Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2154
Har merket meg at enkelte her inne har god peil på forsikring og ting rundt det.

Lurer bare på hvilke konsekvenser 1 måned sykemelding pga utbrenthet vil ha for uføreforsikring og/eller andre forsikringer? Utbrenthet benevnes jo i journalen som "psykisk krise"
Kommer vel an på hva som gjør at du skulle bli uføretrygdet og utløse forsikringen.

Blir du påkjørt og lam fra halsen og ned, så vil jeg tro du skulle gå klar med en mnd med psykisk krise ett par år før ulykken.

Kanskje greiest å ringe ett forsikringselskap og spørre.
Takker, men tenkte mest på om jeg kunne bli nektet forsikring eller noe. Har ikke peiling på det her :/
Det er opp til hvert enkelt forsikringsselskap, du må sende inn helsekort deretter velger de om du får forsikringen.
Eventuelt til en høyere pris.
Det må nok påregnes å fylle ut egenerklæring om egen helse før du før tegnet denne forsikringen, med mindre du jobber i en stor bedrift som ikke behover egenerkæringer i det hele tatt.