Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilker aldersgruppe er best
0>13år 1 1,96%
13>18år 20 39,22%
18>35år 19 37,25%
35>60år 1 1,96%
60år ++ 2 3,92%
Like viktige 8 15,69%
Stemmegivere: 51. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  14 1034
Hva er iferd med og skje?

nå skal røyking og pølser bli forbudt også.
Norge begjynner og minne om et regime(da må vi passe oss så ikke GudBush kommer med krysserne), skal vi leve i et fritt land eller skal vi nærmest være fengslet i regler og plikter.
Her i landet er jo ting enten obligatorisk eller forbudt, jeg personlig som har ramla litt utenfor standarden til skolesystemet sliter noe voldsomt til tider. Det er jo nesten umulig og få hjelp til helt enkle ting jo som bedre planer og slike ting.

Helsetilbudet til ungdom da? Foreksempel har jeg en nakkeskade og jeg må vente i 5 uker før jeg får en undersøkelse hos fysioterapeut enda legen har skrevet i rekvisisjon "Fare for uopprettelig nakkeskade, og at dette må undersøkes straks", for og si det sånn. Det er ikke så kult og være 17 år og ta smertestillende og muskelavslappende medisiner for nesten 40kr om dagen.

Det norske samfunnet er vist det beste i verden.
Men det er for de som passer inn i rammene til Kalle og co.
Fordi man detter litt utenom i standaren skal man slite som faen. Jeg får endel hjelp, men det er jo ikke helt bra det heller.


For meg virker det som om politikerne gir blankt faen i ungdommer, og bare tenker på og gi de beste bedre tilbud, de som ikke er så flinke kan jo bli søppeltømmere eller noe sånn.

Vurderer sterkt og flytte til et annet land!
Sist endret av Thedeeq; 31. oktober 2003 kl. 20:36.
Pølser bli forbudt? Du må lese VG litt mer kritisk tror jeg
Som kermit sa, du må ta ting med en klype salt.

Når det gjelder røyking ser jeg ikke noe problem med at det blir forbudt på alle offentlige plasser, fungerer fint i california.

blir litt paradoksalt at du først klager på at du ikke får røyke og så klager på helsevesent.

Og hva kan politikerne gjøre med sykehuskøene? legemangel er det største problemet og ikke politikerne på tinget.

Men når det gjelder personer som detter litt utenfor systemet synes jeg politikerne kunne har gjort mer og gitt mere penger til oppfølging og psykisk helse arbeid..
At det ikke er lov og røyke på/uttenfor offentlige bygg(Skoler osv.) er jo helt greit for meg... Det er jo ting som går ann og akseptere, men når de nekter oss røykerne å røyke på byen, resturanter, cafeer der det faktisk er tillaget for røykere(Røykeromm/avdeling) synst jeg er litt for gale... Det må da gå ann å ta seg en røyk på byen uten å nesten må springe til fjels da! Synst politikerne overdriver litt her...
Hva er pollen til, den har jo ikke særlig mye med posten å gjøre, ellerno?

Edit: og nei , jeg har aldri trodd at Norge var best eller mest fritt av alle land. Det blir for dumt å tro. Kan være at ting er så jævla dårlig administrert mens andre ting egentlig ikke er så dårlig. Fy faen som jeg har lyst å bo i utlandet av og til.

Edit igjen: Kalakov: nylig ble det gjort en undersøkelse hvor det ble bevist at røykere koster mindre i helsepenger en ikke-røykere, så ikke ta store ord i din munn før du vet helt sikkert. Alle som røyker blir ikke syke av røyken.
Sist endret av pinnsvinet; 2. november 2003 kl. 14:08.
hehe. Sikkert "side 3" artikkel i VG
Ja, Det sies jo at Norge er den siste Soviet stat... Man kan jo faktisk begynne å lure av og til... Det kan jo faktisk virke slik også....
Better than thou.
Hadde Norge vært den siste Sovjetstat hadde landet vært bedre.
Opprinnelig postet av Carlo
Hadde Norge vært den siste Sovjetstat hadde landet vært bedre.
Vis hele sitatet...
Kommunist Carlo? :P
Har ikke problemer med at røykerne stues sammen på et sted hvor de sakte kan drepe seg selv uten at jeg må delta. og om du tror pølser vil bli forbudt så er du rimelig dum....

Grunnen til at helsevesenet suger er at pengene tas derfra så vi kan få skattelette...
Nei, men så er ikke du røyker og har ingenting å si. Verden er egentlig fri for alle(yeah right), så å nekte folk å røyke offentlig blir for jævlig mot dem. Jeg gir egentlig ikke faen i hva du synes for du er ikke en av dem det går ut over uansett.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Ytringsfrihet er litt paradoksalt in den forstanden den brukes i dag. Vi har lov til å komme med ytringer så lenge de ikke inneholder...
Nei røykeromm/røykeavdeling er helt greit for meg... Er jo ikke noe problem i det hele tatt å forflytte seg noen meter ekstra når man er på resturang/cafe for å røyke... Synst at ordningen er fin slik så den er nå jeg... Det finst da bedre løysninger med avsug osv. som staten kan sette krav til på resturanter/cafeer/ute steder også da... Å forby det totalt er å ta litt for hardt i...
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Nei røykeromm/røykeavdeling er helt greit for meg... Er jo ikke noe problem i det hele tatt å forflytte seg noen meter ekstra når man er på resturang/cafe for å røyke... Synst at ordningen er fin slik så den er nå jeg... Det finst da bedre løysninger med avsug osv. som staten kan sette krav til på resturanter/cafeer/ute steder også da... Å forby det totalt er å ta litt for hardt i...
Vis hele sitatet...
Var det jeg mente, jeg bare ble litt sur på han der anti-røyk fascisten.
Hehe... Ja skjønner deg godt pinnsvinet... Du er nokk ikke den eneste! Skjønner absolutt ikke vitsen! Hvorfor ikke bare la oss røykere få være i fred og la oss styre med vårt? Er jo akkuratt det samme som å forby å spise på spisesteder... Er jo selfølgelig ikke det samme, med det blir jo det på en måte... Folk som faktisk er avhengige av røyk, må jo røyke og alle mennesker må jo faktisk spise... Nå kommer det nokk noen som sier at vi er dumme som begynte å røyke og det er ikke noen rettighet og bla bla bla....