Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 553
Må bare spørre litt dumt,men jeg har liggende en 5-6 gamle IDE disker (fra 60 til 200gb)som jeg ikke får brukt. Lurer på om det er noe vits å kjøpe hardware og bygge en maskin som kan bruke alle HD'ene og også dele dem trådløst. Har liggende litt gammelt skrot som kanskje kan brukes også. Eller er det likegreit å kjøpe nytt NAS, får jo 1TB for rundt 1500 og da er jo alt biff. Har uansett bestilt en USB-IDE/SATA kabel på dealextreme, så jeg skal få sjekket de gamle HD'ene i alle fall.

Råd,anyone?
Jeg ville heller kjøpt en NAS av noe slag. Netgear ReadyNAS Duo er ganske rask og funksjonsrik.
Hvis du bare kjøper noe billig AMD osv. så er det jo like greit det. Men tror du må ha PSU på 500w ettersom det er en del HDD'er.

Men det er det at du må ha en del IDE utganger på HK da, så jeg ville kjøpt NAS:
Sist endret av jeppfi; 18. oktober 2008 kl. 12:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
500W PSU? Random hovedkort med cpu bruker ikkje over 150W, og kvar disk bruker ca. 20W. 300W PSU burde holde til 5-10 disker...
Ok, sorry Men lite spm: Min E8400, Asus Maximus Formula, Sapphire Ati Radeon 3870X2, Corsair Dominator 4GB RAM, 4x250GB SB HDD'er bruker ifølge Gigabyte's P-Tuner 200w max. under load. Kan det stemme? Synes det høres ekstremt lite ut.
Trådstarter
27 1
Takk for råd,tror jeg går for en NAS gitt, så kjøper jeg skall til de to største IDe'ene og bruker de litt løst rundt forbi. Noen gode nettbutikker? Eller bare å bruke de vanlige?
Sitat av Janpfo
Ok, sorry Men lite spm: Min E8400, Asus Maximus Formula, Sapphire Ati Radeon 3870X2, Corsair Dominator 4GB RAM, 4x250GB SB HDD'er bruker ifølge Gigabyte's P-Tuner 200w max. under load. Kan det stemme? Synes det høres ekstremt lite ut.
Vis hele sitatet...
Bare skjermkortet ditt drar 200W...