Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 5866
Opprinnelig postet av LocHolmez
3. De fleste har fulgt moten, og blitt femi fordi de synes det er kult å oppføre seg. Jeg kjenner jo folk jeg har sett en usannsynlig stor forandring på, i løpet av kort tid.

Men, legg merke til at denne formen for femi ikke er tradisjonell feminin (jo, det og i noen tilfeller), men heller en GLÆTT, silkete, og viktigst av alt, falsk, måte å være på.
Vis hele sitatet...
jeg lurer på hvilken bakgrunn du kan si at "de fleste har gjort...". enten så har du da gjort en ufattelig god research, eller så uttaler du deg litt latterlig.

hva om noen ER "glætt" egentlig da?
Det er bare sånn man oppfatter mens man lever. Akkurat som at jeg har et inntrykk av at de fleste som har 90 piercinger fra panna til nesa heller har en trang til å skille seg ut (altså deres form for mote, den motsatte logikk) enn at de føler at det er på den måten de er mest seg selv.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Delusional
Etter de opplysningene jeg fikk av Carlo så gikk jeg til politiet. Og de fikk tegnet denne fantomtegningen:
Vis hele sitatet...
Søsteren min så tilfeldigvis dette bildet, og spurte om det var laget av en med downs. Hæhæ :-D
men folk kan da synes det er fint? på samme måte som å pynte seg på andre måter. uten noen som helst intensjon om at de VIL skille seg ut?
very impotent freak
Delusional's Avatar
LocHolmez: Herregud så mye du vet om personer altså, jeg vet ikke hvordan du vet aalt dette. Du er vel utrolig femi fordi det er mote og så har du 90 piercinger i trynet. Eller er du tankeleser?

Du må jo være en ekte menneskekjenner, du som vet alt til tross for at du ikke er inni de bestemte sosiale gruppene. Du lar dine egne meninger og den almenne oppfattningen komme i veien for et objectivt synspunkt.

Carlo: Look at my avtar, should xplain lot...
Sist endret av Delusional; 14. oktober 2003 kl. 22:48.
er det meg du snakker til, eller LocHolmez?
very impotent freak
Delusional's Avatar
LocHolmez
Mener bare de har en tendes til og være det manfred...Det er jo bare dine meninger Carlo, ingen er like vet du(Akkuratt det dene threaden handler om da faktisk)og tror ikke akkuratt folk hater deg noe mer for dette
altså... virker som om folk her har temmelig mange fordommer. fordommer forekommer som oftest enten på grunn av uvitenhet eller frykt/usikkerhet for noe. Hvorfor ikke la folk være som de vil og ønsker uten at alle trenger å legge seg opp i det. Hvis dere henger dere opp i hvordan folk ser ut og ikke hvordan personene egentlig er, så mener jeg at dere har et problem.
Kan, ja. Men jeg tror de fleste heller har trangen til å skille seg ut. (Altså igjen de tre punktene.)

Glætt er forresten litt vrient å forklare. Tror mange kjenner den igjen. Denne typen glætthet kom til denne delen av landet for kanskje to år siden. Eller kanskje mer. Det finnes altså hundrevis av GRENER innenfor glætthet. Mange vil se for seg Nick Carter, mens andre vil se for seg Ynge fra Borettslaget (som kanskje heller burde gå i blodfemi-kategorien.)

Men, for å utdype de tre punktene (så du snart slipper taket her) igjen: Kritikken min er rettet mot de som gjør dette PÅLAGT.

Jeg snakker til omtrent alle.

Delusional: Tankeleser er litt overdrevet. Det er bare mer realistisk når man ser hvordan forandringene kommer. Man kan til og med se tydelige forskjeller innenfor de forskjellige linjene på skolen. Dessuten, lett på spydigheten.
very impotent freak
Delusional's Avatar
At folk kler seg mer femi er vanskelig å gjøre noe med. Fordi de fleste butikker legger opp til slikt. Men det jeg mener er at du ikke vet hva som foregår inne i hodet til folk. Du kan ha dine teorier, men je ville ikke akkurat brukt dette som noe argument siden dette er pur spekulasjon.
du sier du sikter til de som gjør det pålangt, så sier du etterpå at du sikter mot omtrent alle. mao: du ER tankeleser? siden du veit at omtrent alle er slik! fascinerende.
Dere må skjønne logikken her. Det er lett å se innenfor f.eks. en skole hva som er pålagt, og hva som ikke er det. Man kan bevise dette med et eksempel som setter alt på spissen. Men så dropper jeg det, og ender opp med konklusjonen i eksempelet: Det er noe jeg har troen på at vil FORSVINNE igjen. Akkurat som de andre motene.

Jeg skrev ikke at jeg siktet til omtrent alle. Ikke om, men til. Det var svaret på noe du skrev lenger opp.

Jeg sikter forøvrig til de fleste, så du misforsto meg riktig. Man kan jo lett se hvor pålagt det var om f.eks. 3 år. (Altså ved å se hvor mange som sitter igjen med glættis-væremåten.)
Opprinnelig postet av Delusional
Det er ingen/få som blir femi for å være inn. Det er enkelte som kanskje opner seg er opp, og ser at de ikke trenger å gjømme seg bak macho bildet folk skulle ha før.
Vis hele sitatet...
Så her sier du at alle de feminine guttene jeg kjenner. bare har "åpna" seg, og blitt seg selv? Hvordan kan du vite det? Har du vært oppi hodene deres? Er du tankeleser? Fascinerende.

Small edit by spellingnazicrew2k
Det er lett å se innenfor f.eks. en skole hva som er pålagt, og hva som ikke er det.
Vis hele sitatet...
javel. en enorm menneskekjenner du da?
Les resten av posten før du svarer.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det han sier er at han tror mange ikke føler seg nødt til å gjemme seg bak en machofasade, ubevisst vel og merke. Kanskje pga mindre trang til å dele opp/gjøre forskjell på kjønnene?
det er jo et faktum at man sliter mer og mer med å egentlig skille kjønn. man kan jo se enkelt på det, og skille mellom innovertiss og utovertiss, men hva med hva folk føler om seg selv?
Syntes dere burde høre Gatas Parlament: Fucked up på Laurdag. Der har han som rapper mange gode poeng når det gjelder skjev eller streit. Egentlig har det lite å si for meg, ettersom alle er personer og det gjør bare at personer er mer interresante å snakke med hvis de ikke er helt som alle andre. Jeg er ikke homo selv men jeg syntes at les: NOEN homofile ser ut som f*en, mens andre er helt normale. Det har ingenting med legning å gjøre, men mer om hvordan de alltid er. Der fikk jeg sagt det òg.



Edit: Ikke det at jeg er så helt skutt, men hva er pomade?


Igjen en edit: Det kan diskuteres om jeg er skutt eller ikke, men ikke her.

Edit igjen: til Manfred: det er forskjellig hvordan du definerer normal, så egntlig er ordet en uting når man snakker om mennesker. Og det at streite også kan se ut som f*en har du helt rett i.
Sist endret av pinnsvinet; 15. oktober 2003 kl. 19:20.
pinnsvinet: på samme måte som om mange streite ser ut som f*. det er ikke noe skille der. homser er ikke noe annerledes. (bare for å fortsette på den setningen )

en ting til: du skriver om folk som er "normale". Hva mener du med normalt egentlig? Hvem definerer hva som er normalt?

geitost: han på forsiden der er jo søt da hehe
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Tias
Det han sier er at han tror mange ikke føler seg nødt til å gjemme seg bak en machofasade, ubevisst vel og merke. Kanskje pga mindre trang til å dele opp/gjøre forskjell på kjønnene?
Vis hele sitatet...
Det jeg mente.

Jeg tror noen homofile har sikkert en trang til å vise sin legning ved å vise seg mer feminin. Akkurat som noen menn har en trang til å vise sin, ved å være utrolig macho. De gamlegrekeren var homosexuelle(/bifile(?)) og var alt annet en feminine. Det er "moderne" fordommer som som sier at femi folk er homofile/homofile folk er femi. Men det er ikke nødvendigvis slik. Det virker som at noen i det moderne samfunnet lever etter eldre normer som sier at menn ikke kan være femi, dersom de er det er de homofile. Mener at dette er en fornuftig debatt som er nødvendig for å få ferske impulser(/oppdateringer om du vil). Boyband stilen er mulig femi. Men min definisjon på femi er mer væremåte enn klesstil. Det vil jeg heller kalle mote. La oss si at det er femi å gå i trange bukser (noe som det ikke var på 70 tallet(?)). Har en gutt alltid gått i trange bukser er han femi. Har han pluttselig blitt helt annerledes i klesstilen har han mest sansynlig bare skiftet mote. Dersom folk kunne slutte å bruke femi som "homo" antar jeg at vi hadde fått et annet syn på det.
Jeg bruker ikke femi som homo. Egypterene var også homofile, og de hadde også sex foran barn. Det er bare i våre dager man mener at barn bør skjermes så mye som de gjør nå. Synes det at hvis du er litt femi så kan du være helt streit. Skrev denne posten for jeg gidder ikke edit.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha, det er rester fra kristendomens tabu som føkker opp i dagens sammfunn.
very impotent freak
Delusional's Avatar
OT: Med fare for å gjøre mange sinte, kristendommen er en syk syk syk religion og jeg fordømmer den med alt jeg har. Syntes enkelte kristne ting rett og slett kan virke umoralske (gidder ikke utdype) selv om religionen har noe bra. Jeg mener at hinduismen er mye bedre en religion som bygger mer på fred og harmoni. Har forsåvidt ikke noen ting i mot budismen heller. Syntes at religioner som bygger på god og dårlig karma er bra.
Ikke glem at hinduismen har tvungen plikt og kastesystemet, noen perfekt relgion er det ikke.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Kastesystemet har fordeler med at folk prøver å ha høyest mulig karma og dermed bli bedre i sitt neste liv.
Fordommer fordummer er det vel noe som heter?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Ikke vet jeg, dersom det ikke finnes et slikt uttrykk burde det i såfall det!
Siden vi var inne på historiske mennesker: Keiser Nero var homo

Men denne diskusjonen begynner å gli ut... det var vel ikke religion vi diskuterte her, var det?
Hehe...Nei tror nokk ikke det du...Folk må da være hvem de vil for meg...Enten de er femi eller macho...
Opprinnelig postet av Tias
Haha, det er rester fra kristendomens tabu som føkker opp i dagens sammfunn.
Vis hele sitatet...
Hmm, mitt intrykk er at våre nye landsmenn, til tross de ikke er kristne eller kommer fra en kristen kultur, heller ikke er helt liberale på det området men.. Syntes det er litt for lett å skylde alt mulig på relgion hele tiden.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Bananeter
Hmm, mitt intrykk er at våre nye landsmenn, til tross de ikke er kristne eller kommer fra en kristen kultur, heller ikke er helt liberale på det området men.. Syntes det er litt for lett å skylde alt mulig på relgion hele tiden.
Vis hele sitatet...
Herregud da mann! Sexualdrifter var naturlig og vakkert helt til kristendommen kom. Ta en titt på historiebøkene sier, du da vil du se...
Ja man finner jo eldgamle pr0n bilder innhugget i stein og på papyrus ruller fra faraoenes tid... Er ganske mange syke bilder også der!Uffa...Holde seg til nåtidens porrblad!
jeg liker ikke gutter som på død og liv skal være så mannemann. mange skal absolutt være så sterke, tøffe, matsjo at det blir for mye av det gode.

jeg liker det som tidligere er blitt klassifisert som 'femi'menn. (men så er jo jeg litt skeiv, og, da.. )
Det kan bli for mye av det gode, men det skal ikke være for lite heller mener i hvertfall jeg...Kan ikke fordra slike super femie folk!
la nå folk være som de vil, sier jeg bare. liker du ikke noen spesielle folk, så er det heller ingen som tvinger deg til å være med de.
DE ordene hører ikke sammen !
Hvilke ord?Prøv å være litt mere spesifik du... Prøve sitere kansje? Er ikke så lett å skjønne hva du mener når du bare skriver "DE ordene hører ikke sammen"
Opprinnelig postet av Delusional
Herregud da mann! Sexualdrifter var naturlig og vakkert helt til kristendommen kom. Ta en titt på historiebøkene sier, du da vil du se...
Vis hele sitatet...
Ta deg en titt i bibelen før du utaler deg. Du driter deg rett og slett loddrett ut.

Vil si at mange andre religioner er mye strengere på det som har med sex å gjøre enn kristendommen.
er det egentlig viktig hvovidt folk er femi eller ikke? nei. bare de er seg selv, og ikke skal vise at de er MENN til resten av gjengen, mener nå jeg. det er ikke et sjekketriks, da...

det stod et eller annet sted at menn som er litt femi ser mer renslige ut enn andre, og det stemmre vel, egentlig. jeg mener, gutter med nedbitte, skitne negler, og generelt uflidd utseende er ikke nødvendigvis mer mann, men man får lett inntrykket av at hvis man aldri har skitt under neglene, er man femi.

nå tror jeg at jeg begynern å motsi megselv. ->slutter
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av RipZ
Ta deg en titt i bibelen før du utaler deg. Du driter deg rett og slett loddrett ut.

Vil si at mange andre religioner er mye strengere på det som har med sex å gjøre enn kristendommen.
Vis hele sitatet...
Hvis du nå påstår at kristendomen er liberale med henhold til sex så må du seriøst få gransket hodet ditt. I kristendommens storhetstid så var sex en synd. Sex var noe som burde skje på et soverom uten nytelse, det var til for å lage barn. Hygiene var også ganske negativt, folk sluttet feks å vaske seg osv.
Opprinnelig postet av Tias
Hvis du nå påstår at kristendomen er liberale med henhold til sex så må du seriøst få gransket hodet ditt. I kristendommens storhetstid så var sex en synd. Sex var noe som burde skje på et soverom uten nytelse, det var til for å lage barn. Hygiene var også ganske negativt, folk sluttet feks å vaske seg osv.
Vis hele sitatet...
nå skal ikke katolismen forbindes med kristendom i norge. Katolismen er høl i huet og det er heller ikke den retningen kristene i norge representerer. protestantisk kristendom er faktisk liberal i forhold til sex osv og fordømmer hvergen sex utenfor ekteskap eller kondomer.

men er ikke vi litt langt ute på viddene nå? jeg skulle hvetfall uttale meg om menn og femininitet.

------------------------------------------------------------------------------------

men har rett til å være feminine, men ikke til å bli godtatt av samfunnet . dette betyr ikke at eeg er mot homoflie. derimot betyr det ikke at alle gutter skal løpe rundt og være råbarske til alle tider. også menn har rett til å gråte.

vær deg selv. ikke følg mengden.
Opprinnelig postet av Tias
Hvis du nå påstår at kristendomen er liberale med henhold til sex så må du seriøst få gransket hodet ditt. I kristendommens storhetstid så var sex en synd. Sex var noe som burde skje på et soverom uten nytelse, det var til for å lage barn. Hygiene var også ganske negativt, folk sluttet feks å vaske seg osv.
Vis hele sitatet...
Som hysing sier så er vi protestanter her i Norge. På konfirmasjonsleieren jeg var på for en del år siden anbefalte de oss å bruke kondomer og beskrev sex som en herlig ting.

Leser man litt i bibelen finner man fort en del sex historier.
very impotent freak
Delusional's Avatar
RIPS: Følg med i tråden! Vi sier at mange fordommer henger igjen fra kristendommen. Vi snakker ikke om det som er nå. Dette var til og med før protestanter ble påtenkt. Den katolske kristendommen har mye å si for hvilke fordommer vi har i dag. Fordi om vi ikke er medlem av den katolske kirke betyr ikke det at den ikke har hatt innvirkning på oss. Vi er ikke lengre i union med danmark, men har satt sine spor i språket vårt, bokmål ja.

"Vil si at mange andre religioner er mye strengere på det som har med sex å gjøre enn kristendommen." - Rips

Dette er i dag. Les ting før du uttaler deg. Jeg er dritt lei av folk som ikke leser ting og uttaler seg. Jeg er dritt lei av folk som skal kritisere andre når de selv ikke vet hva de snakker om.


Rips: Sier du at folk har rett til å være anneledes menn ikke å bli godtatt? Du sier med andre ord at de ikke er like gode som "de normale"?
1) Bibelen ble skrevet for mange år siden. I følge bibelen er ikke sex en gal ting.

2) "Hvis du nå påstår at kristendomen er liberale med henhold til sex så må du seriøst få gransket hodet ditt." ER betyr nåtid. Hadde han brukt VAR så hadde det plutselig fått en anne betydning. Mao han snakker om nåtiden.

3) "Rips: Sier du at folk har rett til å være anneledes menn ikke å bli godtatt? Du sier med andre ord at de ikke er like gode som "de normale"?" Og hvorfor skulle jeg mene dette? At jeg synes folk med store briller er stygge har ingenting med om jeg godtar de eller ikke.
Sist endret av RipZ; 20. oktober 2003 kl. 17:46.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
RipZ: Greit, du har rett der, jeg utalte meg feil. Men leser du resten av posten min nøye så ser du at jeg snakker historisk. Kanskje litt vanskelig å tyde, men det var iallefall det jeg mente, beklager for alle problemer det har skapt . Men uansett, vi beveger oss litt vekk fra tema nå.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Vi driter i hvor liberale kristendommen er til sex nå, de kunne prostituret nonnene sine, men det forandrer ikke det kristendommen har ført med seg. End of discussion.
Hehe, greit, vi stopper der