Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2915
Noen som klarer denne? New Room to Escape From

tenkte å dele noe morsomt med dere.(sikkert mange som har testet den ut..men men)

prøv å løs denne:http://www.moillusions.com/2010/02/n...cape-from.html uten å se på fasiten:http://mapiles.com/sagrarios-room-escape-walkthrough/


mvh xhacktly
Har klart å åpne safen, kofferten, fjerne stolen, stikkontakten.
Men har ikke peiling hva jeg skal gjøre på fargekode greiene...
Skjønner ikke den 10 grader saken, jeg har prøvd både med og mot klokken.
Sist endret av SkyMarshal; 12. juni 2010 kl. 02:24.
Gjest
Trådstarter
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg har bare klart å få tak i nøkkelen, papiret og røret, skjønner ikke mer :P
Vis hele sitatet...
ja jeg måtte selv jukse , ettersom det er vanskelig når man ikke vet hva slags muligheter men har. (eks hvor man kan trykke osv..)
Skjønner ikke den vite pip pip tingeeeen.. den vil jo faen ikke bli riktig.
Jeg nekter å jukse, men 10 graders saken til safen er vanskelig =& Får heller ikke gjort noe med den hemmelige planken.
Pm med pip pip tingen? For har smugkikka på fasiten men ble ikke klokere.. :P
Gjest
Trådstarter
Sitat av 0bs Vis innlegg
Pm med pip pip tingen? For har smugkikka på fasiten men ble ikke klokere.. :P
Vis hele sitatet...
er en fordel å ha lyd..
Jeg har lyd, men forsto nå
Jeg kom til nøkkel nr. 2 ser man skal bruke den terningen.
Aldri forstått poenget med slike spill....
Dette var søren ikke lett. Skjønner ikke hvordan jeg skal bruke de tingene jeg plukker opp.. :S
Logikk er virkelig ikke min ting.. ikke engang med fasit. Fargekoder øøøøh
Sitat av 0bs Vis innlegg
Logikk er virkelig ikke min ting.. ikke engang med fasit. Fargekoder øøøøh
Vis hele sitatet...
Hvor finner du logikken i dette spillet? :P

Er ett pek&klikk-til-du-dør spill, der poenget er å sløse bort en god del timer for å oppnå... ingenting?

Joda, det er jo en viss logikk ;P Jeg bare finner den ikke
Det er artig å se antallet brukere som leser på tråden akkurat nå, 21 stykker klokka tre om natta.
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Det er artig å se antallet brukere som leser på tråden akkurat nå, 21 stykker klokka tre om natta.
Vis hele sitatet...
For varmt til å sove her i Drammen!
Nett heima frå bursdagsfest. Har ikkje noko betre å gjera, sjølv om eg burde legga meg.

On topic: Har aldri fått til sånne spel, må ofte klikke til du dør på ting...
Dette spillet var noe ganske annet enn det gamle crimson room o.l. Overrasket på flere punkter, som da jeg fikk bruk for mine superferske pianokunnskaper. Mange må nok gjøre litt research der. Jeg tror det var en bug i det siste kodesystemet. Enten det, eller så skulle ett av punktene være delvis prøv og feil.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hvis andre sliter med den siste koden: OC er db. Det går ikke, så jeg startet på d og skulle prøve forskjellige tall, men 1 låste opp.

At man fikk så mye bruk for black lighten uten at spillet på noen måte hintet til det synes jeg grenser til dårlig spilldesign. Det er lett å legge den bort etter å ha funnet tangentene og det skjulte skapet. Det å saumfare rommet etter koder var heller ikke verken krevende eller gøy, da kodene var såpass lette å finne når man først forstod hva man skulle gjøre. Kanskje med unntak av gullbarren. Et annet problem jeg hadde var at bokstavene og tallene på siste kodelås var såpass utydelige at de kan tolkes som ubetydelige, samt at jeg først ikke forstod at batteriene til laserpekeren var batterier.


Ellers tok det litt for lang tid, men der er kanskje jeg problemet. Alt i alt et flott spill som stort sett utfordrer gjennom gåter i stedet for godt gjemte gjenstander. Det er absolutt ikke et "pek-og-klikk-til-du-dør"-spill som enkelte påstår.
Gjest
Trådstarter
Sitat av danchr Vis innlegg
Dette spillet var noe ganske annet enn det gamle crimson room o.l. Overrasket på flere punkter, som da jeg fikk bruk for mine superferske pianokunnskaper. Mange må nok gjøre litt research der. Jeg tror det var en bug i det siste kodesystemet. Enten det, eller så skulle ett av punktene være delvis prøv og feil.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hvis andre sliter med den siste koden: OC er db. Det går ikke, så jeg startet på d og skulle prøve forskjellige tall, men 1 låste opp.

At man fikk så mye bruk for black lighten uten at spillet på noen måte hintet til det synes jeg grenser til dårlig spilldesign. Det er lett å legge den bort etter å ha funnet tangentene og det skjulte skapet. Det å saumfare rommet etter koder var heller ikke verken krevende eller gøy, da kodene var såpass lette å finne når man først forstod hva man skulle gjøre. Kanskje med unntak av gullbarren. Et annet problem jeg hadde var at bokstavene og tallene på siste kodelås var såpass utydelige at de kan tolkes som ubetydelige, samt at jeg først ikke forstod at batteriene til laserpekeren var batterier.


Ellers tok det litt for lang tid, men der er kanskje jeg problemet. Alt i alt et flott spill som stort sett utfordrer gjennom gåter i stedet for godt gjemte gjenstander. Det er absolutt ikke et "pek-og-klikk-til-du-dør"-spill som enkelte påstår.
Vis hele sitatet...
ja den er tricky, men lurt med penn og papir eller notepad:P
skjønner ikke den safen. står det 6R skal jeg da trykke 6 ganger den siden R er eller skal jeg få den til å gå på 6 på den siden R er?
sorry for my mess..
Sitat av ballestank Vis innlegg
skjønner ikke den safen. står det 6R skal jeg da trykke 6 ganger den siden R er eller skal jeg få den til å gå på 6 på den siden R er?
sorry for my mess..
Vis hele sitatet...
Du skal skru til høyre til den står på 6
Ga opp etter 3-4timer, men ut skulle jeg så da ble en walktrough på youtube redningen
Kom ganske langt, men sjakk kode systemet på slutten tok knekken på tolmodigheten min.
Lykke til, blir meget imponert om noen virkelig klarer å komme seg ut uten spoiler
Sist endret av Lizz; 12. juni 2010 kl. 16:37.
Sitat av AssCobra Vis innlegg
Du skal skru til høyre til den står på 6
Vis hele sitatet...
ok, takk : )
Dette var vansklig ja. Måtte til slutt bruke fasit. Noen som vet om noen lignende spill?
Sitat av Osaf Vis innlegg
Dette var vansklig ja. Måtte til slutt bruke fasit. Noen som vet om noen lignende spill?
Vis hele sitatet...
http://www.google.no/search?hl=no&so...=&oq=&gs_rfai=
Sitat av www2 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha. Det hjalp virkelig. Jeg visste ikke at det finnes hundrevis av slike spill og at jeg kan bruke google til å finne de.
Dette spillet som er diskutert i denne tråden er mye bedre enn andre slike spill. Derfor lurte jeg på om noen kunne anbefale noen slike room escape spill som er like bra som dette
Sist endret av Osaf; 12. juni 2010 kl. 18:59.
Hei , har komt til det sjakk greiene . Etter endel prøving å feiling så gjikk jeg til toturialen . Der vista han fyren et system jeg forstod egentlig greit, helt til konklusjonen av det du skulle fram til . altså du skal framm til rute F.eks d3 a1 c4 e2
vist noen forstår hva jeg mener :P
kan noen hjelpe meg å finne ut hva jeg skal fram til ? forstod ikke hvordan han fant framm svaret. dete er det jeg har kommet fram til .

lu=c3 l=c =u3
ck=a2 c=a =k2
od=d2 o=d =d2
go=d2 g=d =o2

G går til D
L går til K


er sikkert rotete for de som ikke har kommet til denne delen eller ikke har sett på denne delen av toturialen :P vær så snill hjelp meg ! rett før jeg river håret av meg xD

Btw, er ikke noen spoiler vist noen lurte . er forskjellig fra spillert til spiller
Sist endret av jorhys; 12. juni 2010 kl. 19:17.
Sitat av painmaster Vis innlegg
Hei , har komt til det sjakk greiene . Etter endel prøving å feiling så gjikk jeg til toturialen . Der vista han fyren et system jeg forstod egentlig greit, helt til konklusjonen av det du skulle fram til . altså du skal framm til rute F.eks d3 a1 c4 e2
vist noen forstår hva jeg mener :P
kan noen hjelpe meg å finne ut hva jeg skal fram til ? forstod ikke hvordan han fant framm svaret. dete er det jeg har kommet fram til .

lu=c3 l=c =u3
ck=a2 c=a =k2
od=d2 o=d =d2
go=d2 g=d =o2

G går til D
L går til K


er sikkert rotete for de som ikke har kommet til denne delen eller ikke har sett på denne delen av toturialen :P vær så snill hjelp meg ! rett før jeg river håret av meg xD

Btw, er ikke noen spoiler vist noen lurte . er forskjellig fra spillert til spiller
Vis hele sitatet...
G + D = d2
C + O = a2
O + U = d3
L + K = c2

Det var en feil i tutorialen jeg så på hvor C + O stod som O + C , tok litt tid før jeg så det.
Sitat av Lizz Vis innlegg
G + D = d2
C + O = a2
O + U = d3
L + K = c2

Det var en feil i tutorialen jeg så på hvor C + O stod som O + C , tok litt tid før jeg så det.
Vis hele sitatet...
takk skal du ha sier ifra om 2 min om det funket , men mest sannsynlig jeg som gjer noe feil isåfall ^^

funket desverre ikke
her er de endelige koordinatene som skulle åpne skapet sånn som jeg forstod det

b1
d1
c1
c3
d2
a2
d3
c2

men skapet forbled låst :P
men men , jeg skal ikke gji meg før spillet er gjennomført xD
A B C D
4
3
2
1


Det er vanskelig å se tallene og bokstavene i brettet da det er veldig uklart.
Dobbelt sjekk at du har tastet inn riktig koordinater.
Lykke til håper du kommer deg ut snart
AHAHAHAHAHAHAH ;D hadde faktisk tastet feil xD var sikker på at jeg kom til å dø av ernærings mangel før jeg kom meg utav det satans rommet xD takker så masse
Sitat av Lizz Vis innlegg
Lykke til, blir meget imponert om noen virkelig klarer å komme seg ut uten spoiler
Vis hele sitatet...
Bli imponert! Tok den uten spoiler nå.

Escape from the crimson room ser ut til å være et liknende spill.
http://www.moillusions.com/2007/09/e...mson-room.html

Notpron er forresten også et liknende tenkespill. Uhyre vanskelig etterhvert, men rimelig oppslukende.
Sitat av Provo Vis innlegg
Bli imponert! Tok den uten spoiler nå.

Escape from the crimson room ser ut til å være et liknende spill.
http://www.moillusions.com/2007/09/e...mson-room.html
Vis hele sitatet...
Det var da som f.. .ja de som klarer denne fortjener applaus /clap.
Hvor lang tid brukte du, og du mener vel ikke seriøst at det var lett hehe ?
Sitat av Lizz Vis innlegg
Det var da som f.. .ja de som klarer denne fortjener applaus /clap.
Hvor lang tid brukte du, og du mener vel ikke seriøst at det var lett hehe ?
Vis hele sitatet...
Tok ikke tiden, men det gikk vel på et par timer. Jeg vil ikke si at det var lett, men kom da ut til slutt.