Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 961
Hvis du forklarer Riemann til matematikk universitetet i Massachusetts får du 1 million dollar i premie.

Noen som vil prøve seg?
Og hva er Riemann?
very impotent freak
Delusional's Avatar
hæ? Riemann? Do explain...
Riemann's Zeta.. noen som slår tanker om det?

Det er forklaringen på vår virkelighet. En supermaskin har plottet 250 milliarder punkter som viser begynnelsen.. må bare plotte litt til så kommer det vel
hæ? hva i huleste snakker du om?
utdyp deg mer for å få fart på diskusjonen her!
Hehe.. Såpass ja..
Da skal det vel litt til før noen klarer det?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Gidd vi poste funksjonen her?
Opprinnelig postet av Delusional
Gidd vi poste funksjonen her?
Vis hele sitatet...
Nei, dere skal sende løsningen til meg på PM så jeg kan vurdere om den er riktig
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
De fleste her vet nok ikke hvem Bernhard Riemann er eller hva hans teori gikk ut på. De fleste her har nok heller ikke interesse av slikt som dette.
Denne posten føles meningsløs. Om du hadde postet en url til kilden du hørte om dette 1millioiners-tilbudet så hadde denne threaden forsatt vært like verdiløs. Det er bortimot 0 mennesker her som orker å diskutere den slags og i realiteten er det heller ingenting ontopic å diskutere da det du skrev egentlig bare var 'Noen som vil prøve seg?'
Nei, det er ingen på forumet som vil dra til den jævla drittplassen for å lære et helt universitet om et genis teorier! FFS!


Opprinnelig postet av Sméagol
Nei, dere skal sende løsningen til meg på PM så jeg kan vurdere om den er riktig
Vis hele sitatet...
Dette er et av de viktigste uløste problemene innen moderne matte. Hva faen er det du snakker om?

Sist endret av Mullah; 10. november 2003 kl. 22:24.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
De fleste her vet nok ikke hvem Bernhard Riemann er eller hva hans teori gikk ut på. De fleste her har nok heller ikke interesse av slikt som dette.
Denne posten føles meningsløs. Om du hadde postet en url til kilden du hørte om dette 1millioiners-tilbudet så hadde denne threaden forsatt vært like verdiløs. Det er bortimot 0 mennesker her som orker å diskutere den slags og i realiteten er det heller ingenting ontopic å diskutere da det du skrev egentlig bare var 'Noen som vil prøve seg?'
Nei, det er ingen på forumet som vil dra til den jævla drittplassen for å lære et helt universitet om et genis teorier! FFS!




Dette er et av de viktigste uløste problemene innen moderne matte. Hva faen er det du snakker om?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil noen forklare noe for 1 mill. Det mest sansylig ikke noen her som har kapasitet til å kunne komme i nærheten av å forklare dette. Men det hadde vært greit om du postet kilden din...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Delusional: Poenget er at vi ikke kjenner til noen løsning. INGEN gjør det!
Å forklare teorien er jo en sak, men Smeagol vil altså at vi skal PMe han 'svaret'. Herregud.
Dette er bare en annen versjon av de mange dumme 'løs denne nøtten'-threadene som har vært oppe på forumet der det ikke egentlig eksisterer et svar (eller er et svar som lar seg forklare i korte trekk i dette tilfellet).

Om du er interessert kan du jo lese om Riemann hypotesen her. Det er jo ikke helt uinteressant.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Om du er interessert kan du jo lese om Riemann hypotesen her. Det er jo ikke helt uinteressant.
Vis hele sitatet...
Takk! Det var det jeg var ute etter. Jeg har alltid vært facinert av uløsligle problemer.
Eh...Det inkluderer slanger, flere 1/2s,er og en slags ZE opp i det uendelige, + 1/ns'tedel av noe?
Okey, jeg føler meg smart. Jeg klarte ikke løse det, hele verden klarte ikke løse det. JIPPI!
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Delusional: Poenget er at vi ikke kjenner til noen løsning. INGEN gjør det!
Å forklare teorien er jo en sak, men Smeagol vil altså at vi skal PMe han 'svaret'. Herregud.
Dette er bare en annen versjon av de mange dumme 'løs denne nøtten'-threadene som har vært oppe på forumet der det ikke egentlig eksisterer et svar (eller er et svar som lar seg forklare i korte trekk i dette tilfellet).

Om du er interessert kan du jo lese om Riemann hypotesen her. Det er jo ikke helt uinteressant.
Vis hele sitatet...


Skjønner ikke bæret, men så er jo jeg ikke et mattegeni heller.(hater matte over alt)
Lykke til folkens, vet ikke engang hvor jeg skal starte...
Det er Clay mathematics Institute i Massachusetts som gir den millionen.

Matematikernes store interesse for primtall skyldes ikke bare at de kan brukes til kryptografi. Det er også et håp om at primtallene kan føre til en bedre beskrivelse av visse typer kaotiske systemer omkring oss. Men før primtallene kan øke vår kunnskap om den fysksie verden må matematikerne først få større innsikt i den såkalte zetafunksjonen, en gjenstridig matematisk funksjon som kan tegnes som et uendelig landskap som består av fjell og daler med en snorret rekke av nydelige nullpunkter. Fordelingen av disse nullpunktene er antagelig en direkte avspeiling av primtallene og likner fordelingen av energinivåer i f.eks passe store og kompliserte atomkjerner. Men zeta vil først for alvor bli en bro mellom primtallene og fysikken når vi forstår den bedre. I følge en berømt og viktig teori av matematikeren Riemann ligger nullpunktene i zetafunksjonens landskap langs en rett linje.
Sist endret av Sméagol; 11. november 2003 kl. 01:45.
*sigh* noen skulle brukt "Rapporter denne posten til crew". Den begynner idiotisk og har null og nix sammenheng. Stengt.

mm