Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5063
http://stores.ebay.com/ZHUOKE-Shop/shipping.html

Hei jeg bestilte en headset fra Ebay for 120 kroner.
Det stod free Economy Int'l Shipping. Så det blir sendt som uregistrert post. Blir uregistrert post fra utlandet levert av Posten Norge AS eller DHL???

Forrige gang jeg kjøpte en vare for 140 kroner. Ble dette levert av DHL. Jeg fikk et gebyr på 1200 kroner 9 måneder etter at DHL leverte varen. Jeg har veldig dårlig erfaring med DHL og hater måten de svindler mennesker på.

Så noen som vet om posten min vil bli levert av POSTEN NORGE AS eller DHL??
"free Economy Int'l Shipping" bruker vanligvis å bety posten, ja.

DHL? Kan du linke til varen på ebay som ble sendt med DHL?

Eksempler på shippingbeskrivelser:

"FREE Standard Int'l Shipping"
"FREE Economy Int'l Shipping"
"FREE Economy Int'l Postage"
"FREE Standard International Flat Rate Postage"
"FREE La Poste - Colis Economique International"

Alle disse varene var under 200 spenn, og ble levert i min postkassa med posten:
Sist endret av Turbolego; 2. september 2014 kl. 22:25.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
"free Economy Int'l Shipping" bruker vanligvis å bety posten, ja.

DHL? Kan du linke til varen på ebay som ble sendt med DHL?
Vis hele sitatet...
Dette var i 2012. Så desverre kan jeg ikke linke deg til varen.
Men DHL er 100% drittsekker når det gjelder varer fra utlandet. Selv om jeg varen jeg kjøper koster under 200 kroner så sender de meg gebyrer 6-12 måneder etter at jeg har mottatt varen. Dette skjer hver eneste gang når varen er levert av DHL.

Men godt å få bekreftet at pakken vil med levert av Posten AS med "free Economy Int'l Shipping"! Takk for bekreftelsen. Slipper jeg flere gebyr svindel fra privat postselskap som DHL.
Hvor mye kostet det du bestilte da?
Rart at du skal ha problemer med DHL, de leverer det jeg handler fra Tyskland på døren, alt gått knirkefritt til nå. Selv ting som har vært langt over den tollgrensa har jeg fått fritt levert på døren, ikke betalt noen ting. Kan ikke huske jeg har fått ting fra USA levert med DHL, bare Tyskland.

Hvor sendes varen du venter nå fra?
"Free Int'l Shipping" er vanligvis Posten. Om dette er fra Kina, så går det som regel helt smooth. De har trygg og god postgang, som overtas av Posten Norge når den kommer hit.

Problemene oppstår alltid når de bruker private leverandører på vei fra USA. Før kostet det meg $5 å få ting levert i postkassa etter et par uker. Men stadig flere selgere bruker "eBay Global Shipping Program", som igjen betyr private leverandører (Postnord for Norden). Nå koster det opp mot $30, jeg må vente ei uke lenger, reise to postkontor unna (45 min. ekstra) fordi Postnord ikke vil levere til mitt postkontor. Og i halvparten av tilfellene finner tenåringene på Kiwi ikke pakken og jeg må tilbake neste dag.

Sorry for rant. Men jeg skjønner godt at du er stressa.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvor mye kostet det du bestilte da?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper alltid varer under 200 kroner på ebay.com!
Iblant så er det ikke free shipping og noen ganger betaler jeg for shippingen selv. Da blir varene levert av DHL og DHL er drittsekker som sender gebyrer flere måneder etter at jeg har mottatt varen. Dette er DHL i Oslo.
Det er en vietnameser som er sjef for DHL Oslo og pokker de asiaterne svindler meg hele tiden.

Sist gang DHL Oslo svindlet meg. Gikk jeg til kontoret deres og de sa jeg måtte betale. De er veldig frekke.

Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
"Free Int'l Shipping" er vanligvis Posten. Om dette er fra Kina, så går det som regel helt smooth. De har trygg og god postgang, som overtas av Posten Norge når den kommer hit.
Vis hele sitatet...
Takk for bekreftelsen. Jeg kjøpte varene mine fra USA med "Free Int'l Shipping". En Keyboard, en data mus, og en billig gaming headset. Alt for under 200 kroner fra 3 forskjellige selgere.
Sist endret av Gigolo; 2. september 2014 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok, min erfaring er at slike handler fra USA eller da feks Kina går med Posten! Tror du er trygg da når det kommer fra USA.

Husk også at du kan høre med selger i forkant, om de kan merke pakken din som 'gift' samt med lavere verdi enn det som er tilfellet. Om du skulle ville bestille noe over 200kr.