Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 5867
Hva synes dere der ute om menn og feminitet? passer de to ordene sammen, blir det det samme som homofili, eller skal vi følge den gode, gamle maskuline kjønnsrollen?
Man trenger ikke være homofil om man er feminin.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg er litt usikker i hva du legger i ordet feminitet.

Vis du tenker på feminint utsende så ble det gjort en undersøkelse på det i tyskland. Det for meg sjokerende resultatet etter at 1000 forskjellige kvinner mellom 20 og 30 hadde sittet og vurdert digitalt manipulerte bilder av forskjelige gutter, viste at 7 av 10 jenter foretrakk gutter med noen femenine annsikts trekk. Men i den uken de var fruktbare så foretrak jentene mer maskuline gutter.. (har sansynligvis noe med østrogen nivået og gjøre). Denne undersøkelsen er noen år gammel, husker ikke når, men den er nyere en 1998.

Jeg synes dette er ganske urovekkende. Jeg håper virkelig at noen kan komme med fakta som beviser at denne undersøkelsen bare er kødd. Jeg har dessverre ikke funnet beviser på det enda..
spetznaz: Hvorfor er det urovekkende?
Ministry of Love
sptz's Avatar
vel vanskligere å få seg bete men du ser kanskje litt femi ut?

Jeg mente det ikke så veldig seriøst så det er ingenting å henge seg opp i.
Sist endret av sptz; 12. oktober 2003 kl. 01:22.
Synst ikke de to ordene hører i sammen...Man behøver jo ikke være homofil for å være feminin men de homofile har jo en tendens til å være det...Synst vi menn skal holde på den gode gamle kjønnsrollen jeg!Går på en mannsdomminert skole, med noen få jenter...Synst egentli de ikke har noe å gjøre på en mekanisk skole...Høres kansje kjønns diskriminerendes og gammeldags ut men det er min mening i hvertfall!
Må si med uenig der! Jeg mener at man skal velge utdanning, yrke, whatever ut i fra interesser og ikke tradisjon. Men misforstå meg rett, jeg mener ikke at menn skal kle seg opp med masse sminke og kjoler, og at kvinner skal slutte og "frisere" de stedene som skal være hårløse. Alt med måte.
Jeg synes enhver person burde få bestemme over sitt eget liv. Og si noe er riktig/galt blir feil, det er bare anderledes. Om en gutt sminker seg og går i kjole gjør det meg ingenting, det er da ærlig talt ikke min sak. Om noen liker guttejenter og andre liker jentejenter.. flott! Om alle hadde vært like ville det blitt temmelig kjedelig.

Sett av litt plass til individualitet og selvutrykk
Det er vel i slike temaer at man skal være så upartisk og nøytral som mulig. Det greier jeg simpelten ikke....
For min del virker de fleste menn som er feminine samtidig feminine. Er fullstendig klar over at jeg kan ta grundig feil, og at maskuline menn fint kan være homofile de og, men sånn er jeg...
Jeg driter faktisk i feminimitet, synes folk at jeg er feminim, helt ok for meg. Synes jeg at andre er det, kan de enten bry seg eller bare leve med det.

Er man skeiv er man skeiv.
Folk synes jeg er feminin, og jeg er ikke "skeiv". Jeg synes det er mer eller mindre festlig at folk synes det, for jeg er sikker med meg selv(Det har dermed 0 å si hva andre mener).

Ikke ta feminin feil, jeg sminker meg ikke, for å si det sånn.

Jeg har uansett ikke noe i mot at folk er "skeive", det får være deres sak, og ikke min.
Opprinnelig postet av wamphyrii
Jeg synes enhver person burde få bestemme over sitt eget liv. Og si noe er riktig/galt blir feil, det er bare anderledes. Om en gutt sminker seg og går i kjole gjør det meg ingenting, det er da ærlig talt ikke min sak. Om noen liker guttejenter og andre liker jentejenter.. flott! Om alle hadde vært like ville det blitt temmelig kjedelig.

Sett av litt plass til individualitet og selvutrykk
Vis hele sitatet...
Var det ikke du som mente at vi burde fjerne alle "mindreverdige" mennesker?

edit:
jo, det var det visst: http://www.freakforum.nu/forum/showt...120#post171120
Sist endret av Argus; 12. oktober 2003 kl. 19:13.
Dette mener jeg:

Gutter skal være middels feminine. Det jeg da mener, er at de skal være opptatt av hvordan de ser ut på en sunn måte. Å være for feminin opplever jeg som kvalmt. Det samme gjør jeg om veldig maskuline gutter. At gutter bruker pomade, parfyme og dusjer ofte opplever jeg som normalt. Likevel mener jeg at gutter skal holde seg unna g-streng, skjørt og lebestift.

Men så er vel den store problemstillingen: Hva er feminitet? Og skal man vurdere etter utsende, væremåte eller begge dele? Hva skal man vektlegge?
Jeg mener at hovedvekten ligger på væremåte... Uansett, det høres litt feil ut, hvis du ligger ordene menn og feminitet sammen. De 2 ordene sammen får det høres litt negativt ut, som gjør at det sannsynligvis blir feiltolket. For meg høres feminitet sammen med menn, helt homo ut... Men logisk sett er det noe helt annet.
femin betyr jo i utganspunktet kvinnelig, og maskulin mannelig.

Men jeg tok utganspunkt i hvordan man i dag bruker ordet.
Var det ikke du som mente at vi burde fjerne alle "mindreverdige" mennesker?
Vis hele sitatet...
Hvis du vil diskutere, send meg en PM - ellers blir det offtopic.

Times flies and people fly with it.
Feminine gutter virker mer hygieniske. Eller er det slik at en gutt er feminin hvis han er veldig renslig? Jeg ble plutselig i tvil. Det finnes selvfølgelig renslige barskinger og skitne menn i kjoler også.
jeg tror det går mer på samfunnet vårt slik det er liksom. hva vi egentlig definerer som maskulint eller feminint. Folk får være hva de vil for min del liksom. jeg anser ikke meg selv som spes feminin, og etter hva jeg har hørt så gjør ikke de fleste andre det heller, selv om jeg ER skeiv. så jeg ser ikke sammenhengen liksom.
jeg syns ikke feminitet og menn hører sammen.gutter/menn kan jo være renslige uten å være femi.tvert jeg ser femi fyrer så tenker jeg "garantert ghay elns"
femi,da mener jeg kiser som bruker sminke etc.

cyanid:sku tru manfred var rompofil ja
Ministry of Love
sptz's Avatar
Nå ble jeg litt redd når folk begynner og snakke om at det er femi og være hygienisk.. tror vi kan holde hvor ofte noen dusjer utenfor denne diskusjonen.. Når jeg tenker på femenin så er det vel mer kroppsholdning og ansiktstrekk jeg tenker på, for eksempel "store bambi øyne" er vel et typisk feminint trekk..

å kan vi fra nå holde oss til ripz sin siste definisjon om femi..
femin betyr jo i utganspunktet kvinnelig, og maskulin mannelig
Vis hele sitatet...
Sist endret av sptz; 13. oktober 2003 kl. 23:34.
Jeg sa ikke akkurat at det bare er feminine gutter som dusjer. Men feminine gutter virker på en måte så... rene, av en eller annen grunn. Har ikke noe å gjøre med hvor ofte man dusjer. Sier heller ikke at det er slik, det er bare et inntrykk jeg får.
akkurat hva slags øyne folk har kan de vel ikke så mye for da hehe. det har vel kanskje mer med hvordan folk er født, liksom...
Vel, jeg forbinder femi med den typiske GLÆTTE moten som har kommet. Alle går rundt og kjøper "fréshe klær" med glætte hårsveiser. De er en litt mildere utgave av Yngve fra Borettslaget. Det verste av alt er at det er inn.
så alle som er in er feminine?
Slik jeg ser det skal man ta vare på sitt utseende. kanskje ikke ved hjelp av sminke, men på andre måter.. Om det er feminint og alltid ha korte fine negler, lukte parfyme eller være nydusjet minst 1 gang pr dag synes jeg nå ikke.

Noen foretrekker mye hår på brystet, andre ikke. Samme gjelder andre steder på kroppen også, men man er ikke feminin selvom man ikke har hår på kista.

Femininitet og homofili hører sammen på samme måte som maskulinitet og homofili, folk er forskjellige.. ta bare mine venner..

Har kompiser som ser ut som fanden selv. alltid ubarbert, ustellt på håret og slitne klær... Andre napper sine øyenbryn, benytter parfyme, tar manikyr og digger spa behandlinger. En annen ser ut som en riktig mann med bart og skjegg, men er som en fjolle når han prater. Vifter med armene og smiler som en riktig homo, der sistnevnte er sannheten...

Definisjonen på femininitet er vel som en annen person ser det.. Utseende eller holdning!
Opprinnelig postet av Ba'alzamon
Hva synes dere der ute om menn og feminitet? passer de to ordene sammen, blir det det samme som homofili, eller skal vi følge den gode, gamle maskuline kjønnsrollen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror at alle er født bifile, men at de fleste ut ifra en naturlig mangel i seg selv søker det motsatte kjønn; m.a.o. menn søker mot femininitet grunnet lav egen femininitet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av fxxked
Jeg tror at alle er født bifile, men at de fleste ut ifra en naturlig mangel i seg selv søker det motsatte kjønn; m.a.o. menn søker mot femininitet grunnet lav egen femininitet.
Vis hele sitatet...
Er egentlig litt enig der, men er ikke sikker på hvorfor de fleste ender opp hetro eller hvorfor flere og flere ender opp homo.... En venninde av meg skrev en gang et lengre "verk" som heter "Vi er alle bifile" som beskriver dette på en bra måte. Mulig det er sant...
Det har vel ofte med normer å gjøre, når mannen ikke lenger har fysisk arbeide, er det kanskje ikke så stor utfordring i tøye hans grenser og da faller kjønnsmønstrene litt bort?
Opprinnelig postet av manfred
så alle som er in er feminine?
Vis hele sitatet...
Niks. Alle som er in er ikke feminine. Derimot er det in å være feminin. Det er ikke det samme.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Mye vettugt du kommer med her fxxed, høres jo utrolig nok ikke så dumt ut
LockHolmez; La meg bare si at jeg ikke er særlig fan av den slicke, smoothe moten du så pent beskriver. Noe som i hvert fall er klart er at femininitet(evt maskulinitet) og legning ikke er det samme(!).

En jente i historieklassen min kom med det flotte utsagnet at jeg var mer feminin enn hun var. I'm still not gay
Så et program om transvestitter, var visst en psykolog som hadde funnet ut at aller fleste transvestitter er veldig hetrofile, det viste seg faktisk de fleste kledde seg ut som chicks for at de var helt "obsessed" av det andre kjønn. Det spetznaz sa om at 7/10 damer likte menn med feminine trekk kan stemme ganske bra.. En kamerat av meg (100% hetro) sminker seg og kler seg som en dame en gang i blandt, og han drar damer som fluer til varm bæsj.
Opprinnelig postet av fxxked
m.a.o. menn søker mot femininitet grunnet lav egen femininitet.
Vis hele sitatet...
Nei?

La oss ta et enkelt eksempel. to kamerater av meg som er samboere. Ingen av de er feminine på noen som helst måte.

Det høres ut som du mener at det MÅ være en bitch og en butch i ethvert forhold. Dette stemmer nok ikke.
Better than thou.
Jeg bruker håndkrem, neglelakk, ansiktsmasker, etc. etc., og jeg drar fortsatt damer. *flexe*
Opprinnelig postet av comicz
Noe som i hvert fall er klart er at femininitet(evt maskulinitet) og legning ikke er det samme(!).
Vis hele sitatet...
Selvsagt ikke. Det har jeg heller ikke ment. Helt enig. Vil tro homoprosenten blant de femi er helt lik "oss andre".
altså. tilbake til det snakket om hva som er in og ikke. Det er fint at det er 'in' å kunne være seg selv. det er jo naturlig at noen er litt mer "feminine" enn andre. Men det å være feminin bare fordi det er in er latterlig.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
Jeg bruker håndkrem, neglelakk, ansiktsmasker, etc. etc., og jeg drar fortsatt damer. *flexe*
Vis hele sitatet...
Carlo du høres mer forfenglig ut en femenin eller like mye :knise:.
Tingen er at det noen syntes er femi syntes andre er normalt. Noen syntes de halvtrange buksene er femi, andre ikke. Det virker som flere og flere og flere få assioasjoer til homo når folk er femi. Det finnes vel maskuline homoer og..(?) Folk er redd for å vise feminime sider siden det blir sett på som homofilt og blir ofte mer maskulinene en det de i realiteten er. Menn har ting å lære av den feminine siden. Det er vel påvist at de har bedre klessmak osv.
Nei selfølgelig er ikke femininitet og homofili det samme...Men homofile har jo en tendenst til å være litt femi da eller hva?Er en her i området som går med beige skinnjakke, maskara, øyenskygge, tett inntilsittendes bukser, alvorlig sleik og skinnsko...Han er nokk homo ja for å si det slik Og feminin til tusen!Han minner av og til om de store gamle diva`ene!!
Du er sikker på du ikke er drag da Carlo?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Ikke mobb carlo han er en flott kvin..mann.
Hehe Det var jo selfølgelig ikke noe ondt ment med det Det er nokk bare jeg som kansje tenker litt gammeldags og ikke er med på at kvinnene skal ligge under bilen å skru og mennene skal stå forran speilet og sminke seg og kjøre kroppen full av forskjellige kremer
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Men homofile har jo en tendenst til å være litt femi da eller hva?
Vis hele sitatet...
Mener du at homofile er feminine? Skulle blitt med meg og kameratene mine en dag du da.
Better than thou.
Jeg mener heller ikke at kvinner skal ligge under biler og skru, men det mener jeg ikke menn heller skal.. Ikke de jeg er intressert i å sosialisere med anyway. Håhå, nå kommer folk til å hate meg enda mer :-D
jeg er litt uenig med deg der, carlo. asså... HVA kameratene mine driver med driter jeg forsåvidt i, men folk som kun mekker bil hele tiden befinner seg antageligvis ikke i min vennskapskrets uanset, da min interesse for faget ikke er der.

(Men er da litt praktisk å ha noen kjente so kan mekke litt noen ganger da )
Opprinnelig postet av manfred
altså. tilbake til det snakket om hva som er in og ikke. Det er fint at det er 'in' å kunne være seg selv. det er jo naturlig at noen er litt mer "feminine" enn andre. Men det å være feminin bare fordi det er in er latterlig.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du treffer veldig urent med det du skriver. De jeg kritiserer gjør det nettopp fordi det er in. Jeg skrev jo at denne moten har KOMMET, altså har dette lite med å være seg selv å gjøre. Man ser tydelig at de påvirker hverandre. Jeg mener ikke at folk ikke skal få lov til å kle seg som de vil, men en slik pålagt feminitet kan være fryktelig irriterende. De er nemlig IKKE seg selv, slik jeg ser det. En pålagt interesse for klær (med Oslo-L), solarium og Boyband-imitering. Dessuten har de tendenser til en overlegenhet ovenfor den andre, litt mer tradisjonelle måten å være på.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Etter de opplysningene jeg fikk av Carlo så gikk jeg til politiet. Og de fikk tegnet denne fantomtegningen:
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av LocHolmez
Jeg synes du treffer veldig urent med det du skriver. De jeg kritiserer gjør det nettopp fordi det er in. Jeg skrev jo at denne moten har KOMMET, altså har dette lite med å være seg selv å gjøre. Man ser tydelig at de påvirker hverandre. Jeg mener ikke at folk ikke skal få lov til å kle seg som de vil, men en slik pålagt feminitet kan være fryktelig irriterende. De er nemlig IKKE seg selv, slik jeg ser det. En pålagt interesse for klær (med Oslo-L), solarium og Boyband-imitering. Dessuten har de tendenser til en overlegenhet ovenfor den andre, litt mer tradisjonelle måten å være på.
Vis hele sitatet...
Det er ingen/få som blir femi for å være inn. Det er enkelte som kanskje opner seg er opp, og ser at de ikke trenger å gjømme seg bak macho bildet folk skulle ha før.
Langt ifra. Mulig dette er veldig forskjellig i forskjellige deler av landet, men her er det glættingæne som tar over. Og nei, dette har fortsatt ingenting med kritikk til seksuell legning å gjøre.
men det virker som om du skjærer alle over en kam her. "de som er femi gjør det for å være in". Hva vet du om de folka du møter? om de er sånn eller ikke?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Godt mulig at jeg blir sett på som femi her i bygden siden idealet her er de som pumper pumper og mekker på mopeder, og slikt, og rauniene (rånerene). Men nå er jo jeg egentlig bygutt.

Har du noen gang spurd en som er femi om han gjør det for å være inn? Du bare antar..?
Nei, jeg snakker ikke om alle. La oss få klarhet i dette.

1. Noen ville vært femi uansett.
2. Noen har hatt anlegg for å være femi, men har ikke turt det før de har sett at moten har åpnet for det.
3. De fleste har fulgt moten, og blitt femi fordi de synes det er kult å oppføre seg sånn. Jeg kjenner jo folk jeg har sett en usannsynlig stor forandring på, i løpet av kort tid.

Men, legg merke til at denne formen for femi ikke er tradisjonell feminin (jo, det og i noen tilfeller), men heller en GLÆTT, silkete, og viktigst av alt, falsk, måte å være på.