Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2890
Hei!
I går hadde jeg min første "sopptur". Jeg skriver det på den måten, for det jeg opplevde var nok ikke en ordentlig tur.
Jeg er relativt forsiktig av meg (men alikevel ikke, siden jeg prøver disse tingene hehe), så jeg turte bare 1gram. Som jeg drakk i nypete. Smakte ikke så verst.
Det var jeg og en kompis, og han har tatt sopp èn gang før - og hadde time of his life - så det var jo liksom det jeg planla også da. Jeg har tidligere tatt mdma fem ganger, og har aldri opplevd noe negativt med det, så jeg tenkte at 1g sopp ville gi meg ganske lik opplevelse (etter det jeg hadde lest på nettet osv).
Vi var hjemme hos han, og hadde laga oss en "lounge" med madrasser, tv med fine naturvideoer, spilleliste med "Emma-musikk" osv. Virkelig planlagt en god dag liksom.
Men jeg var bare kvalm. I fem hele timer. Kompisen min hoppa rundt og hadde det kjempefint, mens jeg hadde det helt kjipt. Ikkeno panikk eller angst eller noe, bortsett fra den overveldende kvalmen som aldri gav seg. De få gangene jeg ikke var kvalm handlet alt bare om at jeg ikke måtte bli kvalm igjen. Og da blir man jo det.
Så da lurer jeg på om det finnes noen gode triks for å unngå dette? Jeg prøvde spy noen ganger, men fikk det ikke til.
Hadde det ikke vært for kvalmen tror jeg jeg hadde hatt det dritnice, for jeg hadde litt euforisk følelse, tenkte veldig abstrakt og hadde det eeeeegentlig veldig fint. Hadde det ikke vært for den kvalmen hadde jeg nok turt å føle litt mer på det.
Når det er sagt så blir jeg ofte litt kvalm på mdma og, og har spydd noen ganger. Men da er det liksom bare koselig
Jeg tror nok ikke jeg kommer til å ta sopp igjen med det første, med mindre noen av dere har noen sinnsykt gode råd for å bli kvitt kvalmen. Kan man ta noe legemiddel mot kvalme feks?
Etter ca fem timer gav kvalmen seg en del, men da var jeg sånn ca nede igjen. Da satt vi oss i parken, og angret på at vi ikke gjorde det før. Mye bedre ute!
Spørsmålet er hva slags sopp du spiste? Plukket du den selv, var
den hjemmedyrket? Har du bilder av soppen?

Og ikke minst - gav ikke soppen deg noen som helst form
for hallusinogen rus?

Litt kvalme på oppturen er normalt, men at det skulle vare
i flere timer høres rart ut. Hvis du da ikke har spist feil sopp.
Sist endret av PVestlandia; 19. mai 2016 kl. 14:12.
Trådstarter
Haha ja, det glemte jeg kanskje skrive Flein av et slag! Kompisen min har plukket. Han fikk jo riktig "effekt", og ingen kvalme, så det er lltt rart. Han er veldig nøye på ting, og er helt sikker på at det er riktig sopp. Kanskje jeg bare var i dårlig form?

Jo, så vidt det var når jeg lukket øynene. Men da ble kvalmen så overveldende at jeg ikke orket "se det". Jeg har tidligere fått halliser av MDMA og hasj, og det var litt samma greia - bare at på Emma og hasj så jeg mønstre med øya åpne.

Sitat av Hippotumus Vis innlegg
Haha ja, det glemte jeg kanskje skrive Flein av et slag! Kompisen min har plukket. Han fikk jo riktig "effekt", og ingen kvalme, så det er lltt rart. Han er veldig nøye på ting, og er helt sikker på at det er riktig sopp. Kanskje jeg bare var i dårlig form?

Jo, så vidt det var når jeg lukket øynene. Men da ble kvalmen så overveldende at jeg ikke orket "se det". Jeg har tidligere fått halliser av MDMA og hasj, og det var litt samma greia - bare at på Emma og hasj så jeg mønstre med øya åpne.
Vis hele sitatet...

Oppdatert: fikk svar fra kompis:
Spiss fleinsopp. Plukket selv. Jeg har postet bilde av hver eneste sopp i tråden hvor man får hjelp med å identifisere soppene. Alt var spiss flensopp:
Sist endret av Hippotumus; 19. mai 2016 kl. 14:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da er det kanskje du som har høy toleranse eller soppen som
var svak. Innhold av virkestoffer kan variere, så også individuell
følsomhet for tryptaminer. Vet om folk som trenger oppmot
100 sopp eller tilsvarende 3-4 gram for å få effekt, men også
folk som flyr høyt på under 1 gram. Har man spist mye feit
mat i forkant, kan det også visstnok dempe opptaket av
tryptaminer i fordøyelsessystemet. Til sist er også setting
og sinnsstemning en faktor, man kan legge ting til rette for å
trigge opplevelsen på forskjellige måter.
Spennende

Mitt råd mot kvalme er rett og slett å putte fingeren i halsen og spy kvalmen langt vekk.
Kvalmen forårsakes som regel av at magen jobber med og fordøyer soppen du har spist. Alt psilocybinet(virkestoffet) taes opp relativt rask - 30 - max 60 minutter ca, og etter det kan du deepthroath'e halsen å bli kvitt det uten at det får følger for trippen.

Prøve seg frem med noen små trekk pot kan også hjelpe, selvom jeg vil anbefale å la røyken ligge til man begynner å lande.

Lykke til neste gang!
Trådstarter
Ja, ok! Hvis jeg skal prøve igjen tror jeg ihvertfall jeg skal være utendørs. Da er det ikke så farlig å spy heller Men foreløpig holder jeg meg til MDMA tror jeg. Bare synd man må vente så lenge mellom hver gang. Men det er vel kanskje en god ting, sånn egentlig. Tusen takk for svar!

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Spennende

Mitt råd mot kvalme er rett og slett å putte fingeren i halsen og spy kvalmen langt vekk.
Kvalmen forårsakes som regel av at magen jobber med og fordøyer soppen du har spist. Alt psilocybinet(virkestoffet) taes opp relativt rask - 30 - max 60 minutter ca, og etter det kan du deepthroath'e halsen å bli kvitt det uten at det får følger for trippen.

Prøve seg frem med noen små trekk pot kan også hjelpe, selvom jeg vil anbefale å la røyken ligge til man begynner å lande.

Lykke til neste gang!
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Jeg prøvde spy etter en halvtimes tid. Kom bare litt, og jeg ble egentlig bare verre. Men får gi det et bedre forsøk ved en eventuell neste gang!
Jeg har en tendens til å bli litt for engstelig av pot, så tør ikke ta det sammen med sopp, ihvertfall ikke før jeg vet sånn ca ossen jeg reagerer på det. Jeg har en PTSD jeg sliter en del med, så jeg er redd for at traumen kommer tilbake på en bad trip. Selvom jeg ikke har opplevd noe sånt på pot før, så ligger den liksom "latent".
Sist endret av Hippotumus; 19. mai 2016 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hippotumus Vis innlegg
Ja, ok! Hvis jeg skal prøve igjen tror jeg ihvertfall jeg skal være utendørs. Da er det ikke så farlig å spy heller Men foreløpig holder jeg meg til MDMA tror jeg. Bare synd man må vente så lenge mellom hver gang. Men det er vel kanskje en god ting, sånn egentlig. Tusen takk for svar!



Takk for svar. Jeg prøvde spy etter en halvtimes tid. Kom bare litt, og jeg ble egentlig bare verre. Men får gi det et bedre forsøk ved en eventuell neste gang!
Jeg har en tendens til å bli litt for engstelig av pot, så tør ikke ta det sammen med sopp, ihvertfall ikke før jeg vet sånn ca ossen jeg reagerer på det. Jeg har en PTSD jeg sliter en del med, så jeg er redd for at traumen kommer tilbake på en bad trip. Selvom jeg ikke har opplevd noe sånt på pot før, så ligger den liksom "latent".
Vis hele sitatet...
My pleasure, buddy.
Du skal nok se at den neste trippen blir finfin!
Du kan prøve litt ingefær. Ingefær er mirakelmedisin mot kvalme.
Lag en liten ingefærshot - Putt noen bær, litt vann, litt honning, og ingefær i en blender med litt kanel og kajennepepper og skyll den ned. Yum
Evt, skjær deg noen skiver og ha i teen.

Yup, som jeg sa, anbefaler å la pot'en ligge. Til nød røyke litt når man kommer ned. Har selv psykedelisk utløst HPPD som aldri plager meg med mindre jeg røyker sterke THC strains.
Trådstarter
Takktakktakk! Ingefær er selvfølgelig det verste jeg veit - bortsett fra kvalme! Skal prøve det neste gang! For er veldig keen på en ordentlig sopptur!
Mitt beste råd mot kvalme grunnet psykedelia og empatogener er legemiddelet Zofran. Det fjerner all kvalme fra MDMA, LSD, sopp, 2cb +++

Jeg kan ikke ture/trippe uten dette, da spyr jeg og er kvalm nesten hele tiden, så det er rett og slett ikke verdt det. Legemiddelet påvirker ikke ruseffekten på noen annen måte enn at kvalmen fjernes.

Du får vurdere det dersom de vanlige rådene ikke hjelper deg.
Trådstarter
Sitat av randomize Vis innlegg
Mitt beste råd mot kvalme grunnet psykedelia og empatogener er legemiddelet Zofran. Det fjerner all kvalme fra MDMA, LSD, sopp, 2cb +++

Jeg kan ikke ture/trippe uten dette, da spyr jeg og er kvalm nesten hele tiden, så det er rett og slett ikke verdt det. Legemiddelet påvirker ikke ruseffekten på noen annen måte enn at kvalmen fjernes.

Du får vurdere det dersom de vanlige rådene ikke hjelper deg.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Var egentlig noe sånt jeg var ute etter! Er dette noe man får på apoteket, eller må man få det på resept?
Sitat av Hippotumus Vis innlegg
Takk for svar! Var egentlig noe sånt jeg var ute etter! Er dette noe man får på apoteket, eller må man få det på resept?
Vis hele sitatet...
Resept. Jeg sa jeg skulle på reise og at vanlige reisesyketabletter ikke fungerer, men at jeg hadde prøvd zofran før og at det funket bra. Det er i utgangspunktet ikke en reisesykemedisin, men jeg vet at medisinen også gis mot reisesyke i USA, derfor brukte jeg reisesyke som grunn. C preparat, så de fleste leger vil skrive ut dette relativt lett.

Jeg bruker 8-12 mg avhengig av hva jeg skal, tas omtrent 1-2 timer før inntak av andre substanser. Medisinen er dyr, over 1000 spenn for 50 stk. Du vil også få medlidende blikk på apoteket, siden medisinen oftest gis mot kvalme grunnet cellegift og lignende.