Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 501
hei, har ett problem.. jeg skulle endre navn på den som het "root" som ligger under steder på macintosh HD, neste gaang jeg skulle logge på med det nye jeg hadde kalt, fungerte ikke det, så tok jeg root og jeg kom inn, alt var borte!!!! bortsett ra programenne !!! åssen for jeg dette tilbake??????
Ved å slette den nye root-mappa og endre navn på den gamle KAN det hende at du klarer å fikse ting.

Root er en slags systemadministrator-konto som systemet er avhengig av. Den er ikke ment å endre navn på, siden systemet går ut fra at kontoen heter root. Det du har gjort er å be om et ødelagt system...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Endrer du navnet på "root" kontoen på et UNIX kompatibel system, så blir det bricket, enkelt og greit. Gjelder Mac OS X, Linux, FreeBSD, og andre tilsvarende systemer. Kan tenke meg det samme hadde skjedd om du hadde endret navnet på "Administrator" kontoen på NT. Systemet er avhengig av slike admin kontoer for å kjøre enkelte systemprosesser, og å laste inn drivere under boot.