler dette skjer oftere og oftere på forumet. I forhold til førsteposten er jeg forsåvidt enig med McVik og Itsnotover:

I førsteposten fremstår trådstarter som noen som krever skreddersydd informasjon. Fullt klar over det faktum at andre ressurser sikkert kan hjelpe ham på vei, klargjort av fraser som "Vet at det sikkert flere tråder om dette. Men trenger svar som passer for meg!".

Det viser seg videre at trådstarter faktisk har googlet ("Ja jeg vet jeg kan google det, det har jeg gjort.").

For å oppsummere:
  • Minimal innsats for å finne informasjon selv
  • Opplyser ikke om informasjonskilder vedkommende har konsultert før
Og til de som vil sitere tråden til DonTomaso om det å være snill på dette: Regel #2. Vi er da faen ikke diskusjon.no?! Det blir forøvrig ikke diskusjon av det om noen bare forlanger informasjon.

Jeg anbefaler trådstarter, og alle andre som trenger en oppfrisker til å lese esr sin "How To Ask Questions The Smart Way". For trådstarter i denne tråden føler jeg spesielt siste eksempel i dette avsnittet gjelder.

Peace
hva om man bare overser tråden da? og så får de som vil hjelpe gjøre det?
Sitter fast, når jeg skal installere usb-driver, velger mappen der den ligger (CUsers\-----\Desktop\android-sdk-windows også mappen til usbdriver). Da får jeg feilmelding at windows ikke finner driveren. Noe som betyr at jeg sitter fast. (Hvis det kan være til hjelp, jeg har en pc med vista som jeg bruker nå. Har også tilgang til w7,vista,mac. Men ikke windows xp)

Fant feilen:

http://code.google.com/p/android/iss...ummary%20Stars

Ligger en fil attached i siste innlegg,for de som også skulle hatt problemer med det her

Hvor kan jeg finne recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack ?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Dette blir ikke relatert til topic, men jeg føler likevel en kommentar passer inn her. Føler dette skjer oftere og oftere på forumet. I forhold til førsteposten er jeg forsåvidt enig med McVik og Itsnotover:

I førsteposten fremstår trådstarter som noen som krever skreddersydd informasjon. Fullt klar over det faktum at andre ressurser sikkert kan hjelpe ham på vei, klargjort av fraser som "Vet at det sikkert flere tråder om dette. Men trenger svar som passer for meg!".

Det viser seg videre at trådstarter faktisk har googlet ("Ja jeg vet jeg kan google det, det har jeg gjort.").

For å oppsummere:
  • Minimal innsats for å finne informasjon selv
  • Opplyser ikke om informasjonskilder vedkommende har konsultert før
Og til de som vil sitere tråden til DonTomaso om det å være snill på dette: Regel #2. Vi er da faen ikke diskusjon.no?! Det blir forøvrig ikke diskusjon av det om noen bare forlanger informasjon.

Jeg anbefaler trådstarter, og alle andre som trenger en oppfrisker til å lese esr sin "How To Ask Questions The Smart Way". For trådstarter i denne tråden føler jeg spesielt siste eksempel i dette avsnittet gjelder.

Peace
Vis hele sitatet...
Hvor mye tid og energi brukte du på å skrive det innlegget der? Det var ihvertfall bortkasta.

Har vi en detaljert guide eller erfaringer angående rooting av HTC Desire på forumet med tydelig indikering på hva det gjelder i Topic? Svaret er nei.

Personlig trenger jeg denne tråden selv og jeg tror mange andre gjør det og. Den har heller ikke blitt slettet så den bryter tydeligvis ingen regler.

Hvis alle skal tenke "Jeg fant det ut sjæl, så da får alle andre gjøre det og" så ender vi opp med et forum uten innlegg. Det burde da bare være digg å kunne dele egne erfaringer og få creds for det?
Sist endret av Source; 25. august 2010 kl. 20:59.
Holder på å roote telefonen. Er på første delen, der jeg skal innstalere radioen. Men sitter fast. Når jeg får det røde trekanten skal jeg plugg den i pcen det gjør jeg. Men så står det at jeg skal åpne recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack. Hvor finner jeg denne? Kommer meg ikke vidre uten ! Har googla som bare det!
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Holder på å roote telefonen. Er på første delen, der jeg skal innstalere radioen. Men sitter fast. Når jeg får det røde trekanten skal jeg plugg den i pcen det gjør jeg. Men så står det at jeg skal åpne recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack. Hvor finner jeg denne? Kommer meg ikke vidre uten ! Har googla som bare det!
Vis hele sitatet...
Volum opp + Power button.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Holder på å roote telefonen. Er på første delen, der jeg skal innstalere radioen. Men sitter fast. Når jeg får det røde trekanten skal jeg plugg den i pcen det gjør jeg. Men så står det at jeg skal åpne recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack. Hvor finner jeg denne? Kommer meg ikke vidre uten ! Har googla som bare det!
Vis hele sitatet...
Last ned pushfiles_windows og pakk ut
Sist endret av caperno; 26. august 2010 kl. 22:03.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har fått en liten oppgave å lage en guide på noe greier for jobben siden det bare er jeg som har Android. Greia er det at jeg trenger noen screenshots av telefonen og med en del googling så ser det ut som det er umulig uten at telefonen er roota.
Jeg har igrunn ingen peiling på smarttelefoner og alt sånt, kjøpte mobilen for 2 måneder siden og har ikke gjort stort annet enn å laste ned et par apps, ringt og sendt meldinger.

Har lest litt i denne tråden om rooting, men er mye ysme ting jeg ikke skjønner. Er det mange forskjellige måter å roote på? Noen snakker om forskjellige ROM, versjoner og whatnot. Tror ikke jeg har gjort noen oppdateringer eller sånt siden jeg fikk telefonen så aner ikke hva eller hvordan jeg skal gå frem.
En siste ting: Minst jeg leste et sted at alt blir stilt tilbake til fabrikkinnstillinger når jeg rooter, stemmer dette? Vil virkelig ikke det.
Sitat av Nath Vis innlegg
Har fått en liten oppgave å lage en guide på noe greier for jobben siden det bare er jeg som har Android. Greia er det at jeg trenger noen screenshots av telefonen og med en del googling så ser det ut som det er umulig uten at telefonen er roota.
Jeg har igrunn ingen peiling på smarttelefoner og alt sånt, kjøpte mobilen for 2 måneder siden og har ikke gjort stort annet enn å laste ned et par apps, ringt og sendt meldinger.

Har lest litt i denne tråden om rooting, men er mye ysme ting jeg ikke skjønner. Er det mange forskjellige måter å roote på? Noen snakker om forskjellige ROM, versjoner og whatnot. Tror ikke jeg har gjort noen oppdateringer eller sånt siden jeg fikk telefonen så aner ikke hva eller hvordan jeg skal gå frem.
En siste ting: Minst jeg leste et sted at alt blir stilt tilbake til fabrikkinnstillinger når jeg rooter, stemmer dette? Vil virkelig ikke det.
Vis hele sitatet...
Last ned en VNC-server-app til telefonen, og ta screenshot fra en VNC-klient fra en pc. Ser ut som om f.eks 'droid VNC server' til Android og RealVNC til Windows kan gjøre nytten.