Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1956
Jeg har nå bestemt å kjøpe meg ny mp3 spiller, før hadde jeg en creative zen vision 30Gb men den ble ødelagt. Tenker i pris klassen 1000-2000+-. Stor plass er viktig, jeg synes at 30 GB var litt lite. Har kanskje vurdert en ipod men vet ikke helt, er litt skeptisk til apple sine produkter.
Sist endret av affemelon; 30. mai 2010 kl. 18:44.
Elkjøp - Apple iPod Classic 160gb
Koster 1990kr. Jeg syntes dette er verdt hver eneste krone!
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Se om du kan spore opp en eldre iPod; alle iPod Video og eldre (5.5G) kan du legge RockBox på. Dette gjør den om til en musikkspiller lik ingen annen. Desidert best når det kommer til lydkvalitet og funksjonalitet; såvidt jeg vet eneste PMP hvor du kan ha på crossfeeding (gjør langtids-lytting mer behagelig). Støtte for alle musikkformater du kan tenke deg, og vel så det. Pluss du kan spille DOOM.

iPod Classic støttes ikke av RockBox per idag.
Trådstarter
Sitat av tripflag Vis innlegg
Se om du kan spore opp en eldre iPod; alle iPod Video og eldre (5.5G) kan du legge RockBox på. Dette gjør den om til en musikkspiller lik ingen annen. Desidert best når det kommer til lydkvalitet og funksjonalitet; såvidt jeg vet eneste PMP hvor du kan ha på crossfeeding (gjør langtids-lytting mer behagelig). Støtte for alle musikkformater du kan tenke deg, og vel så det. Pluss du kan spille DOOM.

iPod Classic støttes ikke av RockBox per idag.
Vis hele sitatet...
Hører bra ut det, men hvis jeg først vil ha en med masse unødvendig tull går jeg heller for ipod touch. Og ønsker heller ikke kjøpe brukt.

Men ingen som kan anbefale noen andre som ikke er lagd av apple? f.eks creative?
Sist endret av affemelon; 30. mai 2010 kl. 19:26.
Jeg vil ikke anbefale Creative i det hele tatt. Har selv hatt flere Creative mp3-spillere og ALLE bøgga seg. Til slutt bytta jeg til Apple Ipod Nano. Har ikke angra.
ja apple er kjent for sin uendelig gode kvalitet og deres hjertelige imøtekommenhet ved reklamasjoner.

for de som er litt tette så er dett ironi
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Jeg vil ikke anbefale Creative i det hele tatt. Har selv hatt flere Creative mp3-spillere og ALLE bøgga seg. Til slutt bytta jeg til Apple Ipod Nano. Har ikke angra.
Vis hele sitatet...
Min creative zen vision ble ødelagt fordi jeg med et uhell greide å miste den mye hardere enn før. Den har tålt en del og aldri hatt problemer med den. Hadde den vel i 4 år tror jeg (mange år med deng).
jeg sier bare ipod touch!!! Masse apps, god til musikk, nettleser og alt som du har/ikke har bruk for
Sitat av MartinTi Vis innlegg
jeg sier bare ipod touch!!! Masse apps, god til musikk, nettleser og alt som du har/ikke har bruk for
Vis hele sitatet...
Hvordan er det egentlig med batteriet på en ipod touch? En venn av meg har en, men bruker den som en midlertidig erstatning for pc. Så batteriet går fort hos han. Men hvis du bare hører på musikk?
iPod og andre produkter fra Mac er sikkert greit om du bruker Mac/iTunes fra før. For min del har iPod bare ført til grenseløs irritasjon. Jeg bruker helst fri programvare (linux osv), men dette motarbeider Mac aktivt med sine idiotiske restriksjoner på formater o.l.

Jeg koblet en fullpakket iPod Nano til PC'en, og den begynte straks å "synkronisere" - dvs, den mente jeg ville ha det helt likt på PCen og iPoden, og siden PCen var tom for musikk, SLETTET DEN ALT PÅ IPODEN. FOR DA ER VI JO BLITT SYNKRONISERT LIKSOM. Og helt uten å spørre, selvsagt. Creative-spilleren min orker jeg ikke snakke om engang...

I den andre enden har vi Cowon, jeg har kjøpt en helt fantastisk mediespiller fra Komplett.no, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495069. Den har alt fra FM-radio til DAB og DMB og spiller så å si alle formater, med eksepsjonelt god lyd. Hvis 16GB er for lite, kjøp en Cowon D2 eller vent på J3, disse kan du sette minnekort i.
Sitat av bonkytonk Vis innlegg
I den andre enden har vi Cowon, jeg har kjøpt en helt fantastisk mediespiller fra Komplett.no, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495069. Den har alt fra FM-radio til DAB og DMB og spiller så å si alle formater, med eksepsjonelt god lyd. Hvis 16GB er for lite, kjøp en Cowon D2 eller vent på J3, disse kan du sette minnekort i.
Vis hele sitatet...
Som bonkytonk sier er Cowon D2 meget bra spillere. Dessverre har de en lei tendens til å bugge seg. Plusset er mye flashing og modifisering, samt masse ekstra diskplass gjennom ekstra minnekort. Min ble dessverre dumpet for en iPod Touch, noe du kan lese om i en annen tråd her:

Utskiftning av ekstern kroppsdel
Sist endret av RadioSlave; 2. juni 2010 kl. 01:01.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
valget står mellom ipod classic (160gb) og ipod touch (32gb). men tror jeg går for classic fordi jeg har rundt 110 gb med musikk. Blir den veldig treig med så mye musikk? Kan den spille av .flac filer?

Kan du gjøre noe annet gøy med classic enn det som alt følger med?
Sist endret av affemelon; 28. juni 2010 kl. 00:03.
Apple Ipod Classic:
Støttede digitale lydstandarder: WAV, AAC, AIFF, Audible, MP3, Apple Lossless


Så, det nærmeste du kommer er å konvertere .FLAC filene til .ALAC (Apple Lossless) filer.
Sist endret av Dimergon; 28. juni 2010 kl. 00:13.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
iPod har somoftest svært god byggekvalitet, og holder seg bra i pris (om du skal selge den om noen år). Eneste som kan bli ett problem er om man ikke liker iTunes.
iPod touch har elendig batteri, med mindre du lader den i 2-3 døgn før du begynner å bruke den.
Sitat av djxfade Vis innlegg
iPod har somoftest svært god byggekvalitet, og holder seg bra i pris (om du skal selge den om noen år). Eneste som kan bli ett problem er om man ikke liker iTunes.
Vis hele sitatet...
Man trenger da ikke iTunes for å synkronisere iPod Classic.
Det finnes flere alternativer.
YamiPod bare for å nevne en..
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Man trenger da ikke iTunes for å synkronisere iPod Classic.
Det finnes flere alternativer.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker foobar2000, er det noe mulighet for å synkronisere med det? Jeg vet det gikk an men tidligere versjoner
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Man trenger da ikke iTunes for å synkronisere iPod Classic.
Det finnes flere alternativer.
Vis hele sitatet...
Ja, sant det. Men tenkte på Touch.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Driver å ser på ipod classic på pixmania og når jeg skal betale spør den om jeg vil også ha "Stressfritt kjøpt avtalen". Er det nødvendig? Jeg har vel fortsatt garanti hvis den er defekt når jeg får den? Eller at den slutter å fungerer etter bare noen dager?
Trådstarter
Ingen som vet? Vil helst finne ut det fortest som mulig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke kjøp ipod, det er så utrolig mange bedre alternativer.

Cowon D2+ er erkegenial, med dab, bbe+, id3, lyrics tjeneste, massevis av firmware (noen 100% stabile, noen litt dodgy) m.m

Men om du vil ha en ekte prisvinner så vil jeg foreslå AMP3 fra hisoundaudio. da må du sannsyneligvis bestille fra nettet, men den koster bare 1100 og høres utrolig bra ut, mest "hi-fi" mp3 spilleren under 3000 du kan få tak i.
Problemet med den er at den er laget av et bittelite firma med hifi freaks i kina, og firmwaret er dodgy, men jeg elsker min, bruker sjeldent de andre pmpene mine lengre.
Sist endret av Hanus; 4. august 2010 kl. 00:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Hanus Vis innlegg
Ikke kjøp ipod, det er så utrolig mange bedre alternativer.

Cowon D2+ er erkegenial, med dab, bbe+, id3, lyrics tjeneste, massevis av firmware (noen 100% stabile, noen litt dodgy) m.m

Men om du vil ha en ekte prisvinner så vil jeg foreslå AMP3 fra hisoundaudio. da må du sannsyneligvis bestille fra nettet, men den koster bare 1100 og høres utrolig bra ut, mest "hi-fi" mp3 spilleren under 3000 du kan få tak i.
Problemet med den er at den er laget av et bittelite firma med hifi freaks i kina, og firmwaret er dodgy, men jeg elsker min, bruker sjeldent de andre pmpene mine lengre.
Vis hele sitatet...
Hva vil du anbefale om man ikke setter sin lit til hifi kinesere da?
Jeg ville anbefalt iPod touch + spotify, med mindre du hører på musikk som ikke ligger på spotify