Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4740
Hei hei alle Freaks.

Lurer på veldig på om det er vanskelig/mulig og komme seg inn i Mekka uten og være muslim (er selv kristen)? har et veddemål med en slektning som mener at jeg ikke har noen som helst sjans til å komme inn i den hellige by, noe jeg mener skal være mulig. Han er villig til å betale alt av mat reise og bo HVIS jeg kommer meg til mekka , så derfor tenker jeg hvorfor ikke prøve? Noen Innspill?
Det er forbudt å dra til Mekka for ikke-muslimer i følge Saudi Arabisk-lov, men i følge wikipedia har flere ikke-muslimer klart å lure seg inn, så helt umulig er det ikke.
Den enkleste måten er å bli muslim.
Trådstarter
Sitat av Ozma Vis innlegg
Den enkleste måten er å bli muslim.
Vis hele sitatet...
men det innebærer vell at jeg må omskjære meg og lese masse Koran? må vell finnes en enklere utvei?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
men det innebærer vell at jeg må omskjære meg og lese masse Koran? må vell finnes en enklere utvei?
Vis hele sitatet...
Vil vel tro at det er ganske uaktuelt for deg å konvertere til Islam bare for å bevise et poeng? :P Du må rett og slett enten greie å snike deg inn - tror dog dette blir vanskelig, grunnet antallet mennesker der i forhold til størrelsen på byen, eller så må du greie å overbevise folk om at du er muslim - som igjen, sannsynligvis vil kreve at du har en del kunnskap om islam inne (lese koranen osv, studere islam).
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du må vell gjerne kunne operere som en infiltrør, ala. agent/spion osv. Du må se ut som en muslim og helst kunne snakke språket de snakker.
Hvis du skal forsøke å komme inn i mekka som ikke-muslim, hvorfor i det heletatt være inne på tanke å konvertere?
Tenk for ett oppstyr hvis man måtte være kristen for å komme inn i Norge i forhold til at man må være muslim for å komme inn i Mekka..
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Tenk for ett oppstyr hvis man måtte være kristen for å komme inn i Norge i forhold til at man må være muslim for å komme inn i Mekka..
Vis hele sitatet...

Mekka er en by. Norge er ett land.
Lær deg flytende arabisk, kle deg som de andre der, så er det sikkert ingen i døra som spør om du faktisk er en muslim.
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Mekka er en by. Norge er ett land.
Vis hele sitatet...
La oss kalle Telemark for Norges Mekka.
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Mekka er en by. Norge er ett land.
Vis hele sitatet...
Hadde blitt like mye spetakkel om bare kristene fikk besøke en utvalgt by i Norge..
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hadde blitt like mye spetakkel om bare kristene fikk besøke en utvalgt by i Norge..
Vis hele sitatet...
Hvilket spetakkel?
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Hvilket spetakkel?
Vis hele sitatet...
Tenkte som om det var slik Reow9 skrev, at Norge kun var for kristene. Hadde blitt like mye spetakkel om det kun var en by. Ser for meg protenstene allerede.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Tenkte som om det var slik Reow9 skrev, at Norge kun var for kristene. Hadde blitt like mye spetakkel om det kun var en by. Ser for meg protenstene allerede.
Vis hele sitatet...
Jeg spør igjen, hvilket spetakkel? Han gjør dette for morro skyld. Må være ett fåtall som ser det som ett problem at muslimer har sin "egen" by. Tror du virkelig det hadde blitt "oppstyr" hvis Norge hadde hatt sin egen "kristne" by?
Tror ikke muslimene kunne brydd seg mindre...
Det er jo ingen som har problemer med at musliene har sin egen by, men jeg tenker på alt oppstyret det hadde blitt hvis vi feks Telemark da, eller kanskje en større by.. Bergen, kun for kristne mennesker. Da hadde det garantert blitt bråk, ikke at jeg er kristen eller rasistisk ellernoe men ser det bare for meg.
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Det er jo ingen som har problemer med at musliene har sin egen by, men jeg tenker på alt oppstyret det hadde blitt hvis vi feks Telemark da, eller kanskje en større by.. Bergen, kun for kristne mennesker. Da hadde det garantert blitt bråk, ikke at jeg er kristen eller rasistisk ellernoe men ser det bare for meg.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det? At muslimer hadde blitt brydd med at vi skulle hatt en egen by for kristne.

Det måtte isåfall blitt fordi muslimer da måtte flyttet fra det stedet. Noe som ikke er saken med Mekka..
Ja det tror jeg, og ja det er også en av flere grunner
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Tror du virkelig det? At muslimer hadde blitt brydd med at vi skulle hatt en egen by for kristne.

Det måtte isåfall blitt fordi muslimer da måtte flyttet fra det stedet. Noe som ikke er saken med Mekka..
Vis hele sitatet...
men du kan ta deg faan på at s.o.s. rasisme hadde hatt noe de ville si om det + div andre
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
men det innebærer vell at jeg må omskjære meg og lese masse Koran? må vell finnes en enklere utvei?
Vis hele sitatet...
Du må si trosbekjennelsen foran et vitne, imam o.l.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Lær deg flytende arabisk, kle deg som de andre der, så er det sikkert ingen i døra som spør om du faktisk er en muslim.
Vis hele sitatet...
Dude...

kom tilbake når du faktisk har fått deg visum til Saudi. Det er ikkje direkte enkelt, og det er stortsett to gyldige årsaker: pilegrimsreise, eller forretningsreise.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
men du kan ta deg faan på at s.o.s. rasisme hadde hatt noe de ville si om det + div andre
Vis hele sitatet...
sos rasisme er det vel ikke mulig å ta seriøst lenger?
Du må nok kunne trosbekjennelsen. Og klare å oppføre deg som en religiøs muslim. Lære deg hvordan å hilse osv.
Tror ikke du MÅ lære deg språket, som mange her har foreslått.
De snakker arabisk der, og ikke "muslimsk", men ettersom flertallet av muslimer ikke snakker arabisk tror jeg det holder med at du virker overbevisende som muslim.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Du må vell gjerne kunne operere som en infiltrør, ala. agent/spion osv. Du må se ut som en muslim og helst kunne snakke språket de snakker.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser en muslim ut? Og hvilket språk snakker de?
Er litt usikker, men har etpar sterkt troene muslimske venner som mener på at den Norske koranen ikke er godkjent for ekte muslimer pga Norges ordforåd ikke er stort nok til og dekke alle de arabiske ordene ordentlig. Derimot er den Engelske godkjent. Kanskje det kunne fungert selvom du ikke prater arabisk? Hva er egentlig strafferammer for å snike seg inn i mekka?
Jeg tror du burde prøve å komme deg inn under den årlige pilegrimsferden. Da er det fler emillioner muslimer der, og de kan umulig få sjekket alle. Men les deg opp på Islam! for om du går inn i moskeen der, og ikke feks tar av deg på beina, og vasker deg på rett måte, da er du FUCK'D lykke til!
Nå må det vel nevnes at Mekka har vært kun for muslimer i ganske lang tid vil jeg tro. blir vel litt som at spriten skulle innføres i dag. hadde nok ikke slått gjennom
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
Hei hei alle Freaks.

Lurer på veldig på om det er vanskelig/mulig og komme seg inn i Mekka uten og være muslim (er selv kristen)?
Vis hele sitatet...
Du kunne jo søke jobb i et av de to Norske selskapene som vedlikeholder mobilnettet i Mekka. Det er faktisk Norske ikke muslimer der nå.
Rent praktisk håndhever de loven ved å ha bomstasjoner på alle innfartsårer til Mekka og Medina. Her må alle vise pass, og er du utlending må passet være stempla "troende". For å få dette stempelet ved ankomst til Saudi-Arabia må du ha med et offisielt dokument signert av en imam.

Tenker du på å gå til fots inn i byen for å omgå sperringene, tror jeg det er umulig. Dette er en totalitær, steinrik stat med all mulig overvåkingsutstyr og mer enn nok agenter til å følge med på mistenkelige utlendinger. For ikke å snakke om at Mekka og Medina ligger i en nådeløst stekende het ørken.

Ingen systemer er selvfølgelig vanntette, og det finnes masse rapporter fra ikkemuslimer som har kommet seg inn, den engelske eventyreren Richard Burton på 1800-tallet er vel den mest kjente.

Tipper den letteste måten å komme seg inn i dag, er enten (som nevnt i tråden) å være med et vestlig selskap som gjør nødvendig arbeid der (ingeniører osv) og får dispensasjon fra loven. Eller finne en liberal imam et sted i vesten, som ikke er så nøye på de konverteringsgreiene, og som stoler på at du ikke i ettertid går ut offentlig og forteller om at du har vært innenfor.
Sist endret av melinda_cinzano; 31. juli 2011 kl. 09:34.
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
men det innebærer vell at jeg må omskjære meg og lese masse Koran? må vell finnes en enklere utvei?
Vis hele sitatet...
Lyv om omskjæring og lyv om at du er muslim.


Si du er nyfrelst, kan ikke være så vanskelig.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Er litt usikker, men har etpar sterkt troene muslimske venner som mener på at den Norske koranen ikke er godkjent for ekte muslimer pga Norges ordforåd ikke er stort nok til og dekke alle de arabiske ordene ordentlig. Derimot er den Engelske godkjent. Kanskje det kunne fungert selvom du ikke prater arabisk? Hva er egentlig strafferammer for å snike seg inn i mekka?
Vis hele sitatet...
Meg bekjent er det bare originalversjonen av Koranen som gjelds som den hellige boka. Du må derfor lære deg et minimum av arabisk for å kunne konvertere til Islam. De fleste oversatte utgaver har arabisk/oversatt språk på annenhvert blad.

Straffen for å snike seg inn i Mekka er deportasjon. Politiet tar deg med til flyplassen og ser til at du reiser ut av Saudi-Arabia.
Hvorfor reise til Mekka i det hele tatt egentlig? Det virker ikke som en hyggelig ferie akkurat, i hvert fall hvis du ikke er muslim. Traske rundt i flere timer i stekende ørkenhete, trenge deg gjennom et kolossalt folkehav, og kanskje gå rundt en dum, svart stein, og kysse den, i likhet med flere tusen andre — bakteriebombe! Slik en elendighet!