Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2467
Min kjærestes lillebror har blitt utsatt for en litt merkverdig episode.
Saken er følgende: Sist helg så var han på sitt rom med 2 jenter. La oss kalle de pia og tamara.
Pia og Per (som da er min kjærestes lillebror) satt på sengen med pia.
De satt og rotet litt helt frivillig. Tamara befant seg på senga og senere på sofaen i samme rom. Pia ble da fingret litt av per mens de rotet. Tamara befant seg fortsatt i samme rom. Per sine foreldre var for øvrig også nedenunder.
Nå i ettertid hevder Pia seg voldtatt av han med ganske grafiske beskrivelser men hun klarer vist ikke helt og finne ut om hun ble voldtatt eller ikke. Hun har ganske grafiske beskrivelser om hvordan han tvang henne til å strippe og tvang bena hennes fra hverandre også videre. Mens på den neste posten sier hun at hun bare nesten ble voldtatt. Noe hun også hevder på sms til han som vi har tatt vare på.
Tamara backer da per sin historie som var at de hele var frivillig og pia ble fornærmet da per ikke ville bli kjæresten hennes etter dette og prøvde som best han kunne å unngå spørsmålet men måtte til slutt si det som det var. Og da begynte voldtektshysteriet.
Hun kunne jo når som helst ha skreket ut og både tamara og foreldrene til per ville kommet løpende.

Det er forøvrig kommet trusler til per i etterkant fra diverse personer hun har fortalt sin latterlige historie til.
Hun gikk ikke til noe voldteksmottak eller noe da det ville bare svekket hennes sak.
Men til saken, i ettertid er jo dette kommet ut på en relativ stor nettside som dekker relativt mange land (facebook).
Hvilke rettigheter sitter han nå på? Dette vil jo se ekstremt dårlig ut om han feks blir googlet av potensielle arbeidsgivere og han har blitt truet med å personlig deler skåret av og festet andre steder og div andre ting som heller ikke er fullt så smigrende.
Det kan forøvrig nevnes at Pia har store psykiske problemer og har den fine vanen med å kutte seg når ting ikke går hennes vei. Hun nevner forøvrig også på facebook at hennes beste terapi er å true folk. Vi har screen shot av dette + diverse tekstmeldinger.

Åssen ville dette tatt ut om han gikk til politiet med dette? Per er ikke tidligere straffet.
Hva kan han eventuelt annemelde for? Ærekrenkelse? Trusler om vold? Falske anklager?
Hva er strafferammen på dette og har han eventuelt rett på oppreisning? Truslene har vært rimelig konkrete og per har slitt i ettertid med konsentrasjonen pga truslene.

(Navnene er endret av hensyn til de involverte i saken)
Jeg har ikke så god peiling, men skriver det jeg vil tro. Så ikke ta mitt svar som god fisk.

Vel, først og fremst.. "Pia" er vel ikke noe annet en enda en drama queen.
Jeg vil tro "Per" kan annmelde "Pia" igjen for (draps?)trusler, noe som er veldig alvorlig. Falske anklager, og Æreskrenkelse. Du nevner vel alle disse selv.

Uansett.. dette er en typisk sak som "Per" vil vinne. Drama queen skriker voldtekt og plutselig er det 17 macho karer stående å passe på hun, som igjen slenger dritt. "Per" står på sitt, og tar vare på alt han motar, viser det til politiet, og vips.. Han går fri med litt ekstra lommepenger.

Du kan jo alltids lese denne: http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=voldtekt
Ta vare på alle SMS-meldinger, inlegg, og eventuell annen informasjon dere har. Han burde absolutt anmelde forholdet, og han kan nok anmelde for ærekrenkelse. I og med at hun ikke har anmeldt det så tror jeg ikke han kan anmelde henne for falske anklager. Han burde også anmelde de som har truet han.
Slik jeg ser det er det ingen tvil om at Per ikke har noen straffeskyld i denne saken. Jeg vet ikke alderen på disse jentene kontra Pers alder, men jeg regner med at disse er lovlige tall siden du ikke nevner de. Det at Tamara backer up Per gjør at man får en 2 mot 1 situasjon. Med andre ord Pia driter på draget. Slik jeg forstår det har hun ingen konkrete bevis på voldtekt, og Per har et vitne som støtter hans side av saken.

Jeg tror ikke broren din ha noe å frykte, med annet han og Tamara voldtok Pia sammen, for så å benekte dette Hvilket jeg finner meget usannsynlig...
Æreskrenkelse:

§ 246. Den som rettsstridig ved ord eller handling krenker en annens æresfølelse eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder.
Vis hele sitatet...
eller om det er egnet til å skade vedkommedes navn, rykte eller utsette han for hat (..), kan § 247 benyttes;

§ 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes.
Vis hele sitatet...
Disse har strafferamme på henholdsvis 6 måneder og 1 år (2 med særdeles skjerpende omstendigheter.

Falsk anklage gjelder om den blir gitt til retten, påtalemyndighet eller annen offentlig myndighet.
Ta imot alt, lagre alt og så har du sak imot henne. Om det du sier er rett, så har du all rett til å gå til sak mot HENNE.

Og om han så skulle ha voldtatt henne, gir det ingen grunn til trusler. Det er like ulovlig fremdeles.
Sist endret av Xasma; 19. januar 2008 kl. 12:51.
Det som er veldig viktig og huske på som ql1rz kom med i straffeloven av 1902-05-22 er siste pkt i § 247. Om det er skrevet noen beskyldinger noe sted, som facebook, tekstmeldinger, eller på noen annen måte kommet frem i trykt form vil hun kunne bli straffet for inntil 2 år.
Men denne § forutsetter at det er ment og skape hat ovenfor han, hvor han i ettertid kan bli mobbet, trakkasert, og få det vondt i den forstand. Det kommer litt ann på hvordan ting blant annet utvikler seg.

jeg vil nok anta at hun er over 15 år og kan derfor straffes etter straffeloven § 46.
Det som nok også vil kunne hjelpe hun med og få redusert straff er nok at jeg vil kunne tro at hun har hatt en vanskelig oppvekst, ved at hun kutter seg selv, og ville kunne få redusert straffen.
Sist endret av CorLeX; 19. januar 2008 kl. 13:03.
Per er 16 og pia er 16 så det er ingen stor aldersforskjell.
Truslene som ligger på facebook er ganske grafiske. Skal ta og sensurere de etterpå og fjerne navn og poste de her så dere får se. De er rimelig konkrete. Nå jeg vet ikke om å kappe ballene og penisen av en fyr regnes som draptrusler men vold er det i allefall

Dear Per and all those in favour of him
Share
4:55pm Wednesday, Jan 16
Navn fjernet av hensyn til de involverte - This is not dedicated to you. I just wanted you guys to read it. You'll understand (I hope) who this is about.

You bastards.
You think this is over.
You think you may have won,
But you have NOTHING.
Vengeance, vengeance, vengeance; I will get it.
From all you fuckers who think its funny to make fun and bully.
I will scheme the ultimate plan,
and I will take you down, you fucking assholic fucks.
Do you know? Do you possibly have ANY idea of what it means to be laughed at? To be a fucking joke to everyone you are fucking acquainted with?
No, of course not.
For if you knew, you would not be such bastards, motherfucking whore bags.
Fuck you.
First, I will gauge out one of your eyes with my thumb. Leaving the other eye to be, so you can watch yourself as you are mutilated.
And make you eat your eye.
Then, I will pour acid into your eye socket.
And then, I will cut off your penis/clitoris, make you look at its pathetic demeanor and cut it into minuscule pieces, fry them, and make you eat them.
Then, I will remove your testicles/ovaries, painfully and slowly, one by one.
I will put one testicle/ovary in your eye socket and I will shove the other up your arse.
After that, I will slowly cut your fingers off with a blunt object, and eventually cut all your limbs off, section by section with the same blunt object.
I will crush all your bones, destroy your spinal cord (whilst making sure you are still alive).
I will pluck out EACH and EVERY hair follicle on your body and head as slowly and agonizing as inhumanly possible.
And then, I will shove a wooden stick up your arse, making your testicle/ovary go further in. And keep shoving the stick until I can no longer see it (its 5m long).
Furthermore, I will rip your trachea out and strangle you with it.
Moreover, I will leave to suffer for a couple of days (but making sure you are alive and conscious enough to experience PAIN).
After a few days of you rotting in your own mucus and bile, I will throw you into a shower and let you enjoy the "water" and watch you dissolve.
For the water will not be H2O, but HCL. Fuckers.

Pia wrote
at 5:09pm on January 16th, 2008
Heehee. It's my new method of therapy. The BEST way to vent. Muhahahaha


Pia wrote
at 5:31pm on January 16th, 2008
haha its ok =P.. I want you to know so you can picture him DYING.

Pia wrote
at 9:35pm yesterday
Listen (Navn fjernet) or "whatever"
YOU have no fucking idea what that BASTARD did to me! I know that he told you about it, and he probably made it sound like I FUCKING wanted to almost get raped by that bastard.
HE FUCKING SLAPPED ME. MANY TIMES. HE FUCKING WHISPERED A LOT OF THREATENING SHIT INTO MY EAR. THINGS LIKE WHAT HE WAS GOING TO FUCKING DO TO ME THE NEXT TIME HE SAW ME. HE FUCKING FORCED ME AND THAT BITCH LAMIA DIDN'T DO SHIT TO STOP HIM. THEY BOTH THOUGHT IT WAS FUCKING HILAROUS. WELL, LET ME TELL YOU, WHORE, THAT IT WASN'T FUN TO GET RAPED BY MY FUCKING "BEST" FRIEND. OKAY? HE FORCED ME TO STRIP DOWN, HE FUCKING SPREAD MY LEGS. I TRIED TO STOP HIM, ASK HIM YOUR-FUCKING-SELF. AND THEN I TURNED INTO A DEAD STATIC ROBOT WHO COULD NOT MOVE. I WAS COMPLETELY FUCKING IMMOBILIZED. SO, DON'T YOU FUCKING TELL ME TO GET HELP.

Pia wrote
at 9:37pm yesterday
YOU NEED HELP FOR THINKING THAT WHAT Per (AKA FAT FUCK) DID WAS NORMAL FOR SOMEONE TO DO. IS RAPE NORMAL, (Navn fjernet) ? DO YOU WANT TO ALMOST GET RAPED BY YOUR BEST FRIEND? Hmm.. Do you?

Oh, and, (Navn fjernet) , the next time you decide to write a whole essay about how I need "help", learn some fucking English first.

WHORE.

Yes, you are a whore for thinking that almost getting raped is normal.
Message
Pia wrote
at 11:28am
he didnt rape me..but he forced me to do a lot of stuff which i DIDNT want to do.. it certainly felt like rape.
Message
Sist endret av mp34567; 19. januar 2008 kl. 14:44.
And then, I will shove a wooden stick up your arse, making your testicle/ovary go further in. And keep shoving the stick until I can no longer see it (its 5m long).
Vis hele sitatet...
Hvor lang er egentlig broren din mp? Denne fyren skal virkelig få en utfordring ser jeg for meg.

After a few days of you rotting in your own mucus and bile, I will throw you into a shower and let you enjoy the "water" and watch you dissolve. For the water will not be H2O, but HCL. Fuckers.
Vis hele sitatet...
Dette kan du definere som drapstrussel tror jeg - litt urealistisk og syns nesten det ser ut som kjerringa skriver sympati-meldinger til seg selv. Engelsk-formuleringa er jo nesten identisk.

Jeg siterer fra en enimem-låt:

..but I do know one thing now, bitches they come they go
Saturday to sunday, monday - monday through sunday - yo

Maybe I love you one day, maybe we'll someday grow,
till then just sit your fucking drunk-ass on the fucking runway ho'
Vis hele sitatet...
Min sympati med bror din mp - en nesten-voldtatt ser jeg for meg ville gått og anmeldt forholdet hvis det gnager henne så jævli, og er ikke verre enn at hun kan henge ut en person på facebook. Syns den var drøy - er hun så korttenkt har hun ikke min sympati ihvertfall.
Sist endret av paranoy; 19. januar 2008 kl. 15:06.
Hvis du ser på posten mener hun først at hun ble voldtatt. Så ble hun ikke voldtatt. Men så ble hun voldtatt allikevel så virker ikke som om hun vet om hun ble voldtatt eller ikke. Forøvrig var det en annen person tilstede i rommet. Foreldrene til per var nede. Og min kjæreste var i et annet rom på tidspunkt. Så om hun følte seg så krenket burde hun kanskje har skreket til og 3 personer hadde kommet styrtende til.

Problemet er jo alle som leser dette og både draps truer per og det som er enda værre. Iogmed at var venner først så har de jo nogenlunde samme omgangskrets og de fleste har jo sine meninger om voldtektsmenn og hva de skal gjøre med dem uten å egentlig sjekke hva som var tilfelle. Er direkte farlig for han og gå utenfor døra så lenge disse beskyldningene henger over han.

I tillegg er jo beskyldningen lagt åpent ut så alle kan se de. Er jo linket direkte til han med fullt navn som igjen leder til hans profil med bilde osv.
I tillegg har det kommet relativt mange grafiske trusler til mobilen hans så hun driver jo og gir ut tlf nr hans.
Dette kan de jo spore og få full addresse i tillegg.

Hun dama er passe små psykotisk og jeg vil ikke tenke på hva slags venner hun kan ha og hva de eventuelt kan gjøre med per. Er litt sånn wannabe gother sak og opprør mot ordensmaktene og alt det der. Selv har jeg selv vært 16 år og vet hvor kortenkt jeg selv var men dette tar kaka....
drQ
Egendefinert
Jeg har ikke lest alt av utdraget over, jeg verken gidder eller orker, for jeg tror jeg har sett nok.

Etter mitt syn er truslene av en så grov og grafisk karakter at en anmeldelse for trusler (strl 227) er på sin plass. Skulle Pia inngi en anmeldelse for voldtekt bør forsåvidt den møtes med en anmeldelse for falsk anmeldelse.
Ah, det er hennes innlegg alt sammen

Haha - og jeg snakker om å være korttenkt ikke sant.

Uansett så virker dama temmelig smekk i huet. Etter hva jeg har skjønt, av å ha lest litt om lommemannen blant annet, så er ikke facebook det første virkemidlet folk som har opplevd voldtektsforsøk eller voldtekt benytter seg av.

For det første skjønner hun ikke at dette er ord mot ord. Jeg og hvem som helst andre på facebook og nff kan påstå hva vi vil, uten noen som helst bevis hvorfor skal noen ta meg eller andre seriøst?

Såvidt jeg vet ønsker en som har vært utsatt for voldtektsforsøk eller voldtekt at noen skal ta de seriøse, og det er neppe facebook man tyr til da. Det fins noe kalt skam eller skyldfølelse, og dette er ikke ofte en deler med hele verden. Det fins klart noen unntak, men de går mer ut på skildringer, biografi og opplysning, og bør inneholde traumer skapt av nettopp sådan situasjon - altså mange år til denne 16-åringen normalt ville gått ut med slikt (tror jeg).

Derimot er oppmerksomhet noe som karakteriseres den oppførselen hun påviser på facebook. Jeg leser det slik at hun ønsker mest mulig oppmerksomhet rundt hendelsen, og at hun tror hun kan hevne seg på bror din ved å skrive om det på facebook. I en eventuell rettsak ville dette talt imot hennes sak tror jeg, og hvis vennene til bror din eller vennene hennes har litt mer enn middels vett i huet burde de saktens kunne tenke det samme som meg - dette er oppmerksomhetsbehov. Ikke mye fortrenging slik jeg leser det.

Men jeg aner hverken forhistorie eller andre detaljert info om saken annet enn det jeg har fått høre fra deg, og synes vel det har vært greie råd gitt i denne tråden. Det er jo lov å spørre seg selv hvorfor ikke kjerringa har gått og anmeldt forholdet når hun har klart å legge det ut på facebook - noe galt er definitivt ikke riktig.

På meg ser det ut som et stakkarslig forsøk på å henge ut broren din uten tanke på konsekvenser - og konsekvensene kan like så være at hun har dummet seg skikkelig ut. Dessverre tenker hun ikke på at slike anklager som hun flamer med, er definitivt med på å ødelegge andres troverdighet som faktisk har vært utsatt for et voldtektsforsøk eller voldtekt, og dermed virker denne facebook-uthengingen mot sin hensikt.

Fordi har hun vært utsatt for noe slik hun påstår, bør hun tenke at andre har vært utsatt for det samme, og at eneste måten hun kan få troverdighet er å avgjøre det i retten. Hvis hun er så egoistisk at hun ikke kan forstå at hennes flaming virker nedbrytende for andre som har vært utsatt for slikt, hvorfor skal andre vise henne sympati? Hun ødelegger for de som faktisk befinner seg i en situasjon som bedre kan karakteriseres som voldtektsforsøk enn hennes situasjon, og får de til å framstå som no løgnaktige bitch hele bunchen.

Har hun vært utsatt for et slikt voldtektsforsøk, får hun bestemme seg om hun vil framstå som en løgnaktig bitch eller offer. Ihvertfall ikke ødelegge for andre ofre. Det første skritt hun får gjøre er å anmelde forholdet, det andre skritt hun får gjøre er å fjerne det useriøse pisset hun kommer med på facebook - hun skal jo framstå som nesten voldtatt da. Det skal jo lissom være en skam som hun påstår, en ydmykelse.

Ydmykelsen blir ikke lettere å bære av å sette det opp på facebook.

Din bror har fortsatt min sympati
Foranledning er jo at de har vært venner lenge og rotet litt og at per ikke ville være kjæresten hennes og først da ble det plutselig voldtekt.
Men å spørre en voldtektsmann om han vil bli kjæresten din er vel kort sagt veldig merkelig oppførsel?
Det vi får håpe på er at påtale myndighetene kan gripe tak i saken relativt raskt før noen ikke tenker rasjonelt og gjør noe de vil angre på senere med per.
Ville jo vært greit for per å kunne oppta et nogenlunde normalt sosialt liv igjen uten konstant frykt for at vennene hennes skal finne det for godt og skambanke han på en eller annen tilfeldig fest.

Blir uansett ord mot ord på voldtekten men det faktumet at hun spurte om han ville bli kjæresten hans med en annen tilstede i rommet øker vel ikke akkurat troverdigheten og det faktum at ved første skrik hadde resten av huset kommet settende og lurt på hva i alle dager som skjedde.
At hun i tillegg ikke klarer og bestemme seg for om hun ble voldtatt eller ikke tyder jo på at det er noe rart som spinner rundt oppe i topplokket hennes.

Vi har dog screenshots av alt dette som har blitt sagt og gjort i tilfelle hun faktisk skulle slettet det fra facebook + at vi har meldinger med relativt grove trusler som vi også har tatt vare på skal vi i allefall klare og føre vår sak med relativt store bevis mengder. Hun har bare sin oppdikta historie som hun må få orden på før hun eventuelt må i avhør om vi annmelder dette.
Greit nok at hun er psykisk ustabil men det får være grenser for hvordan dette skal manifestere seg ovenfor andre. Jeg har i allefall ikke tenkt og la henne sitte og utpeke tilfeldige folk som voldtektsmenn og få folk til å true med å banke dem bare fordi hun ikke taklet og bli avvist etter litt roting.
Hva er lovlig alder for å annmelde? per sin foreldre har den fine oppfattelsen av at det er bedre og snakke med foreldrene hennes. Per derimot er av en annen oppfatning. Kan han annmelde uten foresattes samtykke når han er 16? Han vil jo da være strafferettslig ansvarlig selv. Eller må han være 18 for å annmelde og er det eventuelt noen smutthull?
Jeg har anmeldt en før, når jeg var under 18 år. Jeg møtte opp første gang selv, men det viste seg at en forelder måtte bli med for og skrive under på anmeldelsen. Det er nemlig straffbart og anmelde noen uten grunnlag, og du trenger derfor en forelders/verges underskrift på at du har tillatelse til dette. Du har ikke, ut fra vergemålsloven lov til og fremstille denne type påstander i likhet med en avtale uten at du er myndig eller har en verges/forelders underskrift.
Om du kommer med en falsk anmeldelse vil du kunne bli dømt i dette, men i tilfeller hvor du er under 15 år kan du ikke bli dømt, men derimot mellom 15 og videre oppover. Det som er, er at når du er 18 år blir du myndig, en person som kan gjøre det man selv vil i livet sitt.

Edit.
Jf Vergemålsloven
Sist endret av CorLeX; 20. januar 2008 kl. 01:04.
Om dama skjærer seg osv, er IKKE dette noe som ville gått i hennes favør i retten, for det viser jo at dama er psyko..!

Anmeld, anmeld og om han er redd, pga. trusslene, så legg til det. Take down the psycho's!
Per sin mor og far har grepet fatt i saken og kontaktet pia sin foreldre. Som nå i sin tur krever en unnskyldning fra Per. Dette er Per og hans foreldre overhodet ikke enig i så ser ut som dette kan bli nokså interesant etterhvert.
Jaha, og hvordan forklarte pia det faktiske forhold til sine foreldre at hun befant seg i huset til pers foreldre mens de var hjemme?

Og hva slags foreldre har pia som nøyer seg med at en antatt voldtektsmann som har gjort forsøk på sin datter trenger bare si unnskyld, så er det hele glemt?

Og hvordan forholder de seg til uthengingen på facebook, når de som siste person i verden får greie på det - av foreldrene til den antatte voldtektsmannen?

Jesus, noen gi pias familie en iq-test, dette er jo på grensen til latterlig. Her bør foreldrene til per ha endel gode argumenter som pia må svare for sine foreldre på mest mulig troverdig måte, ser jeg for meg. Bevisene som taler mot henne har hun jo lagt ut selv - på facebook..
mp34567, som omtrent alle har sagt, anmeld! Det hjelper jo ikke at foreldrene snakker sammen. Også hadde det vært fint hvis vi fikk vite åssen saken utvikler seg.
Herregud, det var to jenter i rommet og foreldrene var i etasjen under. Tviler på at Per er så sterk at han klarer å få to jenter til å holde såpass kjeft at ikke foreldrene hører et rop om hjelp. Pia er en skam for jenter som faktisk blir voldtatt! Det er jenter som Pia som svekker troverdigheten til andre voldtektsofre. Så jeg ville anmeldt henne på flekken. Og han kan gjøre dette alene, uten foreldre/verges underskrift.

CorLeX: Er du seriøs? Enten lyver du, eller så har du prøvd å avgi anmeldelse til en forvirret politibetjent. Til og med barn kan avgi anmeldelse alene. De under 15 kan bare formanes til å snakke sant, mens de over er pliktig. Og det er jo personen som anmelder som skal skrive under, ikke en verge. En person under 18 år har rett til å ha en verge til stede som støtte, ikke for å signere papirer.
Helt ærlig trur jeg det ikke kommer til å skje mer enn at hu må fjerne all info om "hendelsen" fra nettsteder, og hu får en advarsel. Thats about it.

Jeg kan selvfølgelig ta feil, jeg også
Hun har slette profilen sin på facebook men vi har print screen av alt sammen. Det kom også mere i ettertid.
Hun hever nå faktisk at hun ble voldtatt av likevel. Hun har får ikke helt historien sin til å henge på greip.
Og den andre jenta som var til stede i rommet hjalp til med å holde henne selv om det var venninen hennes.
Foreldrene hennes krever en skriftelig beklagelse av per. (kan forøvrig nevnes at denne jenta skal være muslim)
I tillegg har vi truslene på mobilen han har fått og en vettskremt per som ikke tør og gå på skolen engang..... Og det er liksom han de mener skal beklage....
Foreldrene til per har ikke videre lyst til å annmelde selv etter at jeg har hatt en prat med de. De mener de kan løse dette i fred og fordragelighet.....
Personlig tror jeg at en annmeldelse må til for litt ahvert her....
Ikke minst for å renvaske Per for alle anklager
Ikke for å sette alle muslimer under en kam, som mange nff`ere påpeker i mange utlendingstråder her, men jeg tror ikke denne familien har samme slappe holdning til ære som nordmenn har. De vil for all del ikke innrømme at det var jentas feil, for da mister de mye status i sitt eget miljø. For å ikke snakke om den bitre skammen de må ta.
Jeg vil påstå at en anmeldelse vil sette dem i bås, men kan også vekke aggressive reaksjoner fra miljøet deres, noe som kan bli ubehagelig for Per sin del.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noe nytt som har skjedd siden sist? var spennende dette