Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2756
Er noe jeg egentlig har lurt på. De gangene jeg røyker brunt, så brenner jeg klumpen før jeg starter å bake, men den eneste grunnen til at jeg gjør dette er at det er sånn vi alltid har gjort det.

Det jeg egentlig lurte på er hvorfor det gjøres? Jeg har hatt suksess med å bare skjære det opp i småbiter og strø det i spliffen også, merket ikke noe forskjell.
Men så tenkte jeg på noe en kompis av meg sa. Han mente at når du varmer opp Hasj, så vil olje fra hasjen blande seg med tobakken vi mekker med, og vi får en jevnere rus? Stemmer dette?
Sist endret av Detectable; 3. juli 2011 kl. 13:04.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
skal ikke brenne den

Bare varme den opp for at den skal bli mykere og enklere å bake

Brenning er blasfemi omtrent ^^
blir jo lettere blande det jevnt når det er mykt.
Ja varme den opp, kom ut litt feil det med å brenne :P

Men det er bare for at det er enklere å mekke med? Kompisen min står på sitt om at du får bedre rus på den måten, men jeg har ikke klart å finne særlig info om det.
Det er bare for folk som ikke røyker sakene reint.

Omtrent som at Jack Daniels og Cola ikke er whisky.
Sist endret av fxxked; 3. juli 2011 kl. 13:14.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Ja varme den opp, kom ut litt feil det med å brenne :P

Men det er bare for at det er enklere å mekke med? Kompisen min står på sitt om at du får bedre rus på den måten, men jeg har ikke klart å finne særlig info om det.
Vis hele sitatet...
Det er for at den skal bli enklere å mekke.. rus kommer ikke ann på hvordan du mekker hasjen men hasjen i seg selv...
Når folk brenner hasj dør jeg litt innvendig, nesten på samme måte som når en senket bil skraper hele understellet mot en fartshump, når man velter en iskald Cola eller når noen ekstremt dårlige sangere prøver å prestere på Idol uten å forstå at de er håpløst dårlige.

Når man mekker vil hasjen får en større brennflate som følge av granulering, men den vil også komme i kontakt med brennende tobakk eller en substitutt for tobakk.
Dette vil selvfølgelig føre til at man jevnt over vil få en bedre og mer effektiv trekk, men at dette kun skyldes selve brenningen av hasjen er jo helt tullete.

Enkelte ganger varmer jeg opp hasjen for at den skal bli lettere å jobbe med, men dette er uhyre sjeldent.
Snakker vi å brenne den så den fysiskt brenner?

Det er waste , det du vil gjøre er varme den lett og forsiktig, til den begynner å svette så vidt, så gnir du den inn i tobakken.
Hvor mye er det snakk om at man mister her da? Jeg kan ikke si jeg pleier å brenne hasjen, en om den tar litt fyr så er det vel minimalt som forsvinner. Man lar jo ikke akkurat klumpen brenne i vei. Vil ikke si det er noe jeg hever øyenbrynene over om jeg ser hos andre.
Sitat av Sinister Vis innlegg
Hvor mye er det snakk om at man mister her da? Jeg kan ikke si jeg pleier å brenne hasjen, en om den tar litt fyr så er det vel minimalt som forsvinner. Man lar jo ikke akkurat klumpen brenne i vei. Vil ikke si det er noe jeg hever øyenbrynene over om jeg ser hos andre.
Vis hele sitatet...
Miste og miste fru blom, er jo ikke mengder det er snakk om ,heller minimalt.
Men du tar jo heller ikke å søler ut en dært ifra en flaske brennevin hvergang du drikker.
Enkelt svar på enkelt spm;
Man varmer den for å få fordelt den bedre ut i evt tobakk, da hasjen der til lands som oftest ikke er fersk nok til å gni ut uten varme. Er hasjen fersk nok er den enkel å gni ut uten å varme den først. Du får ikke på noen måte bedre funk fordi du varmer det opp.
En fingerregel du burde huske når du "brenner" den; THC, CBD og CBG (virkestoffene) går over til dampform ved ca. 165 grader celsius. Varmer du den så lenge at den når å bli så varm eller mere waster du. Prøv å fyr på lighteren og hold den under et måleapparat så ser du hvor fort den viser 165 grader. Det går veldig nye fortere enn mange regner med. Håper svaret er til hjelp.
Happy toking
Sist endret av WayGone; 3. juli 2011 kl. 22:12.