Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 9977
Hallo!
Min kone har vært hos jordmor, og var ærlig på hasj-bruken våres. Hasj-bruken for min kone er ikke eksisterende under graviditet, og jeg røyker maks et par ganger i uken. Først sa jordmoren at hun har taushetplikt, og at dette ikke var noe problem da vi virker ansvarlige, og at vi har kontroll. Det var helt til hun hørte at jeg var sykepleier. Nå har hun meldt meg til Akan, som igjen vil ta kontakt med min arbeidsgiver.. Jeg prøvde å nå Akan, men de klarte ikke å hjelpe meg med noe som helst informasjon.. Så jeg kontaktet arbeidsgiver, for å få noe kontroll over en ukontrollerbar situasjon. Jeg sa det som det var, som ble tatt imot som forventet. Hun synes det var bra jeg sa ifra, men var bekymret over at det var et ulovlig rusmiddel, og at jeg uproblematiserte bruken.

Min røyking har aldri gått utover mine plikter, og det er kriteriet jeg har satt meg selv for å røyke med god samvittighet. Jeg røyker aldri før jobb, og har respekt for at det er et rusmiddel. Jeg skal også ta meg en god pause når ungen kommer. Jeg er pliktoppfyllende og forsvarlig, og dette er noe jeg gir hasjen æren for. Den gjør meg reflektert, tålmodig og nyansert, og hjelper meg på dager jeg har det tungt.

Så poenget med denne tråden: Hva kan jeg forvente videre? Er det noen som har vært med på noe lignende? Hvordan skal jeg eksistere i jobben når jeg blir stigmatisert som en rusmisbruker? Det er nok av tyverier av legemidler, og jeg er redd jeg blir første-mistenkt heretter..
Sist endret av Screenwizard; 19. februar 2018 kl. 17:28.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud hvorfor må folk på liv og død snakke om alt og alle om slike ting til gud og hvermann?
Det kommer ingenting godt ut av det, hva forventet dere?
Det er overhodet ingen grunn til å fortelle helsepersonell som ikke har innsikt i slike ting at dere driver med ulovlige rusmidler. Det er ikke tøft eller kult, og det finnes ingen gullrot for å "være ærlige om det"

Gjør akkurat som de folka i AKAN sier. Lyv så det renner, så det føler at de har kontroll på saken, så går det rimelig fort over.
Drit i "hasj er bedre enn alkohol" "hasj har aldri tatt liv" og alt det tullet der. Ikke prøv å få folk til å se annerledes på bruken deres.
Bare gjør akkurat det de vil, si det du vil og bli ferdig med det. I fremtiden så holder dere hobbyene deres for dere selv.
Iallefall ikke forsøk å unnskylde bruken med noe ala "den gjør meg reflektert, tålmodig og nyansert".
Fra deres ståsted så vil all forsøk på å forsøke å forklare rusbruken som noe positiv bli sett på som et tydelig tegn på at du er avhengig. Hadde du vært lege så ville nok dette ført til at du hadde mistet retten til å skrive ut A- og B-preparater. Dessverre så skal du ikke helt se bort ifra at du mister jobben. I beste fall så blir det bare med en advarsel eller at det ikke blir laget noen sak ut av det.

Du burde iallefall ikke mase på arbeidsgiveren din med spørsmål om det er noe nytt i saken. Det beste er om det bare blir glemt.
Sist endret av Who?; 19. februar 2018 kl. 17:42.
Takk for svar! Ja, jeg ble overrasket over prosessene som ble satt igang, som ikke er noe annet enn ødeleggende for en velfungerende familie. Jordmor sa at hun lager storm ut av et vannglass, men at hun ikke har noe valg... Jeg skal ta med meg videre å ikke prøve å legitimere bruken, for dere har nok rett, de har absolutt null forståelse for at man kan være en velfungerende samfunnsborger med hasj-røyking. Jeg har vanskeligheter for å se på dette som et problem, men vist det lønner seg å si at det er et problem, så gjør jeg absolutt det.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er i et AKAN-opplegg nå. Saken min er annerledes enn din, så det er vanskelig å si konkret hva din avtale vil komme til å innebære, men for at jeg skulle kunne fortsette å jobbe på avdelingen (sykehus) må jeg til ukentlige urinprøver hos fastlege for å dokumentere rusfrihet, blir innkalt til tilfeldige blodprøver hos bedriftshelsetjenesten, og møter hver 3. måned med arbeidsgiver, bedriftslegen og AKAN-kontakten min.

Jeg ønsker ikke å skrive dette under brukernavnet mitt, men om du vil kan jeg sende deg mer informasjon på privat melding. Det kan fort bli en del synsing i tråder som dette men akkurat her har du en med førstehåndserfaring.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er i et AKAN-opplegg nå. Saken min er annerledes enn din, så det er vanskelig å si konkret hva din avtale vil komme til å innebære, men for at jeg skulle kunne fortsette å jobbe på avdelingen (sykehus) må jeg til ukentlige urinprøver hos fastlege for å dokumentere rusfrihet, blir innkalt til tilfeldige blodprøver hos bedriftshelsetjenesten, og møter hver 3. måned med arbeidsgiver, bedriftslegen og AKAN-kontakten min.

Jeg ønsker ikke å skrive dette under brukernavnet mitt, men om du vil kan jeg sende deg mer informasjon på privat melding. Det kan fort bli en del synsing i tråder som dette men akkurat her har du en med førstehåndserfaring.
Vis hele sitatet...
Hei, jeg lurer på om du har fått et tidsperspektiv på hvor lenge du må holde på med dette?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hei, jeg lurer på om du har fått et tidsperspektiv på hvor lenge du må holde på med dette?
Vis hele sitatet...
2 år. Dvs, oppstart i 2016, ferdig denne høsten. Når jeg er ferdig makuleres alt av dokumenter opprettet i forbindelse med avtalen, og det opprettes ikke personalsak.
Anonym bruker: Ja jeg tar gjerne imot litt info på PM.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alright. Er på vei til trening nå så jeg kan sende deg en melding senere i kveld.
I og med at det kommer så mange irrasjonelle reaksjoner bør du være ytterst forsiktig med hasj-bruken din. Barnevernet elsker å ta barna fra hasjrøykende foreldre, spesielt med småbarnsforeldre. Du sier du har planer om "pause" når barnet kommer, hva innebærer dette og hvor lenge? Det er noe du burde tenke over, hva er barnet verdt for deg. Ikke "hvis de tar ungen fra meg er verden urettferdig" for det er den. Er det å være åpen om rusbruken deres så viktig at hun må fortelle det til jordmor? Det er ikke rart det blir sett på som "rop om hjelp".

Hvis ikke du har planer om at den pausen din skal vare 16-18 år har dere allerede lagt opp til problemer for dere selv. Det er første bud om man driver med narkotika å holde kjeft. Politiets "beste" våpen i krigen mot narkotika er tystere, og konsekvensen kan være å miste lappen og foreldreretten om man har en smule uflaks og møter de "rette" personene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Pass på nå
Barnevernet kan fjerne ungene. Jeg må på urinprøve på 4 året nå pga misbruk før jeg fikk barn.

Aldri snakk om misbruk høyt viss du HAR barn.

Hasj er nok til å miste ungene.

Pass på å ta en pause du.

Som andre sier. Bare jatt med å lat som om det et en gave at du endelig ble tatt for det så de kan hjelpe deg. Det er eneste utveien av situasjonen din. Jævlig kjipt. Men innrømme du har et problem kommer du lengst med. Selvom det ikke virker som om det er et problem.
Som helsearbeider jobber du under helsepersonelloven som gir arbeidsgiver myndighet til å enkelt kreve fremskaffelse av urinprøver ved mistanke om rusbruk. Hold deg unna cannabis og andre eventuelle rusmidler i tilfelle arbeidsgiver føler behov for å trakassere deg med sin uvitenhet.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med en gang jeg hører "pause" så tenker jeg at du bør miste både jobb og barn. Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel.
De fleste vil bli mer happy av å spise valium men det betyr ikke at alle bør gå rundt i rus. Jeg har selv hatt høye stillinger med personal og resultatansvar i aktiv hasjrus og brukte samme unnskyldninger som du gjør men i ettertid så ser jeg at jeg hadde ett problem.

Kanskje du ikke føler det slik men det at du ikke ønsker å ta mer enn en pause sier meg at du har ett problem. Hadde du ikke hatt ett problem (enten det er din psykiske helse eller selve bruken) så ville du ikke brukt ordet pause.
Ærlig på hasjbruken deres? ������
For nysgjerrighetens skyld: Du vet ikke om tilsynsmyndighetene er koblet inn også? Praksis er i alle fall kort oppsummert at autorisasjonen ryker ved erkjent cannabisbruk.
Anonym bruker
"Skeptisk Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri Aldri aldri fortell om slikt til helsearbeidere.. det fører kun til trøbbel eller total ødeleggelse av liv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med en gang jeg hører "pause" så tenker jeg at du bør miste både jobb og barn. Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel.
De fleste vil bli mer happy av å spise valium men det betyr ikke at alle bør gå rundt i rus. Jeg har selv hatt høye stillinger med personal og resultatansvar i aktiv hasjrus og brukte samme unnskyldninger som du gjør men i ettertid så ser jeg at jeg hadde ett problem.

Kanskje du ikke føler det slik men det at du ikke ønsker å ta mer enn en pause sier meg at du har ett problem. Hadde du ikke hatt ett problem (enten det er din psykiske helse eller selve bruken) så ville du ikke brukt ordet pause.
Vis hele sitatet...
"Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel."

Jeg SÅ lei dette argumentet.
Jada, vi har lover og regler i Norge, men det kan hende det lønner seg å tenke litt selv og...

Med denne logikken vil jo enhver rusnyter føle seg som en missbruker...
Med en gang man ikke har umiddelbare planer om å slutte et påbegynt rusbruk har man "et problem"?
Da har hele Norges befolkning som nyter alkohol uten umiddelbare planer om å slutte for alltid "et problem" da? Hjelp!

Ganske drastisk å si at "med en gang jeg hører ordet "pause" så tenker jeg at du burde miste både jobb og barn" spesielt når det høres veldig ut som du baserer synsingen din kun på subjektiv erfaring av å være ruset når du absolutt ikke burde ha vært det...
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
"Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel."

Jeg SÅ lei dette argumentet.
Jada, vi har lover og regler i Norge, men det kan hende det lønner seg å tenke litt selv og...

Med denne logikken vil jo enhver rusnyter føle seg som en missbruker...
Med en gang man ikke har umiddelbare planer om å slutte et påbegynt rusbruk har man "et problem"?
Da har hele Norges befolkning som nyter alkohol uten umiddelbare planer om å slutte for alltid "et problem" da? Hjelp!

Ganske drastisk å si at "med en gang jeg hører ordet "pause" så tenker jeg at du burde miste både jobb og barn" spesielt når det høres veldig ut som du baserer synsingen din kun på subjektiv erfaring av å være ruset når du absolutt ikke burde ha vært det...
Vis hele sitatet...
Det er ganske logisk, her settes både barn og jobb i spill. Dermed har man ett problem om man kun har planer om ta seg en pause når konsekvensene er såpass krystallklare.
Om du ikke har ett problem så er det ingen problem å slutte tvert.
Men om det er hasjen eller hodet til TS som er problemet det vites ikke, men ett problem er det.
TS går jo langt i antyde at hasjen brukes som selvmedisinering i tyngre perioder.

Det sier også mye om hvordan TS tenker, er dette en person du vil skal ta avgjørelser som faktisk har direkte innvirkning på andre folks liv og helse når TS allerede nå viser til at han/henne er villig til å sette barn i spill for å kunne ta seg en joint?

Vil denne personen klare å ta reflekterte valg i sitt yrke når vi vet at TS ønsker å fortsette å røyke selv med de konsekvenser dette måtte medfører på privaten?

Ang det at du er lei av argumentet jeg bruker, greit nok det. Men dersom denne loven er OK å bryte, hvor går grensen da?
Det kan fort oppstå interessekonflikter og selv om jeg ikke påstår at TS ikke er profesjonell i arbeidet sitt men jeg ville ikke følt meg trygg om sykepleieren som skal administrere medisinene min på sykehuset er bakfjern.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med en gang jeg hører "pause" så tenker jeg at du bør miste både jobb og barn. Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel.
De fleste vil bli mer happy av å spise valium men det betyr ikke at alle bør gå rundt i rus. Jeg har selv hatt høye stillinger med personal og resultatansvar i aktiv hasjrus og brukte samme unnskyldninger som du gjør men i ettertid så ser jeg at jeg hadde ett problem.

Kanskje du ikke føler det slik men det at du ikke ønsker å ta mer enn en pause sier meg at du har ett problem. Hadde du ikke hatt ett problem (enten det er din psykiske helse eller selve bruken) så ville du ikke brukt ordet pause.
Vis hele sitatet...
Jeg hører ingenting av det jeg leser, men det er en annen sak.

Hvorfor må man resolutt ha bestemt seg for at slutt for livet er løsningen for å kunne ha et ansvarlig syn på saken?
Du drar dumme konklusjoner og virker ikke helt til å vite hva du prater om, på tross av at du pøser på om hvordan du har vært leder med ansvar under "AKTIV HASJRUS". Kanskje det forholdet DU hadde til cannabis ville gitt svaret ditt mening. Men du kan knapt nok dra slike konklusjoner uten og egentlig vite noe annet om TS enn at han (har) røyka et par ganger i uka.

Enten lyver du så det renner av deg, ellers så var du en heftig misbruker om du ikke klarte å gjøre jobben din, det ser ikke mer komplisert ut herfra. (for å hjelpe deg på vei, gjorde samme som deg, fylte inn alle hulla i forklaringen din og dro verst mulig konklusjon)
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jeg hører ingenting av det jeg leser, men det er en annen sak.

Hvorfor må man resolutt ha bestemt seg for at slutt for livet er løsningen for å kunne ha et ansvarlig syn på saken?
Du drar dumme konklusjoner og virker ikke helt til å vite hva du prater om, på tross av at du pøser på om hvordan du har vært leder med ansvar under "AKTIV HASJRUS". Kanskje det forholdet DU hadde til cannabis ville gitt svaret ditt mening. Men du kan knapt nok dra slike konklusjoner uten og egentlig vite noe annet om TS enn at han (har) røyka et par ganger i uka.

Enten lyver du så det renner av deg, ellers så var du en heftig misbruker om du ikke klarte å gjøre jobben din, det ser ikke mer komplisert ut herfra. (for å hjelpe deg på vei, gjorde samme som deg, fylte inn alle hulla i forklaringen din og dro verst mulig konklusjon)
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har samme historie som TS, forskjellen er at jeg ikke prøver å pynte på det for å få sympati på Internett.

Min yrkeskarriere har gått strålende både under rus og nå som rusfri MEN selv om jeg den gang følte jeg ble mer forståelsesfull, tålmodig og reflektert så ser jeg at jeg kunne gjort en mye bedre jobb uten hasjen i livet.
Jeg har ikke hatt noe relevant utdanning i noen av mine stillinger, men i min første jobb jobbet jeg meg raskt oppover i gradene og jeg har gode resultater å vise til hele veien.
Opp gjennom livet har jeg missbrukt amfetamin i rundt 5 år (da var jeg langt nede og anser meg selv som tung narkoman på den tiden) og røykt hasj i rundt 10 år så jeg vet nok hva jeg prater om når det kommer til både rus og hvordan man selv oppfatter situasjoner kontra hvordan den egentlig ser ut.
At hasjrusen kan utarte seg forskjellig fra person til person er helt klart, men kom gjerne med kilder som sier at du blir flinkere og mer skjerpet i en såpass krevende stilling som sykepleier faktisk er, vi snakker om en stilling som innebærer ansvar for menneskeliv (litt avhengig av hva slags sykepleier vi snakker om) og én feil kan bety døden i enkelte tilfeller.

Poenget mitt er fortsatt at dersom du som yrke skal utføre skolemedisin men privat så driver du med selvmedisinering med ett forbudt stoff så har du problemer. Og dersom du i tillegg ikke er innstillt på å slutte tvert (resten av livet) når konsekvensene er såpass klare så trekker jeg en slutning om at TS ikke klarer å resonere helt riktig.

Men ikke missforstå, jeg sier ikke at INGEN klarer å kombinere rus med jobb og ansvar. Men her er det såpass mange uskyldige tredjeparter inne i bildet, både pasienter og ett barn. Tar du i tillegg med at vi snakker om ett ulovlig stoff som gjør deg sløvere så burde denne saken være en no brainer dersom TS faktisk er såpass oppegående som han/hun påstår.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vel, jeg har samme historie som TS, forskjellen er at jeg ikke prøver å pynte på det for å få sympati på Internett.

Min yrkeskarriere har gått strålende både under rus og nå som rusfri MEN selv om jeg den gang følte jeg ble mer forståelsesfull, tålmodig og reflektert så ser jeg at jeg kunne gjort en mye bedre jobb uten hasjen i livet.
Jeg har ikke hatt noe relevant utdanning i noen av mine stillinger, men i min første jobb jobbet jeg meg raskt oppover i gradene og jeg har gode resultater å vise til hele veien.
Opp gjennom livet har jeg missbrukt amfetamin i rundt 5 år (da var jeg langt nede og anser meg selv som tung narkoman på den tiden) og røykt hasj i rundt 10 år så jeg vet nok hva jeg prater om når det kommer til både rus og hvordan man selv oppfatter situasjoner kontra hvordan den egentlig ser ut.
At hasjrusen kan utarte seg forskjellig fra person til person er helt klart, men kom gjerne med kilder som sier at du blir flinkere og mer skjerpet i en såpass krevende stilling som sykepleier faktisk er, vi snakker om en stilling som innebærer ansvar for menneskeliv (litt avhengig av hva slags sykepleier vi snakker om) og én feil kan bety døden i enkelte tilfeller.

Poenget mitt er fortsatt at dersom du som yrke skal utføre skolemedisin men privat så driver du med selvmedisinering med ett forbudt stoff så har du problemer. Og dersom du i tillegg ikke er innstillt på å slutte tvert (resten av livet) når konsekvensene er såpass klare så trekker jeg en slutning om at TS ikke klarer å resonere helt riktig.

Men ikke missforstå, jeg sier ikke at INGEN klarer å kombinere rus med jobb og ansvar. Men her er det såpass mange uskyldige tredjeparter inne i bildet, både pasienter og ett barn. Tar du i tillegg med at vi snakker om ett ulovlig stoff som gjør deg sløvere så burde denne saken være en no brainer dersom TS faktisk er såpass oppegående som han/hun påstår.
Vis hele sitatet...
Nei, du sitter ikke å pynter på ting, du sitter der og skryter av hvor bra karriere du har hatt i hasjrus, samtidig som du fordømmer en sykepleier.

Jeg har også gitt tydelige råd om at det er lurt å ta en pause og være veldig forsiktig. Jeg føler ikke noe sterkt behov for å dele rushistorikk på et forum, da det ikke gir argumentene mine noe mere tyngde.

Å påstå at noen MÅ slutte, ellers har de et problem, fordi han er sykepleier, når du selv har hatt personal og resultatansvar under hasjrus blir så dobbeltmoralsk som du får det. Spesielt når du skryter av karrieren i samme slengen og at du har jobba deg opp OG drivi med amf...
Jeg har også kommet med råd om at han bør slutte, men å se en som tydligvis har vært enda værre sitte å skryte og dømme, blir litt komisk.

Min yrkeskarriere har gått strålende både under rus og nå som rusfri MEN selv om jeg den gang følte jeg ble mer forståelsesfull, tålmodig og reflektert så ser jeg at jeg kunne gjort en mye bedre jobb uten hasjen i livet.og nå har du konkludert med at dette hadde 0% sannhet og hasj førte bare med seg ondskap?
Jeg har ikke hatt noe relevant utdanning i noen av mine stillinger, men i min første jobb jobbet jeg meg raskt oppover i gradene og jeg har gode resultater å vise til hele veien.


Det nyanserte bildet du først gir stemmer dårlig over ens med konklusjonen din
Du innrømmer å ha gjort akkurat det samme, men ser i ettertid at det var feil og er likevel veldig fordømmende.

Hadde det vært mest riktig å forte seg å ta deg ut av din nylig påbegynte karriere, narkoteste deg og sette deg i en stol hos NAV? Kanskje du hadde et så stort problem, men det blir ikke riktig for alle andre for det.

Jeg ser argumentet ditt om at han har ansvar, men du takla jo ansvar og rus helt fint selv, eller pynter du kanskje litt på historien du og?
Det er vel strengt tatt ikke prat på selvmedisinering/misbruk TS forteller oss. Gå rundt rusa på jobb noe annet.

Tror ikke du skal relatere ditt omfattende misbruk med TS anonym.
Sist endret av ImnotEmo.; 19. mars 2018 kl. 16:41.
At bruk av hasj strider mot loven er det dummeste argumentet jeg hører. Hadde ikke folk stått på barrikadene og kjempet mot dumme lover og regler, hadde heller ikke kvinner kunne stemt ved valg her til lands. Det er viktig at man står opp for det man mener er rett.

Når det er sagt er ikke jeg så dum at jeg snakker åpenlyst om mitt bruk til alle og enhver, men det er bra at det minste snakkes.
Sist endret av Bankmann1; 19. mars 2018 kl. 17:25.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Hasj er nok til å miste ungene.
Vis hele sitatet...
Nja. Det kommer nok litt an på alvorligheten.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Syk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syntes det er en smule ironisk at en som tar seg en øl eller litt vin nå og da er livsnytere, men Så fort det er snakk om et illegalt stoff så blir man stemplet som en stoffmisbruker uavhengig av forbruket.

Jeg forstår at regler er regler, men begrepet misbruk bør ikke brukes bare fordi et stoff ikke er lov.
Anonym bruker
"Syk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men med tanke på at hele saken er gammel, det hadde vært spennende å høre hvordan denne saken endte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Snill Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg finner det så hysterisk ironisk, da jeg selv kommer fra en familie med TUNG ALKOHOLMISBRUK, omsorgssvikt og psykisk vold fra før jeg kunne gå. Jeg sa ifra til psykologen min om dette i en alder av 17,g de gav faen. Fordi _du er snart 18. Ingen vits og sparke i gang noe". "Men hva med mine to brødre som er 10 og 11 år yngre enn meg?" *Ingen respons, neste tema takk".

Jeg unnskylder ikke narkotika som ok... Men satan i helvette, bare det e alkohol er terskelen så jævlig mye høyere. Tusen takk skal dere faen meg ha Helsenorge. Mine brødre og meg er utrolig takknemlige for deres beskyttende hånd over oss, når dere får en sak rett i fanget. Min sener psykolog sa det rett ut, at hun skjønner ikk hvordan jeg ikke er en narkoman på gata.(dette var mange år før jeg begynte med rus)
"maks ett par ganger i uken" er nok til å frata deg mye her i livet. Selv "ett par ganger i måneden" får pelsen til å reise seg i nakken hos de fleste instanser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg finner det så hysterisk ironisk, da jeg selv kommer fra en familie med TUNG ALKOHOLMISBRUK, omsorgssvikt og psykisk vold fra før jeg kunne gå. Jeg sa ifra til psykologen min om dette i en alder av 17,g de gav faen. Fordi _du er snart 18. Ingen vits og sparke i gang noe". "Men hva med mine to brødre som er 10 og 11 år yngre enn meg?" *Ingen respons, neste tema takk".

Jeg unnskylder ikke narkotika som ok... Men satan i helvette, bare det e alkohol er terskelen så jævlig mye høyere. Tusen takk skal dere faen meg ha Helsenorge. Mine brødre og meg er utrolig takknemlige for deres beskyttende hånd over oss, når dere får en sak rett i fanget. Min sener psykolog sa det rett ut, at hun skjønner ikk hvordan jeg ikke er en narkoman på gata.(dette var mange år før jeg begynte med rus)
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke dette uendelige maset om alkohol fra de som (mis)bruker cannabis. Jeg er enig i at skadepotensialet til alkohol er større, men at dere konsekvent framstiller cannabis som brokkoli er helt tåpelig.

Sporadisk bruk av moderate mengder alkohol skader ikke, sporadisk bruk av moderate mengder cannabis skader ikke. Misbruk av begge er skadelig. En svært stor andel av de som misbruker cannabis i Norge i dag bruker det flere, om ikke hver dag i uken, i store mengder. Om de skal sammenlignes burde det gjøres på bakgrunn av det som faktisk er tilfellet.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Jeg forstår ikke dette uendelige maset om alkohol fra de som (mis)bruker cannabis
Vis hele sitatet...
Gjør du faktisk ikke det? Folk sammenligner osv med alkohol fordi det omtrent er det eneste lovlige rusmidlet vi har. Ikke det jeg er uenig med det du skriver, men det at alkohol er lovlig og cannabis osv ikke er lovlig skjønner jeg faktisk at folk lager litt mas over....
Sitat av Alge Vis innlegg
Gjør du faktisk ikke det? Folk sammenligner osv med alkohol fordi det omtrent er det eneste lovlige rusmidlet vi har. Ikke det jeg er uenig med det du skriver, men det at alkohol er lovlig og cannabis osv ikke er lovlig skjønner jeg faktisk at folk lager litt mas over....
Vis hele sitatet...
Poenget er altså at de klager så evinnelig mye om hvor skadelig alkohol er, samtidig som de sitter hjemme hver dag og røyker hasj, samtidig som det går negativt ut over mental helse, vennekrets, karriere og fysisk helse. Sammenligningen blir altså så dårlig fordi den ikke er representativ.

Jeg ser nå at jeg formulerte meg dårlig/feil, det er måten det sammenlignes på jeg er lei, jeg ser heller ingen god grunn for at alkohol skal være lovlig samtidig som cannabis er ulovlig.
Anonym bruker
"Snill Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Skepty Vis innlegg
Jeg ser nå at jeg formulerte meg dårlig/feil, det er måten det sammenlignes på jeg er lei, jeg ser heller ingen god grunn for at alkohol skal være lovlig samtidig som cannabis er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Mitt poeng nøyaktig. Det kom heller ikke bra ut.

Politiet står på døra med en gang de/andre lukter grønt/brunt ut vinduet ditt. Men ett helt nabolag gir faen så lenge de hører fyllebråk med skrikende unger... Så lenge det bare er alkohol.

True fucking story.