Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3368
Skal til utlandet en lengere periode, men ønsker ikke att noen skal vite det.
Ønsker att dem som prøver å ringe meg ikke skal få beskjed på et utenlandsk språk hvis jeg har slått av telefon eller det er opptatt feks.

Første som slo meg var å videre koble tlf. til en annen tlf hjemme, deretter ringer denne tlf til meg..men jeg vet ikke..

tips?

Men det er vel også slik att den som ringer får beskjed om att den som ringer må betale, å det blir vel kanskje enda vanskeligere å unngå?
lag en telefonsvarer
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det blir akkurat det samme uansett hvor mye du viderekobler den.

Jeg hører iallefall forskjell på ringetonen dersom noen er i noe som helst land utenom norge.

Får man noengang beskjed om at man må betale for en samtale når man ringer noen i utlandet ?
Har aldri jeg gjort de siste fem årene iallefall.
hvis du ikke slår på telefonen i det hele tatt blir den ikke registrert at du er i et anet land.. jeg var i amsterdam for noen uker siden, stakk av fra instutisjon å jeg hadde ikke slått på telefonen på 5 dager å dem fant ut jeg hadde vært der den siste dagen jeg hadde slått på telefonen
1. viderekoble alle anrop til mobilsvar
2. skru av tlf
3. dra på tur

nå vil ikke samtaler gå utenlands men alle vil komme rett til mobilsvar så du får ikke brukt tlf heller.

Man får ikke noen beskjed om at den man ringer til er i utlandet, det er jo uansett mottaker som betaler merkostnadene så det spiller ingen rolle for den som ringer.

Og operatøren vil hele tiden kunne finne ut hvilket land man befinner seg i dersom telefonen er avskrudd så om du så absolutt vil holde deg skjult så har du tlf avskrudd
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis han ikke skal bruke telefonen hadde han vel bare lagt den igjen hjemme? Er jo tydelig at han vil kunne bruke telefonen i tillegg, og da nytter det lite å la være å skru den på. Hvis ikke var det et veldig dumt spørsmål :P
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Gjør som nevnt her (hold mobilen avslått), og kjøp et kontantkort der du ender opp, slik at du kan kontakte folk du vil ha kontakt med.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis man viderekobler med *21*, altså uten forsinkelse så vil vel aldri anropet være innom telefonen?
Er det lov med mobil i fengsel?
Sitat av 286v3 Vis innlegg
Er det lov med mobil i fengsel?
Vis hele sitatet...
Ja, selvsagt. Lommekniv og kinaputter også.