Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 5902
De menneskene dere foreslår å kaste ut av landet er like mye nordmenn som dere selv, rent formelt sett hvertfall. Det er derfor viktig at disse får hjelp på lik linje med andre nordmenn, dette er grunnleggende verdier i det velferdssamfunnet vi lever i idag!

Jeg legger merke til at de som vanligvis er aktive i det politiske forumet ikke har svart i denne tråden, noe jeg godt kan forstå, ettersom nivået her er rimlig banalt. eks:

Opprinnelig postet av Almighty
Opprinnelig postet av dirtyp0p
Opprinnelig postet av DonTomaso
Det aller billigste er vel å knærte svina med det samme de krysser grensen, så slipper Norge å ta ansvar for noe som helst. Så kan vi spise flesket og drikke spriten vår i fred.
Vis hele sitatet...
haha
Vis hele sitatet...
Hahahaha, blir for dumt å ty til spydighet fordi du ikke har noen saklige motargumenter.
Vis hele sitatet...
Almighty: skjønner du virkelig ikke hva slags sarkasme/ironi som utspilles her?!?
Du er min venn
niigu's Avatar
Som sagt går jeg på den skolen, og må si meg helt enig i det Mr. Xbyte sier.

De går ikke inn til timer, de snakker bare ned til oss nordmenn, kaller oss poteter, sitter for seg selv på felles aktiviteter sånn som den fotballturneringen det var snakk om nå , osv osv..

Derfor blir de stempla, det blir en enorm Stigmatisering på dette nivået, det er det lærerne og politiet er ganske redde for.

Sånne ting som dette vil påvirkes rundt omkring hele landet!
Seff kan de kastes ut! Bare å inndra statsborgerskapet og kaste dem til sverige! Uten statsborgerskap noe sted sliter man litt
Du er min venn
niigu's Avatar
utrolig saklig, Lord_Kamikaze.
Spar meg.
niiGu; og det er bare de som slenger dritt i trynet på folk? de har altså ALDRI fått noe dritt slengt etter seg den stunden de har vært i norge? de er altså de slemme, som gjør bare slemme ting selvom ingen har gjort noen slemme ting mot de ? spar meg a.
Må få legge til et punkt jeg glemte; Hadde jeg kommet som innvandrer til Norge er jeg ikke i tvil om at jeg ville ha oppsøkt personer fra mitt hjemland hvis jeg fikk muligheten, så selvfølgelig kan ikke alt av skylden legges på at man ikke får sjansen til å være med nordmenn. Folk vil nemlig holde på sin identitet, av samme tilhørighetsgrunn som jeg har nevnt tidligere.

I samme åndedrag kan jeg jo kommentere at de fleste innvandrere i Norge som kommer fra land med ikke-vestlig kultur i 70% av tilfellene blir mer fundamentalistiske enn folk i området de kommer fra. Dette gjelder 1. generasjons foreldreinnvandrere spesielt. Grunnen er den samme, de vil ikke miste sin identitet som folk, og ønsker i alle fall ikke at barna deres skal vokse opp uten å kjenne til hjemlandets kultur. Derfor blir barn ofte påtvunget en kultur som er mye mer ytterliggående enn det denne kulturen virkelig er.

Så man kan jo si at innvandrere ikke bør henge i miljøer som gjør slike tankeløse ting som ble gjort på skolen deres, men saken er den at gutta ønsker å føle en etnisk tilhørighet, de ønsker en mulighet til å lære om sine røtter som mennesker og å holde på tankene de definerer seg selv som person ut i fra.
De samme følelser ulmer i oss nordmenn; ikke noe er gøyere enn mediehistorier om nordmenn/norske selskap som gjør det stort i utlandet.

Det som er synd er at innvandrere gjennom dette kan ende opp i slike miljøer hvor vold o.l. dominerer. Det er synd, men er det guttas eneste mulighet til å bli kjent med andre med samme bakgrunn, så er identitesfølelsen så sterk at enkelte normer legges på hylla for å være en del av gjengen. (Hele prosessen kan sammenlignes med hitler-Tyskland, en hard kjerne som dikterte hvordan en ekte tysker var fikk millioner med seg, millioner som for det meste kun ønsket å være en del av helheten. Propagandamaskineriet til kjernen gjorde så resten for å forme folket slik de ville.)

Så det at alle gutta i denne gjengen deres er personifiseringer av djevelen sjøl har jeg ærlig talt ingen tro på. Hvordan de skal kunne bryte ut av et slikt destruktivt miljø har jeg dessverre heller ikke noe svar på..

Så til vårt lille ønske om å hive alle synlige innvandrere ut av landet, i et forsøk på å leke indianer vil jeg da få spørre; Hvem har gitt dere rett på alle godene som finnes i Norge? Er det dere som har skapt alle naturressursene rundt oss, alt som har gjort oss søkkrike? Tenkte ikke det nei. Allikevel tilhører de altså kun nordmenn? Det er søren meg godt gjort å dra den koblingen...
Sist endret av Mjaa; 30. oktober 2003 kl. 23:12.
mia: det forunder meg ikke, sånn som jeg har fortsått det til nå så er den gjengen ganske farlig. Ingen som vil slenge dritt til en gjeng med 30 gutter som er klare for å sloss.

Var en sånn gjeng her og, men dem var ikke negere. De gikk ikke på samme skole, men kom på alle de store privat-festene og skulle sloss osv, etter at den ene ble satt i fengsel så har det ordna seg litt. Nå er det så mange som skal ta dem så dem kommer ikker mer på festene...Det er vel kanskje det samme som skjer med den gjengen her.
Opprinnelig postet av mia
niiGu; og det er bare de som slenger dritt i trynet på folk? de har altså ALDRI fått noe dritt slengt etter seg den stunden de har vært i norge? de er altså de slemme, som gjør bare slemme ting selvom ingen har gjort noen slemme ting mot de ? spar meg a.
Vis hele sitatet...
Tror du alle de som de slenger dritt til/banker har slengt dritt til dem?
Opprinnelig postet av Zpeef
Tror du alle de som de slenger dritt til/banker har slengt dritt til dem?
Vis hele sitatet...
Nei, men for å dra paralellen til mobbing - De som står stille og ser på er like ille om ikke verre enn de som utfører selve skittkastingen. Viser du ikke din støtte til en som blir uthengt tolkes dette kjapt som at du ikke ønsker å støtte denne personen. Ergo vil fiendtlighet oppstå mot folk som kan føle seg utenfor konflikten.


Nå kjenner jeg ikke hendelsen på deres skole inngående, så jeg skal prøve å holde meg unna diskusjonen heretter, men for de av dere som kjente enkeltpersoner innenfor mijøet, vil det skade å prøve dette en dag:

Få den bekjente på tomannshånd en dag og si at du ønsker en alvorlig prat, og spør så hvorfor han henger i dette miljøet, hvordan han kan godta drittslengingen dere beskriver, hvorfor han tyr til vold + annet dere måtte ha på hjertet, og se om det er noe fornuft i svarene. Derer kan vel ikke ha noe å tape på dette? Jeg kan love dere (gitt at dere får ærlige svar) at dere vil få et mye bedre grunnlag for å kunne avsi deres dom.
Sist endret av Mjaa; 30. oktober 2003 kl. 23:44.
Opprinnelig postet av Mjaa
Nei, men for å dra paralellen til mobbing - De som står stille og ser på er like ille om ikke verre enn de som utfører selve skittkastingen. Viser du ikke din støtte til en som blir uthengt tolkes dette kjapt som at du ikke ønsker å støtte denne personen. Ergo vil fiendtlighet oppstå mot folk som kan føle seg utenfor konflikten.
Vis hele sitatet...
Hva..? Hva skal de gjøre? Gå opp og si at de støtter dem? De er jo de som gjør noe galt. Har de problemer med at folk går forbi, så er det DE som er problemet. (Nei ikke DE som i ALLE innvandrere)


Nå kjenner jeg ikke hendelsen på deres skole inngående, så jeg skal prøve å holde meg unna diskusjonen heretter, men for de av dere som kjente enkeltpersoner innenfor mijøet, vil det sklade å prøve dette en dag:

Få den bekjente på tomannshånd en dag og si at du ønsker en alvorlig prat, og spør så hvorfor han henger i dette miljøet, hvordan han kan godta drittslengingen dere beskriver, hvorfor han tyr til vold + annet dere måtte ha på hjertet, og se om det er noe fornuft i svarene. Derer kan vel ikke ha noe å tape på dette?
Vis hele sitatet...
Utenom tenner?
Opprinnelig postet av fxxked
Gammelt nytt, østen vil ødelegge den vestelige verden med vestens manglende evne til selvdisiplin.

Norge skulle stoppet invandring for lenge siden, evt laget noen regler som ikke var 100% papirbasert.
Vis hele sitatet...
Altså.. Det er en grei grunn for at staten ikke gjør dette.

Staten slipper ikke inn flyktninger bare fordi dem vil være greie mot dem etc. Flyktninger er mennesker som har vanskeligheter for å få seg en ordentlig jobb. Dette pga. mangel på Norsk kultur og språk. Derfor blir de nødt til å jobbe på steder hvor man ikke trenger de samme kunnskapene. For eksempel: McDonalds - Diverse Kafeer - Ryddegutt på lager. Slike underbetalte jobber har ofte flyktningene. Uten flyktingene ville ikke Norge vært det samme. Hvem skulle da ha laget hamburgerene våre? Hvem skulle holdt system på lagerene på Kiwi?

Vi nordmenn er blitt så sære at vi ikke tar slike jobber lengre. Vi tenker på disse jobbene at det bare er stokk dumme folk, som flyktningene, som har slike jobber. Innvandrerene er ofte smarte, men de klarer ikke vise det pga. mangel på språk-kunnskaper.

Syntes vi burde gi vår respekt til flere av innvandrerene, jeg. De hjelper oss hele tiden.

Men det finnes jo også innvandrere som er blitt kriminelle. Dette er ofte fordi innvandrere lever under svært strenge familieregler, som følge av de spesielle kulturene. Nordmenn kan også være like voldelige/farlige som innvandrere. Det bare VIRKER som om alle innvandrere er kriminelle for oss sære nordmenn. Chill out, take it easy..

Eirik - Kristiansand
Det er ikke snakk om invandrere som trenger hjelp her..De er her på vår regning, og det eneste flesteparten av dem gjør er å lage kvalme å bryte loven.
Kast dem ut, vi trenger ikke finne oss i at dem driter i våre lover å regler.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er skoler her i england som bare har asiater. Elevene blir faktisk busset til andre deler av byen for å se hvite elever. Så en dokumentar om det på BBC i går.

Synes ikke det virker som noen god ide.

En del av problemet er at det er en naturlig ting å gjøre - jeg ser det samme her: Nordmenn som går på kurset mitt på universitetet (det er vel 40 tilsammen her i byen), klynger seg sammen i en klikk. Det er vel en slags trygghet i det, men ei av de som går i klassen min snakker nesten dårligere engelsk nå enn da hun starta. Det fungerer dårlig.

I det hele tatt: Integrering krever to-veis åpenhet. Det er problematisk når fremmedkulturelle klynger seg sammen, men det er også problematisk når folk ikke tar dem imot. Det tar faktisk en del mot å gå fra en "trygg" gruppe for å snakke med en gruppe man ser som truende.

Mange av holdningene på display i denne tråden - vel, jeg vet ikke om dere bare får kick av å være ikke-politisk-korrekte, eller om det virkelig er meningene deres, men om det er sistnevte, så er det faktisk en stor del av problemet. En ond sirkel, om du vil.

Må ærlig si at jeg har mistet respekten for mange av dere i løpet av de siste 10 minuttene.

HJ
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av xiphias
De er her på vår regning, og det eneste flesteparten av dem gjør er å lage kvalme å bryte loven.
Vis hele sitatet...
FLESTEPARTEN? Dust. det er noe av det mest trangsynte jeg har hørt på lang tid. For en måte å gjøre entré til et nytt forum.

Opprinnelig postet av xbyte
Jeg syntes det skulle være et visst krav til oppførsel for folk som er "nye i landet",
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, jeg. Det er ikke noe krav til hvordan nordmenn skal oppføre seg, er det det? "vanlig folkeskikk" ser man lite til nå om dagen, og det er bare den naturlige blyghet som stopper de fleste fra å være totale bøller.

Jeg synes det er en god idé å ha strengere straffer på asosial oppførsel, men det bør i så fall være universalt - ikke mot innvandrere eller "nye i landet"- folk.

Opprinnelig postet av sugx
Det jeg mener er hvis dem har det fælt i hjemlandet sitt, veit at dem blir sendt ut av Norge hvis dem ikke oppfører seg",
Vis hele sitatet...
Fett nok det, men om *du* hadde vært i et krigsherjet land store deler av barndommen din, hadde ikke du blitt litt "tøff i tryne" for å forsøke å behandle problemene dine? Overgangen fra å bo, f.eks, i Bosnia, til å bo i Oslo er grov. Det vil ikke si at folk har rett til å oppføre seg som bøller, men det er ikke *flesteparten* du snakker om her, det er et fåtall brødhuer som ikke vet hvordan de skal behandle andre, eller sine egne følelser.

Opprinnelig postet av niiGu
De går ikke inn til timer, de snakker bare ned til oss nordmenn, kaller oss poteter, sitter for seg selv på felles aktiviteter sånn som den fotballturneringen det var snakk om nå"
Vis hele sitatet...
Det er skikkelig irriterende at slikt skjer, og det burde ikke vært lov. Men tror du ikke dette er en sak for en skole også? Om jeg ikke forstod feil, så var dette en VGS. VGS er ikke forpliktet, og det er faktisk mulig å gjøre noe med det. Nå er det ingen nyhet at skolesystemet generelt, og VGS-systemet spesielt, er grusomt inkompetente når det gjelder å ta seg av denne typen problemer, men at folk skal få lov til å holde på på denne måten, er ikke riktig. Det er en sak for PP-tjenesten, rektor og eventuelt elevrådet (sistnevnte *kan* faktisk putte press på administrasjonen).

Det er ille at situasjonen har blitt slik, men det er ikke bare innvandrernes feil: Det finnes psykopater av alle farger og denominasjoner, men skolesystemer i Norge suger når det gjelder å kvitte seg med dem.
må bare si at av og til, som etter å ha lest mesteparten av innleggene i denne diskusjonen, så skjemmes jeg alvorlig av å være norsk. Fy faen for noen farlige meninger som er ute å går blandt folk her. Nesten så man håper Norge havner i krig så folk her kunne fått sjekka ut å måtte rømme til et annet land og søke asyl der. Helst et land der det kun bodde "fremmedkulturelle" som hadde hørt at nordmenn var de værstingene som bare pusha dop og voldtok damene der. DET HADDE NOK VÆRT SKØY JA. akkurat slike meninger er det som FØKKER opp samfunnet vårt!
Shit altså. Skjerpings dere....
Ministry of Love
sptz's Avatar
når det gjelder invandrere og voldskriminalitet så er det ikke til å stikke under en stol at invandrere er overrepresentert.. Men faktisk så finnes det flere kriminelle folkevalgte frp politikere en det finnes kriminelle innvandrere.. altså vis man tenker i prosent.. jeg kunne gjerne tenke meg å kvitte meg med alle sammen, men tror ikke det får særlig gjenomslag på stortinget å deportere frpere synd men sant..
Opprinnelig postet av SharQ
Mange av holdningene på display i denne tråden - vel, jeg vet ikke om dere bare får kick av å være ikke-politisk-korrekte, eller om det virkelig er meningene deres, men om det er sistnevte, så er det faktisk en stor del av problemet. En ond sirkel, om du vil.

Må ærlig si at jeg har mistet respekten for mange av dere i løpet av de siste 10 minuttene.

HJ
Vis hele sitatet...
Dette som også var min førstereaksjon til denne threaden. De fleste meningene her er rettogslett umenneskelige.

Hvis nå de fargede hadde vært dominerende i verden og hatt all elektrisk utstyr som er og oppdrive, og vi i Europa ville vært fattige som lus og sulter ihjel (situasjonen i Afrika nå). Da bygger det seg opp mange følelser som brøkdelen av Norkse mennesker noen gang har vært i nærheten i å ha følt. Vi er bare usle mennesker fra lille Norge hvor "alt" er godt, vi. Vi har INGEN anelse. Slik som flesteparten av de som har postet her oppfører seg er barnslig. Tør vedde på at hvis dere hadde vært i samme situasjon som en kriminell invandrer som aldri møter opp til timer, ville dere vært mye verre en den det nå dreier seg om.

Vis sympati og repsekt - ikke det drittet som dere kaller meninger
Opprinnelig postet av ochryl
Dette som også var min førstereaksjon til denne threaden. De fleste meningene her er rettogslett umenneskelige.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller du som er dum og naiv.
Hadde du hatt et asylmottak i nærheten,eller bodd i en by så hadde du nok hatt et annet syn.
Jeg må bare le av sånne idiot-postinger som du kommer med.
Pipa di ville garantert fått en annen lyd om du var en av de mange norske gutter og jenter som er blitt trakasset,slått ned,voldtatt eller ranet av innvanderne som har kommet til landet.
Hvor mye har du biddratt til å få de føle seg velkommen?
Slik jeg tolker det du skriver,så vil jeg mene at du er en del av problemet.
Til å føle dem velkommen?
Altså knapt noen av dem er flyktninger,de har ingenting her å gjøre,men ønsker bare å leve på sosialen og sende penger tilbake til Somalia og andre land.
Om du vil bo sammen med 80% pakistanere rundt deg så greit for meg.
Det blir iallfall et liv i frykt og faenskap.
DonTomaso: du som er fan av kriminelle og annet pakk, hva vil du kreve av de som kommer over grensa?

Rasismen her i Norge er et produkt av en elendig innvandringspolitikk.
Sist endret av Nichotin; 31. oktober 2003 kl. 07:37.
orker ikke å starte å diskutere i denne diskusjonen da det ser ut som den ikke kommer noen plasser. MEN:
det er ikke å komme bort fra at mye kunne vært gjort på begge sider (nordmenn og innvandrere) for å gjøre situasjonen bedre.
59 % av den voldelige kriminaliteten i norge er det innvandrerne som står for.
en del av problemet er at de som kommer fra "araber landene" ikke har samme moralske syn på ting som oss. og vi gjør det ikke noe bedre med å forhåndsdømme dem.
men uansett hvor synd det er på dem så mener jeg at vis en innvandrer gjør noe som bryter norsk lov en gang. selv å naske et sukkertøy, så skal de hives ut av landet uten en nykke. å da syns jeg at det ikke gjør noe som de er dødsdømt i hjemmlandet for å ha sett på kona til naboen. de trådde over grensa til norge og fulgte ikke norsk lov. da bryr de seg ikke mye om at de kan bli drept neste måned pga de blir sendt tilbake når de vet konsekvensene av å bryte norsk lov.....
Sist endret av Psych|Com; 31. oktober 2003 kl. 09:19.
Opprinnelig postet av Nichotin
DonTomaso: du som er fan av kriminelle og annet pakk, hva vil du kreve av de som kommer over grensa?

Rasismen her i Norge er et produkt av en elendig innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...
[edit]
Noen ganger har Carl I Hagen rett, der burde vært prøvetid, og ikke kriterier for å slippe inn. Viser det seg at en er oppdragsgiver for det norske rettsvesen de 10 - ti første årene av sitt statsborgerskap/oppholdstillatelse, så blir statsborgerskapet/oppholdstillatelsen opphevet.
[/edit]
Sist endret av fxxked; 31. oktober 2003 kl. 15:08.
Opprinnelig postet av niiGu

Det er ikke ofte vi ser gjenger med 95% fremmedspråklige som pønsker på noe mens de sprader rundt i ganga som om de eier skolen. De er skremmende. Denne gjengen (på ca. 20 stk) pleier å sitte i en sofa i det mest behagelige offentlige hjørnet på hele skolen og slenge dritt til elever som går forbi.

Dette er ren trakkasering.. De roper på nye førsteklassinger og ser på enkelte gutter som om de er sjefen de sin. Jeg må helt ærlig si at jeg blir skremt bare jeg ser en i øyene.
Vis hele sitatet...

hadde jeg gått på den skolen hadde jeg banket livs shitten ut av de. Ikke rart de oppfører seg slik som de gjør når alle viser at de er redd de. de er 20 stk? hvor mange er dere på skolen, over 200? så sier vi at 100 av de er gutter, like greit å bare få alle med å dabbe de heftig! Ikke F*** om de gidder å kødde seg mer da.


"Hund som bjeffer biter ikke"
Du er min venn
niigu's Avatar
Opprinnelig skrevet av TeeKaa
hadde jeg gått på den skolen hadde jeg banket livs shitten ut av de. Ikke rart de oppfører seg slik som de gjør når alle viser at de er redd de. de er 20 stk? hvor mange er dere på skolen, over 200? så sier vi at 100 av de er gutter, like greit å bare få alle med å dabbe de heftig! Ikke F*** om de gidder å kødde seg mer da.
Vis hele sitatet...
Vi er 6 - 700 på skolen. Omtrent alle oppfører seg som nøytrale, skoleglade mennesker. Vi er ikke en gjeng med rasister altså.
Som sagt kan du spare meg for sånne usaklige poster.

Saken er at nesten ingen er redde for de, men vi går heller ikke bort til gjengen og spytter de i fjeset. Jeg har 0,0000001% respekt for denne gjengen.

Resten av oss holder oss "litt lavt i terrenget", det blir rett og slett for dumt å gjøre ting som du foreslår vi skal gjøre.

De er vel flere enn 20 for alt jeg vet. Men de sitter iallefall samla i kroken sin noen om gangen og slenger dritt og roper etter hverandre hele tiden. Jeg sier ikke at dette gjelder ALLE fremmedspråklige, men på skolen vår er det slik.

-n-
niigu: 570 faktisk
Du er min venn
niigu's Avatar
Xbyte:

Beklager for den du! :P

Og da det gjelder Mr. SharQ, så er jeg enig i det du sier, men du er vel kanksje en smule for paranoid (føler jeg). I og med at du selv er fra utlandet.

Men hvis det ikke er slik, har jeg nok misforstått litt.
Hadde du gått på den skolen hadde jeg banket livs shitten ut av de sier du TeeKaa? Tror ikke du hadde vert så tøff i trynet hadde du møtt dem irl... Skulle ha likt å sett deg gå bort til hele gjengen og spyttet dem i trynet og banket dem... Hadde blitt et artig syn kan jeg tenke meg... Og tror du virkelig du får med 100 folk til å bli med på en idiotisk slostkamp? Nei... Tror ikke det du... Hvorfor ikke bare gi faen i de og la de styre med sitt? Ikke det at jeg mener at de skal gå rundt og banke opp lærere da...
Jeg er helt enig i at flere av disse menneskene er et problem for samfunnet - ja. Men det jeg har kommentert er muligheten som flere kommer med: å kaste dem ut. Det er ikke mulig. Helt umulig.
har selv vært "en av de" selv. Alle de som du sier som sitter å slenger drit å tror de eier skolen er fordi de vil ha respekt. Vil ha oppmerksomhet, vil ha oppmerksomhet siden de ikke får det hjemme. Hadde de fått oppmerksomhet hjemme hadde de aldri hengt i byen fra klokken morgen til neste morgen, rett og slett ikke fått lov. At de går rundt å stjeler er vel fordi foreldrene har dårlig råd, de har vel dårlig råd fordi foreldrene ikke har skikkelig jobb. Altså foreldrene ikke er så veldig intr. i å lære seg norsk og kanskje bli noe er ikke våres feil, er det et godt forbilde da? Den lille dritt jobben de har bruker mesteparten av tiden, og de blir dau trøtte av den. Grunnen at de ikke skaffer eg bedre jobb er fordi de ser at de får penger over alt og kan endelig kjøpe seg noe. Viss de på skolen din mister "jeg eier deg respekten" så slutter de med drittslengingen. Det dere må gjøre for å få slutt på det er å vise at dere ikke er redd de, at dere er mye "tøffere". Men gjør dere det jeg sa i min forrige post blir dere vel bare kalt rasister?
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Hadde du gått på den skolen hadde jeg banket livs shitten ut av de sier du TeeKaa? Tror ikke du hadde vert så tøff i trynet hadde du møtt dem irl...
Vis hele sitatet...

jeg hadde faktisk gjort det.
En ting jeg ikke helt fatter, er hvorfor slike folk går på allmenn. De fleste som er i den gjengen driter jo vinkelrett i skolen, og sitter i kosekroken sin når alle andre har time. Allmenn er selvsagt bedre enn yrkesfaglige skoler, hvis man ikke ønsker å bli en snekeker f.eks. Men når felsteparten av disse går ut med et snitt på 1-2 kommer de jo ingen vei! De kan jo likegodt slutte i skolen, eller velge en yrkesfaglig skole så de kan jobbe som lærling i 2.klasse, og tjene sine egne penger, og lære hvordan livet egentlig er.

At ikke skolen reagerer når de nesten aldri er i timene blir for dumt. Jeg syns de burde bli kicka ut av skolen hvis de kommer over ei viss fraværgrense. Og de må snart stenge slusene for flere arabere(som de fleste i den gjengen er). Rektor vil kanskje ha en flerkulturell skole hvor vi kan lære av andre kulturer osv. Men det er jo ikke slik det funker i det hele tatt!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av fxxked
Noen ganger har Carl I Hagen hagen rett, der burde vært prøvetid, og ikke kriterier for å slippe inn. Viser det seg at en er oppdragsgiver for det norske rettsvesen de 10 - ti første årene av sitt statsborgerskap/oppholdstillatelse, så blir statsborgerskapet/oppholdstillatelsen opphevet.
Vis hele sitatet...
Problemet med dette er todelt.

1) det er mot FN's universelle menneskerettighetsdeklarasjon §15 (link)
2) Det er rasistisk.

#2 fordi: Hva skal man gjøre med nordmenn som bryter loven? Skal de også hives ut av Norge? Problemet er at dette blir en tilleggsstraff basert på nasjonalitet, og dette er imot en håndfull internasjonale lover. Om Norge kom til å innføre noe slikt som dette, vil de fort få hele det diplomatiske korpset på nakken.

Opprinnelig postet av niiGu
Og da det gjelder Mr. SharQ, så er jeg enig i det du sier, men du er vel kanksje en smule for paranoid (føler jeg). I og med at du selv er fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Paranoid? Muligens. Det jeg mener er det største problemet, er at diskusjonen ikke går om alle utlendinger, men bare en liten del av utlendinger. Og ikke engang alle fremmedkulturelle, men bare en liten del av disse fremmedkulturelle (faen, jeg synes folk fra Trondhjem til tider er mer fremmedkulturelle enn den russiske familien som bodde i kjellerleiligheten vår i to år, men det er en helt annen sak).

Tankemessig er det selvfølgelig lov å gjøre dette skillet, men lovmessig blir det hele mye, mye vanskeligere: Med en gang du begynner å skille folk på en måte som essensielt er bestemte land, hudfarger, eller religioner, beveger du deg mistenkelig nær statsautorisert rasisme. Med andre ord så er "hiv dem ut" ikke en løsning. "ikke slipp dem inn" *kan* være en løsning, men det er også en diplomatisk umulighet. Man kan begrense antall, man kan prøve å skjerme litt (det skjer allerede, i og med alle EU-borgere kan begynne å jobbe her uten arbeidstillatelse i opp til 3(?) måneder, på grunn av EØS, Schengen og andre avtaler).

Det eneste jeg hadde håpet, er at de som taler ut høyest mot innvandring og dets implikasjoner, hadde tatt seg bryet med å sette seg litt inn i det internasjonale lovverket og de diplomatiske effekter av å aktivisere en nasjonal policy av denne typen. På tross av hva mange av oss liker å tro, så er Norge ytterst avhengig av det internasjonale samfunn, og om Norge driter seg ut med denne typen lovendringer og blir stemplet som en haug fascistiske rasister, så vil det gå hardt utover eksportindustrien, turisme og en haug andre næringer.

SharQ
Sist endret av SharQ; 31. oktober 2003 kl. 12:26.
Opprinnelig postet av TeKaa
jeg hadde faktisk gjort det.
Vis hele sitatet...
Hahah, det hadde du ikke gjort. Da hadde du ikke på denne jorda serlig lenge. Disse hadde nok ikke nølt med å plante en kniv i bryste ditt.
Opprinnelig postet av SharQ
Problemet med dette er todelt.

1) det er mot FN's universelle menneskerettighetsdeklarasjon §15 (link)
2) Det er rasistisk.

#2 fordi: Hva skal man gjøre med nordmenn som bryter loven? Skal de også hives ut av Norge? Problemet er at dette blir en tilleggsstraff basert på nasjonalitet, og dette er imot en håndfull internasjonale lover. Om Norge kom til å innføre noe slikt som dette, vil de fort få hele det diplomatiske korpset på nakken.



Paranoid? Muligens. Det jeg mener er det største problemet, er at diskusjonen ikke går om alle utlendinger, men bare en liten del av utlendinger. Og ikke engang alle fremmedkulturelle, men bare en liten del av disse fremmedkulturelle (faen, jeg synes folk fra Trondhjem til tider er mer fremmedkulturelle enn den russiske familien som bodde i kjellerleiligheten vår i to år, men det er en helt annen sak).

Tankemessig er det selvfølgelig lov å gjøre dette skillet, men lovmessig blir det hele mye, mye vanskeligere: Med en gang du begynner å skille folk på en måte som essensielt er bestemte land, hudfarger, eller religioner, beveger du deg mistenkelig nær statsautorisert rasisme. Med andre ord så er "hiv dem ut" ikke en løsning. "ikke slipp dem inn" *kan* være en løsning, men det er også en diplomatisk umulighet. Man kan begrense antall, man kan prøve å skjerme litt (det skjer allerede, i og med alle EU-borgere kan begynne å jobbe her uten arbeidstillatelse i opp til 3(?) måneder, på grunn av EØS, Schengen og andre avtaler).

Det eneste jeg hadde håpet, er at de som taler ut høyest mot innvandring og dets implikasjoner, hadde tatt seg bryet med å sette seg litt inn i det internasjonale lovverket og de diplomatiske effekter av å aktivisere en nasjonal policy av denne typen. På tross av hva mange av oss liker å tro, så er Norge ytterst avhengig av det internasjonale samfunn, og om Norge driter seg ut med denne typen lovendringer og blir stemplet som en haug fascistiske rasister, så vil det gå hardt utover eksportindustrien, turisme og en haug andre næringer.

SharQ
Vis hele sitatet...
Sant, men tror problemet ligger i at de ikke forstår oss Nordmenn. En svenske(som også er en utlending) skjønner Norsk lettere! Når man kommer til et annet land og ikke gidder å lære det nasjonale språket eller engelsk da burde man ikke få muligheten til å bo der. Det er jo mange andre som trenger hjelp og "et nytt land" pga krig, sult osv.
Rasisme er vel et av problemene her. Den læreren som ble drapstruet anmelte episoden til politiet, og dermed er han blitt rasist. Prøver folk å argumentere mot "utlendingenes" måte og talke situasjonen må får de høre at de er rasister. Prøver skolen og gjøre noe med problemene blir skolens ledelse rasister.

På skolen nå er det dette som er problemene:
- Folk (hovedsaklig fremmespråklige) tar bilder av jenter, blandt annet de som går på danselinja, og spesielt nå de er i dansesalen.
- Mange folk har fått høre det verbalt av denne gjengen. Den består av utlendinger og det er ingen andre på skolen som driver med slikt.
- Tyverier av alt av mobiltelefoner til lommebøker. Ikke vet jeg hvem som har skylda, men jeg vet hvem som er mistenkte. (fra skolens ledelse, ikke nødvendigvis blant elevene).
- Elever (utenlandske) har ikke respekt for kvinnlige lærere og nekter og oppføre seg i timene.


Dessuten, disse utlendingene forstår norsk godt nok til at de snakker det seg imellom. Det er ikke bare folk fra et land i den gjengen. Å drepe noen tviler jeg vel kanskje på at noen av dem hadde gjort, men for et par uker siden kom det folk fra en annen skole bevæpnet med balltrær ol og hele greia ble til et masseslagsmål der en person måtte til legevakt og sy.
Opprinnelig postet av fxxked
Noen ganger har Carl I Hagen hagen rett, der burde vært prøvetid, og ikke kriterier for å slippe inn. Viser det seg at en er oppdragsgiver for det norske rettsvesen de 10 - ti første årene av sitt statsborgerskap/oppholdstillatelse, så blir statsborgerskapet/oppholdstillatelsen opphevet.
Vis hele sitatet...
En annen tanke var ti år betinget til alle som kom hit, uansett tidligere nasjonalitet. Dette i kombinasjon med fengsler der man jobber åtte timer hver dag.
Opprinnelig postet av SharQ
Problemet med dette er todelt.

1) det er mot FN's universelle menneskerettighetsdeklarasjon §15 (link)
2) Det er rasistisk.
Vis hele sitatet...
Jøss så mange fremmedord du har lært.Du sitter vel med fremmedordboka foran deg.
Når det gjelder flyktninger som vi påtar oss å motta ihh. FN's flyktningekonvensjon så er dette noe vi gjør frivillig.
Det er bare 10-12 (av over 200) land i verden som retter seg etter den,og Norge er et av de landene.Men det er jo ikke problemet siden kun 2% av alle asylsøkere som fosser inn over landet blir sett på som flyktninger.
98% av de som får opphold her i landet er ikke flyktninger eller forfulgte,og se skal vi selvsagt ikke ta imot,men de får allikevel opphold av den elendige Bondevik-regjeringen på "humanitært grunnlag",og blir en enorm kostnad for samfunnet.

Så slutt å lat som du har satt deg inn i "internasjonale lover" idiot.
Tipper du ville endret syn kraftig når 80% av folk rundt deg er blitt voldelige somaliere eller pakistanere.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av pedder
Jøss så mange fremmedord du har lært.Du sitter vel med fremmedordboka foran deg.
Vis hele sitatet...
Fremmedordbok? Nei, saken er bare den at jeg snakker tre språk flytende, og har jobbet som journalist ganske lenge. Det hjelper. I tillegg har jeg lært at dersom noen må stupe til hersketeknikker for å vinne en debatt ("Jøss så mange fremmedord du har lært" og "idiot"), så er de stort sett ikke verd å debattere med.

Sånn rent bortsett fra det, så hadde jeg likt å sett dine tall på hvilke "10-12" land det er som retter seg etter FN's flyktningekonvensjon, samt i hvilken grad dette har noe som helst å gjøre med saken. Siden det (ifølge deg) bare er 10 land som følger konvensjonen, bør Norge slutte å følge den?

Opprinnelig postet av pedder
Så slutt å lat som du har satt deg inn i "internasjonale lover" idiot.

Tipper du ville endret syn kraftig når 80% av folk rundt deg er blitt voldelige somaliere eller pakistanere.
Vis hele sitatet...
Njah. Definisjonen på "Idiot" er noen som har IQ på skostørrelsenivå, så idiot er jeg nok ikke. Samtidig har jeg egentlig noe imot å bli kalt idiot, men det er en helt annen diskusjon, som ikke hører hjemme i denne tråden.

Når det gjelder å "late" å ha satt meg inn i internasjonale lover, så kan jeg jo for eksempel røpe at jeg har studert diplomatikk og internasjonale relasjoner som en del av universitetsutdanningen min.

Forøvrig tror jeg neppe at du har vært i en situasjon hvor 80% av menneskene rundt deg er voldelige pakistanere. Og om du har vært i den situasjonen, så hadde jeg likt å høre mer om den, for selv om jeg har følt meg truet mange ganger på diverse steder jeg har bodd, har jeg aldri vært i en slik situasjon.

HJ
Sist endret av SharQ; 31. oktober 2003 kl. 15:41.
TeKaa: Hehe! Jeg skulle såååå likt å sett du gått _ALENE_ mot 20 innvandrere for å banke livskiten ut av dem! Du hadde gjømt anskitet ditt å gått stillferdig forbi dem! Går man _ALENE_ bort til en gjeng innvandrere for å banke dem er man rett og slett dum! Så lenge man ikke er superduperman da eller noe lignende...
Opprinnelig postet av neurotor
må bare si at av og til, som etter å ha lest mesteparten av innleggene i denne diskusjonen, så skjemmes jeg alvorlig av å være norsk. Fy faen for noen farlige meninger som er ute å går blandt folk her. Nesten så man håper Norge havner i krig så folk her kunne fått sjekka ut å måtte rømme til et annet land og søke asyl der. Helst et land der det kun bodde "fremmedkulturelle" som hadde hørt at nordmenn var de værstingene som bare pusha dop og voldtok damene der. DET HADDE NOK VÆRT SKØY JA. akkurat slike meninger er det som FØKKER opp samfunnet vårt!
Shit altså. Skjerpings dere....
Vis hele sitatet...
Våkn opp... vi er i krig. Møter en hel haug utlendinger som truer meg, fordi jeg tar igjen når de bøller. Jeg har venninner som er blitt voldtatt, kamerater som er blitt drapstruet, og denne læreren, som jeg spiller på samme (amerikansk) fotball lag med.


Opprinnelig postet av ochryl
Dette som også var min førstereaksjon til denne threaden. De fleste meningene her er rettogslett umenneskelige.

Vis sympati og repsekt - ikke det drittet som dere kaller meninger
Vis hele sitatet...
Jeg har NULL respekt for slike idioter, ikke deg heller...
Respekt er hva de ønsker, respekt er hva nordmenn gir dem når de oppfører seg slik, rett og slett belønner dem. Alle pasifistiske, innvadrer-bølle-elskende personer gjør rett og slett problemet verre...

"Gi de en sjanse, de har hatt det tøft der de kom fra"

Det er INGEN grunn til å oppføre seg som en kuk på den måten. Her betaler jeg hus og startkapital for disse, og alt jeg får igjen er et voldtatt fedreland... takk skal dere ha!
tenk viss du måtte flytte til pakistan eller et eller anet land der nede, så hadde du selfølgelig klynget deg til folk som har samme hudfargen som deg, hadde eg gjort da men
men fortsatt er det ingen grunn til å ty til vold osv fordi eg er i et "ukjent miljø" (tror det er ordene eg er ute etter) og hadde aldeles ikke begynt å true folk fordi jeg er så mye bedre, hadde nok heller holt en lav profil eg

men dette er jo bare min mening da

hadde en som kom fra iraq i klassen i fjor, i starten var det ingen som snakte med ham, men etter hvert så begynte vi å slippe han inn i "gjengen", dette er noe jeg angrer sykt på, fordi når vi først slapp ham inn så trodde han at han var konge over gjengen eller noe, kom med utspill som "jai skal banke hele klassen med bare hendene" osv, i slutten ble eg lei av oppstyret hans, og ikke bare meg så da ble det og bare for å si det på en måte å mobbe han ned på et normalt nivå, han sa opp til flere ganger at han skulle komme ut til bondelandet med gjengen sin og banke meg noe så jævli osv, men ble liksom aldri noe av det men erfaringen min er viss man slepper dem inn så skal dem bare ta over, så dette året har eg ikke planer om å sleppe til innvandreren ( han kommer fra pakistan tror eg) har ikke tenkt å risikere et helt skole år til på drit fra han, men selvsagt så fins norske folk også med denne typen (faen kommer ikke på hva ordet er )
Opprinnelig postet av pedder
Jøss så mange fremmedord du har lært.Du sitter vel med fremmedordboka foran deg.
Når det gjelder flyktninger som vi påtar oss å motta ihh. FN's flyktningekonvensjon så er dette noe vi gjør frivillig.
Det er bare 10-12 (av over 200) land i verden som retter seg etter den,og Norge er et av de landene.Men det er jo ikke problemet siden kun 2% av alle asylsøkere som fosser inn over landet blir sett på som flyktninger.
98% av de som får opphold her i landet er ikke flyktninger eller forfulgte,og se skal vi selvsagt ikke ta imot,men de får allikevel opphold av den elendige Bondevik-regjeringen på "humanitært grunnlag",og blir en enorm kostnad for samfunnet.

Så slutt å lat som du har satt deg inn i "internasjonale lover" idiot.
Tipper du ville endret syn kraftig når 80% av folk rundt deg er blitt voldelige somaliere eller pakistanere.
Vis hele sitatet...
Fremmedord eller ikke - Det han sier er da riktig, mann?


Og til deg, borghnaz.

Sier meg enig av mye det du sier og jeg sier ikke at man skal vise respekt til _ALLE_ innvandrere her i Norge. Man må vise respekt til dem som fortjener respekt. Det er det mange ikke gjør. Det var det jeg ville frem til. Bøllete innvandrere fortjener ikke respekt - akuratt som Norske bøller heller ikke gjør det.
Sist endret av ochryl; 31. oktober 2003 kl. 19:20.
Enig med borghnaz jeg.

Selvfølgelig kommer en hel del til å ikke kjenne seg igjen i det han skriver, men det er fordi vi alle bor på forskjellige steder i forskjellige miljøer osv. Derfor ser vi ikke den samme hverdagen.

Til alle dere som aldri har erfart annet enn lykke og glede på grunn av innvandringen, gratulerer
Håper dere får ha det like bra i fremtiden også.

Men det er en stor del av oss andre, som ikke har vært så heldige som dere, og som har våre verste minner for hendelser med f.x gjenger av innvandrere, som er drittlei.
på vår skole er miljøet tredelt.

1) det er de norske bøllene

2) det er de fremmedkulturelle bøllene og et par norske venner av dem

3) det er de "normale" skoleelevene

slikt sett er 1) passe rasistiske uten at de går rundt å slenger dritt og banker alle som er svarte..

det er egentlig ingen krangling mellom disse, og jeg føler meg alltid trygg på skolen, kanskje fordi jeg kjenner noen fra alle disse miljøene. på vår skole så foregår all drittslenging/slåsskamper INNENFOR gjengene.

for 2 dager siden gikk brann-alarmen på skolen, noen hadde sprayet med et brannslukningsapparat rundt omkring og da gikk brannalarmen. så måtte alle ut, og etter at de fant årsaken gikk alle inn. de fleste altså. jeg og et par kamerater valgte og bli ute noen ekstra minutter, og da så vi altså en innvandrer som syklet forbi, og da kom det 3 andre innvandrere og dyttet han av sykkelen, dengte han ned på bakken, og slo ham helseløs før de knivstakk ham i hånden. grunnen til at de gjorde dette var at "han va så jæveli frekk heile tia".. altså foregår dette ikke bare mellom de norske og fremmedkulturelle, og det ER NORSKE BØLLER også!@#$... det er vel egentlig ganske innlyst.

men som ikke sagt, det er en del innvandrere på vår skole, og hver eneste jævla en av dem er noen drittsekker etter min definisjon.
Nå som skolen har fått inn vektere og noen sivilarbeidere er på vei, tror dere dette vil hjelpe eller kan det bare få motsatt virkning? At de føler seg ekstra tøffe siden man må ha vektere og få sivilarbeidere for å prøve å få stopp på problemet.
Nå må ikke dere tenke USA og metalldetektorer, men enkelte kommuner burde vurdere å opprette en egen politidivisjon for særlig utsatte skoler.
I USA har jo det blitt ganske så villt når de begynner med metalldetektorer på skolene... Folk har jo med seg kniver, pistoler osv. på skolene...
At vi har et problem med innvandrerne i Norge, spesielt de fra land hvor kulteren er ganske så anderledes fra Norge, er sant. Men dette TRENGER ikke være deres feil. Jeg har selv kommet i episoder hvor kammerater har blitt knelet i hodet av innvandrere. Vi blir bare ståendes, kan ikke gjøre noe, for bak disse bøllene står en hel gjeng som bare venter med sprettknivene sine. - FAENS JÆVLA NIGGERHORER! , tenker jeg der og da. Men selv om de faktisk oppfører seg som idioter, betyr det ikke at det kun er deres feil. Er det noen her som faktisk er så dumme at de tror fargen på huden betyr hvordan personene er? Det blir for lettvint og si "niggersvin med lite iq som bare ettersøker bråk" når vi leser i avisen om ei jente som har blitt voldtatt av en neger. Norge har også et ansvar for at disse innvandrerne. Det er for lettvint å kaste dem ut. Og ikke minst urettferdig for det landet som da må ta dem i mot etterpå.

Det er faktisk forskjell på innvandrere også. Ikke skjær alle under en kam da folkens! Men selvfølgelig er det vanskelig, for det er et faktum at innvandrergjenger er et stort problem. Men å si at problemet kun ligger på dem er for lettvint.
Det begynner og bli et GANSKE så stort problem også... Man ser jo på kjøpesenterene her i byen... Er jo fult av innvandrer gjenger... Det er jo faktisk folk som ikke tørr å gå ut i byen alene på kvelden etter det har blitt mørkt pga. disse gjengene...