Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1264
King of Spooning
Acidous's Avatar
Har ikke sett noen andre poster om dette, så jeg bare legger en ut...

Som de fleste sikkert har hørt om så har en gruppe godt trente personer raidet Postens brevsentral.
Hele operasjonen var nøye planlagt, og disse karene virka ikke som amatører.

Målet deres var å rane Gardermo transporten som transporterte titalls millioner kroner til brevsentralen.
Men disse folka kom jo litt for tidlig, og slapp ikke unna med mer enn ca 120 000 kroner, mens politiet skjøt etter de.
En av ranerene ble trolig skadet, siden det ble funnet blod som verken tilhørte politiet eller noen av gislene.

Disse folka hadde trolig en "insider" i Posten, og det spekuleres i om de også har militær trening.

Hva tror dere om denne saken?

Les mer på VG
hmm, virker jo som om det er tatt rett ut av en hollywood film, eller en liten runde cs? ser hvertfall sånn ut på bildet på vg sine sider

det virker jo litt sprøtt at dette skjer i "lille norge" .... så jeg vet ikke egentlig :P
satt og las om det i stad og det minner fryktelig om en film eller CS ja....
synst det måten det var gjort på var litt tøff jeg...
Det var veldig profesjonelt utført da, du brenner ikke en a8 bare for moro vet du. =)
Men uansett så var det et ran og ikke et "kommando-raid", hva nå enn det er

edit: leif..
Hollywood film? Jeg fikk ekstremt sterke assoiasjoner til de geniale danske filmene "I kina spiser de hunde" og "Gamle mænd i nye biler". Igrunn godt planlagte angrep, men i praksis så går det til pokker.

Sikkert Al-Qaida som må skaffe penger til å drive mer terror mot den vestlige verden.
Hehe! Der traff du spiker`n på hodet TipeX Det er vel et eller annet CS crew som har gått ammokk for å skaffe penger til ny pc el. Kansje de trenger penger til den store compo`en i USA kansje?
Fikk litt Olsenbanden-assosiasjoner, jeg, for å være helt ærlig :P
Hehe... Jaja... Tror ikke akkuratt Olsenbanden hadde stilt med AK-47 og svidd av en Audi A8 da Men de tapte jo stort på hele greia da hvist bilen var deres? Er jo ikke akkuratt billige disse bilene da... Men tviler sterkt på at de hadde svidd av en av deres egne biler...
Er litt shocka over hvor hardcore de var jeg.. De delte seg i to grupper.. En med MP5'er som begikk ranet, og en med AK som stilte seg opp for å vente på politiet.. Betyr ikke det at de ikke brydde seg veldig om de drepte politi eller ikke..? AK-rifler er da noe mer dødelig enn MP5?
Hmm... Ja virker kansje en liten anelse brutalt dette... Er jo ikke så ofte slikt skjer her i lille Norge da... Spesielt ikke så hardcore! Virker jo som noen wannabe-hollywoodmovie-robbere da...
Satt selv å hørte på politiradioen helt fra alt starta, ganske spenende egentlig
Men virket ikke som om politiet hadde så mye kontroll i det hele tatt, de omringa jo hele oslo's og full pakke, men de greide ikke å ta ranerne

Men vil ikke akkurat kalle det et vellyket kupp da De satt jo igjen en Suburban(Tahoe?) til noen 100K spenn + at de brant opp den ene audi'en
Sist endret av shibby; 31. oktober 2003 kl. 18:02.
høres jo ut som filmen swat i begynnelsen :P
Ranerne planla omringelsen. Det er derfor de slapp unna.. De kunne tydeligvis politiprosedyre. Siden politiet tok imot ild, kunne de ikke bare gå inn uten videre så de omringet området istedet.
Da fikk ranerne nok tid til å hente det de skulle, hoppet inn i fluktbilen og kjørte inn i en undergang under alle togskinnene. Plutselig var de 6 brede togspor borte fra politiet. Syntes de var ganske flinke jeg.. Bare tilfeldigheter at de ikke fikk det til..
Vanvittig fascinerende raid dette her.
Som tatt ut av en hollywood-film ala Heat!

Beundringsverdig hva de klarte å planlegge og utføre disse ranerne

Synes nesten synd på dem som ikke klarte målet sitt