Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 12128
Jeg har lyst til å hoste en nettside, men vet ikke hvilken webhost jeg bør bruke.
Vil ha med ".com" domain, men vil ikke betale så alt for mye for det.

Har jo hørt om 000webhost, hostgator, dreamhost, men hvilken skal jeg velge?
En som holder seg opp hele tiden, og har mange "valg" og ting og tang, ikke en avansert hoster, og kanskje har innebygget enke templates som jeg ikke må betale noe ekstra for.

Noen som har noe å anbefale meg?
Ikke velg verken hostgator eller dreamhost.
Alle hoster som blir eid av EIG bør du holde deg langt unna, de er alle kjent for treg support og dårlige servere..

Jeg bruker EZPZHosting.com og er storfornyød med både support og farten på servere.
De svarer som oftest innen 10 minutter på mindre problemer og litt lengre responstid på litt større problemer.
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ikke velg verken hostgator eller dreamhost.
Alle hoster som blir eid av EIG bør du holde deg langt unna, de er alle kjent for treg support og dårlige servere..

Jeg bruker EZPZHosting.com og er storfornyød med både support og farten på servere.
De svarer som oftest innen 10 minutter på mindre problemer og litt lengre responstid på litt større problemer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor holde meg unna hostgator? Har hørt mye positivt om disse(?)
De selger unlimited hosting som er bullshit. De sier bare at du bruker latterlig mye båndbredde/lagringsplass og stenger brukeren din.
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
De selger unlimited hosting som er bullshit. De sier bare at du bruker latterlig mye båndbredde/lagringsplass og stenger brukeren din.
Vis hele sitatet...
Åja faen... Er det noen Norske gode hosting nettsider da?
Eller bør jeg holde meg til de Engelske?
Sist endret av _X_; 2. april 2014 kl. 11:14.
Har da Host1.no -- de svarer raskt, hvertfall på IRC. Hyggelige folk som lett forstår deg selv om du ikke selv vet hva du snakker om. Greie priser.
Sitat av _X_ Vis innlegg
Åja faen... Er det noen Norske gode hosting nettsider da?
Eller bør jeg holde meg til de Engelske?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å gå til en utenlandsk host, du får mer for pengene enn det du gjør i Norge, det er min mening. Host1 synes jeg ikke når opp til forventingene mine iforhold til prisen de tilbyr.

Se på www.Webhostingtalk.com, der finner du nok flere tusen hoster som reklamerer sine tjenester, og ikke vær redd for å bruke en relativt ny host. Ofte så har jeg en bedre erfaring av å bruke små hoster da support blir mer personlig og ikke bare for å svare. De får mer tid til å hjelpe og forklare. Men betal ikke mer enn for 3 måneder fram i tid i begynnelsen, da taper du ikke noe om det skulle gått skeivt ut med din nye webhost.

Også må du tenke på hvor ditt publikum befinner seg, er det i Norge så bør du iværtfall ikke bruke Hostgator som har servere i USA. Du får lang loadtime og høy ping. Da ville jeg heller sett på England, Tyskland osv.. Host1 hadde serverne sine i Tyskland i begynnelsen f.eks
Har brukt One.com i litt over et års tid nå, og har ikke stort å utsette på det. Chaten deres er åpen 24/7 (Man må skrive engelsk når det norske supportsenteret har stengt) Og man får stort sett svar med en gang. Prisen er det heller ingenting å utsette på, i mine øyne.
Har hørt mye negativt om One.com, i tilllegg så bruker de sitt eget kontrollpanel. Noe som gjør det vansklig / verre å flytte alt over til en ny host. Anbefaler at du finner en som bruker cPanel (Noe de aller fleste gjør), da tar det bare minutter for den nye webhosten å overføre alt til serverne sine og alt er som før for din del.
_X_
Trådstarter
84 6
Ifølge disse 4 er det jo iPage som er på top:
iPage - http://web-hosting-review.toptenreviews.com/
JustHost - http://domain-hosting-services-revie...enreviews.com/
iPage - http://www.prchecker.info/top-10-web-hosting.php
iPage - http://howtogetonline.net/best-web-hosting-companies

Noen som har noe erfaring med iPage?
Sist endret av _X_; 2. april 2014 kl. 14:39.
Host1.no, ingen over ingen nærheten faktisk

15% rabatt ved bruk av rabattkode "nFF"
_X_
Trådstarter
84 6
Hva med fastname.no?
Til å ha et .no domene navn..?
Sitat av _X_ Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke velg webhosts som er eid av EIG.. Og eneste grunnen til at de er på topp er pågrunn av deres gode affiliates systemer, og disse folkene har penger.. Så budsjettet til reklame er en god del større enn andre.
Sitat av _X_ Vis innlegg
Hva med fastname.no?
Til å ha et .no domene navn..?
Vis hele sitatet...
Får lyst å legge meg ned å grine når jeg ser layouten på siden dems og SSL sertifikatene dems er utgått.

Tror dette, http://www.proisp.no/domene/ er en veldig grei plass å kjøpe .no domene
Bruker selv Namecheap.com, er meget fornøyd!
Sitat av Grix Vis innlegg
Bruker selv Namecheap.com, er meget fornøyd!
Vis hele sitatet...
De har ikke .no domener.
one.com? 10kr måneden er da ikke galt?
Sitat av Exonize Vis innlegg
De har ikke .no domener.
Vis hele sitatet...
I OP står det at han vil ha .com domene.
For all del ikke bruk iPage, verste piece of shitten jeg har vært borti. + gå for en norsk/nordisk host.
personlig vil jeg anbefalle surftown.no.
Har brukt dem i snart 4-5år og er storfornøyd, serveren jeg er koblet mot er vertfall i danmark noe som er positivt i mitt syn.
host1 er ut ifra min erfaring en av de bedre, alltid bra support (svar/responstid/etc). Ekstremt sjeldent at det er problemer, og om det er blir det alltid tatt hånd om relativt raskt. Prisene er rimelige i forhold til hva man finner ellers, og man har jo i tilleg rabattkoden "nFF" som gjør det hele enda bedre
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Verdt å merke seg at one.com ikke støtter sentrale DNS elementer som TXT og SRV.
Ikke velg host1! Dårlig support, overpriset osv. Velg noe annet, for noe vræl. Har valgt de to ganger nå angrer like mye...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sablabra Vis innlegg
Ikke velg host1! Dårlig support, overpriset osv. Velg noe annet, for noe vræl. Har valgt de to ganger nå angrer like mye...
Vis hele sitatet...
Interessant. Kva var problema dine, korleis kontakta du support, og kva meiner du er overprisa?
Sitat av _X_ Vis innlegg
Åja faen... Er det noen Norske gode hosting nettsider da?
Eller bør jeg holde meg til de Engelske?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvem som skal se på sidene dine, lei plass i nærheten av markedet.
Gigabit tilgang i Nepal er ikke nødvendigvis bra om 90% av de som skal se siden din er i Kongo.

For Norge ville jeg valgt fastname/iNic
Sist endret av nudo; 2. april 2014 kl. 22:21.
_X_
Trådstarter
84 6
Hva med hvis jeg skal lage en nettside som skal bli besøkt av alle fra hele verden?
Hvilken host bør jeg da velge? Er så mye forskjellige forslag jeg får
Har du en PC til overs som bare ligger i boden og har lyst på et lærerikt prosjekt, kan du sette denne opp som en web-server.
Det kreves minimalt med programvare for å kjøre en "Basic" server og med mindre den skal behanle hundrevis eller tusenvis av brukere samtidig sammen med digre databaser så trengs det ikke allverdens med hardware heller.
Det eneste som koster noe er et eventuelt domenenavn, og strømmen som pc'en bruker -som jo ikke er stort.
All nødvendig programvare som trengs (Som dessuten benyttes av ca 80% av alle servere på internett) er fulstendig gratis og open-source
Sist endret av varg300; 2. april 2014 kl. 22:37.
Sitat av _X_ Vis innlegg
Hva med hvis jeg skal lage en nettside som skal bli besøkt av alle fra hele verden?
Hvilken host bør jeg da velge? Er så mye forskjellige forslag jeg får
Vis hele sitatet...
Jeg legger nettsidene i England eller andre plasser i Europa da, som oftest det jeg anbefaler også.
Kan igjen anbefale EZPZHosting.com, la igjen en ticket hos de tidligere idag og det tokk 7 minutter før jeg fikk svar.
Sitat av _X_ Vis innlegg
Hva med hvis jeg skal lage en nettside som skal bli besøkt av alle fra hele verden?
Hvilken host bør jeg da velge?
Vis hele sitatet...
http://www.google.com/a
_X_
Trådstarter
84 6
Klarer virkelig ikke bestemme meg.. Haha!
Hva er det beste og samtidlig billigste da?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av _X_ Vis innlegg
Hva med hvis jeg skal lage en nettside som skal bli besøkt av alle fra hele verden?
Hvilken host bør jeg da velge? Er så mye forskjellige forslag jeg får
Vis hele sitatet...
Dette har ca nøyaktig ingenting å si hvis du har med en seriøs host med skikkelige linjer å gjøre.
Hei! Jeg arbeider en del med nettsider, og jeg kjører alle hos GoDaddy. Har noen nettsider som får treff fra ulike deler av verden og den takler det helt supert. Aldri hatt noen problem med de i de to årene jeg har brukt de
_X_
Trådstarter
84 6
Vis jeg kjøper meg en web host i 3 månder, kan jeg få 2 domenet, altså .com og .no samtidlig uten å betale ekstra?
Hva mener du? 2 domener på et webhotell? Ja, det kan du.
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av sablabra Vis innlegg
Hva mener du? 2 domener på et webhotell? Ja, det kan du.
Vis hele sitatet...
Vil det koste mye ekstra? alltså hvis jeg starter med www.mittdomenet.com, og deretter oppretter www.mittdomenet.no. Vil det da koste ekstra?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av _X_ Vis innlegg
Vil det koste mye ekstra? alltså hvis jeg starter med www.mittdomenet.com, og deretter oppretter www.mittdomenet.no. Vil det da koste ekstra?
Vis hele sitatet...
Sjekk prislista hos ulike aktører. Merkelig nok opplyser firma om priser for tenester.
Ja, du må betale ekstra for domener
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av HwT Vis innlegg
Vis hele sitatet...
https://domain-order.webhuset.no/bes...ene/domenenavn
Når jeg prøver å registrere meg med ".no" domenet, får jeg melding:
"Du trenger et organisasjonsnummer i Brønnøysundregistrene for å registrere et domenenavn under .no."

Til dere som kan med hosting og vet hva godt priser ligger på, jeg har bestemt meg for å opprette nettside med Norsk domene (.no).
Hvilke av disse er det jeg bør da gå for, evt. kan noen sende andre godt web-hoteller(?)?

https://www.fastname.no/
http://www.subsys.no/
https://www.proisp.no/webhotell/

Vet ikke helt hva jeg bør ha? cPanel? Innebygde "templates" hadde vært fint også.

Hva med hvis jeg velger host1?
http://host1.no/no/webhotell

Hva bør jeg gå for?
Sist endret av _X_; 7. april 2014 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gå for host1 du, beste leverandøren jeg har vært borti :-)
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av ztaale Vis innlegg
Gå for host1 du, beste leverandøren jeg har vært borti :-)
Vis hele sitatet...
Hm, hvor mye plass trenger jeg da?
http://host1.no/no/webhotell
Vet ikke hva som er "vanlig" for en nybegynner.. La oss si at jeg skal ha en nettside, med flere sider f.eks. www.mittdomene.no/side1 også slikt oppover.

Er pakken: "Mini" for liten? Hvis jeg skal ha f.eks. linker til nedlastinger osv?
Du trenger så mye plass som koden, bildene og databasen tar. Lager du det selv så klarer du deg kanskje med under 5MB, skal du bruke wordpress og/eller ha en del bilder klarer du deg nok med under 100MB. Mini holder i lange baner mao.

Skulle du derimot trenge mer plass kan du enkelt oppgradere til noe større senere.
Sist endret av norboost; 7. april 2014 kl. 14:19.
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av norboost Vis innlegg
Du trenger så mye plass som koden, bildene og databasen tar. Lager du det selv så klarer du deg kanskje med under 5MB, skal du bruke wordpress og/eller ha en del bilder klarer du deg nok med under 100MB. Mini holder i lange baner mao.

Skulle du derimot trenge mer plass kan du enkelt oppgradere til noe større senere.
Vis hele sitatet...
Åja, okei! Takk
Har host1.no innebygget website templates?
Ikke for å virke som en negativ kuk, men er du virkelig klar for dette? Har du overhodet noe som helst slags grunnlag for å forstå hva som må til for å sette opp og drifte en side eller er dette bare en slags optimistisk plan du har laget deg? "jeg skal lage hjemmeside jeg!" ?

Det fremstår ikke som du har nødvendig kompetanse for feltet, i og med at du ikke vet hva du du ser etter i ett webhotell sier det med at du ikke nødvendigvis har helt peiling på hva du kaster deg ut i?
Trenger du innebygget web templates bruk https://sites.google.com/?pli=1 og pek et domene til den. Ikke kjøp domenet på host1, da du finner det billigere andre steder.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det fremstår ikke som du har nødvendig kompetanse for feltet, i og med at du ikke vet hva du du ser etter i ett webhotell sier det med at du ikke nødvendigvis har helt peiling på hva du kaster deg ut i?
Vis hele sitatet...
For no´ tull.
TS: Kast deg ut i det - prøv og feil og ha det gøy. Morsomt å se sin første side på nett, om det så bare er "It works!"
Bruker selv Hostgator, og er kjempefornøyd med dem. Billig, godt med plass, og ingen problemer. På Hostgator er det også forskjellige hjelpemidler for å få deg på nett hvis du er helt grønn.
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ikke for å virke som en negativ kuk, men er du virkelig klar for dette? Har du overhodet noe som helst slags grunnlag for å forstå hva som må til for å sette opp og drifte en side eller er dette bare en slags optimistisk plan du har laget deg? "jeg skal lage hjemmeside jeg!" ?

Det fremstår ikke som du har nødvendig kompetanse for feltet, i og med at du ikke vet hva du du ser etter i ett webhotell sier det med at du ikke nødvendigvis har helt peiling på hva du kaster deg ut i?
Vis hele sitatet...
Så hvor startet du? Ploppet det bare fram slikt at du kunne absolutt ALT som dette når du startet? NEI! Alle starter en plass, og hvis du ska begynne å kommentere negativt kan du bare holde deg unna!

Sitat av eppen Vis innlegg
For no´ tull.
TS: Kast deg ut i det - prøv og feil og ha det gøy. Morsomt å se sin første side på nett, om det så bare er "It works!"
Bruker selv Hostgator, og er kjempefornøyd med dem. Billig, godt med plass, og ingen problemer. På Hostgator er det også forskjellige hjelpemidler for å få deg på nett hvis du er helt grønn.
Vis hele sitatet...
Skal det, blir vell bare en lite morro side for å se hvordan ting fungerer osv
Sist endret av _X_; 8. april 2014 kl. 00:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _X_ Vis innlegg
Så hvor startet du? Ploppet det bare fram slikt at du kunne absolutt ALT som dette når du startet? NEI! Alle starter en plass, og hvis du ska begynne å kommentere negativt kan du bare holde deg unna!
Vis hele sitatet...
jeg ville ikke startet med å kjøpe domene og webhotell i hvertfall. Du kan jo prøve å skrive websider og bare teste de på din egen datamaskin? Når du endelig har fått laget en side du er halveis fornøyd med kan du kjøpe et webhotell.

Å sette opp en WAMP-server gjør det lett å komme i gang med PHP om man vil programmere websider i dette. Eventuelt kan du også se på webutvikling med Ruby on Rails, Python+Flask eller Python+django. (Jeg synes selv Ruby on Rails og python med flask er veldig fantastiske utviklingsplattformer for web)

Bruk helle pengene du tenkte på å kjøpe deg et webhotell til å kjøpe en god bok innenfor den plattformen du ønsker - og test ting lokalt på maskinen din.
Sist endret av etse; 8. april 2014 kl. 01:34.
_X_
Trådstarter
84 6
Sitat av etse Vis innlegg
jeg ville ikke startet med å kjøpe domene og webhotell i hvertfall. Du kan jo prøve å skrive websider og bare teste de på din egen datamaskin? Når du endelig har fått laget en side du er halveis fornøyd med kan du kjøpe et webhotell.

Å sette opp en WAMP-server gjør det lett å komme i gang med PHP om man vil programmere websider i dette. Eventuelt kan du også se på webutvikling med Ruby on Rails, Python+Flask eller Python+django. (Jeg synes selv Ruby on Rails og python med flask er veldig fantastiske utviklingsplattformer for web)

Bruk helle pengene du tenkte på å kjøpe deg et webhotell til å kjøpe en god bok innenfor den plattformen du ønsker - og test ting lokalt på maskinen din.
Vis hele sitatet...
Har laget flere nettsider før. Har vært gamehoster på forskjellige spill opp til flere ganger. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det enda, vi får vell se :-)