Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1084
som tittelen sier, eller er det butikken selv som anmelder?
Butikken anmelder.
Nå var jeg bare 15, men jeg ble hentet av vekter på senteret, som gikk gjennom sekk etc. Det ble politianmeldt da, men de ringte ikke når jeg ble tatt. Eneste de ringte var mamma, det var kleint nok, hehe. Etter ca. 6 måneder fikk jeg brev fra politiet om henleggelse.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg ble tatt som mindreårig kom det først en kar fra bakrommet, så en vekter, og etter å ha sittet inne på bakrommet en time eller mer kom det fire snut og tok meg ut i svær kassebil lol. Kjørte meg til barnevernsvakta hvor jeg måtte ringe foreldra mine. Hadde bøffa for 50 kr eller noe.
Snakk om riktig ressursbruk for politiet...

Når jeg senere jobba i butikk var prosedyren at vekterne tok seg av det og at de skrev anmeldelse, ikke noe tilkalling av politi
Butikken eller vekterne på vegne av butikken.
Etter et tiår i butikkyrket har jeg sett politiet møte opp en gang. Da hadde en kar stjelt kjøtt for over 50 tusen.

For en 6-pack eller en pakke pølse så er sjansene nesten null, men du blir anmeldt uten tvil.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Etter et tiår i butikkyrket har jeg sett politiet møte opp en gang. Da hadde en kar stjelt kjøtt for over 50 tusen.

For en 6-pack eller en pakke pølse så er sjansene nesten null, men du blir anmeldt uten tvil.
Vis hele sitatet...
Samme. Stort sett bare hvis du har utagert og er satt i jern eller skadet noe eller noen (gjort deg skyldig i andre lovbrudd). Også hvis du nekter å oppgi ID eller ikke er norsk statsborger. Ellers kommer de stort sett bare ved grove tyverier i de største byene.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Butikken anmelder.
Vis hele sitatet...
Sitat av noiapingvinen Vis innlegg
Butikken eller vekterne på vegne av butikken.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, det hender også at politiet anmelder på vegne av butikken.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snakk om riktig ressursbruk for politiet...
Vis hele sitatet...
Å jobbe forebyggende ved å stille mannsterke og uniformerte er helt klart rett ressursbruk, så lenge de har kapasiteten til det.

Poenget er at de ungdommene som blir tatt både havner inn i et opplegg med barnevern/politi/konfliktråd, men også at de sitter på freak eller med de andre halvkriminelle kompisene sine og forteller om hvordan de ble slept avgårde av en gjeng politi "bare" fordi de naska, slik at terskelen for også andre som hører om det blir betraktelig mye høyere.