Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3841
Jeg visste ikke at vanlig rød Rizla var så billig på Ebay. Det blir under 350 kroner for 100 stk., så jeg slipper å betale import moms.

Det billigste jeg ser akkurat nå er 210 kroner inkl. frakt. Men det er økonomifrakt, så jeg har gjort en avtale med en tidligere selger om 250 kroner inkl. rekommandert sending. Dette har gått veldig bra fra England flere ganger.

Nå om dagen koster en Rizla i norsk butikk svimlende 15 til 17 kroner, så du kan regne ut selv at det blir mye å spare, og helt lovlig. Du trenger ikke engang be selgeren om å juge på prisen på fortollingslappen.

Bare et vennlig tips.

Jeg er ikke helt sikker på om Rizla regnes som et tobakksprodukt, men jeg lurer på om det er en grense for antallet du kan kjøpe på Gardermoen etc. Men fra Ebay har pakkene aldri blitt åpnet i tollen på over et år.
Sist endret av aig; 8. desember 2017 kl. 06:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
Sigarettpapir regnes som tobbaksvare i Norge og er derfor avgiftsbelagt. Stoppes det i tollen kan du ende opp med å få regning eller de kan bli destruert. http://www.skatteetaten.no/no/Bedrif...r/tobakkvarer/
aig
Flink gutt
Trådstarter
Sånn var det ja, men du sparer likevel en god del penger selv om du skulle være uheldig og måtte betale avgift.
Sitat av aig Vis innlegg
Sånn var det ja, men du sparer likevel en god del penger selv om du skulle være uheldig og måtte betale avgift.
Vis hele sitatet...
Nei. Det må fortolles som et tobakksprodukt og vinninga går opp i spinninga. Har sjeldent vært særlig lønnsomt å importere avgiftsbelagte varer om de må fortolles.

I beste fall går pakken igjennom uten at det oppdages.

Edit: Dette blir en litt annen sak, men i år ble grensen for hvor mye man kan smugle uten å bli anmeldt doblet fra 5x kvote til 10x kvote. Gjelder dette også for rullepapir? Kjeldelig å bli anmeld for å smugle papir.
Sist endret av Pope; 8. desember 2017 kl. 06:59.
aig
Flink gutt
Trådstarter
Sitat av Pope Vis innlegg
Nei.
Vis hele sitatet...
Jo. Hvis avgiften er 0,0390 kr. per stk., blir det 195 kroner i avgift for 100 pakker. Totalprisen er under 350 kroner, så du trenger ikke betale moms for pakken. Mulig du må ut med 150 kroner i fortollingsgebyr.
Sist endret av aig; 8. desember 2017 kl. 06:58.
Sitat av aig Vis innlegg
Jo. Hvis avgiften er 0,0390 kr. per stk., blir det 195 kroner i avgift for 100 pakker. Totalprisen er under 350 kroner, så du trenger ikke betale moms for pakken. Mulig du må ut med 150 kroner i fortollingsgebyr.
Vis hele sitatet...
Fant det på nett akkurat nå Antok at tollavgiften var høyere.
Sitat av aig Vis innlegg
Jo. Hvis avgiften er 0,0390 kr. per stk., blir det 195 kroner i avgift for 100 pakker. Totalprisen er under 350 kroner, så du trenger ikke betale moms for pakken. Mulig du må ut med 150 kroner i fortollingsgebyr.
Vis hele sitatet...
Import av tobakksvarer er strengt regulert, det er INGEN 350,- grense for innførsel av tobakksvarer...
Varene MÅ være merket i henhold til norsk lov.
Du MÅ betale moms og toll.
Det vil garantert bli dyrere enn å kjøpe på Kiwi
Jeg bestillte 50pk med longpapes på ebay som var kontrollert, fikk ikke noe krav om å betale noe mer da.
aig
Flink gutt
Trådstarter
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Import av tobakksvarer er strengt regulert, det er INGEN 350,- grense for innførsel av tobakksvarer...
Varene MÅ være merket i henhold til norsk lov.
Du MÅ betale moms og toll.
Det vil garantert bli dyrere enn å kjøpe på Kiwi
Vis hele sitatet...
Jaja, i følge mine beregninger så trenger jeg ikke betale moms, kun tobakksavgift hvis pakken blir åpnet i tollen. Jeg har sluppet unna dette i over et år og har aldri hatt noe slikt og jeg er meget fornøyd. Selgeren har alltid skrevet på fortollingslappen at det er "Rizla rullepapir" men likevel har det aldri blitt noen problemer.

Jeg vil ikke lyve til dere, så jeg har tenkt meg litt om og det var faktisk kun en gang pakken min ble fortollet og jeg måtte betale rundt 630 kroner for fortolling og moms. Likevel sparte jeg mye penger, og nå har jeg en ny avtale med selgeren, så de siste gangene har jeg ikke betalt noe moms.
Sist endret av aig; 8. desember 2017 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva loven sier att tollerne skal gjøre og hva tollerne faktisk gjør er to forskjellige ting hehe

Hvis det står "Silkepapir for hånarbeidsformål" så er jo teknisk ikke det feil
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøper OCB longpaper på ebay. Veldig billig i forhold til kiosker.
5 kr stk i steden for 25-40kr stk.
Bare forsikre deg om at det er longpaper du kjøper og ikke kort, kan være vanskelig å se på bildet, gått på den smellen en gang.
aig
Flink gutt
Trådstarter
En kommentar: Noen ganger når jeg kjøper på internett fra utlandet, så ber jeg selgeren om å juge på prisen på fortollingslappen. Jeg har ingen moralske kvaler med dette, fordi regjeringen hadde lovt å øke grensen til 1000 kroner, men de holdt ikke hva de lovte. Men hvis prisen er over tusen kroner, så pleier jeg å betale momsen likevel.