Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 5903
Akkuratt sånn er det i Kristiansand også. Etter mørket faller på blir hovedgata i byen forvandla til "yo-strøk" i L.A. Langs hele gata gjennom byen står det i alt minst 5-6 gjenger på en 10 stykk. Politiet kjører hele tiden frem og tilbake for å passe på at det ikke blir bråk. Og det dummeste er at de har begynnt med "battle" som det heter i Eminem sin film. To stykk står og raper til hverandre mens de rundt lager "melodi/rytme" med munnen. Er så idiotisk at de overtar byen på kvelden. Man kan risikere å bli banke hvis man går gjennom der på kvelden.
Man må vel kunne forby slike folk å være i byen på denne tiden? Og hvertfall få de til å holde kjeft, og gå et annt sted å synge!
Lurer på om jeg skal kasste ei krone eller to til de neste gang jeg ser de....
ja, jeg bor i kristiansand :X
ta et oppgjør med de i kristiansand. Tviler på at de er så jævla mange flere utlendinger enn det er norsker i den byen.
Vær så snill.

Gi oss noe saklig.
Opprinnelig postet av HanZen
ta et oppgjør med de i kristiansand. Tviler på at de er så jævla mange flere utlendinger enn det er norsker i den byen.
Vis hele sitatet...
Det har vi forsåvidt også gjort med flere gjenger flere ganger.
Endel er også klitt kastet ut av landet, problemet er bare at de kommer tilbake igjen. De er en måned eller to i Sverige, så kommer de hoppende tilbake igjen. Et par som jeg har vært borti, har blitt kastet ut 3-4 ganger nå... noen har faktisk dratt hjem, men flertallet er umulig å bli kvitt...
Opprinnelig postet av SharQ

Njah. Definisjonen på "Idiot" er noen som har IQ på skostørrelsenivå, så idiot er jeg nok ikke. Samtidig har jeg egentlig noe imot å bli kalt idiot, men det er en helt annen diskusjon, som ikke hører hjemme i denne tråden.
Vis hele sitatet...

Det er ikke helt sant da SharQ, en idiot er faktisk en som ikke forstår seg på politikk, i ordets opprinnelige betydning.

Det jeg skulle si var at Norge har faen meg jævler som flytter til utlandet også. Har dere sett Sydenliv? Det er faktisk slik de oppfører seg. Kaller dere noen som er rasistisk og jævlige mot de som opprinnelig bor der er så jævla flinke? Selv om de bare bor der i 6 måneder før de drar igjen.
Akkurat, de bor der i 6mndr. så er de borte igjen. Disse kommer til å bo her for alltid. (ikke at jeg forsvarer Ola N. i syden.)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg foreslår at alle nordmenn skal slå seg sammen, få med alle de som har fått utlevert heimevernsAG3'er, og skyte alle de tullingene så fort som mulig. Da vil problemet være løst, og de negerjævlene vil kanskje endelig vise litt respekt for oss ariere.

HJ
Vi nordmenn prater altfor mye, og handler alt for lite.
Mange her som virker veldig tøffe når de prater, men neppe noen som hadde sagt det samme om de sa det rett til en kosovo albaner og ikke på forumet. Mange mener den rette løsningen hadde vært å bare hevet ut alle som gjør noe galt, vel den ordningen stemmer jeg for, men la oss innse det.. det kommer ikke til å skje. Nå har jeg ikke noen forslag til HVORDAN, men noen som faktisk kan komme med et forslag? (uten å nevne AG3). Jeg har heller ikke lest hele tråden, så om noen allerede har kommet med noen fornuftige løsninger så må jeg bare få si unnskyld.
Opprinnelig postet av SharQ
Jeg foreslår at alle nordmenn skal slå seg sammen, få med alle de som har fått utlevert heimevernsAG3'er, og skyte alle de tullingene så fort som mulig. Da vil problemet være løst, og de negerjævlene vil kanskje endelig vise litt respekt for oss ariere.

HJ
Vis hele sitatet...
Der håper jeg virkelig du var ironisk.
Hvis du ser på det SharQ har skrevet før, så ser du nok at han er gankse så ironisk ja
Better than thou.
Jeg skulle egentlig skrive noe jævlig smart, men SharQ har liksom allerede gjort det.

Jeg har aldri følt meg redd når jeg går ut på byen, og jeg bor i Oslo. Ikke er jeg noen slossperson heller.
Ja Beistet... Enkelte har en tendens til å slenge med lippa av og til ja... They can talk the talk, but can they walk the walk? Innvandrer gjenger er et stort problem, og kommer nokk alltid til å være et problem også...
Hei tenkte jeg skulle hive meg inn i denne debatten, selv om det er en del useriøse inspill.
først vil jeg si at dette er feil:
"Definisjonen på "Idiot" er noen som har IQ på skostørrelsenivå"
Idiot er et gresk ord (idiotus) og ble brukt om folk som lot være å gjøre sin borgerplikt, å stemme ved valg.

Ok her er min teori:
Innvandrerene i Norge har desverre blitt en underklasse, de borgerlige partiene sier ja til mye mer innvandring fordi at da kan de lønne folkene som driver Norge enda lavere. Innvandrerene fra Asia i Norge har for det meste drittjobber. Jeg har selv jobbet på flere gamlehjem og er smertelig klar over at de ikke hadde gått rundt om ikke noen voksne ansvarsfulle innvandrere hadde tatt disse jobbene, fordi Nordmenn over 30 år gidder ikke være pleieassistenter og sånne ting. Dette er synd og skam egentlig. Jeg jobba sammen med en jævlig hyggelig siv.ing. som var pakistaner, han fikk ikke jobb på andre steder enn gamlehem. Jeg kunne nevnt mange sånne eksempler til, men dere tar tegninga...

Dette er innvandrerungdommen smertelig klar over og det får følger i samfunnet....

En ting man må være klar over er at de fleste som er kommet til Norge kom fordi Norge trengte arbeidskraft...Det er spesielt pakistanere fra Punjab-provinsen som har tatt turen og som kan ved noen toskete familiegjenforeningslover, sørge for at det har kommet flere...Og enda flere :P
Dette er skikkelig bygda i pakistan og de har tatt med seg sine leveskikker som er endel gammeldagse og diskriminerende.
Dette burde man vært OBS på før.

Til dere som føler at dere blir terrorisert av innvandrergjenger på skolen: De veit at det er kun de årene, de har noe å si...Dere kommer til å ta igjen, men å hive alle søknader med navn på som ikke er i Ola og Per gaten.
Ja, det finnest jo mange innvandrere som faktisk gjør en god jobb, ikke stjeler, oppfører seg som godtfolk, følger lovene, lærer seg språket og våres norske leve måte... Man skal ikke tro at alle er like... Men det er desverre en god del som ødelegger for resten... Men så var det å skille saltet fra sukkeret og det er ikke altis like lett... De fleste tar nokk bare å dumper hele greien.
I fjor kom det 17 000 asylsøkere og "flyktninger" til Norge, i tillegg kom det over 30 000 innvandrere under dekket "familiegjenforening". Jeg har vært med å avdekke større smugleroperasjoner av innvandrere til Norge, snylter på systemet som jeg og deg og alle andre hardt arbeidende nordmenn, som stadig får mindre lønn fordi innvandrere presser arbeidsmarkedet, må betale.

Arbeidsledigheten øker, så ikke kom her og fortell meg at vi må importere arbeidskraft fra østen fordi vi ikke har nok arbeidskraft her hjemme.
her oppe i harstad så har jeg ikke lagt merke til noen innvandrer gjenger som terroriserer noe særlig.
heller ikke da jeg gikk på skole på sjøvegan som har 50% innvandrere og 50 %& norsk befolkning med første øyenblikk.

derimot så er det en del norske personer som ødelegger og holder på akkurat innvandrerne blir beskrevet her....
(ikke akkurat det "battle" greia da men ..)
så kansje kulturen ikke er så ulik på det punktetm, bare vi som legger spesielt merke til dem siden de "ikke" er "norske" ?

men som alle steder ellers så har de sine svarte får som ødelegger. så en innskrenkning av inntakett og strengere lover er jeg 100% FOR.
Opprinnelig postet av Psych|Com
her oppe i harstad så har jeg ikke lagt merke til noen innvandrer gjenger som terroriserer noe særlig.
heller ikke da jeg gikk på skole på sjøvegan som har 50% innvandrere og 50 %& norsk befolkning med første øyenblikk.

derimot så er det en del norske personer som ødelegger og holder på akkurat innvandrerne blir beskrevet her....
(ikke akkurat det "battle" greia da men ..)
så kansje kulturen ikke er så ulik på det punktetm, bare vi som legger spesielt merke til dem siden de "ikke" er "norske" ?

men som alle steder ellers så har de sine svarte får som ødelegger. så en innskrenkning av inntakett og strengere lover er jeg 100% FOR.
Vis hele sitatet...
Du har ingen problemer med innvandrere og du sier selv at det er noen få som ødelegger for andre. Og DERFOR vil du ha strengere kontroll og færre som skal få lov til å komme? Det store flertallet av lovlydige reelle flyktninger skal altså lide fordi det er noen drittsekker blant dem? Det synes jeg er urettferdig.
Opprinnelig postet av Coolduck

"Definisjonen på "Idiot" er noen som har IQ på skostørrelsenivå"
Idiot er et gresk ord (idiotus) og ble brukt om folk som lot være å gjøre sin borgerplikt, å stemme ved valg.

Vis hele sitatet...
Jeg var nær nok,da!

Dontomaso : du ser ut til å få sagt det så bra og jeg er enig med deg i de fleste av tingene du har sagt, så jeg melder meg ut og sier "Jeg mener det SharQ og DonTomaso mener, for de kan få sagt det. I motsetning til noen som er misunnelige for det de ikke vet hva halvparten av ordene de sa nettopp betydde, og tyr til lettere ord som "Idiot". Ha det. "
Hvorfor er det så fantastisk at vi får inn innvandrere til jobbene på gamlehjem? Blir ikke de gamle?
Better than thou.
Men med FrP tankegangen deres har dere jo bevisst at å tenke kortsiktig er best, hva er det nå du driver med Zpeef?
Opprinnelig postet av Carlo

Jeg har aldri følt meg redd når jeg går ut på byen, og jeg bor i Oslo. Ikke er jeg noen slossperson heller.
Vis hele sitatet...
Ja,du sier alltid det til det kjedsommelige og latterlige.Men du har nettopp flyttet til Oslo,og har neppe vært ute i Oslos forsteder med 40% innvandrere kveldstid.
Neste gang du beveger det andre steder enn sentrum kan du jo gå bort til en innvandrer-gjeng og be dem bomme deg en røyk.
Please??For min skyld?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av pedder
Ja,du sier alltid det til det kjedsommelige og latterlige. Men du har nettopp flyttet til Oslo,og har neppe vært ute i Oslos forsteder med 40% innvandrere kveldstid.
Neste gang du beveger det andre steder enn sentrum kan du jo gå bort til en innvandrer-gjeng og be dem bomme deg en røyk.
Please??For min skyld?
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Liverpool. Det er en by som er grå av støv og med mange familier som lever på veldig dårlige kår. Hvorfor det er slik er en lang historie, men resultatet er i alle fall at det er mye - *MYE* volds- og annen kriminalitet her i byen. Lite av den kriminaliteten er det utlendinger som står for.

De første 6 månedene jeg bodde her ble jeg forsøkt ranet tre ganger og slått ned en gang. De siste to årene har jeg ikke hatt noen problemer. Hvorfor? Her i england kalles det å være "streetwise" - eller vite hvordan man unngår problemer. Det er nøkkelen bak hele denne typen ting. Det inkluderer at dersom du kommer over en stor gjeng, så viser man ikke at man er redd, samtidig som man viser respekt.

Å gå bort til en innvandrergjeng og be om å bomme røyk er ikke det jeg vil kalle streetwise, av den enkle grunn av at man tiltrekker seg uhensiktsmessig mye oppmerksomhet, og at det for enhver utenforstående vil virke som om du prøver å vise hvor tøff og kul du er at du tør å be om en sigg.

Måten du besvarte posten til Carlo på, forklarer for meg hvorfor du har problemer med innvandrere: Du er akkurat som dem: Du tror du eier hele Oslo, og at ingen andre har rett eller lov til å være i gatene. Og du tar selvfølgelig smertelig feil.

Om du gir respekt og ikke gjør dumme ting, så skal det mye til å bli et offer for vold i de fleste tilfeller - spesielt i Oslo, hvor det er lett å holde seg til godt opplyste gater og veier, dersom du er bekymret for å bli utsatt for vold.

Jeg synes Oslo var en ille by (jeg bodde der noen år), men etter å ha bodd i Liverpool en stund så forstår jeg at Oslo ikke er så ille - trikset er bare å innse at Oslo - som alle andre større byer - har uromomenter som man bør forsøke å unngå, eventuelt løpe fra om det skulle komme til stykke. Det nytter ikke å yppe.

Hadde du vist meg holdningen du viser til Carlo ("du veit ikke åssen det er, du er ikke hard og tøff og innfødt Oslo,mann som meg" - i alle fall slik jeg oppfatter det), og jeg hadde møtt på deg i byen, så hadde jeg gledelig gjort det du beskylder de voldelige innvandrerne å gjøre; nemlig å gi deg en midt mellom øya, uten å tenke to ganger, og definitivt uten å angre.

HJ

Edit: ser at dette er en av de første postene dine. Glemte å ønske deg velkommen til forumet. Velkommen.
Sist endret av SharQ; 3. november 2003 kl. 04:56.
Opprinnelig postet av SharQ

De første 6 månedene jeg bodde her ble jeg forsøkt ranet tre ganger og slått ned en gang. De siste to årene har jeg ikke hatt noen problemer. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Fordi du er en ikke-vestlig innvandrer?

Opprinnelig postet av SharQ

Her i england kalles det å være "streetwise" - eller vite hvordan man unngår problemer. Det er nøkkelen bak hele denne typen ting.
Vis hele sitatet...
Til en viss grad,men en del innvandere er ute etter bråk UANSETT,særlig på byen i helgene.
Og da hjelper det lite hvor streetwise du enn er.


Opprinnelig postet av SharQ

Om du gir respekt og ikke gjør dumme ting, så skal det mye til å bli et offer for vold i de fleste tilfeller - spesielt i Oslo, hvor det er lett å holde seg til godt opplyste gater og veier, dersom du er bekymret for å bli utsatt for vold.
Vis hele sitatet...
Med en mer restriktiv innvandringspolitikk hadde man sluppet å holde seg til godt opplyste veier.Er det for mye forlangt å kunne føle seg trygg i sitt eget land?


Opprinnelig postet av SharQ

Jeg synes Oslo var en ille by (jeg bodde der noen år), men etter å ha bodd i Liverpool en stund så forstår jeg at Oslo ikke er så ille -
Vis hele sitatet...
Oslo har blitt verre i de årene siden du bodde der,snart er store deler av Oslo øst kolonisert av innvandrere.

Opprinnelig postet av SharQ

Hadde du vist meg holdningen du viser til Carlo,og jeg hadde møtt på deg i byen, så hadde jeg gledelig gjort det du beskylder de voldelige innvandrerne å gjøre; nemlig å gi deg en midt mellom øya, uten å tenke to ganger, og definitivt uten å angre.
Vis hele sitatet...
Har du vært mye borti politiet før?Hva har du sittet inne for?
Å true folk med bank på den måten tyder på at du er gansk syk i hodet og trenger profesjonell hjelp.
Sist endret av pedder; 3. november 2003 kl. 05:58.
Bare for å ha sagt det, jeg leste gjennom posten hannes og fant ingen steder hvor han truet deg med bank. Så du burde begynne å lese gjennom alt, selv om du er ny på forumet. Og kansje tror du at du eier det også?

Edit: han sa derimot at hvis DU ypper, så får du bank.
sharqDu har ingen problemer med innvandrere og du sier selv at det er noen få som ødelegger for andre. Og DERFOR vil du ha strengere kontroll og færre som skal få lov til å komme? Det store flertallet av lovlydige reelle flyktninger skal altså lide fordi det er noen drittsekker blant dem? Det synes jeg er urettferdig.
Vis hele sitatet...
poenget er å minske "skadespredningen" og prøve å luke bort de som ødelegger ved å innskjerpe utkastings reglene..
pedder:du vil ikke se ikke-vestlige folk i "byen din",så enkelt er det.
Om de er litt tøff i trynet så er det bare verre.
Har du aldri irritert deg over hvite gjenger?
Når du var 12 år så var det alltid de som var dobbelt så stor som deg og du visste de respekt for ikke å bli banka,det er det samme med disse gjengene.
At noen er voldelige og ute etter bank får onkel politi eller du ordne opp i,det har ingenting med innvandringspolitikk å gjøre,bortsett fra noen ganger dårlig intregering fra Ola Normann sin side.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av pedder
Med en mer restriktiv innvandringspolitikk hadde man sluppet å holde seg til godt opplyste veier.Er det for mye forlangt å kunne føle seg trygg i sitt eget land?
Vis hele sitatet...
Trygg i eget land? Den setningen innebærer at du synes at alle skal føle seg trygge i sitt eget land, men ikke i andre land? Dvs om du reiser til sverige eller amerika, så har du ikke rett til å føle deg trygg?

Dessuten: Om du føler at du har rett til å føle deg trygg om du går i de mørkeste krinkelgater i Oslo, så har du selfølgelig rett - det er slik det burde være. Jeg synes også det er dumt med krig og fred og religion og politikk og sånn, men det er ikke den situasjonen vi har, og det er neppe den situasjonen vi får med det første. Hadd det ikke vært for innvandrere, så hadde det vært andre faremomenter som gjør at man ikke henger rundt i visse deler av byen. Narkolangere, halliker og annet utyske gjør at ethvert vettugt menneske holder seg unna.

Opprinnelig postet av pedder
Har du vært mye borti politiet før?Hva har du sittet inne for?
Å true folk med bank på den måten tyder på at du er gansk syk i hodet og trenger profesjonell hjelp.
Vis hele sitatet...
Som noen andre pekte ut, jeg trua deg ikke med bank. Jeg er ikke spesielt glad i - eller spesielt flink til - å slåss. Men om du hadde vært så sinnsykt breial og tøff i trynet mot meg som du gav inntrykk av å være i posten du skrev til Carlo, så hadde jeg lappet til deg. Grunnen? Jeg hadde følt meg truet.

Hvorfor sa jeg ikke at jeg hadde vært redd før? Vet ikke. Tror jeg skulle prøve å illustrere poenget mitt. Det poenget er at jeg regnet med at du ikke kom til å forstå at folk føler seg truet, og dermed blir farlige. Prøv å drive en katt inn i et hjørne, og slipp fra det uten å bli klort - det er slik det fungerer med mennesker også.

Folk som føler seg presset opp i et hjørne (i dette tilfellet: innvandrerungdom) vil finne en eller annen forsvarsmekanisme. I dette tilfellet: Gjengmentalitet.

At det er feil måte å løse et problem på er åpenbart. Politiet bør gjøre noe, og poltikere bør gjøre ting. Men xenofobi og innvandrerhat mer grunnene enn løsningene på problemet.

HJ
Sist endret av SharQ; 3. november 2003 kl. 11:56.
Better than thou.
Opprinnelig postet av pedder
Ja,du sier alltid det til det kjedsommelige og latterlige.Men du har nettopp flyttet til Oslo,og har neppe vært ute i Oslos forsteder med 40% innvandrere kveldstid.
Neste gang du beveger det andre steder enn sentrum kan du jo gå bort til en innvandrer-gjeng og be dem bomme deg en røyk.
Please??For min skyld?
Vis hele sitatet...
Vær så snill, du vet ingenting om hva jeg har gjort, hvor jeg har bodd, eller hvor jeg har vært.

Uten å prøve å få det til å hørtes fett ut gikk jeg alene i en sidegate til Karl Johan for et halvt år siden, full og jævlig pissed off klokken 3 om natten. Mot meg kommer vel 5 pakistanere som passer ganske greit i stereotypen gjengungdom. Dum som jeg er går jeg bare rett på dem og dytter han ene i bakken som et resultat av det. Men ooops, hva skjedde? De spurte hva i helvete jeg egentlig drev med, mens jeg gikk videre som før. De gav ingen tegn til å være ute etter å ta meg pga. av dette, og fortsatte å gå.

Igjen, dette var teit, skulle aldri gjort det, men jeg hadde gjort det samme om det var nordmenn som kom mot meg.

Hadde forøvrig vært interessant å vite hva ditt tidligere nickname her på nFF var, da du tydligvis har vært medlem under et annet navn før.


Opprinnelig postet av pedder
Fordi du er en ikke-vestlig innvandrer?
Vis hele sitatet...
Haje er fra Nederland.
Opprinnelig postet av Coolduck
Hei tenkte jeg skulle hive meg inn i denne debatten, selv om det er en del useriøse inspill.
først vil jeg si at dette er feil:
"Definisjonen på "Idiot" er noen som har IQ på skostørrelsenivå"
Idiot er et gresk ord (idiotus) og ble brukt om folk som lot være å gjøre sin borgerplikt, å stemme ved valg.
Vis hele sitatet...
Litt offtopic og usaklig, men rett skal være rett.

Du kan ikke si at Sharq har direkte feil, fordi Idiot blir i det norske språk brukt om "en som har iq under 35".
Ordets oprinnelse er som du sier rett.
Jeg mente ikke at det er mangel på arbeidskraft i Norge nå, men de borgerlige vil gjerne ha enda fler (innvandrere) slik at de kan minske minstelønnen kraftig. Det har jo nettopp kommet forslag om å senke minstelønnen...
Innvandrerne som kommer til Norge nå er uskolerte mennesker..Det foregår en "Braindrain" med at alle innvandrere med utdanning og ekspertise velger bort Norge fordi de ikke får jobb. Derimot så er Norge et perfekt land om du er kun ute etter å tjene en rask slant ulovlig. Norge er et lite paradis der.

Altså min mening er: (jeg overdriver litt)

1:Alle innvandrere som har noe positivt å bringe til samfunnet,velger heller et annet land. jeg tror også det er en sammenheng mellom folk som har høy utdanning og som er sekulære(? riktig? )og integrering.

2: folk som kommer fra krigherjede områder og som er etterfulgte kan bli bra borgere om de får den hjelpen de trenger, noe de ikke gjør. Her mener jeg IKKE mennesker som drar på ferie til hjemlandet sitt. Sorry da trenger de IKKE hjelp. Det var ikke så mange jøder som dro på ferie til NAZI-tyskland var det?

3: En liten gruppe er desverre de som gir faen i hvilket land de bor i, de har en tro som hører hjemme i middelalderen, de har ingen interesse av å bli innlemmet i samfunnet, de hater norsk levesett, men tar gjerne imot norske penger.
Pedder: Hvordan i svarte kan du få noen slags anelse av hvordan folk er her på et forum? Du må nesten møte folk irl for å kunne trekke slike beslutninger som det... Du har jo ikke vert medlem en måned her en gang da så...


*Velkommen til forumet pedder og Coolduck*
Opprinnelig postet av Coolduck
3: En liten gruppe er desverre de som gir faen i hvilket land de bor i, de har en tro som hører hjemme i middelalderen, de har ingen interesse av å bli innlemmet i samfunnet, de hater norsk levesett, men tar gjerne imot norske penger.
Vis hele sitatet...
akkurat...
Opprinnelig postet av Coolduck
3: En liten gruppe er desverre de som gir faen i hvilket land de bor i, de har en tro som hører hjemme i middelalderen, de har ingen interesse av å bli innlemmet i samfunnet, de hater norsk levesett, men tar gjerne imot norske penger.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke Unge Høyre jeg heller.Og jeg synes også at Unge Høyre får for mye i statsstøtte.




Vet ikke om dere sA dokumentaren "Vil du bli norsk" pA TV2 i gaar.
Men jeg har inntrykk av at det er slike folk som oppforer seg naar de kommer over Norgesgrensa. For dere som ikke saa dette:
Det dreide seg om UDI som tok mennesker som kom fra krigsherjede omraader i Afrika inn til intervju for aa se hvem som var "verdig vinner" av aa komme til Norge. De som var blitt plaget/slaatt/forfulgt mest fikk komme inn. De fikk 1 time paa aa overtale 2 UDI medlemmer for hvorfor akkuratt DE trenger en ny start i Norge.(UDI har bare 170 plasser aa dele ut)
Slike mennesker som maa gjennom en slik prosess, er evig takknemmelige naar de forst krysser grensa, men mange kosovoalbanere som ogsaa har vaert paa flukt, kommer MYE lettere over grensa og inn i asylmottak. De ser paa det aa komme til Norge som en selvfolge naar det er krig i deres land.
Det mener jeg er grunnen til at mange oppforer seg som idioter og ikke er takknemmelige naar de kommer til Norge!