Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7149
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Er det noen her på forumet som vet noen russiske steder i Oslo, restauranter, museer eller "på hjørnet"-butikker? Leter etter å oppleve noe russisk kultur og utøve russisken min uten å ta langturen til naboene i øst.
Google gir meg bare treff for ambassaden og noen nedlagte barer.
Det ligger en russisk kiosk på hjørnet av Rosenhoffgata / Jørgen Løvlands gate rett ovenfor Carl Berners plass. Ellers ligger det en serbisk/russisk kiosk/butikk i Ankerbygget rett ved trikkestoppet Hausmanns gate.
Sitat av juster Vis innlegg
Det ligger en russisk kiosk på hjørnet av Rosenhoffgata / Jørgen Løvlands gate rett ovenfor Carl Berners plass. Ellers ligger det en serbisk/russisk kiosk/butikk i Ankerbygget rett ved trikkestoppet Hausmanns gate.
Vis hele sitatet...
Vet du hva kiosken heter?
Sitat av wellpur Vis innlegg
Vet du hva kiosken heter?
Vis hele sitatet...
Det husker jeg dessverre ikke. Lenge siden jeg gikk forbi der. Men den er sikkert åpen fortsatt. Det ligger bare én kiosk i det krysset.
Se eventuelt Norsk - Russisk kultursenter. Der finde du masse information omkring Russsiske aktiviteter i Norge.

www.norsk-russisk.no
Sitat av juster Vis innlegg
Det ligger en russisk kiosk på hjørnet av Rosenhoffgata / Jørgen Løvlands gate rett ovenfor Carl Berners plass. Ellers ligger det en serbisk/russisk kiosk/butikk i Ankerbygget rett ved trikkestoppet Hausmanns gate.
Vis hele sitatet...
Serbisk har ikke mye med russisk å gjøre, klart språkene er i nær slekt og høres like ut, men likevel..
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Serbisk har ikke mye med russisk å gjøre, klart språkene er i nær slekt og høres like ut, men likevel..
Vis hele sitatet...
Sant. Er usikker på om den er serbisk eller russisk. Har ikke vært inne i den selv.
Sitat av wellpur Vis innlegg
Vet du hva kiosken heter?
Vis hele sitatet...
Heter og heter ... på skiltet over døra står det bare продукты. Som betyr "matvarer".
Sist endret av Ramaskrik; 27. oktober 2014 kl. 16:14.
Sitat av juster Vis innlegg
Det husker jeg dessverre ikke. Lenge siden jeg gikk forbi der. Men den er sikkert åpen fortsatt. Det ligger bare én kiosk i det krysset.
Vis hele sitatet...
Er det ikke Narvesen i det krysset også?
Ikke at det er Russisk, men bare tenkte poengtere at det i såfall ikke bare er en kiosk der, om vi tenker samme krysset :P
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Er det ikke Narvesen i det krysset også?
Ikke at det er Russisk, men bare tenkte poengtere at det i såfall ikke bare er en kiosk der, om vi tenker samme krysset :P
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikke snakk om selve Carl Berners plass, men et godt stykke nærmere Sinsen.
Ekspert på påstander
Sitat av juster Vis innlegg
Nei. Det er ikke snakk om selve Carl Berners plass, men et godt stykke nærmere Sinsen.
Vis hele sitatet...
Tenker du på Rosenhoff dagligvare? Det er eneste kiosken som passer vei beskrivelsene dine. En helt vanlig innvandrerkiosk.

Google street view av krysset mellom rosenhoffgata og j.løvlandgata:

https://www.google.no/maps/@59.92911...9WJ4rEf20A!2e0
Sitat av juster Vis innlegg
Nei. Det er ikke snakk om selve Carl Berners plass, men et godt stykke nærmere Sinsen.
Vis hele sitatet...
Tenkte heller ikke på Carl Berner, men ved Hausmansgate, men fikk hvertfall avklart hva du mente
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Tenkte heller ikke på Carl Berner, men ved Hausmansgate, men fikk hvertfall avklart hva du mente
Vis hele sitatet...
https://www.google.no/maps/place/Hau...2a94c167?hl=no

Er vel denne du tenker på, vet dog heller ikke om dette er russisk / serbisk tho.
Sitat av IRead Vis innlegg
Tenker du på Rosenhoff dagligvare? Det er eneste kiosken som passer vei beskrivelsene dine. En helt vanlig innvandrerkiosk.

Google street view av krysset mellom rosenhoffgata og j.løvlandgata:

https://www.google.no/maps/@59.92911...9WJ4rEf20A!2e0
Vis hele sitatet...
Stemmer. Tidligere hadde de et skilt utenfor hvor det stod at de solgte russiske dagligvarer, så jeg regnet med eierne var russiske eller noe