Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1664
Setter pris på kontruktive innspill/råd.

Det har slik at det i bekjentskapkretsen min, eller mer presist i utkanten, er en person som bevisst bruker sin egen "lovlige" Metadon for å kontrollere/manipulere folk rundt seg, så snart de har blitt hekta. I tillegg selger vedkommende det også. For noen år siden kom det for en dag at denne personen holdt på å forsyne en god bekjent av meg med metadon. Vedkommende hadde vært av heroin i minst 10 år.... Det ble lovet at det ikke skulle selges/gis noe mer av metadon til vedkommende, men det var bare spil for galleriet og de sene "metadonmøtene" bare fortsatte. Ikke at min venn ikke burde visst bedre etc etc, men hvis man litt omtanke for andre så forer man de ikke med metadon. Uten at det nødvendigvis har en direkte sammenheng, i alle fall ikke beviselig, så døde min venn etter å blitt akutt alvorlig sjuk.'

Andre forteller om den ene varianten av metadontilbud til den andre. Det er i denne stilen her; " det er så kjekt å ha mot menstrasjonssmerter, så jeg bare setter litt i kjøleskapet ditt" Vedkommende har nå også klart å tilby meg dette ved tre av tre anledninger. Aldri har bedt om det, aldri har jeg brukt "minus-preparater" og jeg mildt sjokkert over at vedkommende, som om det var en slurk sanasol, strør om seg med metadonsafta si. Det er også folk som har takket nei og senere funnet en liten flaske i veska si eller i kjøleskapet...... Bra stygt!

Så dette kan jeg virkelig ikke akseptere, men vedkommende synes hun bare er snill og grei, så det må sannsynligvis andre virkemidler til. Så hva gjør man??

- Hadde personen ikke fått metadon av lege, ville det heller ikke vært noe å gi/selge til andre - Men hvordan skal det gå til uten å involvere Politiet?

Tanker?? SPm?

Beklager hvis det er litt rotete skrevet, men håper dere forstår "problemet"?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ta kontakt med legen? Vil nok kutte tilførselen ganske kjapt da.
Legen vil nok trolig igjen kontakte politiet, så vil du stoppe denne personen fra å dele ut metadon så må nok nesten politiet inn i saken på en eller annen måte.

Du kan jo forøvrig prøve å snakke med personen, men det virker som han/hun er en slu dealer som bare vil ha flere kunder og som tydligvis går langt for å skaffe dem.
Sist endret av Bombasa; 12. juli 2013 kl. 13:34.
Trådstarter
27 1
Mulig, men vet ikke hvem som er legen for det første og hvordan går man frem ovenfor legen, hvis man finner ut hvmem det er?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av 286v3 Vis innlegg
Mulig, men vet ikke hvem som er legen for det første og hvordan går man frem ovenfor legen, hvis man finner ut hvmem det er?
Vis hele sitatet...
Forklarer rett ut hva han gjør med metadonet. Hvordan hun deler det ut som godteri og selger det. Ta gjerne imot en flaske du kan vise frem.

Men etter å ha tenkt over saken i to minutter lenger, så vil nok politiet bli innblandet ganske kjapt om du får kontakt med legen.
Hvordan du skal løse dette uten politiet kan bli vanskelig.

Hvorfor vil du ikke ha med politiet?
Sist endret av Bombasa; 12. juli 2013 kl. 13:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bombasa, jeg skjøner du prøver å hjelpe. Men heller vent på noen som kan komme med ordentlig svar