Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1350
I snitt ser folk UFO 2-3 ganger årlig i Sogn og vi får vel snart dårlig rykte på oss om vi ikke har håndfast bevis snart (forrige UFO ble innrapportert av en lokal "bums", denne vil fremstå anonymt.)

Hva tror dere om dette nye "fenomenet" ?

http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article786668.ece
http://www.sognavis.no/multimedia/archive/00332/fresvik_lys_332130g.jpg
Dette er nok blitz i et vindu. Litt merkelig med så tydelig objekt, med utydelig bakgrunn dersom objektet er langt borte...

Nå stammer jeg fra Sogn da, så eg kan med sikkerhet si at det bor mange rare folk i Sogn, som sikkert ser det meste hele tida...
Hehe kanskje han håpte på 1000 tipset? Siden dette var "dagens forsidenyheter" kan de vel tjene litt i magre tider.
Altså, hvis det er meningen at den skal fly over vannet, så burde man vel se et tydelig gjenskinn i vannet når den lyser så kraftig?
Opprinnelig postet av Hekate
Altså, hvis det er meningen at den skal fly over vannet, så burde man vel se et tydelig gjenskinn i vannet når den lyser så kraftig?
Vis hele sitatet...
God idé, retten er hevet
Ser jo helt klart at det er blitz på ruta, man ser skitten på ruta ffs
Helt typisk forvregning av lyset fra en glassrute, jeg tenkte tanken før jeg leste tråden. Og måten lysstrålene går utover (se måten de passerer skillet mellom vann og bakken, helt likt) tyder på at det er en flate lyset spres utover.
haha! Det der var dårlig da! Hvilken "boms" har sendt inn det der da?
Vet sant og si ikke, en mann i 70 åra som tok det. Lånte det i photoshop i 5 minutter med noen bilder fra Google

http://home.no.net/vivaon/space.jpg
Solen som reflekterer i et vindu kansje? Har sett mange slike merklige fenomen før...
Det er godt mulig!
Husker når jeg var yngre, jeg skulle på senteret. Når jeg gikk over motorveibroen så jeg et skikkelig kraftig lys oppi skogen. Og jeg var sikker på at det var skogbrann eller noe. Jeg måtte løpe, så jeg tenkte jeg skulle se mer på det på tilbake veien. Men da var det borte. Merkeligt.
Det er teoretisk umulig å fly en UFO til denne delen av verden. Det er rimelig langt til neste galakse, og en farkost kan ikke kjøre så langt med mindre de oppnår ekstreme hastigheter. Om et fly kunne reise 10.000km i sekundet ville det bli så sterk G-kraft at romvesenet ville eksplodert. Med en slik hastighet vs levetid er det enveisbillett, til hvilket formål?

Alle observasjonene på jorda er bildejuks, men at det finnes noe et sted er garantert. jfr "Starlab" så kan du oppnå lysets hastighet ved å spinne av i 1.5G eller 15 meter i kvadratsekundet i 6.4 år rett ut i rommet og da ha en marsjfart på 300.000km/s , men du vil måtte bruke like lang tid på å bremse ned. 10 år i denne farten tilsvarer 1000 år frem i tid (på jorda) og du har blitt bare 10 år eldre! Uansett er alle døde for lengst når du kommer tilbake.

Det er 2900kly til Andromeda galaksen og vi trenger nok ikke bekymre oss på en stund Sånn matematisk vil det ta en stund og koste ekstremt med zion dollars.

Edit: glemte Einstein's teori
Siden lys og masse er to sider av samme ting (EMC=2) er det mulig at ting kan dukke opp fra ingenting. Men sorte hull kan av en eller annen grunn ødelegge dette. Nesten som å dra stikkontakten ut av datamaskina
Sist endret av Sméagol; 4. november 2003 kl. 23:19.
Opprinnelig postet av Sméagol
Vet sant og si ikke, en mann i 70 åra som tok det. Lånte det i photoshop i 5 minutter med noen bilder fra Google

http://home.no.net/vivaon/space.jpg
Vis hele sitatet...

Ganske artig bilde, smêagol. Lo godt når jeg så den lille alien dingsen nederst til høyre; for den la jeg ikke merke til før etter 10 sekunder ellernoe.

Personlig tror jeg at det er noe ute der, men vi vil kansje aldri vite hvor, og de aldri med oss. For hvorfor skal de ha kommet mye lenger en oss på romforskning? Og det kan være at de ser ut som ting som bor på jorden, bare litt annerledes.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Ganske artig bilde, smêagol. Lo godt når jeg så den lille alien dingsen nederst til høyre; for den la jeg ikke merke til før etter 10 sekunder ellernoe.

Personlig tror jeg at det er noe ute der, men vi vil kansje aldri vite hvor, og de aldri med oss. For hvorfor skal de ha kommet mye lenger en oss på romforskning? Og det kan være at de ser ut som ting som bor på jorden, bare litt annerledes.
Vis hele sitatet...
Hehe skulle smid mens jernet var vamrt å trykket opp en 5-6000 og markedsføre det som "postkort fra sogn"
Opprinnelig postet av Sméagol
Det er teoretisk umulig å fly en UFO til denne delen av verden. Det er rimelig langt til neste galakse, og en farkost kan ikke kjøre så langt med mindre de oppnår ekstreme hastigheter. Om et fly kunne reise 10.000km i sekundet ville det bli så sterk G-kraft at romvesenet ville eksplodert. Med en slik hastighet vs levetid er det enveisbillett, til hvilket formål?

Alle observasjonene på jorda er bildejuks, men at det finnes noe et sted er garantert. jfr "Starlab" så kan du oppnå lysets hastighet ved å spinne av i 1.5G eller 15 meter i kvadratsekundet i 6.4 år rett ut i rommet og da ha en marsjfart på 300.000km/s , men du vil måtte bruke like lang tid på å bremse ned. 10 år i denne farten tilsvarer 1000 år frem i tid (på jorda) og du har blitt bare 10 år eldre! Uansett er alle døde for lengst når du kommer tilbake.

Det er 2900kly til Andromeda galaksen og vi trenger nok ikke bekymre oss på en stund Sånn matematisk vil det ta en stund og koste ekstremt med zion dollars.

Edit: glemte Einstein's teori
Siden lys og masse er to sider av samme ting (EMC=2) er det mulig at ting kan dukke opp fra ingenting. Men sorte hull kan av en eller annen grunn ødelegge dette. Nesten som å dra stikkontakten ut av datamaskina
Vis hele sitatet...
Verken masse eller energi kan forflytte seg raskere enn lysets hastighet.

Vi kan jo ikke utelukke at det finnes fysiske fenomener vi ikke har oppdaget ennå, som gjør det mulig å reise raskere enn lyset.

Men det er noe vi ikke har noe særlig grunn til å tenke over nå, fordi det ikke finnes noen troverdige bilder elle andre bevis. Men folk er jo veldig flinke til å tolke enkle feil på fotografier som ufoer.

Denne her var jo rett og slett latterlig. Men det finnes feil som er vanskelig å oppdage hvis du ikke er kjent med alle fenomene som kan oppstå ved fotografering.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Ser jo helt klart at det er blitz på ruta, man ser skitten på ruta ffs
Helt typisk forvregning av lyset fra en glassrute, jeg tenkte tanken før jeg leste tråden. Og måten lysstrålene går utover (se måten de passerer skillet mellom vann og bakken, helt likt) tyder på at det er en flate lyset spres utover.
Vis hele sitatet...
Det kan jo godt hende at det bare er dritt på linsa til kameraet også da, men jeg er enig i at det ser ut som det er blitz på vindu.
jfr "Starlab" så kan du oppnå lysets hastighet ved å spinne av i 1.5G eller 15 meter i kvadratsekundet i 6.4 år rett ut i rommet og da ha en marsjfart på 300.000km/s , men du vil måtte bruke like lang tid på å bremse ned. 10 år i denne farten tilsvarer 1000 år frem i tid (på jorda) og du har blitt bare 10 år eldre! Uansett er alle døde for lengst når du kommer tilbake.
Vis hele sitatet...
For det første er det ikke mulig å reiser med lysets hastighet. Skulle man gjøre det, ville massen til objektet øke til uendelig, og tiden ville faktisk stå stille. Så man ville i eksempelet ikke bli eldre i det hele tatt - hadde det vært mulig, altså.

På den annen side, så er det teoretisk mulig å vrenge tid-rom-planet, og på den måten "teleporteres" over hvor store avstander som helst - men da måtte man i det minste finne seg i å eksistere som en singularitet i noen sekunder, og det ville ikke være bra for helsen...

Jeg synes bildet mest likner på en refleks av en lampe, ikke en blitz. Når man får refleks av blizen, blir det et større område som lyses opp i ruten.
Teknisk singularitet! Vi bør forske mer på Nano, så om dette på Discovery.

Må være herlig å sende miliarder av nanoroboter rundt med blodsystemet til hjernen. Folk flest har vel nok "RAM" men lagringsplass er det dårligere med, om slike roboter kunne operere som et arkiv ville en bli svært så klok og dermed vrenge tid-rom i praksis og.
Opprinnelig postet av Sméagol
Teknisk singularitet! Vi bør forske mer på Nano, så om dette på Discovery.

Må være herlig å sende miliarder av nanoroboter rundt med blodsystemet til hjernen. Folk flest har vel nok "RAM" men lagringsplass er det dårligere med, om slike roboter kunne operere som et arkiv ville en bli svært så klok og dermed vrenge tid-rom i praksis og.
Vis hele sitatet...
HÆ?!
http://web.sysrq.no/mith/gard.skeptiker.no/filer/sol.jpg

Ok, fant ut akkurat hva det var for noe. Tenk deg han som tar bildet sitter inni en bil og tar et bilde ut av vinduet. Samtidig står sola opp bak han og reflekteres i vinduet. Hvis du ser nøye etter så er formen av fjellet som sola står opp bak helt lik formen på skyggen som kastes på fjellet foran han.
Sist endret av GreyWanderer; 6. november 2003 kl. 09:59.
Opprinnelig postet av enquiry
HÆ?!
Vis hele sitatet...
Følger du med eller?

http://hem.bredband.net/b124876/singularitet.htm

Opprinnelig postet av GreyWanderer
http://web.sysrq.no/mith/gard.skeptiker.no/filer/sol.jpg

Ok, fant ut akkurat hva det var for noe. Tenk deg han som tar bildet sitter inni en bil og tar et bilde ut av vinduet. Samtidig står sola opp bak han og reflekteres i vinduet. Hvis du ser nøye etter så er formen av fjellet som sola står opp bak helt lik formen på skyggen som kastes på fjellet foran han.
Vis hele sitatet...
Ikke når bildet er tatt på ettermiddagen, det er sikkert en solnedgang. Men det er noe dritt rundt bildet. Hvis det ikke er en pekefinger som har tatt i linsa er det vel skitt på ruta.
Opprinnelig postet av Sméagol
Følger du med eller?

http://hem.bredband.net/b124876/singularitet.htm
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk enig hans "HÆ?!". Det ga ikke så mye mening det du sa. Iallfall det på slutten om at tid-rom skulle vrenges. Vet du egentlig hva du snakker om?

Uansett, det med nano-roboter i hjernen. Kanskje det skjer, kanskje ikke. Kanskje det skjer om veldig lenge. Det blir bare spekuleringer allikevel. Fremtiden blir sjelden sånn som man tror.

Opprinnelig postet av Sméagol
Ikke når bildet er tatt på ettermiddagen, det er sikkert en solnedgang. Men det er noe dritt rundt bildet. Hvis det ikke er en pekefinger som har tatt i linsa er det vel skitt på ruta.
Vis hele sitatet...
Soloppgang, solnedgang. Er det ikke det samme? (;

Uansett, dette bilder burde aldri kommet i avisa.
Glem det.... mente at vi kunne bli filnkere i å speukulere på tid-rom med nano i hodet.

Opprinnelig postet av GreyWanderer
dette bilder burde aldri kommet i avisa.
Vis hele sitatet...
Det var forsidestoff på avisa Men de har vel lite å skrive om.
Opprinnelig postet av Sméagol
Glem det.... mente at vi kunne bli filnkere i å speukulere på tid-rom med nano i hodet.



Det var forsidestoff på avisa Men de har vel lite å skrive om.
Vis hele sitatet...
Ok, det er jo selvfølgelig en mulighet. Men det kan allikevel hende det er for store fysiske begrensninger, samme hvor smarte vi blir.

Vel, lokalaviser kan være ille. I Fremover (lokalavis i Narvik) så jeg en artikkel om mystiske merker i gresset som de hadde oppdaget i skogen. De trodde selvfølgelig det var ufoer eller noe. Jeg synes det så mer ut som noen som hadde grilla (;
Herregud naive dere er folkens.. Så litt på bildet, så zooma jeg inn i ufoen, å det er noe så ufarlig som
http://home.no.net/cyanaid/ufo.JPG
Carl I Hagen som trekker fra vannbong.
Sist endret av cyanid; 6. november 2003 kl. 10:35.
Hehe, det var Carl som var ute ja
Da sier vi takk for oss.