Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2308
Hei! La oss si man sitter på en del svarte penger fra alt fra svart arbeid, svindel, narkotikasalg. Er det enkelte land det er mulig å bruke disse kontantene til å eventuelt kjøpe leilighet, eiendom, biler etc.? Eventuelt lett å opprette konto hvor man kan sette kontantene inn og bruke de som vanlig? Sett at man flytter dit eller lignende.
Takk for svar, smarte mennesker!
Verden blir stadig mindre og det blir stadig enklere å holde oversikt. Men det er fortsatt skatteparadiser. Det er vist rimelig enkelt å ordne konto, spesielt enkelt på foretak. Mange velger å ha konto på et selskap framfor på seg personlig. Selskapet kan nemlig registreres uten at reell eier blir synlig. Disse landene har ikke samme krav til at du må kunne dokumentere hvor pengene stammer fra. Men det vil jo alltid være en viss risiko. Det har jo flere ganger tidligere vært lekkasjer fra banker etc.
Og hvilke land er det da snakker om?
Panama , andorra , Qatar , UAE , Bahama's er de jeg kommer på nå
Gjelder dette kun å opprette en konto å sette inn kontanter? Eller gjelder det å kjøpe eiendom kontant?
Jeg vet ikke. Men la oss si at om du teoretisk sett hadde et stort beløp med kontanter så vil jeg tro at det hadde vært mye mindre bry å hvitvaske de og kjøpe eiendomm med i Norge enn å ta de med til andre siden av verden for å kjøpe eiendom med. Kan oppstå masse problemer med å få de penga dit.
Det er uproblematisk for beløp under flere millioner. Det er ingen som holder styr på økonomien til privatfolk på det nivået folk i miljøene forestiller seg

Skatteparadiser er for forretningsfolk som skal snike unna to-tresifret(og oppover, selvfølgelig) antall millioner; gjerne kapital som enten er direkte bundet til et operativt foretak - eller som må være til disposisjon for et.
Sist endret av Tøffetom; 23. juli 2018 kl. 03:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en konto i Sør-Øst-Asia, kan sette inn flere millioner kroner uten at noen tenker noe om det.
Må bare ha bodd her i 2 mnd for og få bankkonto her. Får inn alle pengene mine der når jeg jobber freelance, skattefritt.

Nå skal jeg ikke si at jeg tjener mye, men får inn mellom 25-70 000 kr per mnd på kontoen. Men kjenner folk som rett og slett har kommet i banken med en gym bag full av millioner av kroner, satt de inn på kontoen og det er ingen som bryr seg, bodd her i noen år og kjenner diverse klubb eiere og andre folk som driver med "ulumskheter" eller hva man skal kalle det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en konto i Sør-Øst-Asia, kan sette inn flere millioner kroner uten at noen tenker noe om det.
Må bare ha bodd her i 2 mnd for og få bankkonto her. Får inn alle pengene mine der når jeg jobber freelance, skattefritt.

Nå skal jeg ikke si at jeg tjener mye, men får inn mellom 25-70 000 kr per mnd på kontoen. Men kjenner folk som rett og slett har kommet i banken med en gym bag full av millioner av kroner, satt de inn på kontoen og det er ingen som bryr seg, bodd her i noen år og kjenner diverse klubb eiere og andre folk som driver med "ulumskheter" eller hva man skal kalle det.
Vis hele sitatet...
Du kan bare glemme å sette inn millioner av kontanter i banken uten å fylle ut skjemaer og spørsmål rundt disse pengene.

Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Du kan bare glemme å sette inn millioner av kontanter i banken uten å fylle ut skjemaer og spørsmål rundt disse pengene.
Vis hele sitatet...

Sorry, jeg så ikke at du skrev i utlandet. Trodde du snakket om banker her hjemme :-)
Sist endret av Bankmann1; 23. juli 2018 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Du kan bare glemme å sette inn millioner av kontanter i banken uten å fylle ut skjemaer og spørsmål rundt disse pengene.




Sorry, jeg så ikke at du skrev i utlandet. Trodde du snakket om banker her hjemme :-)
Vis hele sitatet...
Hehe, nei i Norge hadde det aaaaaaaaldri gått....

Må faktisk "fylle ut et skjema" her og.

Du tar en lapp som er ca 10x20 cm - Fyller inn kontonummer og navnet på eieren av kontoen - Venter i kø til det er din tur å sette inn pengene - de blir telt med kontanttellemaskin(er) av hu bak skranken og du får en kvittering

Er et land i sør øst Asia som enda er meeeeeget i "utviklingsland" stadiet så ingen har oversikt over noe som helst

Og igjen få de pengene til Norge om du for eksempel vil ha de inn på din Norske konto igjen uten og skatte på det det vet jeg ikke hvordan man gjør..


Bare sier at det er mange land (virker det som) hvor du kan komme med 10kg med tusenlapper og slenge inn på kontoen uten at det vekker noe oppsikt, da spesielt u-land
Bør gå ganske greit i Kina også om du vil forholde deg til et litt mer utviklet og profesjonalisert banksystem, men fortsatt store muligheter for å operere uten de helt store spørsmålene. UAE er jo også et godt alternativ i så måte.