Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 776
Hei.

Nå var jeg såpass heldig at jeg ble tatt for å ha røyket hasj for et par dager siden. Jeg ble tatt med for å avlegge urinprøve der og da, men politimannen jeg hadde avhør med sa at jeg kanskje måtte levere en ny prøve om 2-3 ukers tid for å bekrefte at jeg var rein igjen.

Ut ifra det jeg vet så sitter THC-syre i urinen i lenger tid enn dette, noe jeg også spurte han om. Han sa det at han aldri har vært borte i noen som ikke har røyket i ettertid som testet positiv etter denne ventetiden, selv folk som har røyket i flere år.

Jeg spurte så om de da sjekket nivået av THC sånn at de ser at det ikke har blitt røyket noe mer imellomtiden, men det gjorde de visst ikke. THC-syre nivået måtte være over en viss grense før det slo ut som positivt sa han. Nå vet ikke jeg helt om jeg stoler på det han sier og er veldig bekymret for at jeg kommer til å teste positivt selv om jeg ikke har noen planer om å røyke mer.

I den siste tiden har jeg røyket ganske mye oftere enn før, type 10-12 gram på en måned nå. Med kanskje 5-6 dager edru i denne perioden.

Har jeg sjangs til å teste negativt her? Er det eventuellt noe jeg kan gjøre for å få det ut av kroppen raskere?

Takk for alle svar.
Her var det mye rart. Det første jeg vil si er at du forstår så lite av situasjonen at du behøver en advokat. I din sak gjør politiet som de vil og du lar dem gjøre det.

Man skal aldri la politiet ta urinprøver men si at man ikke får til å tisse mens noen ser på. Si heller at du vil ta blodprøve. Den viser ikke spor over lang tid slik som urinprøver.

Hvorfor skal du komme innom igjen og teste deg? Hvorfor går du med på det?
Sist endret av KnutAnkhAton; 20. mars 2019 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan også legge til litt mer info her. Da jeg ble tatt hadde jeg ingenting på meg, dette var også første gang jeg har vært i kontakt med politiet. Er heller ikke helt sikker på hvordan dette med advokat fungerer i sånne saker siden jeg ikke har hatt behov for det før og har heller ikke råd til det.

Med andre ord så vil ikke 3 uker være lang nok tid til å teste negativt?

Jeg tror de vil ha meg inn igjen på en ny prøve med tanke på førerkortet mitt. De har også fulgt etter meg noen ganger siden jeg ble tatt og stoppet i dag kjæresten min som kjørte min bil (jeg var ikke med). De hadde ingen intensjon om å la oss slippe unna med unnskyldning om at vi ikke fikk tisse. Den ene politimannen sto sammen med kameraten min på do i 2 timer og ventet på at han skulle tisse, hadde vi ikke gjort måtte vi ha blitt med til politistasjonen i byen utenfor oss.
Sist endret av Mubærblåffins34; 20. mars 2019 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan for lite om de testene politiet har så det kan jeg ikke svare på. På tester som sendes inn til labrotorier slik fastlegen din bruker kan man få utslag uker etter.

Slik jeg oppfatter det er det viktigste her om politiet kan ta deg for å ikke være edruelig med den informasjonen du allerede har gitt dem?
Hvis ikke behøver du jo ikke å ha mer med dem før du evt. blir tatt igjen.
Sist endret av KnutAnkhAton; 20. mars 2019 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Særegen Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan nekte å avlegge urinprøve. Du kan også nekte blodprøve. Hvis du gjør dette, må de ha få tillatelse fra retten eller en politijurist for å ta blodprøve av deg. Det er det slett ikke sikkert de får, hvis det eneste du er mistenkt for er brudd på legemiddelloven.

Hvis en politimann tvinger deg til å tisse uten noen slik godkjennelse, kan du anmelde ham.
Kan jeg spør hvordan du ble tatt med tanke på at du ikke hadde noe på deg osv.

Forøvrig har jeg tatt en av de hjemmetestene som hadde en cut off på 20ng/ml THC en måned etter jeg slutta, da sto den fortsatt positiv.
Sist endret av Tripstil; 20. mars 2019 kl. 21:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Det som er greia er vel at de kan trekke edruelighet i tvil om du ikke følger opp pissinga?