Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1890
Hei,
Har røyka hver dag i 1 mnd cirka. Har 3 uker på å bli clean for da skal jeg pisse. Er det noe spesielt jeg burde gjøre eller er jeg safe?
Er 1.85 og veier 80kg
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette varierer veldig, men mest sannsynlig vil du teste positivt etter 3 uker. Kan hende du er heldig men vanligvis burde du ha minst 30 dager for å få det ut av systemet etter å ha røyket hver dag såpass lenge..

Lykke til c:
Enig med siste innlegg. Dette varierer veldig fra person til person. Jeg testet clean etter en uke, og jeg hadde røyket hver dag i 10 år pluss. Veier 100kg og er 190cm.
ren gjetting, men jeg vil si ja
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Enig med siste innlegg. Dette varierer veldig fra person til person. Jeg testet clean etter en uke, og jeg hadde røyket hver dag i 10 år pluss. Veier 100kg og er 190cm.
Vis hele sitatet...
Hadde du tatt en prøve til samme dag så er det ikke sikkert du hadde vært clean, det kan ha vært falskt resultat, det skjer iblant.

Heavy bruk av cannabis (daglig/nesten daglig bruk) gjør at cannabis kan bli funnet i urinen helt opptil 80 dager i etterkant av siste inntak.
En som da røyker hver dag i 10 år+ vil ikke bli clean på en uke.
Dette fordi THC-COOH binder seg med kroppens fettceller, jo mer du røyker jo mer THC-COOH vil det være i fettcellene dine.
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32 9
En måned av non-stop bruk kan foråsake at det finnes i urinen din en måned, hvis ikke lengre. Er du heldig, så renser kroppen din seg megafort, og blir kvitt det til da. Men, det varierer fra person til person; kanskje MYE vann hjelper med å få ut det som ligger igjen?
Sitat av r0s3 Vis innlegg
En måned av non-stop bruk kan foråsake at det finnes i urinen din en måned, hvis ikke lengre. Er du heldig, så renser kroppen din seg megafort, og blir kvitt det til da. Men, det varierer fra person til person; kanskje MYE vann hjelper med å få ut det som ligger igjen?
Vis hele sitatet...
MYE vann? Han kan få vannforgifting da og til slutt nyresvikt(jeg drikker 4-5l til dagen) Det går ikke fortere ut vis man drikker mer vann for da utvanner man urinen da THCen binder seg til fettvevet og vanninntaket har ingenting med det og gjøre for og holde det enkelt.
Sitat av Cloor Vis innlegg
MYE vann? Han kan få vannforgifting da og til slutt nyresvikt(jeg drikker 4-5l til dagen) Det går ikke fortere ut vis man drikker mer vann for da utvanner man urinen da THCen binder seg til fettvevet og vanninntaket har ingenting med det og gjøre for og holde det enkelt.
Vis hele sitatet...
Du drikker jo relativt MYE vann, så tror du skal passe på deg selv når det kommer til vannforgifting om du drikker de mengdene der.
2-2.5l dagen er mer en nok for kroppen
Trøndermannen
2 0
Sitron funker. Drikk masse sitron juice
Sitat av Soletti Vis innlegg
Du drikker jo relativt MYE vann, så tror du skal passe på deg selv når det kommer til vannforgifting om du drikker de mengdene der.
2-2.5l dagen er mer en nok for kroppen
Vis hele sitatet...
Har hatt det forbruket i ca 2år nå, haddet jeg hatt noe skade av det så haddet jeg vist det nå.

Har helt normale nyre/lever verdier.

Enkelt å sjekke når man ha oktoberfest 1l glass :P
Sist endret av Cloor; 18. juli 2018 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke nyre og leververdier man skal være forsiktig med når det kommer til vanninntak da....
Drukning derimot og hyponatremi kan forekomme akutt på stedet og er ikke noe du kan forebygge med å ha normale verdier med noe som helst.
Lever/nyre er det man gjerne passer litt ekstra på når det gjelder alkohol og ikke vann.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det er ikke nyre og leververdier man skal være forsiktig med når det kommer til vanninntak da....
Drukning derimot og hyponatremi kan forekomme akutt på stedet og er ikke noe du kan forebygge med å ha normale verdier med noe som helst.
Lever/nyre er det man gjerne passer litt ekstra på når det gjelder alkohol og ikke vann.
Vis hele sitatet...

Havner for off topic vis jeg forsetter denne diskusjonen, men vann går jo igjennom nyren mener jeg og ha lest en plass, litt sent nå.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Havner for off topic vis jeg forsetter denne diskusjonen, men vann går jo igjennom nyren mener jeg og ha lest en plass, litt sent nå.
Vis hele sitatet...
Vannet går også igjennom munnen din, forbi tennene, så tungen også drøvelen din, før det renner videre nedover halsen din, hva skal du frem til med det?
At vann går igjennom nyrene betyr absolutt null og niks i den sammenhengen her.
Vannforgifting har ingenting med nyrene å gjør på noen som helst måte.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Soletti
Vannforgifting har ingenting med nyrene å gjør på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
OT, men dette er feil. Vannforgiftning har i høyeste grad med nyrene å gjøre. Nyrene kan skille ut og gjøre omlag 0,5-0,7 liter vann til urin i timen. Det som skjer ved vannintoksikasjon, er at salt/sodium nivåene vil synke drastisk, og ved et svært høyt inntak av vann kan dette være farlig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Soletti Vis innlegg
Du drikker jo relativt MYE vann, så tror du skal passe på deg selv når det kommer til vannforgifting om du drikker de mengdene der.
2-2.5l dagen er mer en nok for kroppen
Vis hele sitatet...
Kor mykje vatn som er nok er totalt avhengig av diett og kor mykje en svetter. Svetter ein ikkje, og har eit normalt norsk kosthold er nok 2-2.5l meir enn du treng. For maten inneheld relativt mykje vatn, og vatn er biprodukt av forbrenninga.

Men 4-5 liter i døgnet er uproblematisk. Friske nyrer kan skilje ut minst ein halvliter i timen, og mindre ubalanse (f.eks. å drikke ein liter på kort tid) er heller ikkje skadeleg.