Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 13912
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hei folkens,

førstkommende mandag holder jeg et gratis foredrag om å hente penger til en idé på innovasjonshubben MESH i Tordenskiolds gate 3 i Oslo.

Dato: Mandag 23. juni
Tid: Kl. 09:00
Pris: 0 kr (0 kr for VIF også)
Link til arrangementet:
https://www.facebook.com/events/722176584492948/

Det er så mange dagdrømmere her på Freak at jeg kanskje tenkte det kunne være på sin plass med en liten realitysjekk i forhold til å hente penger

Hva lærer du?
  • Hvordan kontakte investorer
  • Hvordan lage og presentere en bra slide deck
  • Do's and dont's for investorpresentasjoner
  • Hva akselleratorer og inkubatorer er (og hvordan de fungerer)
  • Hvordan du skaffer 1 mill. i cash til ditt neste prosjekt (hvis du er flink)

Kom gjerne!
Nice... jeg kommer garantert!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Skulle gjerne visst om noe slikt litt lenger i forveien, for det kunne vært svært interessant å vært med på.
Er langt til Oslo, og pliktene kaller, dessverre.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Nice... jeg kommer garantert!
Vis hele sitatet...
Kult! ) Da snakkes vi til mandagen allerede..
Dette kunne vært spennanes å høre på. Men er dessverre bortreist, så har ikkje muligheten for å delta.

Kunne det vært aktuelt å lage en lyd/video "podcast" av foredraget, slik at de som ikkje har anledning å delta kan høre/se den i ettertid?
Hva med å sette opp livestream for de som ikke kan komme, evt. laste opp video?
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hei folkens,

førstkommende mandag holder jeg et gratis foredrag om å hente penger til en idé på innovasjonshubben MESH i Tordenskiolds gate 3 i Oslo.

Dato: Mandag 23. juni
Tid: Kl. 09:00
Pris: 0 kr (0 kr for VIF også)
Link til arrangementet:
https://www.facebook.com/events/722176584492948/

Det er så mange dagdrømmere her på Freak at jeg kanskje tenkte det kunne være på sin plass med en liten realitysjekk i forhold til å hente penger

Hva lærer du?
  • Hvordan kontakte investorer
  • Hvordan lage og presentere en bra slide deck
  • Do's and dont's for investorpresentasjoner
  • Hva akselleratorer og inkubatorer er (og hvordan de fungerer)
  • Hvordan du skaffer 1 mill. i cash til ditt neste prosjekt (hvis du er flink)

Kom gjerne!
Vis hele sitatet...
du sitter jo på en feit lommebok så du kan jo fortelle hvordan noen "lurer" deg til og investere i noe.. Ellers kp for ett bra arengemang.
Dette høres veldig lovende ut! Siden skolen faktisk er ferdig så er det en stor mulighet for at jeg kommer!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mesias Vis innlegg
Dette høres veldig lovende ut! Siden skolen faktisk er ferdig så er det en stor mulighet for at jeg kommer!
Vis hele sitatet...
Kult! Da sees vi da

Blir glad for om du/dere husker å invitere noen venner til arrangementet på Facebook.. Hadde vært kult om det kom litt mennesker den dagen!

PS til alle Freak-nerds: Husk at dere ikke må komme bort til meg etter foredraget, si et brukernavn og forvente at jeg skal huske hele posthistorien din ;-))
Veldig interessant. Skulle gjerne kommet, men er for langt unna.

Det hadde vel ikke vært mulig, som etterspurt ovenfor, å kanskje få til en stream av noe slag?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Stormen Vis innlegg
PS til alle Freak-nerds: Husk at dere ikke må komme bort til meg etter foredraget, si et brukernavn og forvente at jeg skal huske hele posthistorien din ;-))
Vis hele sitatet...
Nei, da gidder jeg ikke.

OT: Støtter sterkt det med å sette opp kamera og laste opp videoen i ettertid. Vil få med meg dette, men tur til Oslo er stress.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Meget interessant - såfremt jeg er i Oslo il.a mandagen, skal jeg prøve å komme!


Er det helt gratis arrangement?
Sist endret av aeon_illuminate; 19. juni 2014 kl. 16:01.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Er det helt gratis arrangement?
Vis hele sitatet...
Les førstepost en gang til.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Kult! Jeg skulle gjerne vært der, men tidspunktet blir litt for tidlig mtp å fysisk forflytte seg til Oslo. =/
Lykke til, og håper det blir flere foredrag i fremtiden som jeg kan delta på!
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er ikke muligheter for noen form for streaming? For de av oss som sitter langt pokkerivold unna Oslo. :/
Sitat av Stormen Vis innlegg
Pris: 0 kr (0 kr for VIF også)
Vis hele sitatet...
Var egentlig giret, men mistet litt lysten når jeg så at VIF får halv pris. Særbehandling!

Neiiida. I kid, I kid. Men ja, håper du sørger for å få det filmet!
Kommer on jeg ikke er for trøtt etter natten. Vil foredraget holdes på engelsk eller norsk?
Sist endret av Quasar; 19. juni 2014 kl. 20:06.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Det er ikke muligheter for noen form for streaming? For de av oss som sitter langt pokkerivold unna Oslo. :/
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne streame, men hvilken løsning burde jeg bruke? Finnes det noe bra til iPhone eller Android som jeg bare kan koble opp og streame og så lagres det et sted?

Sitat av Quasar Vis innlegg
Kommer on jeg ikke er for trøtt etter natten. Vil foredraget holdes på engelsk eller norsk?
Vis hele sitatet...
Det blir litt både óg. Det kommer noen som bare snakker engelsk, så tipper jeg kommer til å kjøre det meste på engelsk, med noen norske og engelske eksempler underveis

PS: Fint om alle som skal være på arrangementet trykker "bli med" på Facebook - fordi mulig vi må bruke et større rom, og da må vi vite hvor mange som kommer
Sist endret av Stormen; 19. juni 2014 kl. 20:32.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg vil gjerne streame, men hvilken løsning burde jeg bruke? Finnes det noe bra til iPhone eller Android som jeg bare kan koble opp og streame og så lagres det et sted?
Vis hele sitatet...
Hvis du hører med Turbolego, så kan han nok hjelpe deg. Han har tidligere streamet flere møter og samlinger der alle deltakerne ikkje har hatt mulighet for å møte opp.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvis du hører med Turbolego, så kan han nok hjelpe deg. Han har tidligere streamet flere møter og samlinger der alle deltakerne ikkje har hatt mulighet for å møte opp.
Vis hele sitatet...
Sure, om det trådløse nettet i lokalet er greit nok, så kan det funke.

Det finnes nok apps til iOS og android som lar deg streame direkte fra mobilen din til youtube (hvor det også lagres).

Men jeg har aldri prøvd mobil-appene før...

Her er en jeg fant i google for android: BigVEncoder Live Streaming

du kan teste om den funker med denne prøveversjonen: BigVEncoder Trial

Jeg kan seff ta med laptoppen min + webcam + mikrofon tho og sette opp en stream som er litt bedre enn det man kan få fra en mobil.
Sist endret av Turbolego; 19. juni 2014 kl. 20:46.
Har interesse av dett ettersom jeg selv er i planleggingsfasen til en bedrifts ide som har godt potensiale. Men har ikke muligheten til å komme ettersom jeg bor et stykke unna og er på jobb.

Streaming eller opptak av noe som dette hadde vært veldig kult, ikke mange norske foredrag osv på dette område etter hva jeg har sett.

kjør på turbolego
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Da ser det ut som jeg heller får håpe og be for at det streames. Stormen: veit du det(altså opptaket) lagres, eller er det utelukkende streaming, i real time?? Grunnen er at jeg tror jeg vil være på reisefot mandag morgen, og har neppe godt nok nett til streaming.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Da ser det ut som jeg heller får håpe og be for at det streames. Stormen: veit du det(altså opptaket) lagres, eller er det utelukkende streaming, i real time?? Grunnen er at jeg tror jeg vil være på reisefot mandag morgen, og har neppe godt nok nett til streaming.
Vis hele sitatet...
Om de kjører streamen via YT så lagres den automatisk der og kan publiseres om de vil det.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Sure, om det trådløse nettet i lokalet er greit nok, så kan det funke.

Det finnes nok apps til iOS og android som lar deg streame direkte fra mobilen din til youtube (hvor det også lagres).

Men jeg har aldri prøvd mobil-appene før...

Her er en jeg fant i google for android: BigVEncoder Live Streaming

du kan teste om den funker med denne prøveversjonen: BigVEncoder Trial

Jeg kan seff ta med laptoppen min + webcam + mikrofon tho og sette opp en stream som er litt bedre enn det man kan få fra en mobil.
Vis hele sitatet...
Hvis du kunne ha gjort dette er jeg supertakknemlig, turbo. Er mange som har etterspurt det, og kan jo uansett vært kult å ha på Youtube senere. Desto fler som ser foredraget, desto proffere miljø for kapitalinnhenting får vi i Norge
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hvis du kunne ha gjort dette er jeg supertakknemlig, turbo. Er mange som har etterspurt det, og kan jo uansett vært kult å ha på Youtube senere. Desto fler som ser foredraget, desto proffere miljø for kapitalinnhenting får vi i Norge
Vis hele sitatet...
Den e grei! da tar jeg med laptop, webcam og mikrofon.

Håper dettet er bra på mesh!

Vi sees!
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hvis du kunne ha gjort dette er jeg supertakknemlig, turbo. Er mange som har etterspurt det, og kan jo uansett vært kult å ha på Youtube senere. Desto fler som ser foredraget, desto proffere miljø for kapitalinnhenting får vi i Norge
Vis hele sitatet...
Lager du en tråd på dette også når foredraget er ferdig slik at vi andre som ikke kunne komme fysisk også kan bli med?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Lager du en tråd på dette også når foredraget er ferdig slik at vi andre som ikke kunne komme fysisk også kan bli med?
Vis hele sitatet...
Jeg lager ikke en tråd, men legger ut link til Youtube-videoen her - så kan alle se gjennom foredraget etterpå. Tipper det vil vare cirka 45 minutter
TESTSENDING!

https://www.youtube.com/watch?v=UbUADsx5PY8



Hvordan ser/høres det ut hos dere?
Sist endret av Turbolego; 20. juni 2014 kl. 16:30.
Hører deg klart og tydelig!
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Hører deg klart og tydelig!
Vis hele sitatet...
Yup, lyden er bra, men nettet mitt takkler tydligvis ikke 720p video, så jeg tester igjen med 480p video. (stay tuned)

Prioriterer god lyd fremfor bilde.



NY TESTSENDING I 480p!


Har tweaka settings litt, nå har jeg null drops med lavere videostørrelse og halvparten av bitraten.
Lyden skal være den samme høye kvaliteten.



[COLOR="Red"]Ny Link:[/COLOR]

https://www.youtube.com/watch?v=xPxPmH42rWc

Sitat av Turbolego Vis innlegg
[COLOR="Red"]Ny Link:[/COLOR]

https://www.youtube.com/watch?v=xPxPmH42rWc
Vis hele sitatet...
Ingen kommentarer om lyd/bildekvalitet?

Jeg trenger litt feedback her...
Sist endret av Turbolego; 20. juni 2014 kl. 17:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser helt fint ut på mobil, både video og lyd. Ingen hakking.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Ser helt fint ut på mobil, både video og lyd. Ingen hakking.
Vis hele sitatet...
Greit, da sir æ testen e over.

Great success!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Skulle gjerne kommet/sett på livestream, men planer er lagt for å tilbringe noen dager på hytte uten internett (afaik). Men ser frem til å (for håpentlig vis) kunne se dette på YT ved en senere anledning.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Skulle gjerne kommet/sett på livestream, men planer er lagt for å tilbringe noen dager på hytte uten internett (afaik). Men ser frem til å (for håpentlig vis) kunne se dette på YT ved en senere anledning.
Vis hele sitatet...
Jeg streamer på youtube, som betyr at streamen vil ligge tilgjengelig på youtube etterpå.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Flott, da gleder man seg!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ser du allerede har hatt foredrag før.

Dere ble eksponert hos Teknisk Ukeblad noe som er god, solid faglig pr!

http://www.tu.no/karriere/2014/06/20...jore-det-stort
Sist endret av uaexed; 20. juni 2014 kl. 20:36.
Skulle gjerne ha kommet men blir litt vanskelig mtp at jeg ikke har bil. Sørg for å få det streamet!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ser du allerede har hatt foredrag før.

Dere ble eksponert hos Teknisk Ukeblad noe som er god, solid faglig pr!

http://www.tu.no/karriere/2014/06/20...jore-det-stort
Vis hele sitatet...
Takk, det ble en kul sak det
Sitat av Stormen Vis innlegg
Takk, det ble en kul sak det
Vis hele sitatet...
Hvem av disse er deg?
STREAMEN ER LIVE

Spørsmål stilles i vinduet til høyre på youtube, så spør jeg på vegne av dere.

https://www.youtube.com/watch?v=JMGwJy4Lc_o

Sist endret av Turbolego; 23. juni 2014 kl. 10:04.
Flott tiltak! Jeg har dessverre ikke mulighet til å følge streamen live, men kommer nok til å kikke gjennom senere om den blir liggende ut!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Turbolego: Når man klikker linken får man et standard youtube vindu, det feltet til høyre eksisterer ikke, mener du at man skal bruke kommentarfeltet under videoen til å stille spørsmål?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Turbolego: Når man klikker linken får man et standard youtube vindu, det feltet til høyre eksisterer ikke, mener du at man skal bruke kommentarfeltet under videoen til å stille spørsmål?
Vis hele sitatet...
Presentasjonen var ferdig for en time siden ca. Så om du har en noen spørsmål til presentasjonen nå, kan stormen sikkert besvare de her i tråden.

Slidsene fra prestasjonen legges ut snart forresten.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Her er presentasjonen i PDF-format:

http://www.omegamedia.no/Attract-Investors-2014.pdf

N-joy!
Helvette... ser ut som videoen droppa mellom "Accelerators" og spørsmålsrunden på slutten.

Welp... godt Stormen har lagt ut slidsene da!