Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3407
Kjæresten min røyker ikke så ofte, men når han først har tilgang på hasj, så røyker han så og si helt til det er tomt. Jeg er ingen erfaren røyker. Jeg røyker ikke vanlig sigaretter en gang. Jeg har vært med på å spise brownies et par ganger, men ikke noe mer. Vi har snakket mye om hasj, og jeg har ingenting imot det, men jeg begynner å bli lei av at han bare skal sitte i sofaen, fjern som bare faen og er egentlig ikke noe å snakke med - for alt blir bare uforståelig.

Jeg har tatt det opp med han, at jeg gjerne ville vært med å prøve, men siden jeg ikke røyker sigaretter en gang, så ville jeg heller prøve noe annet, sånn som bong eller spise brownies igjen eller lignende... Og han har sagt at det kan vi gjøre, sånn som igår (20.4) så var egentlig planen at han og jeg skulle gjøre det sammen, etter at jeg var ferdig på jobb selvsagt, det endte med at han var pissefjern, og jeg var ikke så glad - for vi hadde egentlig avtalt å gjøre dette sammen. Hvorfor holder han ikke avtalen? Er det virkelig så vanskelig for stonere og vente på andre før man blir fjern?
Ikke missforstå, ikke problem at han er fjern en gang i blandt, men hvorfor hele tiden når han først har tilgang? Han blir ikke ubehagelig å være med, men jeg ville gjerne vært med på moroa om dere skjønner... Noen råd?
Hva med å si alt det du har skrevet her til han?
burde vært möderatör
Si det du skrev i denne tråden til han face to face. Det bør ikke være vanskelig å forstå at du liker å henge med han både edru og fjern. Hvis han ikke klarer å vente noen få timer mellom hver gang han blazer er det på tide for han med en liten pause. Dette kommer fra en som liker å røyke weed sjæl
Sist endret av pappabetaler; 21. april 2013 kl. 19:12.
Trådstarter
2 0
De gangene jeg har tatt det opp med han at jeg kanskje ville være med en gang, så får jeg en bekreftelse på at "ja, selvfølgelig kan vi det" - men det blir aldri, for når han først har fått tak i noe, så forsvinner det enten ved at han røyker alt selv, eller så har han kompiser han røyker med.
Jeg har fått være med noen ganger, men igjen, da har vi spist dette via brownies (tror det har vært med tanke på at jeg ikke røyker), men de tar seg gjerne en tur ut på verandaen både FØR vi lager ferdig kaka og etter.. Jeg blir da sittende igjen, og alt er bare kleint. Jeg har ikke akkurat fått så gode erfaringer med dette hittil - noen som kan fortelle meg hvorfor de ikke klarer å vente på kaka sånn at alle kan få følelsen sånn någenlunde samtidig (er klar over at det tar forskjellig tid fra person til person), men at vi gjør det samtidig iallefall.
Forstår din problemstilling egentlig, du røyker ikke, de gjør.
La oss sammenligne med alkohol, før du drar på festen, drikker du ikke alltid litt først?
For din del rusmessig har det sånnsett ikke noe å si at han er skakk før du kommer, til tross for han han burde respektert deg og dine ønsker. Men jeg forstår at dette er en prinsippsak, som han virkelig burde respektert.

Det er desverre ikke alltid like lett for stonere å vente faktisk, ihvertfall ikke i mine stoner tider.
Før jeg ventet på folk så hadde jeg alltid noen bowls som en start. Hadde også alltid klar mekk og jays til da folk kom så de bare kunne starte å fyre opp.

Men siden det ikke virker å helt si ifra til typen din så kan du vell prøve å hoppe over i hans sko? Røyke mer på stasjet hans, sånn at han kanskje ser selv hvor irriterende det er. Sier ikke at du burde bli en fast stoner, men typen din kunne godt fått litt av sin egen medisin


Edit: Kanskje du kunne sjekket ut hva han respekterer mest, deg eller cannabisen? Hvem er han mest glad i? Hvem kan han være uten?
Sist endret av Laude; 21. april 2013 kl. 19:49.
Kjøp weed/hasj selv og lag kakao eller noe. Er vel ikke så vanskelig? Hvis han vil røyke alt opp på en gang, så burde han få lov til det - det er jo tross alt hans weed.
Kake krever mengder og tid. J/bong/pipe krever liten mengde og går raskt å forberede og konsumere. Ville anbefale deg å røyke hasjen/weeden rent i en pipe. Ta ut 0,05/0,10 g (1/10g), og røyk dette selv. Tobakk og annet å blande med gjør røyken som regel sterk og hard. Prøv å få typen din til å holde av en 0,2 eller noe til deg. Det bør han i alle fall klare. Når jeg og dama røyker, gjør vi det som regel alltid sammen, og tar lik mengde. Funker fint for oss i alle fall, men så betaler vi begge to like mye og. Det er "vår" greie.
Hvis du gir penger til han og sier at du skal ha ett gram eller to tror jeg ikke han kommer til å røyke opp din del av fangsten. Hvis detter er tilfellet er han douchebag i følge min mening.
La denne siden være oppe på pcn, så stikker du på butikken.
Hvorfor holder han ikke avtalen?

Fordi han er en stoner, for stonere finnes det for det meste ingenting som er så viktig som å suge i seg thc holdig røyk, det være seg av en finere vannpipe eller av den skittneste flaskebongen du kan forestille deg, det er ikke nøye så lenge de får trigga thc reseptorene sine til de ikke vet hvem hverken de selv er eller andre rundt dem.

Det eneste som står i hodet på en god stoner er røyk røyken, skaff mere røyk om du er fri, få tak i no digg munch, bruk siste rest av ukelønna (de bor som regel hjemme hos mor/far) på masse røyk så du har til neste gang du snubler over jobb/penger og sist men ikke minst, diskuter konspirasjonsteorier om månelandingen og 9/11 samt hvorfor staten er "the man" fordi Hasj/cannabis er ulovlig (noe som mest sansynli stammer fra cia i junaiten, helt seriøst!).

Derfor klarer han ikke å holde avtalen.

Er det virkelig så vanskelig for stonere og vente på andre før man blir fjern?

Ja, så vanskelig er det, se for deg at du sitter med ett ultimatum, om du ikke ruser hodet av deg kommer alle dine kjente og kjære til å dø en smertefull og THC fri død, sånn fungerer hjernen til en stoner...

Røyker ikke stoneren alt han kommer over av thc holdig hasj/pot/whatever så kan det fort være at iluminati kommer å dreper familien hans med chemtrails for så å lagre likene i frøbanken på svalbard (som helt klart er en del av new world order (les NS))

Såh, steng tråden, fasiten er avlagt
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Gi han 300,- å handle til deg for, få han til å mekke til deg. røyk alt selv å spør han hvor kult det var...
Nå er jeg ikke sikker på om jeg faktisk kjenner vedkommede det er snakk om, eller situasjonen deres bare er 99% lik den jeg kjenner til, men jeg går bare utifra at det er det første alternativet.

Typen din vil veldig gjerne røyke med deg, men jeg tror han er litt redd for å presse det på deg. Du kan prøve å nevne det for han når han faktisk har røykings, spørre om han kan legge av en liten klump som dere kan kose dere med. Eventuelt spleise på noen gram og si klart fra om at de skal røykes ilag.
Jeg tror det er litt mangel på kommunikasjon som skaper problemet her. Du sitter å venter på at han skal invitere deg med, og han venter på at du skal ha lyst å prøve.

Angående 4/20 så hadde han ikke røykings selv, han røyket på meg og fikk en liten nattings.

(Hvis det viser seg at jeg bommet fullstending på hvem du er så beklager jeg og håper at du fikk noe nytte ut av post'n min allikevel)
Prøv å rull jointen med urterøyk(typ knaster) i stedet for tobakk. Fåes der du kjøper bonger og piper
Høres ut som om denne fyren sliter med selvkontroll og kanskje burde holde seg langt unna rusmidler i det hele tatt. En fyr som bryter en avtale med kjæresten for å heller røyke seg pisse fjern uten henne har et eller annet problem. Enten så bryr han seg ikke nok om deg, kanskje er han altfor glad (avhengig?) i rus, eller så mangler han kanskje evnen til å kontrollere impulser og analysere konsekvenser av det han gjør.

Mitt forslag er at du gjør det klart for han hvor dårlig gjort det er å bryte avtaler på den måten og hvor skuffa du blir. Om han er likegyldig til det, kan du bare dumpe fyren med god samvittighet.

edit: ikke meningen å virke som noen bedrevitende hobbypsykolog, det er bare mitt inntrykk av det du skriver.
Sist endret av KultNick; 23. april 2013 kl. 22:31.
"Han røyker ikke så ofte, men når han først har hasj så røyker han til det er tomt"

Hm, høres ut som han er typen som lett kan miste kontroll..? Ville heller tenkt på det, enn å være sint fordi han ikke ventet å røyke samme deg.
Når du ser hvordan typen din blir av hasj, hvorfor har du lyst til å begynne å røyke selv? Hvor fett er det egentlig å sitte neddopa i sofaen?
Det er stor forskjell på å røyke daglig for å funksjonene og på å røyke daglig for å bli rusa som faen. Jeg veit ikke hvordan det er for han, men har selv erfaring fra samme scenario der jeg var røykeren, og har opplevd å bli stigmatisert av motparten helt uten grunn. Det er ikke du som bestemmer over hans inntalk, husk det. Det skal også inngåes komprimiss i et forhold, fra begge parter, så du må ikke alltid se på deg selv som offeret. For noen er det å røyke som å snuse.(ikke økonomiske likheter, dog) det jeg prøver å si er at kommunikasjon og komprimiss er gull verdt i et forhold - ikke bare forvent at subtile hint skal bli oppfattet riktig. Kanskje han tror du spør for å vise litt interesse og respekt, men egentlig ikke har lyst? Det må du forklare seriøst og ordrett. Snakker av egen erfaring her.
Sitat av TheSh!t Vis innlegg
Kjæresten min røyker ikke så ofte, men når han først har tilgang på hasj, så røyker han så og si helt til det er tomt. Jeg er ingen erfaren røyker. Jeg røyker ikke vanlig sigaretter en gang. Jeg har vært med på å spise brownies et par ganger, men ikke noe mer. Vi har snakket mye om hasj, og jeg har ingenting imot det, men jeg begynner å bli lei av at han bare skal sitte i sofaen, fjern som bare faen og er egentlig ikke noe å snakke med - for alt blir bare uforståelig.

Jeg har tatt det opp med han, at jeg gjerne ville vært med å prøve, men siden jeg ikke røyker sigaretter en gang, så ville jeg heller prøve noe annet, sånn som bong eller spise brownies igjen eller lignende... Og han har sagt at det kan vi gjøre, sånn som igår (20.4) så var egentlig planen at han og jeg skulle gjøre det sammen, etter at jeg var ferdig på jobb selvsagt, det endte med at han var pissefjern, og jeg var ikke så glad - for vi hadde egentlig avtalt å gjøre dette sammen. Hvorfor holder han ikke avtalen? Er det virkelig så vanskelig for stonere og vente på andre før man blir fjern?
Ikke missforstå, ikke problem at han er fjern en gang i blandt, men hvorfor hele tiden når han først har tilgang? Han blir ikke ubehagelig å være med, men jeg ville gjerne vært med på moroa om dere skjønner... Noen råd?
Vis hele sitatet...

jeg syntes du er fornuftig som tar det opp her, ettersom mange har erfaringer med rus i sin sosialkrets. Jeg vet ikke hvorvidt konfrontere han vil hjelpe men han har seg å respektere deg og du bør kreve respekt.

personlig hadde jeg innsett feilen jeg gjorde og hvor mye det betydde (prinsippet) at jeg brøt avtalen. Hvis du forklarer åpent, ærlig og direkte, ser jeg ikke hvordan han kan gjøre det igjen.