Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1387
På jobb så bruker de outlook web access, så en kan lese all mailen sin uansett hvor en er i verden, samme som outlook på dataen bare at det er online, drit genialt script.

Dette er jo en del av Exchange Server 2003 tror jeg, noe som en kjøper og installerer på en egen server som en driver selv (igjen tror jeg)

Jeg har selv lånt server hos pro isp, men lurer på om det er noen som kjenner til dette og vet om en på pb laster ned Exchange Server 2003, er det da et eget script der som jeg kan installere på webhotellet mitt og bruke webacess bare?
Da lurer jeg på; Hvis du setter opp et epostprogramm på pcen, og laster ned eposten. Vil den fortsatt ligge på serveren? Sånn at du ikke er fucked hvis pc'en dør, eller du formaterer uten å ta backup av epost?

Ikke meningen å stjele topic...
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
tror at det du gjør på nett eller på pc forblir likt på den andre siden men hvis du formaterer pc, så ligger alt fortsatt på webmailen så lenge du ikke har trykkt på slett
Neutral Good
Mith's Avatar
Gabsterino: Webmail er ikke ett script, det er som du sier en funksjon i exchange. Du kan ikke bare legge det inn på en nettside, du må ha en fungerende exchangeserver på domenet.

fulloggal: Det kommer helt ann på oppsettet på serveren.
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
okei, men kan dette ordnes på noe vis da så lenge jeg har en lånt server? eller må proisp (som jeg leier server til) gjøre dette?
Neutral Good
Mith's Avatar
Det får du nesten høre med dem om. Hva slags avtale du har med dem vet jeg ikke og siden du sier du har lånt en server så står det heller ikke noe om det på proisp.no
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
nei jeg mener at jeg har webhotell der ja, ikke lånt server. Kan ikke jeg installere eller gjøre noe slikt selv?
Neutral Good
Mith's Avatar
Nei. Du leier bare en webserver med php og sql støtte. Du trenger en exchangeserver.
Nei, du kan ikke gjøre noe slikt på et webhotell. Du trenger en VPS eller en dedikert server.
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
okei faen da...

takk for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
OWA er forresten dependent av IIS, er bare å følge en OWA installguide så gjør den alt for deg dersom du har pre-reqs i orden.