Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3359
Hei, jeg er en jente på 21 år som sliter og håper noen av dere kan hjelpe meg...

Jeg har tatt mdma en del ganger, men alltid ventet 5 uke rmellom hver gang. I vinter tror jeg at jeg tok dårlig mdma. Rusen var rar og annerledes enn den pleier. Ukene etter begynte jeg å hallusinerte daglig. Jeg så ikke rare dyr eller mennesker, og det er vanskelig å beskrive hallusinasjonene. Jeg ser faktiske objekter omrokkere seg til et bestemt mønster.

F.eks. Kan bygningene stå i er helt surrealistisk mønster, og jeg må gjerne knipe øynene igjen 3-4 ganger før alt er normalt. Det samme kan skje med håndkleet på badet, godteriet på bordet etc.

Det har forsvunnet gradvis, men de siste dagene har det kommet igjen veldig kraftig. Det er til tider vanskelig å skille hallusinasjonene fra virkelighet, og jeg må ofte gå ut av rommet og komme tilbake før det er borte.

Annet enn mdma har jeg også røyket en del, men det begynner å bli en god stund siden. Har heller ikke tatt mdma siden vinter. Er dette normalt? Jeg er veldig redd for at det aldri går bort...

Vet ikke om det er relevant, men har også hatt kroppstemperatur på 38,8 i et halvt år. Og jeg har begynt å mumle/stamme mye mer enn før.
Tror jeg ville dratt til legen med det der! Lykke til
Takk. Men er litt skeptisk til å ha det i systemet at jeg har prøvd mdma. Kan ikke legen si ifra til noe slags rehabiliteringssenter eller lignende? :/
Sitat av UngJenteiNød Vis innlegg
Takk. Men er litt skeptisk til å ha det i systemet at jeg har prøvd mdma. Kan ikke legen si ifra til noe slags rehabiliteringssenter eller lignende? :/
Vis hele sitatet...
Hva legger du i rehabiliteringssenter?

Hver 5 uke er alt for ofte å ta MDMA. Du skal vente helst minst 3 måneder. Jeg anbefaler deg å ikke ta mer MDMA eller røyke mer cannabis før du blir frisk igjen, og en god stund etter du har blitt frisk. Det er nært utvilsomt en nevrokjemisk ubalanse utløst av rusbruket. Da er det lurt å avstå fra rusmidler, ellers kan du gjøre det verre. I værstefall utløse psykotiske tilstander eller serotoninssyndrom.

Du bør dra til legen, kanskje du får avdekket en hjerneskade. Dersom kroppstemperaturen din har blitt påvirket indikerer det skade på serotonin systemet ditt.

Du vil ikke kunne få en utredning, eller svar, eller hjelp over nettet på et forum. Du vil kun få spekulasjoner fra mennesker uten kompetanse.
er du sikker på at dette har noe me mdmaen å gjøre? Syns det høres veldig rart ut, kan jo forklare det til legen din uten å nevne mdma bruken i første omgang?

EDIT: hver 5 uke med mdma bruk er langt ifra sunt
Sist endret av HectorX; 8. august 2017 kl. 01:46.
Jepp er nok noe kjemisk ubalanse på g, vet serotonin bla er med på å balansere kroppstemperatur så Worst case med legen kan du skylde på at noen spika drammen din og at du har mistanke om hva. Serotonin har også innvirkning på hallusinasjoner og humør/følelser :-) bedre å være på den sikre siden og da henvende deg til kvalifisert helsepersonell enn å håpe at plagene gir seg selv.
Lvl 5 Taskenspiller
Du antar at du tok dårlig mdma, og skriver at rusen var "rar og annerledes enn den pleier"...
Kan du beskrive hva som gjorde denne rusopplevelsen annerledes?
Disse tingene har en tendens til å forløse seg over tid. Vil ikke nødvendigvis anbefale å oppsøke lege for dette med mindre det forårsaker så mye ubehag at det forringer din daglige fungering. Jeg tipper dette avtar de påfølgende ukene og månedene. Og husk, ikke bekymre deg for det. Bekymringene kan i seg selv påvirke persepsjonen din og bli til selvoppfyllende profetier.
Sist endret av Amygdaloid; 9. august 2017 kl. 02:11.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Dialogisk Vis innlegg
Du antar at du tok dårlig mdma, og skriver at rusen var "rar og annerledes enn den pleier"...
Kan du beskrive hva som gjorde denne rusopplevelsen annerledes?
Vis hele sitatet...
Ja, dette er interessant.
Etter hva jeg erfarer, så har de fleste tatt det rusmiddelet de kjøpte, men på grunn av dagsform, dosering, set og setting så hender det at rusen er annerledes.

Jamfør alle de som tror de har "fått noe i drinken", men realiteten er at de var slitne/sultne/drakk for fort og fikk heftigere blackout enn de er vant til.
Er det mulig at du kanskje har klart og pådra deg HPPD (hallucinogen persisting perception disorder)? Hvis dette er tilfellet har jeg hørt at det kan hjelpe og avstå fra alt av rusmidler, til og med koffein og nikotin. Som andre sier, kan det kanskje også være serotoninsyndrom som er mer realistisk da du har brukt MDMA relativt hyppig. Uansett ta kontakt med helsepersonell, her får du ingen diagnose. Lykke til!
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hvis du går rundt med feber hele tiden, kan nok mye av hallusinasjonene komme derfra. Enkelte mennesker får ganske voldsomme feberhalliser. Kutt ut alt av rusmidler, oppsøk uansett helsepersonell. Leger har taushetsplikt, og kan ikke tvinge deg inn på noe rehab. I hvertfall ikke i ditt tilfelle, hvor du tydelig har kontroll på eget rusforbruk.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal ærlig innrømme å si at jeg har over en lengre periode misbrukt mdma om de fleste her skulle sett på det, hver helg så og si, Har ikke hatt noe problem med å ikke ta det! Missforstå meg rett her, men direkte hallunisasjoner av mdma der objekter flytter rundt på seg forekommer sjeldent av mdma og kun i ekstremt store doser(Etter det jeg har hørt og opplevd).
Mollyhalliser kan ses på en litt annen måte da det ikke er noe visuelt nødvendigvis men mersom at du selv detter ut å lager scenario i hodet ditt.
Jeg tror problemet ditt her kommer fra noe mer enn bare M´an at det trigget det kan være en mulighet.
Håper det ordner seg og du kommer deg på rett kjør høres ikke noe behagelig ut
Holder en knapp på at du trolig har fått i deg noe annet enn MDMA og at du muligens har mild HPPD. Du røyket ikke cannabis under den aktuelle rullen?

Det kommer nok til å gå over. Forsøk ta det med ro og tenk på det minst mulig hvis du klarer. Det kommer nok helt sikkert til å gå over av seg selv.

Ta livet med ro, spis sunt, sov godt, tren om mulig og hold deg unna cannabis, MDMA og psykedelika (gjerne all rus). Blir du veldig bekymret ta en tur til legen. Som kanskje du har fortstått er verken jeg eller de andre her helsepersonell, men mange har vært gjennom lignende opplevelser og de korrigerer nesten alltid seg selv. Hjernen er robust og reparerer det meste dersom du gir den sjansen.