Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2778
Anonym bruker
"Moden Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har i løpet av 1 år nå røyket weed ca. 2-4 ganger i måneden. Det blir kun brukt når jeg er ferdig med alle gjøremål for dagen. Jeg har altså hatt et kontrollert og sunt forhold til weed. Weed er desidert det beste rusmiddelet jeg vet om og det har hatt en veldig positiv innvirkning på livet mitt. Jeg har alltid elsket highen det har gitt meg.

Men i løpet av de 2 siste månedene har jeg kun hatt dårlige opplevelser med weed og det har aldri skjedd før nå. Jeg klarer ikke å nyte rusen i det hele tatt. Jeg blir paranoid og får angst. Jeg tenker masse negativt om meg selv, som at jeg er en taper som aldri kommer til å bli noe i livet og har ødelagt livet mitt for alltid. At jeg skuffer alle rundt meg og masse bullshit på grunn av at jeg røyker weed.

Men med en gang jeg blir sober igjen så tenker jeg ikke litt på dette en gang. Det er kun tanker jeg har når jeg er høy. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tenker sånne ting om meg selv fordi jeg har jo et sunt forhold til dette og vet at det ikke påvirker livet mitt negativt.

Det gikk så langt at jeg kasta all weeden jeg hadde og bestemte meg for å slutte for godt.

Det jeg lurer på er om noen vet om hvorfor weed har plutselig gått fra å være noe av det beste jeg vet om til å bli noe av det verste jeg vet om? Til vanlig så har jeg ikke endret på noen vaner, og alt er som før. Det har heller ikke skjedd noe negativt i livet mitt som kan påvirke highen min. Og kvaliteten på det jeg røyker er fortsatt den samme.
Utifra det jeg har lest så er det dessverre flere som opplever dette. Weed føles bra ut men en dag så er det bare ikke det samme lenger. Paranoia, angst, negative tanker osv.

Skjedde med meg og for rundt 2 år siden. Jeg har fortsatt å prøve men har aldri blitt helt det samme igjen. Det jeg gjør istedenfor er å røyke mindre sånn at det er enklere å håndtere. Savner selvfølgelig å kunne røyke meg balle fjern men gjør jeg det nå så får jeg bare panikk.

Aner ikke hvorfor dette skjer, men om jeg skulle gjettet så tror jeg det kommer av at man får en dårlig erfaring med weed. Så fort man har hatt den ene dårlige erfaringen, så er det vanskelig å glemme og er fort gjort at det fortsetter å skje videre. Hadde du en dårlig erfaring med weed? Var hvertfall sånn for meg. Fikk panikk anfall helt ut av det blå og etter det så har det ikke vært det samme.
Hvor gammel er du?

Det er ikke uhørt at noen mennesker utvikler angst over tid i forbindelse med cannabis selv om det ikke er misbruk. Tjueårene er også en alder hvor underliggende psykiske lidelser han begynne å utvikle symptomer, ikke at det virker som tilfellet ditt overhodet uten at jeg kjenner til din alder.

Forholdet til THC:CBD og prosentandelen til THC kan definitivt være en faktor. Analyser viser til at det forholdet over de siste tjue åra har endret seg mye i THC'en sin favør, og at prosentandelen THC har økt mye, spesielt når det kommer til hasj.

Uansett er det nok en god idé å ta en solid pause når du opplever det du beskriver!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg lurer på er om noen vet om hvorfor weed har plutselig gått fra å være noe av det beste jeg vet om til å bli noe av det verste jeg vet om? Til vanlig så har jeg ikke endret på noen vaner, og alt er som før. Det har heller ikke skjedd noe negativt i livet mitt som kan påvirke highen min. Og kvaliteten på det jeg røyker er fortsatt den samme.
Vis hele sitatet...
Kanskje dette har noe med saken å gjøre; at du (mulig underbevisst) føler livet ditt har stagnert til en viss grad?
I min erfaring må en noen ganger bare fortsette å røyke og pløye seg gjennom panikken som om en slår løs på seg selv med ishakke, rett og slett massakrere seg selv for plantegudenes skyld.


Jeg har prøvd å ofre venner til plantegudene, slik som aztekerne gjorde, men det er ikke slik det fungerer.

Evt. slutte å røyke.
Sist endret av Hans Høyhet; 21. februar 2020 kl. 14:26.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
I min erfaring må en noen ganger bare fortsette å røyke og pløye seg gjennom panikken som om en slår løs på seg selv med ishakke, rett og slett massakrere seg selv for plantegudenes skyld.


Jeg har prøvd å ofre venner til plantegudene, slik som aztekerne gjorde, men det er ikke slik det fungerer.

Evt. slutte å røyke.
Vis hele sitatet...
Hvilke offer ritual fulgte du? Jeg ofret 3 venner til plantegudene og følte at det hjalp litt. Mulig at du gjorde det feil? Tror ritualet jeg fulgte ikke var det beste mtp. at jeg fremdeles sliter med litt angst når jeg røyker, men funket litt hvertfall.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Dette er ganske vanlig. Eller hvertfall ikke uvanlig. Det skjedde med flere i miljøet mitt og jeg tenkte at det måtte være noe rart med dem, så skjedde det med meg selv også. Man TROR man har et "sunt og forsvarlig" forhold til weed men ærlig sagt så er faktisk ikke det å puffe hver dag sundt. Vel nå har huet ditt sagt tydelig i fra om det.
Desverre tåler jeg ikke å røyke mer i det hele tatt og har måttet erkjenne at jeg hadde et usunt forhold til hasj og weed som har fucka huet mitt. Dette er vel det du også må erkjenne nå. Den biten med å akseptere at man kanskje aldri tåler å røyke igjen er vanskelig, men for meg er det hvertfall ikke et alternativ lenger. Jeg prøvde med både 1 mnd, 3 mnd, 8 mnd og 14 mnd pause, men røyk rett tilbake i psykose hver gang. For det er det paranoiaen er et forvarsel på, fucker du hjernen mer nå så blir du psykotisk og da er det russisk rulett om psykosen går over eller om det utløser kronisk schizofreni. For å være ærlig så skulle jeg ønske jeg tok mer på alvor det jeg insisterte på at bare var skremselspropaganda før.

Du må bare akseptere at du ikke kan nyte cannabis lenger og at den strikken er røket så du ikke tåler det mere.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er helt normalt, opplevde det samme som deg i ca 1 års tid. Så tok jeg et lite hit i Spania og koste meg. Kan nå kose meg med det, men en laang pause er godt for sinn og kropp.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flykter du fra de vonde tankene når de kommer? Ønsker ikke og tenke og "se" på de..
Da kan det være hjelp i og møte de. Det kan være tanker du innerst inne har om deg selv, kanskje de stemmer kanskje ikke. Uansett tror jeg det er win win og finne ut av det.

cannabis er psykedelisk, noe jeg selv ikke la særlig merke til før etter sterkere plante medisiner.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
I min erfaring må en noen ganger bare fortsette å røyke og pløye seg gjennom panikken som om en slår løs på seg selv med ishakke, rett og slett massakrere seg selv for plantegudenes skyld.


Jeg har prøvd å ofre venner til plantegudene, slik som aztekerne gjorde, men det er ikke slik det fungerer.

Evt. slutte å røyke.
Vis hele sitatet...
Ikke akuratt et forsvarlig tips eller noe som bør anbefales.

Det er oppskriften på schizofreni og jeg fraråder sterkt folk å følge rådene fra schizofrene brukere her inne og gå i dems fotspor.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke akuratt et forsvarlig tips eller noe som bør anbefales.

Det er oppskriften på schizofreni og jeg fraråder sterkt folk å følge rådene fra schizofrene brukere her inne og gå i dems fotspor.
Vis hele sitatet...
du er inne på noe, men dette er ikke normalt for en schizofren selv i psykose, så blir urettferdig å stille de schizo i slikt lys.
Rusmidler generellt: ikke for alle, og er man i faresonen, føler at man får en forverre psyke av å holde på, ja da bør det gå nok varselbjeller om at da slutter du.
Koselig, rekreaskonellt bruk av og til er en ting, men det er ikke verdt å miste forstanden/evnen til å leve ett fullverdig liv som selvstendig person over.
Huet ditt er den viktigste delen du har som gjør deg til deg, du ikke har råd til og miste den.

"Er du i tvil, så er du ikke i tvil om hva du skal gjøre"
Sist endret av Mokkasinen; 21. februar 2020 kl. 23:14.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trening og sunt kosthold kan gjøre at du føler deg mer fortjent til å røyke cannabis, noe som hvertfall hjalp meg på problemet.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis er sannsynligvis inkompatibelt med din fysiologi/psykologi. Finn noe annet.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
du er inne på noe, men dette er ikke normalt for en schizofren selv i psykose, så blir urettferdig å stille de schizo i slikt lys.
Vis hele sitatet...
haha, den var faktisk morsom.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyket hverdag i 7 år, en dag sa det bang å fikk ett stort panikk anfall, holdt meg uten i 3 år nå.
Synd, for savner røyken og bor ett sted det er lovlig.
Anonym bruker
"Fortrolig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan få negative av og til når jeg røyker joint. Men etter jeg byttet til vape liker jeg rusen mye bedre. Man blir ikke like "pangfjern" som man blir med joint, men for meg funker det mer enn bra nok.

Hva gjør du når du røyker? Sitter man bare i en sofa og er fjern er det lettere å få tankekjør i negativ retning, så jeg vil heller anbefale å gjøre noe gøy. Kom deg ut i skauen, spill minigolf med kompiser eller dra på restaurant og spis noe digg mat. Set og setting har faktisk noe å si når man røyker, slik er det i hvert fall for meg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan få negative av og til når jeg røyker joint. Men etter jeg byttet til vape liker jeg rusen mye bedre. Man blir ikke like "pangfjern" som man blir med joint, men for meg funker det mer enn bra nok.

Hva gjør du når du røyker? Sitter man bare i en sofa og er fjern er det lettere å få tankekjør i negativ retning, så jeg vil heller anbefale å gjøre noe gøy. Kom deg ut i skauen, spill minigolf med kompiser eller dra på restaurant og spis noe digg mat. Set og setting har faktisk noe å si når man røyker, slik er det i hvert fall for meg
Vis hele sitatet...

Jeg får ikke til å vape uansett hva jeg gjør, vet ikke hvorfor, prøvd både grønt og brunt, kommer ingen røyk bare bare smaken og aromaen av cannabisen jeg merker.
Sist endret av Hans Høyhet; 23. februar 2020 kl. 13:03.
Høres ut som om det er livet som prøver å hente deg tilbake igjen. Er ikke bærekraftig i lengden å røyke eller holde på med substanser, uansett type, over lengre tid.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette gjelder meg og. Får kraftig angst som til og med kan vedvare noen dager.

Men det jeg lurer på, er at når jeg er i fylla klarer jeg å nyte rusen, og personlig synes jeg kombinasjonen av thc og alkohol er fantastisk. Våkner ikke med forsterket angst dagen derpå. Er dette noe jeg må slutte med for psyken sin del, eller kan jeg tillate meg det så lenge jeg ikke merker noen videre konsekvenser av det?

For om jeg er edru, kan jeg få enorm angst og et helt vilt tankekjør, noe jeg har fundert over er om det er halv-psykotisk. Derfor spør jeg dere freak, går det fint så lenge jeg holder det til fylla/beruset av alkohol, så lenge jeg fortsetter å ha gode opplevelser?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette gjelder meg og. Får kraftig angst som til og med kan vedvare noen dager.

Men det jeg lurer på, er at når jeg er i fylla klarer jeg å nyte rusen, og personlig synes jeg kombinasjonen av thc og alkohol er fantastisk. Våkner ikke med forsterket angst dagen derpå. Er dette noe jeg må slutte med for psyken sin del, eller kan jeg tillate meg det så lenge jeg ikke merker noen videre konsekvenser av det?

For om jeg er edru, kan jeg få enorm angst og et helt vilt tankekjør, noe jeg har fundert over er om det er halv-psykotisk. Derfor spør jeg dere freak, går det fint så lenge jeg holder det til fylla/beruset av alkohol, så lenge jeg fortsetter å ha gode opplevelser?
Vis hele sitatet...
Det påvirker psyken like mye/er like skadelig når hjernen først har sagt stopp edru, selvom du er full. Eneste alkoholen gjør er jo å numbe hjernen så da kjenner du ikke like mye til noiaen som edru. Men cannabisen påvirker hjernen like mye (og det er jo det du ikke tåler lenger sant). Hadde ikke fortsatt om jeg var deg, eller om jeg kunne spilt tida tilbake på meg selv. Plutselig begynner du å høre stemmer og få vrangforestillinger i fylla, og få en kronisk angst edru fordi du har pusha hjernen over the edge.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det påvirker psyken like mye/er like skadelig når hjernen først har sagt stopp edru, selvom du er full. Eneste alkoholen gjør er jo å numbe hjernen så da kjenner du ikke like mye til noiaen som edru. Men cannabisen påvirker hjernen like mye (og det er jo det du ikke tåler lenger sant). Hadde ikke fortsatt om jeg var deg, eller om jeg kunne spilt tida tilbake på meg selv. Plutselig begynner du å høre stemmer og få vrangforestillinger i fylla, og få en kronisk angst edru fordi du har pusha hjernen over the edge.
Vis hele sitatet...
Men ofte er det tankekjøret (som er en kombinasjon av random tanker, tvangstanker men også uønskede tanker) som får meg til å reagere med angst. Vil også nevne at jeg ikke har hatt noen andre psykotiske symptomer noen gang (hørt stemmer, sett ting etc)

Disse uønskede tankene dukker derimot ikke opp om jeg har drukket, så er du sikker på at mer skade vil bli påført hjernen? Er en trist tanke, for cannabis var min preferanse til rus men kan dessverre ikke bruke det mer.

Og så lurer jeg på en ting til, om jeg legger cannabis på hyllen nå og eventuelt tar det opp et par år senere, kan de negative assosiasjonene jeg har ved det bli reversert, eller kommer det alltid til å forbli slik?

Hadde forøvrig et daglig konsum over ca et årsperiode før jeg plutselig fikk rare tanker og ideér under rusen som skapte angsten jeg nå får av det.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men ofte er det tankekjøret (som er en kombinasjon av random tanker, tvangstanker men også uønskede tanker) som får meg til å reagere med angst. Vil også nevne at jeg ikke har hatt noen andre psykotiske symptomer noen gang (hørt stemmer, sett ting etc)

Disse uønskede tankene dukker derimot ikke opp om jeg har drukket, så er du sikker på at mer skade vil bli påført hjernen? Er en trist tanke, for cannabis var min preferanse til rus men kan dessverre ikke bruke det mer.

Og så lurer jeg på en ting til, om jeg legger cannabis på hyllen nå og eventuelt tar det opp et par år senere, kan de negative assosiasjonene jeg har ved det bli reversert, eller kommer det alltid til å forbli slik?

Hadde forøvrig et daglig konsum over ca et årsperiode før jeg plutselig fikk rare tanker og ideér under rusen som skapte angsten jeg nå får av det.
Vis hele sitatet...
Du er i risiko for at det kommer. Svaret på spm ditt er ja inntaket påfører naturligvis mer skade selvom du drikker. Inntaket er jo der uansett, alkoholen beskytter ikke, men number ned. Kjipt å måtte ta ut skilsmisse med Mary ja. For noen går det ok å røyke igjen noen år seinere. For meg gjør det ikke det. Tok noen trekk to år etter slutt og var paranoid og angstfull i mange uker etterpå. Jeg gikk fra å røyke daglig i mange år til å tøye strikken enda mer når jeg begynte å få negative symptomer. Skulle tatt det på alvor, utvikla istedet psykose et antall ganger og den ene langvarig. Har tatt permanent skade av det i dag og selvom jeg savner å kunne tåle det så savner jeg ikke sånn jeg ble så den skillsmissa ble et brudd for godt her gitt. Erfaringsmessig fra hva jeg har hørt fra andre også har måttet legge det på hylla for godt, men du har nok en liten mulighet til å kunne tåle det igjen etter lang pause siden du ikke har fått psykose enda, bare fortegnene til det. Bare vær obs på at det ofte er sånn at du tar pause noen mnd, så går det greit å røyke igjen tre ganger men den fjerde får du rus utløst psykose eller negative symptomer igjen og spør deg selv om du vil fortsette å spille russisk rullet med hjernen din sånn. Jeg hadde ikke gjort det, om jeg visste hva som skulle skje med meg
Det er veldig vanlig. De fleste jeg kjenner, mange av dem som likte weed av og til før, røyker ikke lenger av samme grunn. Shulgin og kona hans likte tilogmed ikke rusen. Jeg kan ta syre og ha det fint, men røyker jeg en joint blir det negativt.

Det beste er å ikke gruble på det mer, legge weeden på hylla og kom deg videre i livet. Jeg er ganske glad for at weed ikke passet meg lenger, fordi noen ting er det gøy å ha hatt det morsomt i en periode, men etterhvert som man blir eldre er det også greit å kvitte seg med noen vaner og skape nye.

Anbefaler deg samme tankegang