Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 627
Jeg har lastet ned og installert Joomla. Problemet er bare at jeg ikke kan redigere enkeltdokumenter fordi alt av kode kommer etter hverandre uten system

SLIK SKAL DET VÆRE:
<?php
ldskfsldfk
sdflksdlfk
dlfsk
?>

SLIK BLIR DET:
<?php ldskfsldfk sdflksdlfk dlfsk ?>

Hvordan løser jeg dette?

Fungerte tydligvis når jeg åpnet det i explorer som *.txt og ikke *.php.
Hva er galt? Nå kan jeg hvertfall ordne problemet. Men hvor leser ikke notepad *.php slik den skal?
Sist endret av xquz; 4. april 2009 kl. 00:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Definer et enkeltdokument. Er du inne i joomlagrensesnittet, eller prøver du å opprette et nytt dokument og linke til det, via. joomla?
Drit i Notepad! Last ned Notepad 2 i stedet. 250kb fullpakket med godis for kodere, tar alle filformat og er generelt sett en million hakk bedre en standard Notepad

Sitat av prenix Vis innlegg
Definer et enkeltdokument. Er du inne i joomlagrensesnittet, eller prøver du å opprette et nytt dokument og linke til det, via. joomla?
Vis hele sitatet...
"Enkeltdokument" er, i denne sammenhengen, simpelthen et helt vanlig php-dokument (dvs. en fil med filendelsen «.php»)
Sist endret av Exmagician; 4. april 2009 kl. 02:26. Grunn: Pga finanskrisen
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Grunnen er enkelt og greit fordi dokumentet ble generert på en annen platform enn du leser den på. Under linux er linjeskift signalisert med kun én byte. Newline. Under Windows er linsjekift signalisert med to bytes. I tillegg til newline, settes også carriage return. Notepad Skjønner ikke linjeskift kun med en byte og legger alt på en linje. Løsningen er selvfølgelig å bruke en editor som faktisk forstår seg på flere platformer.
Trådstarter
Se der ja! Tusen takk
Notepad 2 gjorde tingen. loathsome og |d13m0b som forklarte grunnen, tusen takk!