Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2406
Jeg skulle bare restarte mac'en til fabrikkinnstillinger, slik at jeg kunne gjøre mac'en raskere igjen. Problemet var at jeg greide å slette alt minnet på mac'en. Kan jeg fikse dette på en eller annen måte, slik at jeg kan bruke den igjen?
Hva mener du med "slettet alt minnet"? Siden du sikter til noe som gjør til at du nå ikke kan bruke maskinen, regner jeg med du ikke sikter til noe viktig som var på disken osv
Sist endret av mo66y; 23. juni 2015 kl. 17:01.
Voff
Trådstarter
Jeg slettet ALT. Det kommer bare opp en boks emd et "?" når jeg starter opp. Så jeg kommer ingen veg
Har du boksen mac'n kom i? Der pleier man å få med en OS disk, visst du finner denne, kan du installere OS X på nytt, deretter oppgradere til siste versjon etterpå
Voff
Trådstarter
Ca hvor i boksen ligger denne? De4 ligger kun papirene som forklarer om macen, ingen disk.
Det at du ikke vet forskjell på minne og disk forteller meg at jeg aldri vil kunne forklare deg problemsøking på en måte som hadde gjort at du hadde fått dette til på egen hånd. Du må nok levere maskina inn et sted.
Prøv dette: hold inn "alt" tasten på tastaturet mens du slår på maskinen og velg "Recovery HD" og re-install derfra.



Om det ikke kommer opp noen disker når du holder inne "alt" mens du slår på maskinen, kan det være en ide å stikke innom en eplebutikk som kan hjelpe deg med reinstall.

Dersom du har en macbook uten cd/dvd må det gjøres via usb.

Kjenner du noen med mac som har en usb-minnnepenn på 8GB eller mer, kan det fikses med http://diskmakerx.com/
Sist endret av Turbolego; 23. juni 2015 kl. 19:02.
Hold inne cmd og R når du booter. Da kan du reinstallere OS. Du trenger ikke USB eller DVD, install går over internett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Voff
Trådstarter
Vet noen om hvor mye jeg kan ta for denne? Den er ikke mye brukt, kjøpt i 2013, den funker helt greit, men mangler cd-knappen. Burde jeg innstalere slik at den er som ny, eller kan jeg selge sånn som nå?
Sist endret av eltev321; 4. juli 2015 kl. 19:56.
Sitat av eltev321 Vis innlegg
Vet noen om hvor mye jeg kan ta for denne? Den er ikke mye brukt, kjøpt i 2013, den funker helt greit, men mangler cd-knappen. Burde jeg innstalere slik at den er som ny, eller kan jeg selge sånn som nå?
Vis hele sitatet...
Operativsystemet til apple, Yosemite, er gratis på din modell.

Hvilket operativsystem har den nå?

du kan oppgradere til yosemite gratis via appstore eller installere det fra usb med http://diskmakerx.com/ eller brenne en install-dvd.

du burde installere den på nytt slik at kjøper kan sjekke at alt (bortsett fra den knappen) funker.
Sist endret av Turbolego; 4. juli 2015 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Voff
Trådstarter
Tusen takk Turbolego